Κυπριακή παράδοση: Μεγαλυνάριο μετά το «Εν πρώτοις...»

#1
'Ηθελα να ακούσω τις γνώμες των μελών μας περί μίας ακολουθίας που ακολουθώ και εγώ μέχρι σήμερα.(Σημειώνω ότι αυτό ακολουθείτο απο τους προκατόχους μου τα τελευταία τουλάχιστον εκατόν χρόνια,δηλαδή έχει γείνη παράδωση).

Μετά το εξαιρέτως και το οριζόμενον Μεγαλυνάριον,ο ιερεύς εκφωνεί. Έν πρώτοις μνήσθητι Κύριε του πατρός....και αντί να αντιφωνίσω το Κύριε ελέησον,λέγω ευθύς σε πλ.δ' ήχο σύντομον το Μεγαλυναριο της εορτής της ημέρας ή του εορταζομένου Αγίου, καί καθώς λέγω το Μεγαλυνάριο ο γιορτάρης ξεκινώντας απο τους ιεροψάλτες και εν συνεχία προς το εκλησίασμα έναν έναν μας καπνίζει (θυμιά) και μας ραίνει ροδόσταγμα και εμείς του ευχόμεθα χρόνια πολλά!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#3
Δες σχετικό θέμα :

Μεγαλυνάριο στα Δίπτυχα
και επίσης εδώ.
Πολύ σωστά κ. Νεοκλῆ.
Πλήν ὅμως πρόκειται γιά «παράδοση» κυπριακή.
Πάντως αὐτό θά πρέπει νά γίνεται σέ μικρές κοινότητες, γιατί πῶς εἶναι δυνατόν αὐτό νά γίνεται σ᾿ ἕνα μεγάλο ναό μέ πολυπληθές ἐκκλησίασμα; Θά πρέπει μέχρι τήν ἀπόλυση νά ραίνει καί νά θυμιάζει.
Ἀλήθεια μέ τί θυμιάζει;

Νομίζω ὅτι τά «ἰδιωτικά» δέν ἔχουν θέση στήν κοινή λατρεία.
Ἀλλά μήπως δέν γίνεται καί σέ μᾶς μέ «ἰδιωτικές» ἀρτοκλασίες (τίς ὁποῖες ἔχω κόψει) ἤ μέ «ἰδιωτικές» λειτουργίες;
Μήπως καί σέ μᾶς ὁ δίσκος ἐκείνη τή στιγμή δέν εἶναι διάσπαση τῆς προσοχῆς στό μυστήριο;


 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#4
π. Μάξιμος;71306 said:
Μήπως καί σέ μᾶς ὁ δίσκος ἐκείνη τή στιγμή δέν εἶναι διάσπαση τῆς προσοχῆς στό μυστήριο;
ή το κήρυγμα... στην μή ορθή θέση... με την φαιδρή δικαιολογία προσελεύσεως κόσμου.
 

Βεροιεύς

Παλαιό Μέλος
#5
Αυτή τη στιγμή χωρίς ψάξιμο σε τυπικά βιβλία κτλ.μόνο με τη σκέψη που μ'ερχεται στο μυαλό είναι στην ημέρα του Αγ.Βασιλείου και Ζωοδόχου Πηγής τα Δύπτιχα της Εκκλησίας έχουν μεγαλυνάρια.
Στο εγκόλπιο του αναγνώστου αναφέρει οτι μόνο παρουσία Δεσπότη και μ'αυτό το αιτιολογικό και στην εκκλησία που ψέλνω οι ιερείς δεν θέλουν να το λέω.
Τελικά τι ισχύει;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#6
Βεροιώτης;71347 said:
Αυτή τη στιγμή χωρίς ψάξιμο σε τυπικά βιβλία κτλ.μόνο με τη σκέψη που μ'ερχεται στο μυαλό είναι στην ημέρα του Αγ.Βασιλείου και Ζωοδόχου Πηγής τα Δύπτιχα της Εκκλησίας έχουν μεγαλυνάρια.
Στο εγκόλπιο του αναγνώστου αναφέρει οτι μόνο παρουσία Δεσπότη και μ'αυτό το αιτιολογικό και στην εκκλησία που ψέλνω οι ιερείς δεν θέλουν να το λέω.
Τελικά τι ισχύει;
Αν διαβάσεις, αγαπητέ μου Βεροιώτη, τα ΔΙΠΤΥΧΑ 2010 γράφουν "κατ΄ απαίτηση του ΤΜΕ" και θέτουν την διάταξη εντός παρενθέσεων, ενώ στο ΝΕΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ εκδόσεως Αποστολικής Διακονίας έχουν αφαιρεθεί.
 
Last edited:
#7
Πάντως αὐτό θά πρέπει νά γίνεται σέ μικρές κοινότητες, γιατί πῶς εἶναι δυνατόν αὐτό νά γίνεται σ᾿ ἕνα μεγάλο ναό μέ πολυπληθές ἐκκλησίασμα; Θά πρέπει μέχρι τήν ἀπόλυση νά ραίνει καί νά θυμιάζει.
Ἀλήθεια μέ τί θυμιάζει;
Έχεις δίκαιο πάτερ μου,και όχι σε όλες τις κοινότητες, μόνο μερικές.
Μετά το εξαιρέτως... ο γιορτάρης παίρνει καντζίο -θυμιατήριο (καπνιστήρι το λέμε στη Κύπρο)και εισέρχεται στο ιερόν στα δεξιά του ιερέως ο οποίος παίρνει λιβάνι απο ένα μικρό κασελάκι που είναι στερεομένο στο δεξιό πλευρό της Αγίας Τραπέζης γι'αυτό τον σκοπό, το ευλογεί και το τοποθετεί στο θυμιατηριο όπου ακολουθούν τα προαναφαιρθέντα.

Υ.Γ. Και ο οικίος Δεσπότης μας παροτρύνει να κρατούμε τις παραδόσεις όπως τις άφησαν οι προκατόχοι μας.
 
Top