[Ερώτηση] Κατάληξη εξαποστειλαρίων

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
Δεν ξέρω αν βρίσκομαι στην σωστή ενότητα.
Αν όχι οι αρμόδιοι ας το φροντίσουν παρακαλώ.
Ερώτηση-απορία: Γιατί τα εξαποστειλάρια αν και Β΄ήχου, έχουν τελική κατάληξη στον Βου;;
Ευχαριστώ
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Η απάντηση βρίσκεται ακριβώς στο... όνομά σας ("50ός ψαλμός")! Δεν πρόκειται για τον κανονικό δεύτερο ήχο που ξέρετε, αλλά για μια παραλλαγή του, τον λεγόμενο "μέσο δεύτερο". Έναν δεύτερο ήχο που καταλήγει στη "μεσότητα", δηλ. δύο φωνές κάτω από τη βάση του. Ίδια περίπτωση με το "Ελέησόν με ο Θεός" (ο στίχος καταλήγει στην μεσότητα όταν η τελευταία λέξη δεν τονίζεται στη λήγουσα ή είναι μονοσύλλαβη).
 
Last edited:
K

konman

Guest
Δεν ξέρω αν βρίσκομαι στην σωστή ενότητα.
Αν όχι οι αρμόδιοι ας το φροντίσουν παρακαλώ.
Ερώτηση-απορία: Γιατί τα εξαποστειλάρια αν και Β΄ήχου, έχουν τελική κατάληξη στον Βου;;
Ευχαριστώ

Σωστος ο προβληματισμος σου αγαπητη Ελενη.Ο δευτερος ηχος δεν καταληγει παντα στον Δι.
 

Attachments

  • Δευτερος ηχος.pdf
    2.8 MB · Views: 60

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Σωστος ο προβληματισμος σου αγαπητη Ελενη.Ο δευτερος ηχος δεν καταληγει παντα στον Δι.
Με την παρατήρηση ότι τα διαστήματα του μέσου δευτέρου που αναρτήθηκαν είναι η θεώρηση του Καρά (ΒΟΥ-ΔΙ = αποτομή-τόνος ή 6.5-12), η οποία δεν συμβαδίζει ούτε με αυτή του Χρυσάνθου, ούτε με αυτή της Επιτροπής (αμφότεροι δίνουν διαστήματα ελάχιστο τόνο-τόνο, δηλ. 7-12/68 ή 8-12/72) αλλά ούτε με κανέναν από τους παλαιούς θεωρητικούς της μουσικής μας, οι οποίοι δέχονται τη σύμπτωση διατονικού και μαλακού χρωματικού ΒΟΥ (περισσότερα στην ανακοίνωσή μου στο Δ' συνέδριο ΙΒΜ εδώ).
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Με την παρατήρηση ότι τα διαστήματα του μέσου δευτέρου που αναρτήθηκαν είναι η θεώρηση του Καρά (ΒΟΥ-ΔΙ = αποτομή-τόνος ή 6.5-12), η οποία δεν συμβαδίζει ούτε με αυτή του Χρυσάνθου, ούτε με αυτή της Επιτροπής (αμφότεροι δίνουν διαστήματα ελάχιστο τόνο-τόνο, δηλ. 7-12/68 ή 8-12/72) αλλά ούτε με κανέναν από τους παλαιούς θεωρητικούς της μουσικής μας, οι οποίοι δέχονται τη σύμπτωση διατονικού και μαλακού χρωματικού ΒΟΥ (περισσότερα στην ανακοίνωσή μου στο Δ' συνέδριο ΙΒΜ εδώ).

Σας συγχαιρω κυριε Νικο για την πολυ σωστη παρατηρηση σας και προσθετω με πολλη αγαπη και χωρις καμμια εμπαθεια{Για να προλαβω τα γνωστα επακολουθα} οτι το παραδειγμα για τον δευτερο ηχο που αναρτηθηκαν ειναι ΓΙΑ ΣΚΙΣΙΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ!!!!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... με πολλη αγαπη και χωρις καμμια εμπαθεια... ειναι ΓΙΑ ΣΚΙΣΙΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ!!!!

Και με κεφαλαία και με θαυμαστικά !
Δηλαδή αν λέγαμε ότι απλώς είναι λάθος, θα θεωρούνταν (αναλογικά) ... έπαινος;:confused:
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Και με κεφαλαία και με θαυμαστικά !
Δηλαδή αν λέγαμε ότι απλώς είναι λάθος, θα θεωρούνταν (αναλογικά) ... έπαινος;:confused:

Και βεβαια!!! Αν αναλογιστουμε τη ζημια και την καταστροφη που προκαλει!!!
 
Top