[Suggestion] Κοινωνικόν Κυριακής του Θωμά (Αντιπάσχα) «Επαίνει Ιερουσαλήμ...» - Πέτρου Λαμπαδαρίου [ερμηνεία: υπό Α΄Δομεστίκου ΜτΧΕ κ. Στ. Φλοίκου]

extra

Παλαιό Μέλος
#21
Εντάξει, επειδή πρόσφατα γνωρίστηκα δια ζώσης με τον Ηλία τον Παπαδόπουλο, δεν φοβάμαι να με πετροβολήσει, μια γειτονιά είμαστε, και φαίνεται με την πρώτη κιόλας ματιά εξαιρετικός άνθρωπος. Ούτε από τους υπολοίπους έχω να φοβάμαι κάτι, κουβέντα κάνουμε, δεν θα σκάσουμε κι από πάνω!!!:D:D:D
Φθάνει η ..κουβεντούλα να μην ξεπερνάει τα όρια ,γιατί όπως θα διαπιστώσατε στην περίπτωση μου τα ξεπέρασε κατά πολύ αλλά δεν θα ξαναπέσω στην παγίδα να τα ξεπεράσω και εγώ και να ξαναβρεθώ στο ίδιο επίπεδο ορισμένων.
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#22
Νὰ ἔλθουμε στὴ θέση τοῦ ἐν λόγω; Στὴ θέση αὐτοῦ ποὺ ἔγραψε τὰ παρακάτω; Εἶσαι σίγουρος, μὰ πάρα πολὺ σίγουρος;
Νομίζω ότι τίποτα δεν ταιριάζει περισσότερο στην κουβέντα αυτών των ημερών, από το παρκάτω απόσπασμα:

 
Last edited:
#23
Εντάξει πια, το ζήτημα καταντάει γελοίο!!!! Δεν το ήθελα, όντας απλώς παρατηρητής τόσες μέρες, αλλά αισθάνομαι την ανάγκη να υπερασπιστώ τον κ. Γεωργούδη, τουλάχιστον σε όσα οι απόψεις μας συμβαδίζουν.
Το ζήτημα καταντάει γελοίο απ' το ένα μήνυμα μου - απάντηση στον κύριο Γεωργούδη;;; Ποιες "τόσες μέρες" αφού προχθές δημιουργήθηκε το θέμα και μόλις ένα μήνυμά μου (το υπ' αριθμόν 11) ήταν απάντηση προς αυτόν.

Αντιθέτως ο κύριος Γεωργούδης παρέβλεψε το πρώτο μου μήνυμα (υπ' αριθμόν 4) και τα -με ακρίβεια δευτερολέπτου- σημεία που μου άρεσαν και αναφέρθηκε στον χρόνο. Ας είναι... του είπα τη γνώμη μου (η οποία δεν είναι "γνώμη μου" αλλά μάλλον συμπέρασμα απ' όσα έχω ακούσει) πάνω στο θέμα και του ζήτησα τη γνώμη του για τα σημεία που ανέφερα αρχικά. Απάντηση δεν πήρα πάλι αλλά μόνο το "Οτι πείτε δεν μπορώ να πώ κάτι άλλο με εξουθενώσατε!!!"

Εγώ, πάλι, λέω ότι ΝΑΙ ΟΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Οκ, σεβαστό.


Δεν μέμφομαι την εκτέλεση του κ Φλοίκου, αλλά τι σόι παράδειγμα είναι αυτό που ανεβάσατε; Τον Στανίτσα να παίζει σόλο κλαρίνο σε Χερουβικό από παρτιτούρα(;) δικιά του(;) που πρώτα την έγραψε και μετά την εκτέλεσε(;) ή που πρώτα αυτοσχεδίασε και μετά την κατέγραψε(;). Ο Στανίτσας του Δοξαστικού των Βαϊων δεν είναι ίδιος με τον Στανίτσα του Χερουβικού, πώς να το κάνουμε τώρα!!!!
Έλα ντε; Τι κάνει εδώ ο μέγας Στανίτσας;
Στο δοξαστικό που έχει ωραίο χρόνο και μετά εκεί γίνεται ελεύθερο, τι γίνεται εκεί πέρα; Είναι αντιμουσικό;


Δεν είναι δίδυμα αδέρφια αυτοί οι δύο για να τους βάζουμε στο ίδιο σακί... Και εν κατακλείδι, η άκριτος προσωπολατρεία οδηγεί σε παπισμό.
Άλλα κι άλλα... Είπα εγώ ότι είναι δίδυμα αδέρφια ή μοιάζουν;;; Απ τα λεγόμενά μου φαίνομαι προσωπολάτρης;;;
Για την ευρεία αποδοχή που έχουν τους έφερα μαζί ως παράδειγμα. Εξηγώ τα αυτονόητα τώρα αλλά βλέπω ότι πρέπει μάλλον...
Επαναλαμβάνω: Πάμπολλα τέτοια παραδείγματα παπαδικών μελών από τους μεγάλης αποδοχής Στανίτσα και Πρίγγο.


ΥΓ1 : Ελάτε λίγο και στη θέση του κ Γεωργούδη, που αισθάνεται ότι τον πυροβολάτε όλοι, μικροί και μεγάλοι, μόνο και μόνο γιατί σάς αρέσει να "είστε με τους νικητές"...
ΥΓ2 : Ακούστε τι έχει να σας πει ο κ. Γεωργούδης, επιτέλους! Είναι πολύ εύκολο στην αντίθετη άποψη, να ειρωνευτείς τον άλλο. Το δύσκολο είναι να τον αφουγκραστείς...
ΥΓ3 : Ο μόνος τρόπος να συμψάλλεις με κάποιον συνάδελφο, είναι ένας: ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ. Διαφωνεί τις;
Τα υστερόγραφα μάλλον δεν αναφέρονται σε μένα, καθώς δεν είχα άλλον διάλογο με τον κύριο Γεωργούδη, παρά μόνο σε αυτό το θέμα.
Για το 3ο θα απαντήσω: Αν συμψάλλεις. Άμα το λες μόνος σου; Δεν μπορείς να "παίζεις" με τον χρόνο με επιβραδύνσεις και ανάσες στο μέλος;
 

Dimittrios

Παλαιό Μέλος
#25
Την φωνή του κ.Φλοικου δεν την σχολιάζω για να μην γίνω πάλι κακός ,ούτε την χαμηλότατη βαση που έχει πάρει (σι φυσικό για πα) αλλά κάνω μία απλή ερώτηση ,απο ποιό κείμενο μουσικό ψάλλει ;γιατί αν είναι το συνημμένο μουσ.κείμενο το έχει κάνει ..αγνώριστο!!εκτός που δεν τηρεί τον χρόνο!!Αν τώρα θεωρείτε-αι ότι ο εν λόγω αξιότιμος ψάλτης εκπροσωπεί το λεγόμενον πατριαρχικό ύφος τότε εγώ είμαι ..κινέζος!!!
Και βεβαια εκπροσωπει το πατριαρχικον υφος και το κειμενο ερμηνευει αψογα και σ υ ν ε χ ι σ τ ης αριστος του κ Αστερη είναι, και ας γινεται Κινεζος δεν πειραζει και αυτοι θα τυχουν σωτηριας εις τον Μελλουσα Κριση
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#26
Το ζήτημα καταντάει γελοίο απ' το ένα μήνυμα μου - απάντηση στον κύριο Γεωργούδη;;; Ποιες "τόσες μέρες" αφού προχθές δημιουργήθηκε το θέμα και μόλις ένα μήνυμά μου (το υπ' αριθμόν 11) ήταν απάντηση προς αυτόν.
Ο κ. Γεωργούδης είναι εδώ και πολλές μέρες στο στόχαστρο πολλών, και είναι πολύ εύκολο να ενταχθεί κάποιος εκ των υστέρων στην Αντάντ :) και να τον πυροβολήσει.

Έλα ντε; Τι κάνει εδώ ο μέγας Στανίτσας;
Στο δοξαστικό που έχει ωραίο χρόνο και μετά εκεί γίνεται ελεύθερο, τι γίνεται εκεί πέρα; Είναι αντιμουσικό;
Ναι, εγώ λέω ότι είναι. Εμένα με βρίσκει κάθετα αντίθετο το "καβαλίκεμα" του κειμένου από τη μουσική! Προηγείται το κείμενο και έπεται - υπηρετεί η μουσική. Διαφωνώ με "τρια α α α α α α α δι" στα χερουβικά, διαφωνώ με "εξε ε ε ε ε ε δυ σα α α α α α αν με" την Μ. Πέμπτη, και άλλα τέτοια συναφή.
Παρεμπιπτόντως, μεταξύ σοβαρού και αστείου, το μόνο καλό που βρίσκω στα παραπάνω έιναι ότι αποτελούν ισχυρή άμυνα κατά της εισβολής μουσικών οργάνων στην Ορθόδοξη λατρεία: άιντε, τώρα, να συνοδέψεις με μουσικό όργανο έναν ψάλτη που ξεχειλώνει το μουσικό κείμενο κατά το δοκούν!!!!:D:D:D

Άλλα κι άλλα... Είπα εγώ ότι είναι δίδυμα αδέρφια ή μοιάζουν;;; Απ τα λεγόμενά μου φαίνομαι προσωπολάτρης;;;
Για την ευρεία αποδοχή που έχουν τους έφερα μαζί ως παράδειγμα. Εξηγώ τα αυτονόητα τώρα αλλά βλέπω ότι πρέπει μάλλον...
Επαναλαμβάνω: Πάμπολλα τέτοια παραδείγματα παπαδικών μελών από τους μεγάλης αποδοχής Στανίτσα και Πρίγγο.
Όχι, δεν είσαι, ενδεχομένως προσωπολάτρης, αλλά πολλοί που μας διαβάζουν, είναι! Εγώ, ρωταω όμως, γιατί Σανίτσας-Πρίγγος, και όχι Πρίγγος-Χατζημάρκου, Χατζημάρκου-Τσαμκιράνης, Τσαμκιράνης-Λυκ. Αγγελόπουλος που είναι όλοι ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ;;;;;;

Για το 3ο θα απαντήσω: Αν συμψάλλεις. Άμα το λες μόνος σου; Δεν μπορείς να "παίζεις" με τον χρόνο με επιβραδύνσεις και ανάσες στο μέλος;
Απάντηση: όχι δεν επιτρέπεται να παίζεις (εντός ή εκτός εισαγωγικών) όταν ψέλνεις μόνος σου. Ντάξει, άμα γκανιάξεις* από ανάσα, θα το φρενάρεις, θα το χαλάσεις, θα ξεκουραστείς. Αν, πάλι ως επιβραδύνσεις - επιταχύνσεις εννοείς τις τσαχπινιές που έχει με το κιλό ο Καραμάνης στα βιβλία του, όχι, θα διαφωνήσω, είναι απαράδεκτοι νεωτερισμοί!!!!


*να υποθέσω ότι στη Λάρισα, το λέτε το "γκάνιαξα" :D:D:D

ΥΓ Ας μη ρίχνουμε άλλο λάδι στη φωτιά, δεν πρόκειται να σού αλλάξω γνώμη, ούτε εσύ να μου αλλάξεις τη δικιά μου. Κάποιοι αναγνώστες του διαλόγου μας, μπορεί να γείρουν προς τη μία ή την άλλη απόψη, αυτό είναι ένα όφελος, αλήθεια. Με συγχωρείς που σε εκνεύρισα, ζητώ συγγνώμη αν σε στεναχώρησα.

Δημ. Καταραχιάς
 
#27
Ναι, εγώ λέω ότι είναι. Εμένα με βρίσκει κάθετα αντίθετο το "καβαλίκεμα" του κειμένου από τη μουσική! Προηγείται το κείμενο και έπεται - υπηρετεί η μουσική.
Ακριβώς! Πόσο εύστοχα, η μουσική, αποδίδει το κείμενο, στο παρακάτω δοξαστικό "Ανέβη ο Ιησούς" από τον Πρίγγο, για παράδειγμα https://www.youtube.com/watch?v=iYHx_z5_1V4
με το ελεύθερο σχήμα στα λόγια του παραλυτικού!

Διαφωνώ με "τρια α α α α α α α δι" στα χερουβικά, διαφωνώ με "εξε ε ε ε ε ε δυ σα α α α α α αν με" την Μ. Πέμπτη, και άλλα τέτοια συναφή.
Σεβαστόν.


Εγώ, ρωταω όμως, γιατί Σανίτσας-Πρίγγος, και όχι Πρίγγος-Χατζημάρκου, Χατζημάρκου-Τσαμκιράνης, Τσαμκιράνης-Λυκ. Αγγελόπουλος που είναι όλοι ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ;;;;;;
Γιατί και οι δύο θήτευσαν στο πατριαρχείο και κάνουν και σε δοξαστικά και σε παπαδικά μέλη, ελύθερα σχήματα, επιβραδύνσεις-εμφάσεις κτλ. :wink:


Απάντηση: όχι δεν επιτρέπεται να παίζεις (εντός ή εκτός εισαγωγικών) όταν ψέλνεις μόνος σου. Ντάξει, άμα γκανιάξεις* από ανάσα, θα το φρενάρεις, θα το χαλάσεις, θα ξεκουραστείς. Αν, πάλι ως επιβραδύνσεις - επιταχύνσεις εννοείς τις τσαχπινιές που έχει με το κιλό ο Καραμάνης στα βιβλία του, όχι, θα διαφωνήσω, είναι απαράδεκτοι νεωτερισμοί!!!!
Όχι δεν λέω άμα "γκανιάξεις", λέω να βάλεις σημεία όπως εδώ ο Φλοίκος.
Για τον Καραμάνη είναι άλλη κουβέντα, εδώ μιλάμε για τον Φλοίκο που έψαλλε από κλασικό κείμενο και το εμπλούτισε σύμφωνα με τα ακούσματα που αποκόμισε εντός του πατριαρχικού ναού...! Νομίζω αυτό λέει πολλά.


ΥΓ Ας μη ρίχνουμε άλλο λάδι στη φωτιά, δεν πρόκειται να σού αλλάξω γνώμη, ούτε εσύ να μου αλλάξεις τη δικιά μου. Κάποιοι αναγνώστες του διαλόγου μας, μπορεί να γείρουν προς τη μία ή την άλλη απόψη, αυτό είναι ένα όφελος, αλήθεια. Με συγχωρείς που σε εκνεύρισα, ζητώ συγγνώμη αν σε στεναχώρησα.

Δημ. Καταραχιάς
Ούτε τη γνώμη σας θέλω να αλλάξω, ούτε με εκνευρίσατε, ούτε με στεναχωρήσατε, κουβέντα κάνουμε. Αυτό που θέλω εγώ είναι, να απαντάμε επί συγκεκριμένων θεμάτων και όχι να λέμε άλλα απ αυτά που λέει ο συνομιλητής μας ή να τα λέμε σ' αυτόν για να ακούνε άλλοι που...έχουν την μύγα, ας πούμε. Εδώ λέμε για ένα συγκεκριμένο θέμα, το ότι ο κύριος Γεωργούδης βάλλεται σε άλλα θέματα, ας λυθεί με αυτούς που τον βάλλουν εκεί.

Να 'στε καλά.
 

extra

Παλαιό Μέλος
#29
Το ζήτημα καταντάει γελοίο απ' το ένα μήνυμα μου - απάντηση στον κύριο Γεωργούδη;;; Ποιες "τόσες μέρες" αφού προχθές δημιουργήθηκε το θέμα και μόλις ένα μήνυμά μου (το υπ' αριθμόν 11) ήταν απάντηση προς αυτόν.

Αντιθέτως ο κύριος Γεωργούδης παρέβλεψε το πρώτο μου μήνυμα (υπ' αριθμόν 4) και τα -με ακρίβεια δευτερολέπτου- σημεία που μου άρεσαν και αναφέρθηκε στον χρόνο. Ας είναι... του είπα τη γνώμη μου (η οποία δεν είναι "γνώμη μου" αλλά μάλλον συμπέρασμα απ' όσα έχω ακούσει) πάνω στο θέμα και του ζήτησα τη γνώμη του για τα σημεία που ανέφερα αρχικά. Απάντηση δεν πήρα πάλι αλλά μόνο το "Οτι πείτε δεν μπορώ να πώ κάτι άλλο με εξουθενώσατε!!!"



Οκ, σεβαστό.




Έλα ντε; Τι κάνει εδώ ο μέγας Στανίτσας;
Στο δοξαστικό που έχει ωραίο χρόνο και μετά εκεί γίνεται ελεύθερο, τι γίνεται εκεί πέρα; Είναι αντιμουσικό;




Άλλα κι άλλα... Είπα εγώ ότι είναι δίδυμα αδέρφια ή μοιάζουν;;; Απ τα λεγόμενά μου φαίνομαι προσωπολάτρης;;;
Για την ευρεία αποδοχή που έχουν τους έφερα μαζί ως παράδειγμα. Εξηγώ τα αυτονόητα τώρα αλλά βλέπω ότι πρέπει μάλλον...
Επαναλαμβάνω: Πάμπολλα τέτοια παραδείγματα παπαδικών μελών από τους μεγάλης αποδοχής Στανίτσα και Πρίγγο.




Τα υστερόγραφα μάλλον δεν αναφέρονται σε μένα, καθώς δεν είχα άλλον διάλογο με τον κύριο Γεωργούδη, παρά μόνο σε αυτό το θέμα.
Για το 3ο θα απαντήσω: Αν συμψάλλεις. Άμα το λες μόνος σου; Δεν μπορείς να "παίζεις" με τον χρόνο με επιβραδύνσεις και ανάσες στο μέλος;
Αγαπητέ μου τι σας απαντήσω;περιγράφετε με ακρίβεια τόσες αλλαγές στον ρυθμό σε ένα κοινωνικό και τις δικαιολογείτε και από πάνω !!μάλλον είστε ημιμαθής στα μουσικά ,λυπάμαι πολύ!!
 

extra

Παλαιό Μέλος
#30
Και βεβαια εκπροσωπει το πατριαρχικον υφος και το κειμενο ερμηνευει αψογα και σ υ ν ε χ ι σ τ ης αριστος του κ Αστερη είναι, και ας γινεται Κινεζος δεν πειραζει και αυτοι θα τυχουν σωτηριας εις τον Μελλουσα Κριση
Αν εκπροσωπεί το <<πατριαρχικόν ύφος>>κατά την γνώμη σας ε!τι να πώ;o tempora o mores!!
 
#32
Αν και είμαι η πλέον άσχετη μεταξύ των συνομιλητών, θα τολμήσω να πω τη δική μου άποψη, κρίνοντας ως ακροάτρια περισσότερο, παρά ώς μουσικός β.μ. και ψάλτρια.

Χωρίς να αμφισβητώ τις γνώσεις και την καλλιφωνία του κ. Φλοίκου, βρίσκω το ύφος του κάπως ...επιτηδευμένο. Αντιλαμβάνομαι μια υπερβολή, όχι πηγαία αυθεντική, ξένη ως προς την αλήθεια του. Επίσης, ενώ συμφωνώ εν μέρη με όλους σχεδόν τους προλαλήσαντες, η άποψή μου κλίνει προς εκείνη του κ. Βασίλη. Οι χρόνοι δεν είναι τυχαίοι, έχουν μουσικό νόημα που χάνεται όταν δεν κρατούνται. Αλλά, τελικά εμένα μου αρέσει το δεσποτικό, αλλά αυθεντικό, ειλικρινές και ταπεινό ύφος, με συνέπεια στο μουσικό κείμενο. Αν δλδ. όντως εκπρόσωπος του ύφους του Πατριαρχείου είναι ο κ. Φλοίκος, τότε θα πω ότι δεν το προτιμώ, ενώ προτιμώ μακράν τους Αγιορείτες πατέρες. Για εμένα ο παρακάτω σύνδεσμος αποτελεί πρότυπο ύφους και ερμηνείας:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#33
Αν και είμαι η πλέον άσχετη μεταξύ των συνομιλητών, θα τολμήσω να πω τη δική μου άποψη, κρίνοντας ως ακροάτρια περισσότερο, παρά ώς μουσικός β.μ. και ψάλτρια.

Χωρίς να αμφισβητώ τις γνώσεις και την καλλιφωνία του κ. Φλοίκου, βρίσκω το ύφος του κάπως ...επιτηδευμένο. Αντιλαμβάνομαι μια υπερβολή, όχι πηγαία αυθεντική, ξένη ως προς την αλήθεια του. Επίσης, ενώ συμφωνώ εν μέρη με όλους σχεδόν τους προλαλήσαντες, η άποψή μου κλίνει προς εκείνη του κ. Βασίλη. Οι χρόνοι δεν είναι τυχαίοι, έχουν μουσικό νόημα που χάνεται όταν δεν κρατούνται. Αλλά, τελικά εμένα μου αρέσει το δεσποτικό, αλλά αυθεντικό, ειλικρινές και ταπεινό ύφος, με συνέπεια στο μουσικό κείμενο. Αν δλδ. όντως εκπρόσωπος του ύφους του Πατριαρχείου είναι ο κ. Φλοίκος, τότε θα πω ότι δεν το προτιμώ, ενώ προτιμώ μακράν τους Αγιορείτες πατέρες. Για εμένα ο παρακάτω σύνδεσμος αποτελεί πρότυπο ύφους και ερμηνείας:
Ἡ ἀρέσκεια, συναδέλφισσα, εἶναι κάτι ὑποκειμενικό. Τὸ πατριαρχικὸ ὕφος δὲν εἶνια ἀπαραίτητο νὰ ἀρέσει σὲ ὅλους. Εἶναι ὅμως φορέας της ψαλτικῆς παράδοσης καὶ ὁ καθεὶς ἀπὸ μᾶς μπορεῖ νὰ ὠφεληθεῖ υἱοθετῶντας λίγα ἢ πολλὰ στοιχεία του. Τὰ ἴδια γράψαμε γιὰ τὸ θέμα τῶν ἠχογραφήσεων τοῦ Ναυπλιώτη καὶ γιατὶ παραμένουμε γοητευμένοι ἀκόμη μ' αὐτές.
Ὡς πρὸς τὸν κ. Φλοῖκο, δυστυχῶς οἱ περιστάσεις τὸν τελευταῖο καιρὸ, πιθανότατα τοῦ ἔχουν ἀφαιρέσει τὴν ἠσυχία του ὥστε ἐλεύθερος νὰ ἀποδώσει ἤρεμα τὰ ἐκκλησιαστικὰ μέλη, ὅπως τὰ διδάχθηκε. Τὰ περὶ χρόνου, ἔχουν συζητηθεῖ πολλάκις στὰ σχετικὰ θέματα καὶ μπορεῖς νὰ δεῖς τὶ συμβαίνει.

Ἡ συνέπεια στὸ μουσικὸ κείμενο τώρα. Δηλαδὴ ἐσὺ, ὅταν ψάλλεις, διαβάζεις ἀκριβῶς καὶ κατὰ γράμμα αὐτὸ ποὺ γράφουν τὰ ποικίλα σημαδόφωνα, σύμφωνα μὲ τὰ βασικὰ θεωρητικά μας, εἰδικὰ στὰ μὴ ἀνελυμένα κλασικὰ μέλη. Δυσκολεύομαι νὰ τὸ δεχτῶ καθὼς δὲν εἶσαι πρωτοετής, ἀλλὰ κρατᾶς ἀναλόγιο.

Ὅσο γιὰ τοὺς ἁγιορεῖτες καὶ σὲ μένα ἀρέσουν ἐξ ἴσου, ἁπλὰ εἶναι διαφορετικὴ ἡ ψαλμωδία στὸ καλὶ καὶ τὸ καθολικό ἀπ' ὅτι στὸν κόσμο. Ὅσο γιὰ τὸ κείμενο, παρακολούθησε τὸν μακαριστὸ Φιρφιρῆ νὰ δεῖς πὼς στριφογυρίζει τὴ γραφή.
 

Dimittrios

Παλαιό Μέλος
#34
Αν εκπροσωπεί το <<πατριαρχικόν ύφος>>κατά την γνώμη σας ε!τι να πώ;o tempora o mores!!
Καμια αντιρηση, παλαιο μέλος ας με διαψευσει καποιος τοτε, ας βγει δ η μ ό σ ι α και ας με διαψεύσει..../
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#35
Λυπάμαι που γράφω. Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε η αλήθεια. Είναι όντως ο κ. Φλοίκος ο μόνος πατριαρχικός ψάλτης που ψάλλει αυτή τη στιγμή μέσα στο Πατριαρχείο και είναι πράγματι επηρεασμένος από το ύφος του Πρωτοψάλτη. Εντούτοις, τέτοιες ερμηνείες ρίχνουν το κύρος του. Ο χρόνος είναι αναμφίβολα ασταθής, μάλλον συνεπτυγμένος κατά διαστήματα, θα το νόμιζα και παρερμηνεία της γραφής. Οι αναλύσεις μεν θεμιτές, αλλά όταν έχουν χωνευτεί οι θέσεις και αφορούν σε αυτές, όχι τελείως κατά το δοκούν. Στην περίπτωσή μας, υπάρχει μια διαρκής αναζήτηση του μέλους, με αναλύσεις πολλές αλλά ευκαιριακές, που οδηγούν σε αποπροσανατολισμό από το πρωτότυπο, πχ καταλήξεις στο φυσικό Γα ενώ το κείμενο έχει δίεση, αλλαγμένες θέσεις στην εισαγωγή, κόψιμο των θέσεων πριν ολοκληρωθούν κλπ. Ο Πρωτοψάλτης, στον οποίο έχει αναφορά ο κ. Φλοίκος, ψάλλει πολύ πιο κοντά στο μέλος, με λιγότερες αναλύσεις αλλά πάντα καίριες, με χρόνο πολύ πιο σταθερό, τηρώντας τη χρονική αξία κάθε χαρακτήρα, και με σωστότατο χωρισμό των θέσεων, για τον οποίο και εφιστούσε την προσοχή στις ομιλίες του λέγοντας περίπου πως «μέσα στο μέλος γίνεται διάλογος των μουσικών φράσεων».

Χρειάζεται πολλή μελέτη το πράγμα και κακώς ο ΟΦΕΛΠ ανεβάζει τέτοιες ερμηνείες στα πλαίσια της προσπάθειάς του να μας αποδείξει ότι όλα είναι ιδανικά, γιατί απλά ΔΕΝ είναι... Αντίθετα, χρειάζεται η διατύπωση του προβληματισμού, μήπως και υπάρξει η άκρως απαραίτητη βελτίωση.

ΥΓ: Περί του ρυθμού, είθισται, μετά την πρώτη ενότητα του Κοινωνικού (εν προκειμένω τη λέξη «Επαίνει»), η οποία λέγεται πολύ αργά και μαλακά, να συνεχίζει το μέλος με μεγαλύτερη ζωντάνια, με ελαφρότατα πιο τσιμπημένη χρονική αγωγή και ζωντανότερη φωνή. Αυτό γίνεται προκειμένου να έχει μια εξέλιξη το μέλος και να μη γίνεται μονότονο. Εδώ, όμως, κουβεντιάζουμε για άλλο πράγμα.
 
Last edited:
#36
Ἡ συνέπεια στὸ μουσικὸ κείμενο τώρα. Δηλαδὴ ἐσὺ, ὅταν ψάλλεις, διαβάζεις ἀκριβῶς καὶ κατὰ γράμμα αὐτὸ ποὺ γράφουν τὰ ποικίλα σημαδόφωνα, σύμφωνα μὲ τὰ βασικὰ θεωρητικά μας, εἰδικὰ στὰ μὴ ἀνελυμένα κλασικὰ μέλη. Δυσκολεύομαι νὰ τὸ δεχτῶ καθὼς δὲν εἶσαι πρωτοετής, ἀλλὰ κρατᾶς ἀναλόγιο.
Ναι, προσπαθώ να παραμείνω όσο το δυνατόν πιο πιστή στο κείμενο, να αποδώσω όσο το δυνατόν καλύτερα τα ποιοτικά, όπως τα διδάχθηκα από τον δάσκαλό μου, και στο βαθμό που έχω μελετήσει το κείμενο, τα καταφέρνω αναλόγως. Η ελλιπής μελέτη φέρνει τις εκάστοτε `εκπτώσεις` έχω την γνώμη. Αλλά πέραν αυτού, υπάρχει και το ζητούμενο στο ύφος, το οποίο, απ'όπου και αν προέρχεται (Πατριαρχείο, Αγιον ὀρος ή αλλού), οφείλει να είναι πηγαίο (να πηγάζει δλδ. από μια εσωτερική κατανόηση και αφομοίωση τόσο της παράδοσης όσο και του μέλους αλλά και του ύμνου), σεμνό, ταπεινό και ειλικρινές (δλδ να αποτελεί μέρος της ταυτότητας του ψάλτη και όχι κάτι εξωτερικό που μιμήται). Αυτά κατά την `αρέσκειά μου...
 

Dimittrios

Παλαιό Μέλος
#37
Λυπάμαι που γράφω. Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε η αλήθεια. Είναι όντως ο κ. Φλοίκος ο μόνος πατριαρχικός ψάλτης που ψάλλει αυτή τη στιγμή μέσα στο Πατριαρχείο και είναι πράγματι επηρεασμένος από το ύφος του Πρωτοψάλτη. Εντούτοις, τέτοιες ερμηνείες ρίχνουν το κύρος του. Ο χρόνος είναι αναμφίβολα ασταθής, μάλλον συνεπτυγμένος κατά διαστήματα, θα το νόμιζα και παρερμηνεία της γραφής. Οι αναλύσεις μεν θεμιτές, αλλά όταν έχουν χωνευτεί οι θέσεις και αφορούν σε αυτές, όχι τελείως κατά το δοκούν. Στην περίπτωσή μας, υπάρχει μια διαρκής αναζήτηση του μέλους, με αναλύσεις πολλές αλλά ευκαιριακές, που οδηγούν σε αποπροσανατολισμό από το πρωτότυπο, πχ καταλήξεις στο φυσικό Γα ενώ το κείμενο έχει δίεση, αλλαγμένες θέσεις στην εισαγωγή, κόψιμο των θέσεων πριν ολοκληρωθούν κλπ. Ο Πρωτοψάλτης, στον οποίο έχει αναφορά ο κ. Φλοίκος, ψάλλει πολύ πιο κοντά στο μέλος, με λιγότερες αναλύσεις αλλά πάντα καίριες, με χρόνο πολύ πιο σταθερό, τηρώντας τη χρονική αξία κάθε χαρακτήρα, και με σωστότατο χωρισμό των θέσεων, για τον οποίο και εφιστούσε την προσοχή στις ομιλίες του λέγοντας περίπου πως «μέσα στο μέλος γίνεται διάλογος των μουσικών φράσεων».

Χρειάζεται πολλή μελέτη το πράγμα και κακώς ο ΟΦΕΛΠ ανεβάζει τέτοιες ερμηνείες στα πλαίσια της προσπάθειάς του να μας αποδείξει ότι όλα είναι ιδανικά, γιατί απλά ΔΕΝ είναι... Αντίθετα, χρειάζεται η διατύπωση του προβληματισμού, μήπως και υπάρξει η άκρως απαραίτητη βελτίωση.

ΥΓ: Περί του ρυθμού, είθισται, μετά την πρώτη ενότητα του Κοινωνικού (εν προκειμένω τη λέξη «Επαίνει»), η οποία λέγεται πολύ αργά και μαλακά, να συνεχίζει το μέλος με μεγαλύτερη ζωντάνια, με ελαφρότατα πιο τσιμπημένη χρονική αγωγή και ζωντανότερη φωνή. Αυτό γίνεται προκειμένου να έχει μια εξέλιξη το μέλος και να μη γίνεται μονότονο. Εδώ, όμως, κουβεντιάζουμε για άλλο πράγμα.
Ο καθενας έχει το δικο του υφος, ο κ Φλοικος το δικό του, ο κ ταδε το δικο του, η ΒΜ ειναι και φαντασια, πως κρινετε τοσο αυστηρα εναν πατριαρχικο? η μηπως υπαρχουν κανονες στην Πατριαρχ παραδοση του ευ ψαλλειν? Θα σας αρεσε αν ε σ α ς σας εκριναν με τον ιδιο τροπο??
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#38
Ο καθενας έχει το δικο του υφος, ο κ Φλοικος το δικό του, ο κ ταδε το δικο του, η ΒΜ ειναι και φαντασια, πως κρινετε τοσο αυστηρα εναν πατριαρχικο?
Βάσει ακουσμάτων και μαθητείας σε πατριαρχικούς. Δεν προβληματίζομαι περί ύφους αλλά περί εκτελέσεως. Αυτό το ξεκαθάρισα, και γι' αυτό παρέπεμψα και στο πρότυπό του.
η μηπως υπαρχουν κανονες στην Πατριαρχ παραδοση του ευ ψαλλειν?
Υπάρχουν. Άγραφοι μεν, αλλά υπάρχουν. Σίγουρα οι αναλύσεις δεν είναι ασύδοτες.
Θα σας αρεσε αν ε σ α ς σας εκριναν με τον ιδιο τροπο??
Αν ήμουν στα πρώτα στασίδια της Ορθοδοξίας; Εννοείται πως ναι, και θα το δικαιολογούσα. Ο ψάλτης εκεί πρέπει να είναι άριστος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#39
Ναι, προσπαθώ να παραμείνω όσο το δυνατόν πιο πιστή στο κείμενο, να αποδώσω όσο το δυνατόν καλύτερα τα ποιοτικά, όπως τα διδάχθηκα από τον δάσκαλό μου, και στο βαθμό που έχω μελετήσει το κείμενο, τα καταφέρνω αναλόγως. Η ελλιπής μελέτη φέρνει τις εκάστοτε `εκπτώσεις` έχω την γνώμη. Αλλά πέραν αυτού, υπάρχει και το ζητούμενο στο ύφος, το οποίο, απ'όπου και αν προέρχεται (Πατριαρχείο, Αγιον ὀρος ή αλλού), οφείλει να είναι πηγαίο (να πηγάζει δλδ. από μια εσωτερική κατανόηση και αφομοίωση τόσο της παράδοσης όσο και του μέλους αλλά και του ύμνου), σεμνό, ταπεινό και ειλικρινές (δλδ να αποτελεί μέρος της ταυτότητας του ψάλτη και όχι κάτι εξωτερικό που μιμήται). Αυτά κατά την `αρέσκειά μου...
Προσωπικά, ἀποκομίζω τὰ στοιχεία ποὺ θεωρῶ θετικὰ. Ὁ κ. Φλοῖκος δὲν ἔχει ἀφεθεῖ νὰ ἀποδώσει δέοντα καὶ τὸν ὑποβάλλουν -κατὰ τὴ γνώμη μου- σὲ μέγιστη πίεση, στοιχεῖο ποὺ σίγουρα μειωνει τὴν ἀπόδοσή του, ὅσο ἐπαγγελματίας κι ἄν εἶναι.
Πέραν αὐτοῦ, σὰν ἄκουσμα μοῦ ἄρεσε ἀκόμη κι ἄν ὑπῆρχαν τεχνικὰ μειονεκτήματα.

Σεμνό, ταπεινό, εἰλικρινὲς εἶναι πολὺ ἀφηρημένες ἔννοιες γιὰ νὰ ἀποδώσουν ψαλτική, καθ' ὅτι ἐξαιρετικὰ ὑποκειμενικὲς ἀπὸ τὰ δεδομένα τοῦ καθενός.
Ἡ μόνη ἀλήθεια γιὰ τὸν Α΄ δομέστικο αὐτὴ τὴ στιγμὴ, εἶναι πὼς ἔχει τοποθετηθεῖ στὴ γωνία, διακυβεύεται τὸ μέλλον του, ἀμφισβητεῖται ἀπὸ τοὺς δικοὺς του ἀνθρώπους ποὺ τοῦ ἔδωσαν βέβαια τὸν τίτλο του χωρίς πρόβλημα κλπ. κλπ. Σίγουρα τὸν ἔχει ἐπηρεάσει, ὅσοι ἔχουμε ἀναλάβει ἀναλόγιο, τὸ ἀντιλαμβανόμαστε καὶ μάλιστα ὅταν τὸ κάναμε ὑπὸ εὐνοϊκὲς συνθῆκες. Ἔχει διδαχθεῖ καὶ ἀποκτήσει τὰ χαρακτηριστικὰ τῶν προκατόχων του, ἀλλὰ ἡ τριβὴ τῆς ὑπεύθυνης θέσης θὰ ὀξύνει περισσότερο -πιστεύω- τὴν ψαλτική του.

Φιλτάτη ἡ ἀλήθεια ἀπὸ τὴ μιά, φιλτάτη κι ἀπ' τὴν ἄλλη ...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#40
Βάσει ακουσμάτων και μαθητείας σε πατριαρχικούς. Δεν προβληματίζομαι περί ύφους αλλά περί εκτελέσεως. Αυτό το ξεκαθάρισα, και γι' αυτό παρέπεμψα και στο πρότυπό του.

Υπάρχουν. Άγραφοι μεν, αλλά υπάρχουν. Σίγουρα οι αναλύσεις δεν είναι ασύδοτες.

Αν ήμουν στα πρώτα στασίδια της Ορθοδοξίας; Εννοείται πως ναι, και θα το δικαιολογούσα. Ο ψάλτης εκεί πρέπει να είναι άριστος.

Ἄν ἔκριναν, σωστά καὶ δεκτὴ ἡ κριτική.

Ἄν σὲ ἔκριναν καὶ συγχρόνως σὲ παρηγκώνιζαν μὲ διαγκωνισμό, μετατρέποντάς σε σὲ ἁπλὴ «καβάτζα», τότε πὼς θὰ ἦταν;
 
Top