Κατηγορίες φωνών

balgiota

Νέο μέλος
Για να μπορέσει ακόμα και ένας έμπειρος καθηγητής φωνητικής να κατατάξει μια φωνή θα πρέπει η φωνή να εκπαιδευτεί/αναπτυχθεί πλήρως. Το πρόβλημα με την λάθος κατάταξη αρχικά είναι ότι οι περισσότεροι έχουν υπανάπτυχτη την κεφαλική φωνή το οποίο οδηγεί στα λάθος συμπεράσματα. Τα περάσματα δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος να κατατάξης μια φωνή καθώς μπορεί κάποιος να τραβάει το πέρασμα πιο ψηλά απ'ότι βρίσκεται φυσικά.
Αν μου επιτρέπεται θα ήθελα να συμπληρώσω και το εξής: Η φωνή κατατάσσεται σε κατηγορίες ΟΧΙ με βάση την έκτασή της αλλά με βάση πρώτον την χροιά της και δεύτερον τα περάσματά της.
 
Κ

Κωσταντής1

Guest
Έὰν μὲ τὸν ὅρο χροιὰ ἐννοοῦμε αὐτὰ ποὺ μᾶς ἔμαθαν στὸ σχολεῖο, ὅτι δηλαδὴ ἡ χροιὰ εἶναι φυσικὸ μέγεθος ποὺ ὁρίζεται ἀπὸ τὴν σχετικὴ ἔνταση τῶν ἁρμονικῶν ἤχων μιᾶς παλλομένης χορδῆς τότε ἀνακύπτει τὸ ἑξῆς πρόβλημα γιὰ τὴν προχρυσανθινὴ ΒΜ. Ὁ Χρύσανθος στὸ θεωρητικό του ἀναφέρει τοὺς ἁρμονικοὺς ἀπὸ Γα εἴτε μὲ βάση δυτικὴ πηγὴ ὅπου Γα=ντο εἴτε σὰν Γα τῆς πανδουρίδας του ποὺ εἶναι ἡ μεσαία ἀνοιχτὴ χορδή. Ὅμως ἡ σειρὰ τῶν ἁρμονικῶν ἀκολουθεῖ τὴν τῶν πρώτων ἀριθμῶν 1 2 3 5 7 11...
Ὑποψιάζομαι δικαίως ἢ ἀδίκως ὅτι στὴν προχρυσανθινὴ ΒΜ ἡ μελῳδικὴ ἀνάπτυξη ΔΕΝ ἀκολουθεῖ ἀυτὴν τὴν σειρὰ ἀλλὰ μιὰν ἄλλη, ἂς τὴν πῶ πτολεμαϊκὴ 1 2/1 4/3 6/5 8/7 10/9 12/11 14/13...
Ἂν λοιπὸν κατάταξη φωνῶν μὲ βάση τὴν σειρὰ τῶν ἁρμονικῶν δὲν ἀντιστοιχεῖ στὴν δομὴ τῆς μελῳδικῆς ἀνάπτυξης ἐνδέχεται νὰ ὑπάρχει ζήτημα, φυσικὰ ὅλα τὰ παραπάνω ἐντὸς τοῦ στενοῦ πλαισίου τῆς ἀγνοίας τοῦ γράφοντος.
 
Έὰν μὲ τὸν ὅρο χροιὰ ἐννοοῦμε αὐτὰ ποὺ μᾶς ἔμαθαν στὸ σχολεῖο, ὅτι δηλαδὴ ἡ χροιὰ εἶναι φυσικὸ μέγεθος ποὺ ὁρίζεται ἀπὸ τὴν σχετικὴ ἔνταση τῶν ἁρμονικῶν ἤχων μιᾶς παλλομένης χορδῆς τότε ἀνακύπτει τὸ ἑξῆς πρόβλημα γιὰ τὴν προχρυσανθινὴ ΒΜ. Ὁ Χρύσανθος στὸ θεωρητικό του ἀναφέρει τοὺς ἁρμονικοὺς ἀπὸ Γα εἴτε μὲ βάση δυτικὴ πηγὴ ὅπου Γα=ντο εἴτε σὰν Γα τῆς πανδουρίδας του ποὺ εἶναι ἡ μεσαία ἀνοιχτὴ χορδή. Ὅμως ἡ σειρὰ τῶν ἁρμονικῶν ἀκολουθεῖ τὴν τῶν πρώτων ἀριθμῶν 1 2 3 5 7 11...
Ὑποψιάζομαι δικαίως ἢ ἀδίκως ὅτι στὴν προχρυσανθινὴ ΒΜ ἡ μελῳδικὴ ἀνάπτυξη ΔΕΝ ἀκολουθεῖ ἀυτὴν τὴν σειρὰ ἀλλὰ μιὰν ἄλλη, ἂς τὴν πῶ πτολεμαϊκὴ 1 2/1 4/3 6/5 8/7 10/9 12/11 14/13...
Ἂν λοιπὸν κατάταξη φωνῶν μὲ βάση τὴν σειρὰ τῶν ἁρμονικῶν δὲν ἀντιστοιχεῖ στὴν δομὴ τῆς μελῳδικῆς ἀνάπτυξης ἐνδέχεται νὰ ὑπάρχει ζήτημα, φυσικὰ ὅλα τὰ παραπάνω ἐντὸς τοῦ στενοῦ πλαισίου τῆς ἀγνοίας τοῦ γράφοντος.

Καλησπέρα,

Έχοντας γνώση της Ευρωπαϊκής Μουσικής, με τον όρο χροιά μάλλον εννοεί το "χρώμα" της φωνής ή αλλιώς την "υφή" της φωνής στις διάφορες εκτάσεις της. Η κατάταξη των φωνών είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο το οποίο νομίζω είναι δύσκολο να εξηγηθεί μόνο γράφοντας. Ίσως, κάποιος γνώστης του αντικειμένου, μπορεί να μας μυήσει στο σύστημα του διαχωρισμού των φωνών μέσω παραδειγμάτων (ευρωπαϊκών ή βυζαντινών).

Καλό βράδυ!
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Υπάρχουν τενόροι τους ποιους η χροιά παραπέμπει στον βαρύτονο, όπως εδώ



η αντίστροφα


Α, ναι, αυτός εδώ είναι μπάσος

 

balgiota

Νέο μέλος
Καλησπέρα,

Έχοντας γνώση της Ευρωπαϊκής Μουσικής, με τον όρο χροιά μάλλον εννοεί το "χρώμα" της φωνής ή αλλιώς την "υφή" της φωνής στις διάφορες εκτάσεις της. Η κατάταξη των φωνών είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο το οποίο νομίζω είναι δύσκολο να εξηγηθεί μόνο γράφοντας. Ίσως, κάποιος γνώστης του αντικειμένου, μπορεί να μας μυήσει στο σύστημα του διαχωρισμού των φωνών μέσω παραδειγμάτων (ευρωπαϊκών ή βυζαντινών).

Καλό βράδυ!
Καλησπέρα σας κ. συνάδελφε!
Αρχικά, περιγράψατε πολύ σωστά τον όρο <<χροιά>>. Να σημειώσω εδώ ότι σε γενικότερα πλαίσια, απώτερος στόχος είναι η ομοιογένεια της φωνής δηλαδή, το χρώμα της φωνής να μην αλλάζει καθ' όλη την έκταση(χαμηλές, μεσαίες, υψηλές περιοχές). Βέβαια αυτό επιτυγχάνετε με κατάλληλη φωνητική εκπαίδευση.
Περί κατάταξης της φωνής σε κατηγορίες έχετε δίκιο ότι το θέμα δεν θα μπορούσε να απαντηθεί γραπτά και αυτό διότι θα δίνονταν μόνο το θεωρητικό πλαίσιο και δεν θα υπήρχε σύνδεση με την πράξη. Έχω αναφέρει και πιο πριν ότι βασικό κριτήριο προσδιορισμού των φωνών είναι η χροιά της και τα περάσματά της(τα έχω αναφέρει παλαιότερα). Όμως θα πρέπει να γίνει πέρασμα από την θεωρία στην πράξη και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με σωστή τεχνική κατάρτιση αλλιώς θα παραμείνουμε σε θεωρητικό πλαίσιο.
Επειδή το θέμα της κατηγοριοποίησης της φωνής είναι εξαιρετικά σημαντικό διότι μας επιτρέπει να γνωρίζουμε ως προς το που και πως θα κινηθούμε φωνητικά στο αναλόγιο αν σας ενδιαφέρει θα μπορούσε να υπάρξει μια διεξοδική ανάλυση και συζήτηση σε μήνυμα διότι έχοντας γνώσεις και ευρωπαϊκής μουσικής θα αντιληφθείτε εναργέστερα τα όσα θα αναπτυχθούν(ορολογία κλπ.) διότι και ο ίδιος σας είστε χρήστης πνευστού οργάνου οπότε θα υπάρξει άμεση σύνδεση.
 

balgiota

Νέο μέλος
Υπάρχουν τενόροι τους ποιους η χροιά παραπέμπει στον βαρύτονο, όπως εδώ



η αντίστροφα


Α, ναι, αυτός εδώ είναι μπάσος

Ασφαλώς! Διότι είχαν πιο σκούρα φωνή από την συνήθη φωνή του τενόρου. Γι' αυτό ανέφερα ότι το επόμενο ασφαλές κριτήριο είναι το πέρασμα μετά την χροιά.
 

balgiota

Νέο μέλος
Για να μπορέσει ακόμα και ένας έμπειρος καθηγητής φωνητικής να κατατάξει μια φωνή θα πρέπει η φωνή να εκπαιδευτεί/αναπτυχθεί πλήρως. Το πρόβλημα με την λάθος κατάταξη αρχικά είναι ότι οι περισσότεροι έχουν υπανάπτυχτη την κεφαλική φωνή το οποίο οδηγεί στα λάθος συμπεράσματα. Τα περάσματα δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος να κατατάξης μια φωνή καθώς μπορεί κάποιος να τραβάει το πέρασμα πιο ψηλά απ'ότι βρίσκεται φυσικά.
Αν επιτρέπεται θα ήθελα να εκφράσω μια διαφορετική άποψη σε ορισμένα σημεία. Αρχικά, η έκταση της φωνής αποκτάται σωστά με την κατάλληλη εκπαίδευση. Όμως, θα εκφράσω μια διαφορετική άποψη ως προς την κατηγοριοποίηση της φωνής. Τα μόνα ασφαλή κριτήρια είναι δύο. Πρώτον η χροιά και δεύτερον τα περάσματα.
Αν θέλετε μπορείτε να μου εξηγήσετε τι εννοείται <<τράβηγμα>> περάσματος και αν θέλετε το συζητάμε. Ευχαριστώ!
 
Top