Θεοδόσιος Δήμου
Μέλος
Κατ’ ακρίβειαν, ο κατηχητικός λόγος του Χρυσοστόμου διαβάζεται στο τέλος του Όρθρου και όχι στο τέλος της Λειτουργίας του Πάσχα. Στις ενορίες όμως ο Όρθρος κατακλείεται με το τριπλό «Χριστός ανέστη» και αμέσως μετά αρχίζει η Λειτουργία. Συνεπώς στις διάφορες εκδόσεις ο Κατηχητικός λόγος προβλέπεται να λεχθεί μετά το τριπλό «Χριστός ανέστη» στο τέλος του Όρθρου, μετά δε από αυτόν λέγεται το απολυτίκιο του αγίου πατρός. Η πρόβλεψη όμως τούτη δημιουργεί ένα μικρό πρόβλημα καθώς μετά την τοποθέτηση του λόγου στην θέση αυτή ο Όρθρος δεν επισφραγίζεται πλέον δια του τροπαρίου της εορτής ως συμβαίνει στις λοιπές μεγάλες δεσποτικές εορτές αλλά δια του απολυτικίου του ι. Χρυσοστόμου. Μήπως θα ήταν ορθότερο να γίνει κάποια βελτίωση σε αυτό το σημείο; π.χ. να λέγεται ξανά το «Χριστός ανέστη» μετά το απολυτίκιο του αγίου;