Κεκραγάριο Ιακώβου πλαγίου δευτέρου

#1
Ο μακαριστός Άρχων κυρ . Αβραάμ Ευθυμιάδης (Υμνολόγιον Φωναίς Αισίαις ) , στο μαλακό χρώμα( και χρίζει συζήτησης) βάζει τη φθορά του Δι , αντί του βου.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#2
Ο μακαριστός Άρχων κυρ . Αβραάμ Ευθυμιάδης (Υμνολόγιον Φωναίς Αισίαις ) , στο μαλακό χρώμα( και χρίζει συζήτησης) βάζει τη φθορά του Δι , αντί του βου.
Πόσα χρόνια έχει που τα είχαμε ψάλλει μαζί έτσι;...
Στην πανήγυρη των 318 Θεοφόρων Πατέρων.
 
Last edited:
#3
Πόσα χρόνια έχει που το είχαμε ψάλλει μαζί έτσι;...
Στην πανήγυρη των 318 Θεοφόρων Πατέρων.
Κρύβε λόγια (για τα χρόνια ...).
Το είχα ψάλλει και στο δίπλωμα.
Από τις κορυφαίες εκτελέσεις που έχω ακούσει (ίσως η καλύτερη ) είναι του μεγάλου βιρτουόζου Εμ. (Μανώλη)Χατζημάρκου ...κυκλοφορεί..
 
#5
Πάντως ο Χατζημάρκος το τολμούσε με τα κλασσικά...
Και βέβαια και έχει συζητηθεί .
Εν προκειμένω , δυστυχώς δεν μπορώ να ανεβάσω την ηχογράφηση είναι από δίσκο .
Και λέω δυστυχώς , γιατί όντως είναι ..σεμινάριο !
 
#7
Ναι , αυτή είναι .
Για να μην παραξενευτούν οι ακροατές , με τα χειροκροτήματα , η ηχογράφηση δεν λαμβάνει χώρα μέσα σε εκκλησία.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#8
Ναι , αυτή είναι .
Για να μην παραξενευτούν οι ακροατές , με τα χειροκροτήματα , η ηχογράφηση δεν λαμβάνει χώρα μέσα σε εκκλησία.
Ε πες και τα υπόλοιπα της ηχογράφησης, βρε καρντάση....Αν και τόσο ο Χατζημάρκος, όσο και άλλοι χειροκροτήθηκαν ή και χειροκροτούνταν σε ώρα ακολουθίας....


Δ.
 
#9
Ε πες και τα υπόλοιπα της ηχογράφησης, βρε καρντάση....Αν και τόσο ο Χατζημάρκος, όσο και άλλοι χειροκροτήθηκαν ή και χειροκροτούνταν σε ώρα ακολουθίας....


Δ.
Όντως.

Έτσι λένε κάποιες μαρτυρίες της εποχής .
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#11
Το μάθημα έχει ανέβει κι εδώ, από τον Μ. Εσπερινό της πανήγυρης του ναού μου, τον Ιούλιο του 2011. Μαζί μου συμψάλλει κι ακούγεται καθαρά ο Γιάννης Αρβανίτης, ενώ ισοκρατεί ο Βαγγέλης Σολδάτος.
 
#12
Το μάθημα έχει ανέβει κι εδώ, από τον Μ. Εσπερινό της πανήγυρης του ναού μου, τον Ιούλιο του 2011. Μαζί μου συμψάλλει κι ακούγεται καθαρά ο Γιάννης Αρβανίτης, ενώ ισοκρατεί ο Βαγγέλης Σολδάτος.
...
 
Last edited:
#13
Ο μακαριστός Άρχων κυρ . Αβραάμ Ευθυμιάδης (Υμνολόγιον Φωναίς Αισίαις ) , στο μαλακό χρώμα( και χρίζει συζήτησης) βάζει τη φθορά του Δι , αντί του βου.
Χάρη , ποια είναι η γνώμη σου για αυτό ;
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
#14
Χάρη , ποια είναι η γνώμη σου για αυτό ;
Όλο σχεδόν το μάθημα κινείται στην Όμοια (ή κοντά στην Όμοια) Διφωνία. Αν δεις, τις ίδιες γραμμές στο πρώτο "Κύριε Εκέκραξα" τις περνάει με μαρτυρικά σκληρού χρώματος, ενώ στο δεύτερο με μαλακού. Είναι όμως οι ίδιες φράσεις, με τα ίδια διαστήματα. Αν θυμάμαι καλά και στη γραφή του Πέτρου που το είχα δει δεν υπήρχε διαφορά, υπενθυμιστικά της διφωνίας έχει μπει η φθορά από τους εξηγητές της νέας μεθόδου. Είτε φθορά μαλακού λοιπόν με γράμμα Β (βου), είτε με Δ (δι), είτε και καθόλου, τα ίδια διαστήματα θα πούμε: μαλακό χρώμα που τείνει προς Όμοια Διφωνία.
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#15
Όλο σχεδόν το μάθημα κινείται στην Όμοια (ή κοντά στην Όμοια) Διφωνία. Αν δεις, τις ίδιες γραμμές στο πρώτο "Κύριε Εκέκραξα" τις περνάει με μαρτυρικά σκληρού χρώματος, ενώ στο δεύτερο με μαλακού. Είναι όμως οι ίδιες φράσεις, με τα ίδια διαστήματα. Αν θυμάμαι καλά και στη γραφή του Πέτρου που το είχα δει δεν υπήρχε διαφορά, υπενθυμιστικά της διφωνίας έχει μπει η φθορά από τους εξηγητές της νέας μεθόδου. Είτε φθορά μαλακού λοιπόν με γράμμα Β (βου), είτε με Δ (δι), είτε και καθόλου, τα ίδια διαστήματα θα πούμε: μαλακό χρώμα που τείνει προς Όμοια Διφωνία.
Προσωπικά το λέω με βάση (της φθοράς) τον Δι και χρησιμοποιώντας πεντάχορδο σύστημα.
Μπορεί να θεωρηθεί "απλοποίηση" αλλά νομίζω ότι είναι πιο κοντά στο σημερινό μουσικό αισθητήριο.
Άλλωστε τέτοιες μεταβολές και αλλαγές είναι συχνές πλέον.
Συμφωνώ με το "τόλμημα" του μακαριστού. Αυτό δείχνει την μουσική αντίληψη που είχε.
 
Last edited:
#16
Είτε φθορά μαλακού λοιπόν με γράμμα Β (βου), είτε με Δ (δι), είτε και καθόλου, τα ίδια διαστήματα θα πούμε: μαλακό χρώμα που τείνει προς Όμοια Διφωνία.
Ναι, αλλά συγκρίνοντας της ενδιαφέρουσες ηχογραφήσεις ...

Το μάθημα έχει ανέβει κι εδώ, από τον Μ. Εσπερινό της πανήγυρης του ναού μου, τον Ιούλιο του 2011. Μαζί μου συμψάλλει κι ακούγεται καθαρά ο Γιάννης Αρβανίτης, ενώ ισοκρατεί ο Βαγγέλης Σολδάτος.
... διακρίνουμε την σημαντική διάφορα μεταξύ τους στα διαστήματα απο την φθορά του μαλακού χρώματος?

Απ το αρχικό σημείο, σαν να κάνει ο Χατζημάρκος (βου) του β' ήχου και σαν να λέει ο χορός (δι) του β' ήχου, και απ εκεί να συνεχίζουν τα διαφορετικά ακούσματα.

Προτιμώ την δεύτερη εκδοχή. Μου ακούγεται ποιο σωστό, αν και θαυμάζω την φωνή του Χατζημάρκου εδώ ... Καμπάνα!

 
#17
Ο μακαριστός Άρχων κυρ . Αβραάμ Ευθυμιάδης (Υμνολόγιον Φωναίς Αισίαις ) , στο μαλακό χρώμα( και χρίζει συζήτησης) βάζει τη φθορά του Δι , αντί του βου.
Πιστεύω ὅτι ἀπὸ λάθος ἔχει τεθῆ ἡ φθορὰ τοῦ Βου στὸν Πα. Ἔκανα κάποιες σκέψεις ( στὸ συνημμένο) καὶ τὶς μοιράζομαι μὲτὰ μέλη τοῦ forum, γιὰ κοινὴ ὠφέλεια.
 

Attachments

#18
Συμφωνώ με το συμπέρασμα ότι καλύτερα εδώ να ονομαστεί ο ΠΑ του σκληρού χρώματος ως ΔΙ του μαλακού χρώματος. Αυτό το αποδεικνύει και η πιο σωστή ηχογράφηση ...

Το μάθημα έχει ανέβει κι εδώ, από τον Μ. Εσπερινό της πανήγυρης του ναού μου, τον Ιούλιο του 2011. Μαζί μου συμψάλλει κι ακούγεται καθαρά ο Γιάννης Αρβανίτης, ενώ ισοκρατεί ο Βαγγέλης Σολδάτος.
Μια μικρή διόρθωση ... Στις 'Σκέψεις' σας, στη δεύτερη στήλη, στην παρένθεση εννοείται ο βου ως ΚΕ, και ο γα ως ζω?

 
#19
Συμφωνώ με το συμπέρασμα ότι καλύτερα εδώ να ονομαστεί ο ΠΑ του σκληρού χρώματος ως ΔΙ του μαλακού χρώματος. Αυτό το αποδεικνύει και η πιο σωστή ηχογράφηση ...



Μια μικρή διόρθωση ... Στις 'Σκέψεις' σας, στη δεύτερη στήλη, στην παρένθεση εννοείται ο βου ως ΚΕ, και ο γα ως ζω?

Πολὺ σωστὰ ὁ Βου ὡς Κε καὶ ὁ Γα ὡς Ζω.
Εὐχαριστῶ γιὰ τὴν παρατήρηση. (Οὐ γὰρ ἔρχεται μόνον)
 
Top