Κανόνες Όρθρου Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης (του Α' χορού)

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Για τις ακολουθίες του Νυμφίου... Όρθρος Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης... Γραμμένα πέρυσι...
Με βάση το βιβλίο της Μ. Εβδομάδας του Πρίγγου.
Καλή δύναμη.
 

Attachments

  • ΚΑΝΩΝ ΟΡΘΡΟΥ Μ. ΔΕΥΤΕΡΑΣ.pdf
    79.3 KB · Views: 1,068
στην α ωδη ΄το Θεος ουχ αρπαγμον΄
'η στην η ωδη 'εστω το κρατος ομογενων'
το εκτελουμε οπως το διαβαζουμε ή γινεται αλλη αναλυση της μουσικης γραμμης που θετει τον τονο στη σωστη του θεση?
(παρατηρειται αυτος ο 'παρατονισμος' και στην καταγραφη του Βουδουρη. ειναι ιδιον της γραφης της εποχης εκεινης ή απαιτειται καποιος συγκεκριμενος τροπος αποδοσης για να μην ακουγεται σαν παρατονισμος?)
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
στην α ωδη ΄το Θεος ουχ αρπαγμον΄
'η στην η ωδη 'εστω το κρατος ομογενων'
το εκτελουμε οπως το διαβαζουμε ή γινεται αλλη αναλυση της μουσικης γραμμης που θετει τον τονο στη σωστη του θεση?
(παρατηρειται αυτος ο 'παρατονισμος' και στην καταγραφη του Βουδουρη. ειναι ιδιον της γραφης της εποχης εκεινης ή απαιτειται καποιος συγκεκριμενος τροπος αποδοσης για να μην ακουγεται σαν παρατονισμος?)
Και τα δύο πέφτουν σε ισχυρό τμήμα του μέτρου, σε θέση, ενώ η ανάβαση είναι σε άρση. Η σημειογραφία στο πρώτο, μάλιστα, υποδεικνύει το ότι το βάρος της εκτελέσεως πέφτει στην απόστροφο, που μπαίνει πάνω από ολίγον με ψηφιστόν. Αλλιώς, και στις δυο περιπτώσεις, η ανάβαση πριν τις καταβάσεις θα έπαιρνε αντικένωμα. Ας τοποθετηθεί, όμως, καλύτερα επ' αυτού και ο καταγραφεύς, που είναι ειδήμων στην ορθογραφία και τις λεπτομέρειές της!
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Μην ψάχνετε βελώνα στον αχυρώνα!!!! Υπάρχουν κραυγαλέοι παρατονισμοί ακόμη και σε κλασικά κείμενα... πχ Εκ φλογός τοις οσίοις δροσόν επήγασας και δικαίου θυσίαν υδάτι έφλεξας... Αργή καταβασία (Η' ωδή) Πέτρου Βυζαντίου.
Απλά την άνοδο θα την ψάλλουμε "πραεία τη φωνή" και δεν θα υπάρξει πρόβλημα τη στιγμή μάλιστα που το μέλος είναι σύντομο ειρμολογικό...
Τώρα, αν θέλει κανένας να ακολουθήσει τον τονισμό του κειμένου ας αλλάξει τη θέση.... :wink: .
 

tzark

Μέλος
Μην ψάχνετε βελώνα στον αχυρώνα!!!! Υπάρχουν κραυγαλέοι παρατονισμοί ακόμη και σε κλασικά κείμενα... πχ Εκ φλογός τοις οσίοις δροσόν επήγασας και δικαίου θυσίαν υδάτι έφλεξας... Αργή καταβασία (Η' ωδή) Πέτρου Βυζαντίου.
Απλά την άνοδο θα την ψάλλουμε "πραεία τη φωνή" και δεν θα υπάρξει πρόβλημα τη στιγμή μάλιστα που το μέλος είναι σύντομο ειρμολογικό...
Τώρα, αν θέλει κανένας να ακολουθήσει τον τονισμό του κειμένου ας αλλάξει τη θέση.... :wink: .

Κύριε Νικόλαε σας ευχαριστούμε για όσα προσφέρετε σε όλους εμάς τους μαθητές !!!!!
Όποιο κείμενο και να τους δώσετε ........ θα βρουν λάθη οι καθηγητάδες !!!!!!!!
Τελικά δεν γνωρίζω αν από το Αναλόγιο πρέπει να διδάσκουν Βυζαντινή Μουσική στο εκκλησίασμα.... ή θα έπρεπε να ψάλλουν προσευχόμενοι όπως έλεγε ο αείμνηστος Σπύρος Περιστέρης
Ας είναι......
Καλή Αγία Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους!!
Με Σεβασμό
 
Κύριε Νικόλαε σας ευχαριστούμε για όσα προσφέρετε σε όλους εμάς τους μαθητές !!!!!
Όποιο κείμενο και να τους δώσετε ........ θα βρουν λάθη οι καθηγητάδες !!!!!!!!
Τελικά δεν γνωρίζω αν από το Αναλόγιο πρέπει να διδάσκουν Βυζαντινή Μουσική στο εκκλησίασμα.... ή θα έπρεπε να ψάλλουν προσευχόμενοι όπως έλεγε ο αείμνηστος Σπύρος Περιστέρης
Ας είναι......
Καλή Αγία Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους!!
Με Σεβασμό
ευχαριστωντας τον κυριο Γιαννου, να λυσω την παρεξηγηση,γιατι προφανως δεν καταλαβατε, και βιαστηκατε να (κατα)κρινετε. το φαινομενο αυτο ειναι συνηθες και στα γραφομενα του βουδουρη,και πολλων κλασσικων κειμενων,οπως και ο κ.Γιαννου αναφερει.Δε σημαινει οτι ολοι αυτοι , οπως και ο κ Γιαννου κανουν λαθη ή δεν ξερουν.Εμεις δεν γνωριζουμε την αποδοση της μουσικης και ζηταμε τη συμβουλη τους και τη γνωση τους. Το μηνυμα το εγραψα για να λυσω απορια που ειχα πολυν καιρο τωρα και οχι να το παιξω εξυπνος.
Καλη Ανασταση σε ολους
 
Top