Παραθέτω την άποψη του ερευνητού της Βυζαντινής Μουσικής, του Κυρίου Γεωργίου Κ. Μιχαλάκη.
Από: Γεώργιον Κωνσταντίνου Μιχαλάκη
GKM psaltis Koinonikon Pentecost Petros Pelop SPECIAL INTERVALS
(
http://www.youtube.com/watch?v=uvQRm1233TA)
Αξιολογες εισιν αι ΡΥΘΜΙΚΑΙ διαφοραι αναμεταξυ του κειμενου οπου εχρησιμοποιησα το 2005 ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ και το εν το βιντεο αναρτηθεντα εξ Ιωαννου και Στεφανου
Τα εν λογω διαστηματα ειναι ισως ο λογος ο οποιος ο Γεωργιος εκ Λεσβου να ηθελε να συστηματικοποιησει ξεχωριστον ηχον δια τον βαρυν διατονικον
Διαφοραι πηγαι υπογραμμιζουν οτι η φθορα το Β ηχου ειναι ΜΟΝΟΝ δια ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΝ του οτι ο Βαρυς εις το κατω τετραχορδον ομοιάζει ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ με δευτερον ηχον ΧΩΡΙΣ να ειναι καθ εαυτου Β ηχος.
Παντως, ακουγωνται ΜΕΓΑΛΕΣ διφωνιες, τουλαχιστον εις την καθοδον εκ της επταφωνιας, δια τις οποιες εχει ομιλισει ηδη ο αγαπητος Ευαγγελος Σολδατος