Κυριακή Αγίων Πάντων ήχος πλάγιος του τετάρτου - Εωθινό Α' (Μητρόπολη Καβάλας)

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#1
Ανεβάζω από τα καρούλια του Λυκούργου Πετρίδη την ηχογράφηση αυτή του μεγάλου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Θρασυβούλου Στανίτσα στη Μητρόπολη Καβάλας. Άκουσα πως σίγουρα έψαλλε εκεί κάποια στιγμή τη δεκαετία του '60, αλλά δεν γνωρίζω αν είναι αυτά που ανεβάζω. Παρακαλώ όποιον γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικές με την ηχογράφηση αυτή να τις παραθέσει. Ο ήχος είναι πλ. δ' και το Εωθινό Α'.

Θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις στο Τυπικό μέρος της ακολουθίας.

-Λόγω του ότι το θεοτοκίο των Απολυτικίων του ήχου της Κυριακής αντικαταστάθηκε με αυτό του ήχου του Αγίου, το ψάλλει στο "και νυν" των Καθισμάτων της Α' Στιχολογίας, τάξη σύμφωνη με αυτή που αναγράφεται στα καινούρια ημερολόγια αλλά και στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου.

-Αντί Κοινωνικού ψάλλει Άμωμο. Μπορεί να είναι Κυριακή, αλλά εφόσον έχει Μνημόσυνο, ακολουθώντας την Πατριαρχική τάξη, ψάλλει Άμωμο. Τώρα, το ότι δεν τελούνται Μνημόσυνα την Κυριακή δεν είναι στη δικαιοδοσία του ψάλτη, ο οποίος οφείλει να ψάλλει σωστά ολόκληρο το Μνημόσυνο.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2
Θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις στο Τυπικό μέρος της ακολουθίας.

-Λόγω του ότι το θεοτοκίο των Απολυτικίων του ήχου της Κυριακής αντικαταστάθηκε με αυτό του ήχου του Αγίου, το ψάλλει στο "και νυν" των Καθισμάτων της Α' Στιχολογίας, τάξη σύμφωνη με αυτή που αναγράφεται στα καινούρια ημερολόγια αλλά και στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου.
Σωστός.

-Αντί Κοινωνικού ψάλλει Άμωμο. Μπορεί να είναι Κυριακή, αλλά εφόσον έχει Μνημόσυνο, ακολουθώντας την Πατριαρχική τάξη, ψάλλει Άμωμο. Τώρα, το ότι δεν τελούνται Μνημόσυνα την Κυριακή δεν είναι στη δικαιοδοσία του ψάλτη, ο οποίος οφείλει να ψάλλει σωστά ολόκληρο το Μνημόσυνο.
Ἐπιμένεις μέ τρόπο ἄκομψο παρά τά ὅσα ἐγράφησαν ἀπό ἐδῶ καί κάτω, ἀλλά καί ἀλλοῦ.
Δικαίωμά σου. Κράτα τα ὅμως για τόν ἑαυτό σου καί μή τά χρεώνεις καί σέ «Πατριαρχική τάξη».
Ἐπίσης ὅσα μᾶς βολεύει εἶναι στή δικαιοδοσία τοῦ ψάλτη καί ὅσα δέν μᾶς βολεύει «βγάζουμε τήν οὐρά μας ἀπ᾿ ἔξω».
Μπορεῖς νά μᾶς πεῖς πιό εἶναι «σωστά ολόκληρο το Μνημόσυνο»;
Καί τό ὁλόκληρο χωρίζεται σέ δύο μέρη; «Τρώει» καί ἀπό τό κοινωνικό;
Τελικά ποιούς πρέπει νά κατηγοροῦμε γιά τήν καταστρατήγηση τοῦ κοινωνικοῦ; Τούς ἱερεῖς ἤ τούς ἱεροψάλτες;


 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
#3
Ανεβάζω από τα καρούλια του Λυκούργου Πετρίδη την ηχογράφηση αυτή του μεγάλου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Θρασυβούλου Στανίτσα στη Μητρόπολη Καβάλας. Άκουσα πως σίγουρα έψαλλε εκεί κάποια στιγμή τη δεκαετία του '60, αλλά δεν γνωρίζω αν είναι αυτά που ανεβάζω. Παρακαλώ όποιον γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικές με την ηχογράφηση αυτή να τις παραθέσει. Ο ήχος είναι πλ. δ' και το Εωθινό Α'.

Θέλω να κάνω δύο παρατηρήσεις στο Τυπικό μέρος της ακολουθίας.

-Λόγω του ότι το θεοτοκίο των Απολυτικίων του ήχου της Κυριακής αντικαταστάθηκε με αυτό του ήχου του Αγίου, το ψάλλει στο "και νυν" των Καθισμάτων της Α' Στιχολογίας, τάξη σύμφωνη με αυτή που αναγράφεται στα καινούρια ημερολόγια αλλά και στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου.

-Αντί Κοινωνικού ψάλλει Άμωμο. Μπορεί να είναι Κυριακή, αλλά εφόσον έχει Μνημόσυνο, ακολουθώντας την Πατριαρχική τάξη, ψάλλει Άμωμο. Τώρα, το ότι δεν τελούνται Μνημόσυνα την Κυριακή δεν είναι στη δικαιοδοσία του ψάλτη, ο οποίος οφείλει να ψάλλει σωστά ολόκληρο το Μνημόσυνο.
Φίλε Ιωάννη ευχαριστούμε πολύ για την ωραία προσφορά σου,αν γινεται και σε βολεύει και μπορείς να την κάνεις δύο μέρη για να την αντιγράψουμε σε cd.
Ευχαριστώ
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#4

Ἐπιμένεις μέ τρόπο ἄκομψο παρά τά ὅσα ἐγράφησαν ἀπό ἐδῶ καί κάτω, ἀλλά καί ἀλλοῦ.
Δικαίωμά σου. Κράτα τα ὅμως για τόν ἑαυτό σου καί μή τά χρεώνεις καί σέ «Πατριαρχική τάξη».
Ἐπίσης ὅσα μᾶς βολεύει εἶναι στή δικαιοδοσία τοῦ ψάλτη καί ὅσα δέν μᾶς βολεύει «βγάζουμε τήν οὐρά μας ἀπ᾿ ἔξω».
Μπορεῖς νά μᾶς πεῖς πιό εἶναι «σωστά ολόκληρο το Μνημόσυνο»;
Καί τό ὁλόκληρο χωρίζεται σέ δύο μέρη; «Τρώει» καί ἀπό τό κοινωνικό;
Τελικά ποιούς πρέπει νά κατηγοροῦμε γιά τήν καταστρατήγηση τοῦ κοινωνικοῦ; Τούς ἱερεῖς ἤ τούς ἱεροψάλτες;
Πάτερ, δεν είδα ακόμη επαρκή επιχειρηματολογία για το αντίθετο. Ούτε την προηγούμενη από την ανεβασμένη σελίδα του Φουντούλη ανέβασε ακόμη κανένας. Το ότι έτσι γίνεται στο Πατριαρχείο μου το είπε ο δάσκαλός μου, ο Άρχων Α' Δομέστιχος της Μ.τ.Χ.Ε. κ. Μιλτιάδης Παππάς. Καλώς ή κακώς δεν γνωρίζω, όμως αυτή είναι, τουλάχιστον σήμερα, η Πατριαρχική τάξη. Στο θέμα που παραπέμπετε, μας μεταφέρετε τα λεγόμενα του Φουντούλη πως "Ὑποστηρίζει τήν ψαλμωδία τοῦ Ἀμώμου καί στίς ἐπιμνημόσυνες ἀκολουθίες (ὡς ὀρθότερη διατήρηση ἐκ τῆς παλαιᾶς τάξεως), ἀλλά πρό τῶν εὐλογηταρίων". Επομένως, ολόκληρο Μνημόσυνο είναι αυτό που περιέχει τον Άμωμο. Επίσης, αναφέρεται κάπου πως τα Μνημόσυνα τα τελευταία μόνο χρόνια επισυνάπτονται στη Θ. Λειτουργία. Επομένως, δεν μπορούμε να ανατρέξουμε σε αρχαία τάξη για το Τυπικό τους μέρος! Επελέγει η ώρα του Κοινωνικού κατ' οικονομίαν για να ψάλλονται οι στάσεις του Αμώμου, τουλάχιστον στον Πατριαρχικό Ναό, που είναι το υπόδειγμα της ορθής τήρησης των τυπικών διατάξεων. Η συζήτηση αυτή παρακαλώ να συνεχιστεί στον ιδιαίτερο χώρο της.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#5
Να ένα θέμα για συζήτηση: "κατ΄οικονομίαν"!

Επιτρέψτε μου ακόμη να πω ότι σέβομαι βαθύτατα και διδάσκομαι από τα τελούμενα και τα αδόμενα στον πατριαρχικό ναό, δεν είναι όμως σε κάθε περίπτωση "το υπόδειγμα της ορθής τήρησης των τυπικών διατάξεων", χωρίς να ξέρω και αν υπάρχει τέλειο τέτοιο υπόδειγμα.
Ε.Γ.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#6
Ανεβάζω από τα καρούλια του Λυκούργου Πετρίδη την ηχογράφηση αυτή του μεγάλου Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. Θρασυβούλου Στανίτσα στη Μητρόπολη Καβάλας. Άκουσα πως σίγουρα έψαλλε εκεί κάποια στιγμή τη δεκαετία του '60, αλλά δεν γνωρίζω αν είναι αυτά που ανεβάζω. Παρακαλώ όποιον γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικές με την ηχογράφηση αυτή να τις παραθέσει. Ο ήχος είναι πλ. δ' και το Εωθινό Α'.
............................................... .
Γιαννη
Η ηχογραφηση (την εχω και εγω) ειναι απο Κυριακη Των Αγιων Παντων . Δεν γνωριζω ετος .
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#7
Η παλαιότερη έκδοση του Μικρού Ευχολογίου Απ. Διακονίας στις σελ. 241-243 περιγράφει την τέλεση μνημοσύνου α) εν Σαββάτω ή καθημερινή και β) εν Κυριακή. Στην περίπτωση της Κυριακής ορίζει ρητή παράλειψη του αμώμου.

Από την εμπειρία μου γνωρίζω ότι σε πολλούς ναούς ανά την Ελλάδα (και στην Αττική και στην επαρχία) η διάταξη αυτή δεν τηρείται...:( εκτός από τις περιοχές που υπάρχει ρητή απαγόρευση της Μητροπόλεως (έχω υπόψη μου μια τέτοια περιοχή στις Νέες Χώρες).

Να αναφέρω επίσης ότι η ψαλμωδία του αμώμου έστω και σε εκλογή στίχων έχει περιέλθει σε αχρηστία στις Βαλκανικές χώρες (πλην της Βουλγαρίας) στην κηδεία και παντού στα μνημόσυνα (ενώ επιβίωσαν άλλοι ύμνοι, όπως οι ειρμοί του αναπαυσίμου κανόνα, τα καθίσματα, το Κοντάκιον και ο οίκος). Στη Βουλγαρία η εκλογή του αμώμου ψάλλεται στις κηδείες.
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
#8
Είναι εφικτό να αναρτηθεί και η εκτέλεση του Άξιον Εστίν ;

Ευχαριστώ
 
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#9
Είναι εφικτό να αναρτηθεί και η εκτέλεση του Άξιον Εστίν ;

Ευχαριστώ
Αγαπητε συμφωνω ως προς το αιτημα σου για το Αξιον Εστι . Αλλωστε ο συναδελφος ανεβασε την παρουσα ηχογραφηση με σκοπο να ακουσουμε ολοι εμεις οι κατ'ευφημισμον ψαλτες τον Αρχοντα και να ξεστραβωθουμε οσο γινεται :cool: ! Η παραφιλολογια περι τυπικου ουδεμια θεση εχει εδω και μονον ασεβεια στη μνημη του Αρχοντα δειχνει :( . Ας ακουσουμε παλιν και πολλακις τον Αρχοντα !!!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#10
Είναι εφικτό να αναρτηθεί και η εκτέλεση του Άξιον Εστίν ;

Ευχαριστώ
Ό,τι είχε η ηχογράφηση ανέβασα. Γενικά, δεν αφαιρώ ούτε τα παράσιτα, όχι κομμάτια ολόκληρα. Μακάρι να υπήρχε! Αν το έχει κάποιος φίλος, ας το ανεβάσει.
 
Top