Κανών ικετήριος εις τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν & 8 Ιωάννου Μαυρόποδος

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ὁ ἰκετήριος κανών καὶ σὲ πολυτονικό, ἀφιερωμένος στὸν π. Μάξιμο, μικρὸ ἀντίδωρο γιὰ τοὺς ψηφιακοὺς καὶ ἄλλους κόπους του.

Σὲ δύο format, .pdf καὶ .doc γιὰ ἐπεξεργασία.
 

Attachments

  • Kanwn Iketirios Xristou.pdf
    38.9 KB · Views: 229
  • Kanwn Iketirios Xristou.doc
    50.5 KB · Views: 113

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΟΤΙ Ο ΙΚΕΤΗΡΙΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΠΟΤΕ ΛΕΓΕΤΕ
Εμείς στο ναό μας δεν τον έχουμε ψάλλει ποτέ. Αν κάνουμε λάθος ζητώ συγνώμη, ας μας γράψει όποιος ξέρει περισσότερα. Υποθέτω λοιπόν ότι ο ικετήριος αυτός κανόνας δεν πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένη θέση αλλά να λέγεται στις περιπτώσεις που κάποιος νιώθει την ανάγκη για παράκληση στο Χριστό. Οι παρακλήσεις συνηθίζονται μετά την ακολουθία του εσπερινού. Είναι δυνατό κάποιος ναός που είναι αφιερωμένος στον Χριστό να τελεί για παράδειγμα κάθε Κυριακή απόγευμα αμέσως μετά το πέρας του εσπερινού αυτή την ακολουθία της παρακλήσεως προς τον Χριστό μας.
--
επεξεργασία: επειδή μου είχε διαφύγει το γεγονός πως έχει μορφή απλού κανόνα παρά παρακλήσεως, ίσως να ταιριάζει περισσότερο με την ακολουθία του αποδείπνου ή αλλιώς μόνος του.
 
Last edited:
ίσως να ταιριάζει περισσότερο με την ακολουθία του αποδείπνου ή αλλιώς μόνος του.

Αυτήν την πρακτική γνωρίζω και εγώ. Θεωρώ ότι ανήκει στην ιδιωτική προσευχή. Από το ισχύον τυπικό δεν προβλέπεται πουθενά. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει ρύθμιση από κάποιο άλλο τυπικό.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Παρατηρήθηκε ὅτι σέ κάποια Ὡρολόγια τό Θεοτοκίον τῆς γ´ ᾠδῆς στό τέλος ἀναγράφεται ὡς ἑξῆς: καὶ καταξίωσον, τῆς ζωῆς Πανάμωμε τῆς ἀγείρω με.
Σαφῶς πρόκειται περί σφάλματος (στό ἀγείρω). Δέν ἔχει καμμία σχέση τό ρῆμα ἀγείρω (= συναθροίζω, συγκεντρώνω) ἐκεῖ, ἀλλά χρειάζεται ἐπίθετο, τό β΄ κλίσεως τριγενές καί δικατάληκτο (ἀττικόκλητο) ἐπίθετο (ὁ, ἡ) ἀγήρως (τό) ἀγήρων (= ἀγέραστος), στή γενική πτώση: καὶ καταξίωσον, τῆς ζωῆς πανάμωμε τῆς ἀγήρω με.

Ὁ Δομέστικος προηγουμένως τό ἔχει σωστά, ὅπως καί ἀπό τά Ὡρολόγια, τό τῆς Πατριαρχικῆς ἐκδόσεως, τοῦ Σαλιβέρου (Βαρθολομαίου) καί ἄλλα. Δέν τό ἔκανα θέμα στά ἑρμηνευτικά-ἱστορικά τῆς ὑμνολογίας, λόγω τῆς μή ἐκτεταμένης καί μή προβλεπόμενης ἀπό τό τυπικό χρήσεως αὐτοῦ τοῦ κανόνος (ὅπως ἀναφέρθηκε).

Σημ. Γνωστό τό ἐπίθετο ἀπό τό νεκρώσιμον ἰδιόμελον τοῦ δ΄ ἤχου «Ποῦ ἐστιν ἡ τοῦ κόσμου προσπάθεια... ἐν τῇ ἀγήρῳ μακαριότητι» καί ἀπό τό νεκρώσιμον εὐλογητάριον τῶν ὄρθρων τῶν Σαββάτων (μέ Ἀλληλούια) καί τῶν Ψυχοσαββάτων «Οἱ τόν ἀμνόν τοῦ Θεοῦ κηρύξαντες... καί πρός ζωήν, τήν ἀγήρω ἅγιοι, καί ἀΐδιον μετατεθέντες».

 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Οκτώ κανόνες παρακλητικοί προν τον Ιησούν Χριστόν υπο Ιωάννου Μαυρόποδος (ed. Follieri), διαφορετικοί του ανωτέρω, εδώ.
 

Παντελεής

Νέο μέλος
Οκτώ κανόνες παρακλητικοί προν τον Ιησούν Χριστόν υπο Ιωάννου Μαυρόποδος (ed. Follieri), διαφορετικοί του ανωτέρω, εδώ.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!!!
Δυστυχώς το link δεν λειτουργεί. Αν τυχόν υπάρχουν οι Παρακλήσεις του Κυρίου σε κάποιο άλλο link, είναι καλοδεχούμενες.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!!!
Δυστυχώς το link δεν λειτουργεί. Αν τυχόν υπάρχουν οι Παρακλήσεις του Κυρίου σε κάποιο άλλο link, είναι καλοδεχούμενες.
Λειτουργεῖ, ἀλλά λάβε το σέ καλύτερη κατάσταση ἀπό τόν π. Νεκτάριο.

 

Attachments

  • Follieri__Mavropous_Canons_(1967).pdf
    1.6 MB · Views: 110

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Top