Και πάλι ερωτώ: το "Άνωθεν οι προφήται" και το "Περίζωσαι την ρομφαίαν σου".... αυτά ΤΙ είναι;;;;
Και ποια είναι η κλίμακα του τότε Βαρύ, ΑΛΛΗ από αυτή που ξεύρουμε;;; Κανένα σχεδιάγραμμα; Διαστήματα;
Απόστολος
Αγαπητε, Αποστολε,
Το θεμα ηχος βαρυς, και κυριως διατονικος, ειναι πολύ μεγάλο.
Δεν ξερω αν υπαρχει τετοιο θεμα στο φορουμ, αν οχι πρεπει να το ανοιξουμε.
Εδω, αρχισαμε, νομιζω να βγαινουμε εκτος θεματος.
Δυο λογια σχετικα με το κοινωνικο περι ου ο λογος.
Η κλιμακα ειναι η διατονικη οπως στο α' ηχο δηλ. πα-βου 10, βου-γα 8, γα-δι 12. δηλ. ΓΑ φυσικος, παντοτε. Προκειται για μελωδικες γραμες α΄ή πλ α΄ ηχου.
Κι εγω δε μπορω να καταλάβω γιατι στο κοινωνικο αυτο αλλά και γενικα στα κοινωνικα της εποχης, ο ηχος αναπτυσσεται μ΄αυτον τον 'παραδοξο' τροπο.
Δεν ειμαι στο μυαλο του Χρυσαφη αλλά και δε μπορω να τον αμφισβητησω... ουτε αυτον ουτε τους συνθετες της εποχης του...
Το ανωθεν οι προφηται και το περιζωσαι ειναι διαφορετικη περιπτωση. Πρεπει να μιλησουμε γι αυτα διεξοδικά αλλά ξεχωριστα.
Μια πρωτη ιδεα ειναι οτι οταν ο συνθετης θελει γα διεση βαζει και την αναλογη φθορά (μαλακου χρωματος). και οταν θελει γα φυσικο το γυριζει με διατονικη φθορα. Μερικες φορες 'λειπουν' φθορες αλλά με την εμπειρια καταλαβαινουμε αν ειναι ετσι ή αλλιως.