Κράτημα στο Δύναμις του Στανίτσα - Ταλιαδώρος

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Καλησπέρα..
Άκουσα ένα κράτημα στο Δύναμις του Στανίτσα από μια ερμηνεία του Ταλιαδώρου και ήθελα να μάθω αν υπάρχει σε χειρόγραφο, ίσως από κάποιον μαθητή του.
Η ηχογράφηση είναι εδώ : https://www.youtube.com/watch?v=INkBwwCu0js

Το έχω πει και άλλη φορά, και μάλιστα είχα μία συζήτηση προχθές γι' αυτό το Τρισάγιο και Δϋναμις "Φεραχνάκ" του Στανίτσα.

Αυτή η ερμηνεία του Ταλιαδώρου, κατά την ταπεινη μου γνώμη, ΔΕΝ νομίζω ότι μπορεί να ονομαστεί "Φεραχνάκ", διότι δεν κατεβαίνουν οι καταλήξεις στο κάτω ΖΩ. Ο Ταλιαδώρος απλά πήρε την σύνθεση του Στανίτσα και την άλλαξε με το να κάνει καταλήξεις στο φθορικό ΔΙ. Ουσιαστικά, η όλη ερμηνεία του σ'αυτό το Τρισάγιο είναι σε ήχο βαρύ εναρμόνιο.

Το δε κράτημα, μάλλον αυτοσχεδιασμός "της ώρας" θα είναι. Αμφιβάλλω εάν υπάρχει μουσικό κείμενο. Μου κάνει εντύπωση, όμως, οι αλλαγές των ισοκρατών, και αναρωτιέμε, μήπως όντως ψάλλουν από κείμενο; Ή μήπως οι βοηθοί του Ταλιαδώρου το έχουν ακούσει αυτό το κράτημα αρκετές φορές και "ξέρουν" να κάνουν τις αλλαγές; Ή, μήπως και με απλά νοήματα, διευθύνει ο Δάσκαλος τις αλλαγές;

Απόστολος
 
Ή μήπως οι βοηθοί του Ταλιαδώρου το έχουν ακούσει αυτό το κράτημα αρκετές φορές και "ξέρουν" να κάνουν τις αλλαγές; Ή, μήπως και με απλά νοήματα, διευθύνει ο Δάσκαλος τις αλλαγές;

Απόστολος

Ευχαριστώ Απόστολε, πιστεύω και 'γω πως κάτι τέτοιο συμβαίνει!
Ένας - δυο θα ξέραν που να ισοκρατήσουν και ο υπόλοιπος λαός θα ακολουθούσε :D :D
 

figoSPL

"Chorostasia"
Το κράτημα ο δάσκαλος το λέει απ' έξω. Χρησιμοποιεί γραμμές που για εμάς τους μαθητές του που έχουμε ζήσει την εμπειρία του συγκεκριμένου αναλογίου είναι γνωστές. Συνεπώς, τα ισοκρατήματα αλλάζονται αυτόματα. Όχι νοήματα, όχι κείμενο (όπως πολλές φορές και στους αίνους, τα εωθινά και σε πολλά άλλα μαθήματα), αποτέλεσμα της τάξης που επικρατεί στο συγκεκριμένο αναλόγιο, και της παράδοσης του δασκάλου που έχει επικρατήσει εκεί, καθώς μην ξεχνάμε ότι συμπληρώνει, συν Θεώ, 65 χρόνια περίπου ως πρωτοψάλτης στον συγκεκριμένο ναό.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Αντιγραφή από εδώ.

Κατά την προτροπή ενός φίλου, κατέγραψα το κράτημα που ψάλλει ο Άρχων στο Δύναμις του Στανίτσα, το οποίο έχει λίγες διαφορές από εκτέλεση σε εκτέλεση, οι οποίες δικαιολογούνται από την εκ στήθους ερμηνεία του. Ψάχνοντας για μια καλή εκτέλεση, επέλεξα αυτή. Επισυνάπτω το αποτέλεσμα για όποιον θέλει να το αναπαράγει.

Ο χρόνος που εκτελείται είναι αρκετά ελεύθερος. Δεν πέρασα στη γραφή τις αυξομειώσεις της χρονικής αγωγής, που άλλωστε δε γίνονται σε σαφή σημεία.

ΥΓ: Παρακαλώ τους συντονιστές να αντιγράψουν το παρόν μήνυμα και στο χώρο των μουσικών κειμένων.
 

Attachments

  • Κράτημα Χ. Ταλιαδώρου για Δύναμις Θρ. Στανίτσα.pdf
    73.1 KB · Views: 362
Last edited by a moderator:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Στο προηγούμενο μήνυμα ξανανέβασα το αρχείο, καθώς προσέθεσα μια διαστολή που έλλειπε από απροσεξία και μια επιπλέον μαρτυρία. Η παρατήρηση του παραπάνω μέλους για το ισοκράτημα με οδήγησε στο να εντάξω κι αυτό στην καταγραφή. Και, επειδή κάποια σημεία στις 3 τελευταίες σειρές ήταν ασαφή ή αδόκιμα, αναζήτησα και τρίτη ηχογράφηση, αφού σ' αυτή στα Βραχναίικα δεν είχε ισοκράτημα. Βρήκα μια ωραία εκτέλεση την Κυριακή 22-1-2006 στην Αγ. Σοφία, από την οποία έκοψα το κράτημα και σας το παραθέτω.
 

Attachments

  • Κράτημα Χ. Ταλιαδώρου για Δύναμις Θρ. Στανίτσα με ίσα.pdf
    73.9 KB · Views: 284
  • Κράτημα Ταλιαδώρου στο Δύναμις Στανίτσα 22-1-2006.mp3
    2 MB · Views: 144

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Το έχω πει και άλλη φορά, και μάλιστα είχα μία συζήτηση προχθές γι' αυτό το Τρισάγιο και Δϋναμις "Φεραχνάκ" του Στανίτσα.

Αυτή η ερμηνεία του Ταλιαδώρου, κατά την ταπεινη μου γνώμη, ΔΕΝ νομίζω ότι μπορεί να ονομαστεί "Φεραχνάκ", διότι δεν κατεβαίνουν οι καταλήξεις στο κάτω ΖΩ. Ο Ταλιαδώρος απλά πήρε την σύνθεση του Στανίτσα και την άλλαξε με το να κάνει καταλήξεις στο φθορικό ΔΙ. Ουσιαστικά, η όλη ερμηνεία του σ'αυτό το Τρισάγιο είναι σε ήχο βαρύ εναρμόνιο.

Το δε κράτημα, μάλλον αυτοσχεδιασμός "της ώρας" θα είναι. Αμφιβάλλω εάν υπάρχει μουσικό κείμενο. Μου κάνει εντύπωση, όμως, οι αλλαγές των ισοκρατών, και αναρωτιέμε, μήπως όντως ψάλλουν από κείμενο; Ή μήπως οι βοηθοί του Ταλιαδώρου το έχουν ακούσει αυτό το κράτημα αρκετές φορές και "ξέρουν" να κάνουν τις αλλαγές; Ή, μήπως και με απλά νοήματα, διευθύνει ο Δάσκαλος τις αλλαγές;


Απόστολος
Και βέβαια δεν είναι της ώρας αυτοσχεδιασμός.
Ούτε είναι βαρύς εναρμόνιος .
Βέβαια το ξέρουν απ έξω οι βοηθοί του.
Σιγά μην έκανε νοήματα Ο Χαρίλαος.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Και βέβαια δεν είναι της ώρας αυτοσχεδιασμός.
Ούτε είναι βαρύς εναρμόνιος .
Βέβαια το ξέρουν απ έξω οι βοηθοί του.
Σιγά μην έκανε νοήματα Ο Χαρίλαος.
Mπορεί να θεωρηθεί το δύναμις, όπως είναι διαμορφωμένο από τον Ταλιαδώρο, οτι είναι πλ. δ' κατά τριφωνία, μιας και η εκκίνηση έχει φθορά του Νη;
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Το έχω πει και άλλη φορά, και μάλιστα είχα μία συζήτηση προχθές γι' αυτό το Τρισάγιο και Δϋναμις "Φεραχνάκ" του Στανίτσα.

Αυτή η ερμηνεία του Ταλιαδώρου, κατά την ταπεινη μου γνώμη, ΔΕΝ νομίζω ότι μπορεί να ονομαστεί "Φεραχνάκ", διότι δεν κατεβαίνουν οι καταλήξεις στο κάτω ΖΩ. Ο Ταλιαδώρος απλά πήρε την σύνθεση του Στανίτσα και την άλλαξε με το να κάνει καταλήξεις στο φθορικό ΔΙ. Ουσιαστικά, η όλη ερμηνεία του σ'αυτό το Τρισάγιο είναι σε ήχο βαρύ εναρμόνιο.

Το δε κράτημα, μάλλον αυτοσχεδιασμός "της ώρας" θα είναι. Αμφιβάλλω εάν υπάρχει μουσικό κείμενο. Μου κάνει εντύπωση, όμως, οι αλλαγές των ισοκρατών, και αναρωτιέμε, μήπως όντως ψάλλουν από κείμενο; Ή μήπως οι βοηθοί του Ταλιαδώρου το έχουν ακούσει αυτό το κράτημα αρκετές φορές και "ξέρουν" να κάνουν τις αλλαγές; Ή, μήπως και με απλά νοήματα, διευθύνει ο Δάσκαλος τις αλλαγές;

Απόστολος
Η σύνθεση δεν είναι του Αρχοντος Στανίτσα αλλά του Βινάκη
 
Πώς το λέτε αυτό;
Το έχει πεί ο Αείμνηστος Δάσκαλος Χαρίλαος Ταλιαδώρος και σε μια Συνέντευξη του που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο! Εάν δεν κάνω λάθος Νομίζω στην Εκπομπή, Ψαλτικές Περιηγήσεις που είχε γίνει ένα αφιέρωμα για τον Δάσκαλο!!!
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Πώς το λέτε αυτό;

Χαίρομαι που έστω και μετά ένα χρόνο κάποιος διερωτάται.

Γενομένης συζητήσεως επί του θέματος των καταλήξεων και παρόντων των Ταλιαδώρου, Βιγκάκη, Πανανίδη ,του πεθερού μου Βύρωνος Πιπερίγκου και άλλων φιλομούσων στην Αθήνα , Ο άρχων Στανίτσας το παρεδέχθη διότι αυτό ήτο γνωστό ήδη και στην Θεσσαλονίκη αλλά και στους φιλομούσους των Αθηνών που κάποτε, αυτοί προέτρεψαν τον άρχοντα Στανίτσα να εγκατασταθεί στην Αθήνα αντί της Τήνου.

Όμως σημασία έχει ότι ο άρχων Στανίτσας το ανέδειξε, το διέδωσε, με την απαράμιλλο δε τέχνη του και ερμηνεία το καθιέρωσε.
 
Top