Κριτήρια και τρόποι πρόσληψης ιεροψαλτών

  • Thread starter NIKOΛΑΟΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ
  • Start date

neophokaeus

Μέλος
Αγαπητοί, όλοι οι απανταχού ορθόδοξοι ψάλτες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας ξέρουν πολύ καλά ότι τους έχει καλέσει ο Κύριος στο αναλόγιο, νομίζετε ότι από μόνοι τους ήλθαν, όχι! ο Κύριος ξέρει πολύ καλά ποιος είναι ο καθένας και τον φέρνει κοντά του, και όταν ψάλλουν οι ψάλτες προσεύχονται δύο φορές παραπάνω από έναν απλό πιστό, γιατί ψάλλουν με τη καρδιά τους, το κέντρο της ψυχής μας όπου εδρεύει ο Κύριος μας...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί, όλοι οι απανταχού ορθόδοξοι ψάλτες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας ξέρουν πολύ καλά ότι τους έχει καλέσει ο Κύριος στο αναλόγιο, νομίζετε ότι από μόνοι τους ήλθαν, όχι! ο Κύριος ξέρει πολύ καλά ποιος είναι ο καθένας και τον φέρνει κοντά του, και όταν ψάλλουν οι ψάλτες προσεύχονται δύο φορές παραπάνω από έναν απλό πιστό, γιατί ψάλλουν με τη καρδιά τους, το κέντρο της ψυχής μας όπου εδρεύει ο Κύριος μας...

Ποσο σιγουρος ειστε οτι ισχυουν σημερα , αυτα τα οντως ιδεαλιστικα που λετε ;
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Στην πρώτη και εναρκτήρια ραδιοφωνική εκπομπή "Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Μουσική Παράδοση" (δεν ξέρω αν η συγκεκριμένη υπάρχει εδώ, αν κάποιος την βρει ας παραπέμψει, αν όχι θα ψάξω να την βρω) που επιμελούνταν ο αείμνηστος Ευάγγελος Λιναρδάκης και ο Πρωτοψάλτης κ. Εμμανουήλ Σουργιαδάκης, μεταξύ άλλων ομίλησε ο τότε Επίσκοπος Κνωσσού και νυν Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας π. Μακάριος Δουλουφάκης, άριστος γνώστης της ψαλτικής τέχνης.

Αναφερόμενος στον ρόλο του ψάλτη είπε ότι η ψαλτική τέχνη στηρίζεται και διατηρείται καθαρά λόγω του ένθεου ζήλου των εκπροσώπων της, εφόσον οι απολαβές είναι μηδαμινές και ως επί το πλείστον δίδονται ως ευλογία, καθώς και πολλά άλλα χρήσιμα και αληθή, που αφορούν στον κλάδο.

Παντού και πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στους κανόνες, αλλά ότι κι αν λένε, αν κάποιος έχει καλή φωνή και μουσική ευαισθησία, για επαγγελματική, οικονομική ή κοινωνική καταξίωση δεν γίνεται ψάλτης, αλλά τραγουδιστής στην πίστα, στη σκηνή ή στο πάλκο. Ψάλτης γίνεται κανείς επειδή απλά το γουστάρει ο Θεός και ο ίδιος. Γιαυτό και όσοι ασχολήθηκαν σοβαρά με το κοσμικό τραγούδι, σέβονται και εκτιμούν τον ρόλο και το έργο του ψάλτη, γιαυτό και θεωρούν τιμή τους να έχουν έστω και κάποια μικρή ψαλτική ρίζα, για την οποία μιλάνε υπερήφανα όπου σταθούν κι όπου βρεθούν.

Για το λόγο αυτό, το να γενικεύουμε συμπεριφορές και τάσεις μερικών δεν είναι ότι πιο αληθές. Όχι ότι πρέπει να φαίνονται μόνο τα καλά, απλά πλανόμαστε αν θεωρούμε ότι αυτά συμβαίνουν παντού.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Στην πρώτη και εναρκτήρια ραδιοφωνική εκπομπή "Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Μουσική Παράδοση" (δεν ξέρω αν η συγκεκριμένη υπάρχει εδώ, αν κάποιος την βρει ας παραπέμψει, αν όχι θα ψάξω να την βρω) που επιμελούνταν ο αείμνηστος Ευάγγελος Λιναρδάκης και ο Πρωτοψάλτης κ. Εμμανουήλ Σουργιαδάκης, μεταξύ άλλων ομίλησε ο τότε Επίσκοπος Κνωσσού και νυν Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας π. Μακάριος Δουλουφάκης, άριστος γνώστης της ψαλτικής τέχνης.

Αναφερόμενος στον ρόλο του ψάλτη είπε ότι η ψαλτική τέχνη στηρίζεται και διατηρείται καθαρά λόγω του ένθεου ζήλου των εκπροσώπων της, εφόσον οι απολαβές είναι μηδαμινές και ως επί το πλείστον δίδονται ως ευλογία, καθώς και πολλά άλλα χρήσιμα και αληθή, που αφορούν στον κλάδο.

Παντού και πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στους κανόνες, αλλά ότι κι αν λένε, αν κάποιος έχει καλή φωνή και μουσική ευαισθησία, για επαγγελματική, οικονομική ή κοινωνική καταξίωση δεν γίνεται ψάλτης, αλλά τραγουδιστής στην πίστα, στη σκηνή ή στο πάλκο. Ψάλτης γίνεται κανείς επειδή απλά το γουστάρει ο Θεός και ο ίδιος. Γιαυτό και όσοι ασχολήθηκαν σοβαρά με το κοσμικό τραγούδι, σέβονται και εκτιμούν τον ρόλο και το έργο του ψάλτη, γιαυτό και θεωρούν τιμή τους να έχουν έστω και κάποια μικρή ψαλτική ρίζα, για την οποία μιλάνε υπερήφανα όπου σταθούν κι όπου βρεθούν.

Για το λόγο αυτό, το να γενικεύουμε συμπεριφορές και τάσεις μερικών δεν είναι ότι πιο αληθές. Όχι ότι πρέπει να φαίνονται μόνο τα καλά, απλά πλανόμαστε αν θεωρούμε ότι αυτά συμβαίνουν παντού.

Χαιρομαι πραγματικα (χωρις την παραμικρη διαθεση ειρωνιας) , που υπαρχουν και ιδεαλιστες στο χωρο της ψαλτικης ! Ομως αν ποτε σας βγαλει ο δρομος , ελατε κατα Πατρα μερια που λεμε ! Ισως αλλαξετε γνωμη .
 

tomasn54

Μέλος
Στην πρώτη και εναρκτήρια ραδιοφωνική εκπομπή "Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Μουσική Παράδοση" (δεν ξέρω αν η συγκεκριμένη υπάρχει εδώ, αν κάποιος την βρει ας παραπέμψει, αν όχι θα ψάξω να την βρω) που επιμελούνταν ο αείμνηστος Ευάγγελος Λιναρδάκης και ο Πρωτοψάλτης κ. Εμμανουήλ Σουργιαδάκης, μεταξύ άλλων ομίλησε ο τότε Επίσκοπος Κνωσσού και νυν Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας π. Μακάριος Δουλουφάκης, άριστος γνώστης της ψαλτικής τέχνης.

Αναφερόμενος στον ρόλο του ψάλτη είπε ότι η ψαλτική τέχνη στηρίζεται και διατηρείται καθαρά λόγω του ένθεου ζήλου των εκπροσώπων της, εφόσον οι απολαβές είναι μηδαμινές και ως επί το πλείστον δίδονται ως ευλογία, καθώς και πολλά άλλα χρήσιμα και αληθή, που αφορούν στον κλάδο.

Παντού και πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στους κανόνες, αλλά ότι κι αν λένε, αν κάποιος έχει καλή φωνή και μουσική ευαισθησία, για επαγγελματική, οικονομική ή κοινωνική καταξίωση δεν γίνεται ψάλτης, αλλά τραγουδιστής στην πίστα, στη σκηνή ή στο πάλκο. Ψάλτης γίνεται κανείς επειδή απλά το γουστάρει ο Θεός και ο ίδιος. Γιαυτό και όσοι ασχολήθηκαν σοβαρά με το κοσμικό τραγούδι, σέβονται και εκτιμούν τον ρόλο και το έργο του ψάλτη, γιαυτό και θεωρούν τιμή τους να έχουν έστω και κάποια μικρή ψαλτική ρίζα, για την οποία μιλάνε υπερήφανα όπου σταθούν κι όπου βρεθούν.

Για το λόγο αυτό, το να γενικεύουμε συμπεριφορές και τάσεις μερικών δεν είναι ότι πιο αληθές. Όχι ότι πρέπει να φαίνονται μόνο τα καλά, απλά πλανόμαστε αν θεωρούμε ότι αυτά συμβαίνουν παντού.

Θεωρω ότι είναι η πιο σωστή άποψη για τους ιεροψάλτες και οσοι πιο πολλοί την ασπάζονται τόσο το καλύτερο για τον κλάδο και για τους ίδιους.Αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω αυτό το σχόλιο γιατι ένα thanks δεν φτάνει για μένα που το Forum είναι σχολείο για βελτίωση (μουσικη και οχι μονο). Ευχαριστώ πολύ για όλα tsak77
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Χαιρομαι πραγματικα (χωρις την παραμικρη διαθεση ειρωνιας) , που υπαρχουν και ιδεαλιστες στο χωρο της ψαλτικης ! Ομως αν ποτε σας βγαλει ο δρομος , ελατε κατα Πατρα μερια που λεμε ! Ισως αλλαξετε γνωμη .

Μα τι συμβαινει τελος παντων στην Πατρα?
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Παντού και πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις στους κανόνες, αλλά ότι κι αν λένε, αν κάποιος έχει καλή φωνή και μουσική ευαισθησία, για επαγγελματική, οικονομική ή κοινωνική καταξίωση δεν γίνεται ψάλτης, αλλά τραγουδιστής στην πίστα, στη σκηνή ή στο πάλκο. Ψάλτης γίνεται κανείς επειδή απλά το γουστάρει ο Θεός και ο ίδιος.
Πολύ σωστό φίλε Χρήστο! Και κοίτα να δεις όμως πως τα οικονομεί ο Θεός... Από τη ψαλτική έχουν περάσει φωνές-άρες οι οποίες θα μπορούσαν να κάνουν διεθνή καριέρα στο τραγούδι και μάλιστα στο λυρικό!! Και όμως αυτοί οι άνθρωποι αφιέρωσαν το τάλαντο τους στην υπηρεσία της εκκλησίας, ανεχόμενοι πολλές φορές και διάφορα ευτράπελα από τον οποιονδήποτε άμουσο κ' άλλους, τη στιγμή που στο τραγούδι θα τους προσκυνούσαν όλοι με ότι αυτό συνεπάγεται! Στο τραγούδι από την άλλη (για την Ελλάδα μιλάω πάντα), και ιδίως στις μέρες μας οι καλές φωνές είναι σπανιότατο φαινόμενο!!
 

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Πολύ σωστό φίλε Χρήστο! Και κοίτα να δεις όμως πως τα οικονομεί ο Θεός... Από τη ψαλτική έχουν περάσει φωνές-άρες οι οποίες θα μπορούσαν να κάνουν διεθνή καριέρα στο τραγούδι και μάλιστα στο λυρικό!! Και όμως αυτοί οι άνθρωποι αφιέρωσαν το τάλαντο τους στην υπηρεσία της εκκλησίας, ανεχόμενοι πολλές φορές και διάφορα ευτράπελα από τον οποιονδήποτε άμουσο κ' άλλους, τη στιγμή που στο τραγούδι θα τους προσκυνούσαν όλοι με ότι αυτό συνεπάγεται! Στο τραγούδι από την άλλη (για την Ελλάδα μιλάω πάντα), και ιδίως στις μέρες μας οι καλές φωνές είναι σπανιότατο φαινόμενο!!

Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω. Η άποψη αυτή μου φαίνεται πολύ ιδεατή και θεωρώ ότι αν έχει μια πραγματική βάση, αφορά ελάχιστους. Ωραίο θα ήταν να ίσχυε αυτό γιατί τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

Εγώ πιστεύω ότι όποιος έχει την ευκαιρία να κάνει καριέρα στο τραγούδι κερδίζοντας πολύ περισσότερα χρήματα είναι πολύ δύσκολο να αρνηθεί.

Θεωρώ ότι στο χώρο του τραγουδιού ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος και η καριέρα είναι πολύ δύσκολη. Για αυτούς που έχουν μια καλή φωνή είναι ευκολότερος και ασφαλέστερος ο δρόμος της ψαλτικής παρά του τραγουδιού.(είτε κλασικού είτε λαϊκού). Υπάρχουν πολλές καλές φωνές στην Ελλάδα. Σήμερα πλέον υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που είχαν επιλέξει τον δρόμο του τραγουδιού και τώρα ξαναγυρνάνε στα αναλόγια ή ψάχνουν για αναλόγια.

Είναι βέβαια και το θέμα του χαρακτήρα που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή του δρόμου ανάμεσα στο αναλόγιο και στο τραγούδι. Συνήθως αυτοί που ασχολούνται με την ψαλτική έχουν τέτοιο χαρακτήρα που αρμόζει περισσότερο στον εκκλησιαστικό χώρο, ενώ στο χώρο του τραγουδιού θα δυσκολεύονταν να` προσαρμοστούν ή θα τους απέβαλε ο χώρος.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
Εγώ πιστεύω ότι όποιος έχει την ευκαιρία να κάνει καριέρα στο τραγούδι κερδίζοντας πολύ περισσότερα χρήματα είναι πολύ δύσκολο να αρνηθεί.
Φίλε μου δεν θέλω να σε προσβάλλω όμως με αυτό που λες αδικείς και πολύ μάλιστα ανθρώπους που έκαναν αυτό ακριβώς που ανέφερα! Δεν θα πω πολλά πάρα μόνο μερικά ονόματα... Κ.Πρίγγος, Θ.Στανίτσας, Δ.Σουρλατζής, Χ.Θεοδοσόπουλος, Μ.Χατζημάρκος, Α.Πετρόχειλος, Γ.Λαζαρίδης, Σ.Μαιδανόγλου και άλλοι πολλοί γνωστοί και άγνωστοι! Όλοι αυτοί είχαν φωνές οι οποίες σε καμμια περίπτωση δεν θα δυσκολεύονταν να βρουν δουλειά στο τραγουδι, και σε μια εποχή μάλιστα όπου εκτιμούνταν η καλή φωνή και οχι οι κοιλιακοί ενός καλλιτέχνη ή η δεξιοτεχνία του στα ακροβατικά κόλπα επί σκηνής! Και θα σου αναφέρω κλείνοντας τη μαρτυρία μαθητή του αείμνηστου Δ.Σουρλατζή, ο οποίος μου είχε πει πως το δάσκαλο του κάποτε τον χρυσοπληρωναν για να τραγουδήσει στη λυρική σκηνή και εκείνος αρνήθηκε. :cool:
 
Last edited:

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Φίλε μου δεν θέλω να σε προσβάλλω όμως με αυτό που λες αδικείς και πολύ μάλιστα ανθρώπους που έκαναν αυτό ακριβώς που ανέφερα! Δεν θα πω πολλά πάρα μόνο μερικά ονόματα... Κ.Πρίγγος, Θ.Στανίτσας, Δ.Σουρλατζής, Χ.Θεοδοσόπουλος, Μ.Χατζημάρκος, Α.Πετρόχειλος, Γ.Λαζαρίδης, Σ.Μαιδανόγλου και άλλοι πολλοί γνωστοί και άγνωστοι! Όλοι αυτοί είχαν φωνές οι οποίες σε καμμια περίπτωση δεν θα δυσκολεύονταν να βρουν δουλειά στο τραγουδι, και σε μια εποχή μάλιστα όπου εκτιμούνταν η καλή φωνή και οχι οι κοιλιακοί ενός καλλιτέχνη ή η δεξιοτεχνία του στα ακροβατικά κόλπα επί σκηνής! Και θα σου αναφέρω κλείνοντας τη μαρτυρία μαθητή του αείμνηστου Δ.Σουρλατζή, ο οποίος μου είχε πει πως το δάσκαλο του κάποτε τον χρυσοπληρωναν για να τραγουδήσει στη λυρική σκηνή και εκείνος αρνήθηκε. :cool:

Δεν με προσβάλλετε, αντιθέτως χαίρομαι που γίνεται ένας υγιής διάλογος.

Όσον αφορά το θέμα, η άποψη που κατέθεσα αφορά κυρίως τους ψάλτες του σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή κοινωνία με τις αξίες που πρεσβεύει.

Τα ονόματα που αναφέρατε έζησαν σε μια άλλη εποχή ή οποία δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή. Και να σας πω και το εξής. Η μαρτυρία που καταθέτετε για τον Δ.Σουρλαντζή δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργη, αφού έχω να καταθέσω αντίστοιχη για τον Μ Χατζημάρκο βασισμένη σε εγγυρότατη πηγή από συγγενικό του πρόσωπο.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Όσον αφορά το θέμα, η άποψη που κατέθεσα αφορά κυρίως τους ψάλτες του σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή κοινωνία με τις αξίες που πρεσβεύει.
Ποιος σας είπε οτι σήμερα δεν υπάρχουν φωνάρες στη ψαλτική τέχνη?:wink:

Τα ονόματα που αναφέρατε έζησαν σε μια άλλη εποχή ή οποία δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή.
Σε αυτό έχετε δίκιο και το αναφέρω άλλωστε... Τότε πρόσεχαν φωνές και όχι κοιλιακούς, οπίσθια, ακροβατικές ικανότητες κ.α. οπότε ναι, θα δυσκολεύονταν να βρουν εργασία στο τραγούδι σήμερα...:wink:
Και να σας πω και το εξής. Η μαρτυρία που καταθέτετε για τον Δ.Σουρλαντζή δεν μου φαίνεται καθόλου περίεργη, αφού έχω να καταθέσω αντίστοιχη για τον Μ Χατζημάρκο βασισμένη σε εγκυρότατη πηγή από συγγενικό του πρόσωπο.
Είναι αληθές αυτό, το γνωρίζω και εγώ από μαθητή του.

Όπως και να'χει εγώ απλώς ήθελα να τονίσω το γεγονός πως παρ' όλο που η ψαλτική δεν έχει να κάνει με πλουτισμό, εφήμερες δόξες κτλ. εντούτοις έχουν αφιερωθεί σε αυτή φωνές που θα μπορούσαν να κάνουν διεθνή καριέρα και όχι μόνο στη μικρή μας Ελλαδίτσα.
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Όπως και να'χει εγώ απλώς ήθελα να τονίσω το γεγονός πως παρ' όλο που η ψαλτική δεν έχει να κάνει με πλουτισμό, εφήμερες δόξες κτλ. εντούτοις έχουν αφιερωθεί σε αυτή φωνές που θα μπορούσαν να κάνουν διεθνή καριέρα και όχι μόνο στη μικρή μας Ελλαδίτσα.


Αγαπητέ Ιωάννη συμφωνώ μαζί σου.Πρέπει όμως να παραδεχτούμε το γεγονός ότι το περιβάλλον(οικογενειακό-κοινωνικό-εργασιακό) παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο όσον αφορά την σταδιοδρομία ενός καλλίφωνου και ταλαντούχου ατόμου.Δεν μπορώ να φανταστώ οικογένεια που είναι πλημμυρισμένη από την χάρη του Θεού να μην ωθεί αυτόν που έχει κλίση προς τη Βυζαντινή μουσική.Υπάρχουν βέβαια τα παραδείγματα που τραγουδιστές ξεκίνησαν ως ψάλτες,αλλά είναι τόσο λίγα που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.Και να μην ξεχνάμε βέβαια ότι για να κάνεις καριέρα σε άλλο είδος τραγουδιού προϋποθέτει ένα κάρο πράγματα.Λεφτά,διασυνδέσεις,life style ζωή,ξενύχτια κ.ο.κ.Για να είσαι ψάλτης αρκεί μόνο η φωνή,οι γνώσεις και η αγάπη προς Τον Κύριο.Αν και σε πολλές περιπτώσεις,για να είσαι ψάλτης χρειάζονται και μερικά από τα προσόντα του τραγουδιστή,όπως τα ανέφερα και πιο πάνω:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Και διασυνδέσεις θα πρόσθετα εγώ . Πολλές οι περιπτώσεις αξιόλογων ψαλτών που έμειναν στην αφάνεια λόγω έλλειψης γνωριμιών και δημοσίων σχέσεων , αλλά και (μετρίων ) άλλων που σταδιοδρόμησαν σε μεγάλα στασίδια .
Βέβαια η εκκλησία δεν είναι κέντρο διασκέδασης να αλλάζει "το σχήμα" κάθε σεζόν...
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Και διασυνδέσεις θα πρόσθετα εγώ .

Το τόνισα αυτό Αποστόλη.Να προσθέσω επίσης ότι άρνηση ταλαντούχων ψαλτών για επαγγελματική καριέρα μπορεί και να εμπεριέχει το γνωστό που ισχύει και σ'άλλες δραστηριότητες της ζωής:Κάλλιο πρώτος στο χωριό(ψαλτική),παρά δεύτερος στην πόλη(επαγγελματικό τραγούδι)!!!!:D:D:D:D:D:D
 
Το τόνισα αυτό Αποστόλη.Να προσθέσω επίσης ότι άρνηση ταλαντούχων ψαλτών για επαγγελματική καριέρα μπορεί και να εμπεριέχει το γνωστό που ισχύει και σ'άλλες δραστηριότητες της ζωής:Κάλλιο πρώτος στο χωριό(ψαλτική),παρά δεύτερος στην πόλη(επαγγελματικό τραγούδι)!!!!:D:D:D:D:D:D

Μπα !!! Δεν το νομίζω . Θα πρόκειται για την εξαίρεση και όχι για τον κανόνα .
Φιλοδοξίες (με την καλή έννοια ) υπάρχουν αλλά καμιά φορά είναι και θέμα συγκυριών . Να σε θέλει η τύχη και να πετύχεις το σωστό " timing"
Και βέβαια να προσθέσω και το εξής : τι εννοούμε καριέρα ; να τραγουδάς σε μια οικογενειακή ταβέρνα της γειτονιάς ή να γίνεις pop star ;

Y.Γ. Αποκλίνουμε πολύ βέβαια από τον τίτλο του θέματος ....
 
Last edited:

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Να σε θέλει η τύχη και να πετύχεις το σωστό " timing"

Αν θέλεις κάτι πάρα πολύ, συνωμοτεί ολόκληρο το σύμπαν για να το πετύχεις έλεγε ο μεγάλος Κοέλιο.Αρκεί με την συμπεριφορά σου,τον χαρακτήρα και το ταλέντο σου να κερδίσεις αυτούς που πρέπει.Ειδικά τον προϊστάμενο του ναού και τον επιχώριο δεσπότη:D:D:D:D:D

ΥΓ Αν δεν κάνω λάθος ο τίτλος είναι ''Κριτήρια και τρόποι πρόσληψης ιεροψαλτών''.Κατά τη γνώμη μου οι παραπάνω απόψεις που καταθέτουμε από προσωπικές εμπειρίες έχουν σχέση με τον τίτλο του θέματος,γιατί πολλές φορές είναι η βάση στο σκεπτικό που ακολουθείται για την πρόσληψη ή μη ενός ιεροψάλτη.
 
Last edited:
Αν θέλεις κάτι πάρα πολύ, συνωμοτεί ολόκληρο το σύμπαν για να το πετύχεις έλεγε ο μεγάλος Κοέλιο.Αρκεί με την συμπεριφορά σου,τον χαρακτήρα και το ταλέντο σου να κερδίσεις αυτούς που πρέπει.Ειδικά τον προϊστάμενο του ναού και τον επιχώριο δεσπότη:D:D:D:D:D

Και δυστυχώς αυτό συμβαίνει μόνο στα μυθιστορήματα του Κοέλιο ....
(Παρεμπιπτόντως μετά τον Αλχημιστή -που τον έκανε γνωστό - πιστεύω ότι επαναλαμβάνεται ...)
και βέβαια όσον αφορά το δεύτερο σκέλος- για να επιστρέψουμε στο θέμα μας- και βέβαια πρέπει να "κερδίσεις" τον προιστάμενο του ναού που έχει τον πρώτο λόγο στην πρόσληψη . Η επιτροπή μπορεί να γνωμοδοτεί . Αυτός όμως αποφασίζει . Προσόντα λίγο - πολύ, όλοι έχουν , αλλά τα γούστα ποικίλουν και οι απόψεις είναι υποκειμενικές
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Και βέβαια να προσθέσω και το εξής : τι εννοούμε καριέρα ; να τραγουδάς σε μια οικογενειακή ταβέρνα της γειτονιάς ή να γίνεις pop star ;

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους ιεροψάλτες Αποστόλη.Τι εννοούμε καριέρα;Ψάλτης στην εκκλησία ενός απομακρυσμένου χωριού του Ολύμπου ή πρωτοψάλτης σε κεντρικό ναό της Λάρισας;
 
Εδώ βέβαια είναι και η διαφορά . Για ποιον λόγο ψάλουμε ; Προς δόξαν Θεού ή για το θεαθήναι (όπως σωστά κάπου έγραψε ο Δομέστιχος ) .
Να παραπέμψω στο προηγούμενο μήνυμα μου , έγκειται στην ιδιοσυγκρασία του καθενός .
Άλλος είναι συνειδητοποιημένος , άλλος φιλόδοξος , άλλος "επαγγελματίας" , άλλος σταρ , άλλος αντι-σταρ .
Ξέρεις πόσους αντι- σταρ γνωρίζω , ψαλτάρες που ψάλλουν σε απομακρυσμένα χωριουδάκια ,όπως είπες και δεν τους ενδιαφέρει αν από κάτω έχει 30 , 40 , 100 ή 400 άτομα ;
Εν τάξει , αν θες την γνώμη μου , δεν το βρίσκω κακό κάποιος να έχει φιλοδοξία να πάει σε μεγαλύτερο ναό . Το δέλεαρ και τηρουμένων των οικονομικών αναλογιών είναι μεγάλο (αν και στις μέρες μας έχω μια κάποια επιφύλαξη...)
Βέβαια , χωρίς να σημαίνει ότι αυτό θα γίνεται κατά σύστημα και κατ εξακολούθηση και με μέσα σκοτεινά και αθέμιτα
 
Top