[Ανακοίνωση] Κυκλοφόρησε ο Δ΄ και ο Ε΄ τόμος της σειράς Θεωρία και Πράξη της Εκκλησιαστικής Μουσικής του Γιώργου Κωνσταντίνου

Για όλα αυτά τα σημάδια της παλαιότερες γραφής που τα επανέφερε ο Σιμων Καρας έχει κανείς ασχοληθεί σοβαρά με το τι κάνουν.

Έχουν μια ενέργεια δηλαδή έχουν μια συγκεκριμένη κίνηση φωνής η διαφορετικες;

Όλα αυτά μήπως τα κάνουμε όλοι στα ψαλτήρια μας και απλά τα βαφτίζουμε ότι ανάλυση κάνουμε στην προφορική παράδοση;

Πολλές φορές όλοι μας όταν είμαστε σε μια καλή μέρα φωνητικά κάνουμε περισσότερα πράγματα με την φωνή μας λιγότερα σε μια κακή μέρα φωνητικά

Στο ίδιο κομμάτι στην ίδια θέση την μια Κυριακή έτσι την άλλη κάτι άλλο

Προς προβληματισμό όλων μας.

Τρολλαρεις και μαλιστα άσχημα .
Ολοι εμείς ημιμαθείς λοιπόν ....
Εχει αποφανθεί η μητέρα εκκλησία ,άπαξ και διαπαντός ,παει και τελείωσε και καλο ειναι να το χωνέψετε .
Εκτός αν ειστε απεναντι και κόντρα σε αποφάσεις της εκκλησιας .
Ότι έχουν γεμίσει τα μουσικά σχολεία καθηγητές της σχολής (οι οποίοι αυθερετα διδάσκουν τις δοξασίες αυτές ) ειναι ενα θέμα στο οποίο πρέπει να εστιάσει εκ νέου η εκκλησία και να λάβει μέτρα .(μαλιστα κάτι ειχα πληροφορηθεί για την συγγραφή των βιβλίων που θα χρησιμοποιούνται αλλα θα ασχοληθούμε με αυτο οταν θα ερθει η ωρα...)
Το γιατι συνέβη αυτο ,παλι ειναι γνωστό τοις πάσι ...
Δεν σας βγαίνει το έργο .
Καταλαβαίνω την αγωνία να πιαστείτε απο κάπου .
Απο το "πρόχειρο σχεδιαςμα " του Χρύσανθου ,απο στρεβλές ηχογραφησεις ,απο την οικειοποίηση δήθεν του Πριγγου και τωρα απο την επίκληση ταχα της προφορικής παράδοσης .
Ποια παράδοση ;;;(ομως )
Καταλαβαίνω επίσης (για τους επιγόνους της σχολής ) πως ειναι όντως πολυ δύσκολο πλέον να παραδεχθούν το λαθος ...οταν μαλιστα το εχεις τραβήξει τόσο πολυ
Πλέον τα επιχειρήματα προκαλούν θυμηδια
 
Last edited:

anthem

Μέλος
Δεν ξέρω τι αποφάνθηκε η μητέρα εκκλησία αλλά νομίζω πως αυτά τα θέματα δεν λύνονται ούτε και εξαντλούνται με αποφάσεις.

"Παλεύονται" και "γνωρίζονται" μέσα από την έρευνα και την καταγραφή και όχι μέσα από μία μονομέρεια που καταντάει σχεδόν ιδεολογική.

Φιλικά.
 

MariosVat

New member
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω ποιο πραγματικά το κόλλημα μας ? Ο κάθε ψάλτης έχει το ύφος που αυτός θέλει και ηρεμεί την ψυχή του... Μην ξεχνάμε ότι ο Άγιος Παΐσιος δεν είχε καν ύφος αλλά την ψυχούλα του την αγία και κελαηδούσε.... Εγώ πχ έχω το αγιορείτικο ύφος με αυτά τα πετάγματα και τους κυματισμούς.... Γιατί έτσι απλά μου αρέσει η Βυζαντινή Μουσική ... Έτσι την θεωρώ πιο γλυκιά προς τον Θεό ...γιατί τον Θεό δοξάζουμε ... Δεν τα λέμε για να τα λέμε ... Και για να είμαι και πιο ειλικρινης...έδωσα το δίπλωμα μου καθαρά .. ξεκινώντας χωρίς αναλύσεις ..γιατί πίστευα ότι θα μου κάνουν παρατήρηση...όμως με διέκοψαν οι κριτές και με ρώτησαν γιατί δεν αναλύω !!!! Θεωρώ το Έξω ύφος πολύ ξερό ... Πάρα πολύ ξερό ...και σκέτο ...και κενό ...χωρίς γλυκά ...χωρίς ουσία.... Για εσας κύριοι είναι σκέτη γλύκα ...για κάποιους άλλους σκέτη γλύκα το Αγιορείτικο ... Πράγματα δεν μπορώ να βγάλω άκρη από όλα αυτά που λέτε σε αυτές τις σελίδες που διάβασα ...δυσκολεύομαι

ΥΓ ... Το ισοκρατημα ΠΡΕΠΕΙ να συνεχίζεται όταν ο ψάλτης παίρνει ανάσα ..και όχι να σταματάει ... Έχω ακούσει πως οι απόψεις διίστανται και στο θέμα του Ισοκρατηματος !!! Ο Θεος και η Παναγία μαζί μας !!!
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω ποιο πραγματικά το κόλλημα μας ? Ο κάθε ψάλτης έχει το ύφος που αυτός θέλει και ηρεμεί την ψυχή του... Μην ξεχνάμε ότι ο Άγιος Παΐσιος δεν είχε καν ύφος αλλά την ψυχούλα του την αγία και κελαηδούσε.... Εγώ πχ έχω το αγιορείτικο ύφος με αυτά τα πετάγματα και τους κυματισμούς.... Γιατί έτσι απλά μου αρέσει η Βυζαντινή Μουσική ... Έτσι την θεωρώ πιο γλυκιά προς τον Θεό ...γιατί τον Θεό δοξάζουμε ... Δεν τα λέμε για να τα λέμε ... Και για να είμαι και πιο ειλικρινης...έδωσα το δίπλωμα μου καθαρά .. ξεκινώντας χωρίς αναλύσεις ..γιατί πίστευα ότι θα μου κάνουν παρατήρηση...όμως με διέκοψαν οι κριτές και με ρώτησαν γιατί δεν αναλύω !!!! Θεωρώ το Έξω ύφος πολύ ξερό ... Πάρα πολύ ξερό ...και σκέτο ...και κενό ...χωρίς γλυκά ...χωρίς ουσία.... Για εσας κύριοι είναι σκέτη γλύκα ...για κάποιους άλλους σκέτη γλύκα το Αγιορείτικο ... Πράγματα δεν μπορώ να βγάλω άκρη από όλα αυτά που λέτε σε αυτές τις σελίδες που διάβασα ...δυσκολεύομαι

ΥΓ ... Το ισοκρατημα ΠΡΕΠΕΙ να συνεχίζεται όταν ο ψάλτης παίρνει ανάσα ..και όχι να σταματάει ... Έχω ακούσει πως οι απόψεις διίστανται και στο θέμα του Ισοκρατηματος !!! Ο Θεος και η Παναγία μαζί μας !!!
Από το όλο θέμα και τα μηνύματα των συναδέλφων δεν έχετε καταλάβει τι συζητάμε;

1. Θα μπορούσα να ρωτήσω ποιος είναι ο δάσκαλός σας;

2. Τι εννοείτε όταν λέτε έξω ύφος;
 
Last edited:

MariosVat

New member
Από το όλο θέμα και τα μηνύματα των συναδέλφων δεν έχετε καταλάβει τι συζητάμε;

1. Θα μπορούσα να ρωτήσω ποιος είναι ο δάσκαλός σας;

2. Τι εννοείτε όταν λέτε έξω ύφος;
Δεν λεω ονόματα δασκάλων κλπ.. Είναι από χωριό και γιατί να ρωτήσετε για τον δάσκαλο μου? Δεν ευθύνεται αυτός αν διάλεξα την πλευρα μου... Μόνος μου Ααπο ευγνωμοσύνη διάλεξα αυτο το υφος διότι έζησα θαυμα στο Άγιον Όρος και χωρίς αυτό το θαυμα δεν θα είχα ξεκινήσει ποτε βυζαντινή... Το έξω υφος... Εννοώ το ενοριακό.... Και όχι το μοναστηριακό.... Τώρα τα τυπικά δεν ξέρω πως αλλάζουν... Στο μοναστηριακό έχω παρατηρησει ότι αλλάζει ο ρυθμός... Στο ενοριακό πας πιο αργά.. Και οχι... Αδυνατώ να καταλάβω τι λέτε.. Βλέπω μια κόντρα των δυο πλευρων... Και δεν ξέρω γιατί.... Σίγουρα οι παλαιοι .. Δεν ήταν άνθρωποι χωρίς θέληση ζήλο και γνώση της τέχνης μας... Και όλα όσα έγραψαν.. Τα έγραψαν για κάποιο λόγο.... Ενώ οι νέοι στις εποχές μας τα κατήργησαν! Για εμενα είναι λάθος να καταργείς κάτι που γράφτηκε από τους αρχαίους γνωστές της τέχνης μας!!! Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε.... Αναφέρομαι στα λεγόμενα " Λυγισμα, τσάκισμα, κλπ " Ακόμα και το ενδοφωνο που ξέρουμε όλοι μας... Καταργήθηκε.. Δεν υπάρχει πουθενα! Επίσης δεν γνωρίζω τον Καρα.... Και δεν καταλαβαίνω από αυτά που γράφετε ποιος υποστηρίζει τι... Και ποιος από αυτους που αναφέρετε ποια μεριά υποστηρίζει! Οι γνώσεις μου σε αυτά τα θέματα είναι ελλιπείς... Αν έχετε τον χρόνο μπορείτε να με διαφωτίσετε για τα όνομα και το τι υποστηρίζουν... Εγώ παντως παντα θα είμαι με το μέρος των παλιων !


ΥΓ: το ενδοφωνο απλά το ανέφερα για επισήμανση ώστε να καταλάβετε... Ουτε εγώ το εκτελώ γιατί το θεωρώ περιττο ... Όμως δεν είναι σωστό να πεις " Καταργω " Σε κάτι που ένας γνωστής το σκέφτηκε και το δημιουργησε! Βάλτο στα κείμενα όπως πρεπει και οποίος θέλει το εκτελεί στο αναλογιο του! Ευχαριστω πολυ αν βρείτε τον χρόνο να με βοηθήσετε να καταλάβω τις μεριές και τις διάφορες
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Δεν λεω ονόματα δασκάλων κλπ.. Είναι από χωριό και γιατί να ρωτήσετε για τον δάσκαλο μου? Δεν ευθύνεται αυτός αν διάλεξα την πλευρα μου... Μόνος μου Ααπο ευγνωμοσύνη διάλεξα αυτο το υφος διότι έζησα θαυμα στο Άγιον Όρος και χωρίς αυτό το θαυμα δεν θα είχα ξεκινήσει ποτε βυζαντινή... Το έξω υφος... Εννοώ το ενοριακό.... Και όχι το μοναστηριακό.... Τώρα τα τυπικά δεν ξέρω πως αλλάζουν... Στο μοναστηριακό έχω παρατηρησει ότι αλλάζει ο ρυθμός... Στο ενοριακό πας πιο αργά.. Και οχι... Αδυνατώ να καταλάβω τι λέτε.. Βλέπω μια κόντρα των δυο πλευρων... Και δεν ξέρω γιατί.... Σίγουρα οι παλαιοι .. Δεν ήταν άνθρωποι χωρίς θέληση ζήλο και γνώση της τέχνης μας... Και όλα όσα έγραψαν.. Τα έγραψαν για κάποιο λόγο.... Ενώ οι νέοι στις εποχές μας τα κατήργησαν! Για εμενα είναι λάθος να καταργείς κάτι που γράφτηκε από τους αρχαίους γνωστές της τέχνης μας!!! Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε.... Αναφέρομαι στα λεγόμενα " Λυγισμα, τσάκισμα, κλπ " Ακόμα και το ενδοφωνο που ξέρουμε όλοι μας... Καταργήθηκε.. Δεν υπάρχει πουθενα! Επίσης δεν γνωρίζω τον Καρα.... Και δεν καταλαβαίνω από αυτά που γράφετε ποιος υποστηρίζει τι... Και ποιος από αυτους που αναφέρετε ποια μεριά υποστηρίζει! Οι γνώσεις μου σε αυτά τα θέματα είναι ελλιπείς... Αν έχετε τον χρόνο μπορείτε να με διαφωτίσετε για τα όνομα και το τι υποστηρίζουν... Εγώ παντως παντα θα είμαι με το μέρος των παλιων !


ΥΓ: το ενδοφωνο απλά το ανέφερα για επισήμανση ώστε να καταλάβετε... Ουτε εγώ το εκτελώ γιατί το θεωρώ περιττο ... Όμως δεν είναι σωστό να πεις " Καταργω " Σε κάτι που ένας γνωστής το σκέφτηκε και το δημιουργησε! Βάλτο στα κείμενα όπως πρεπει και οποίος θέλει το εκτελεί στο αναλογιο του! Ευχαριστω πολυ αν βρείτε τον χρόνο να με βοηθήσετε να καταλάβω τις μεριές και τις διάφορες
Δεκτά και σεβαστά αυτά που αναφέρετε.

Όμως, για να μην οδηγηθεί αλλού η συζήτηση (και δεν υπάρχει λόγος) εδώ, σ' αυτό το θέμα συζητάμε την προσθήκη (περιττών) υφεσοδιέσεων σε πρωτότυπα κλασσικά βιβλία.(Οι νέοι στην εποχή μας στην περίπτωση εδώ, δεν αφαίρεσαν, αλλά.... πρόσθεσαν....) Κατά πόσο αυτό βοηθά τον παραδοσιακό ψάλτη, ή όχι και κατά πόσο αυτό θεωρείται βεβήλωση, ή όχι.....
 
Last edited:
Top