Εκφράζω προσωπική γνώμη με την οποία μπορώ να αδικώ τους μετέχοντας σε αυτήν την κρίση.
Εχω την εντύπωση οτι η καθημερινή τέλεση των θ λειτουργιών στον καθεδρικό ναό Πειραιώς έχει πάρει μια θλιβερή τροπή.
Τι εννοώ άραγε;
Πως ειναι δυνατόν μια ιερή μυσταγωγια να κατηγορείται ως αποτυχημένη τροπο τινά ;
Ας ξεκινήσω απο αλλού και ας ειναι το συμπέρασμα η αιτία του σκανδάλου.
Κουράζει αφόρητα αυτός ο βερμπαλισμος ,αυτή η καθημερινή επιδειξιο μανία , η συνθηκολόγηση του καλλιτέχνη και των κορυφαίων της συναξεως με την αυταρέσκεια τους ,οι φωνητικές εκρήξεις ,η δόλια μελισματικη ποικιλματοπλοκία.
Εντοπίζω το πρόβλημα στην αλλοιωμένη σχεςη με την τεχνική .
τι σημαίνει αυτό;
Δεν πρέπει να είσαι ο Heidegger για να συλλαβεις οτι όλη αυτή η καλλιτεχνική αγωνιώδης προσπάθεια ειναι αποτέλεσμα της αναμετάδοσης εκ του ραδιοφωνικού διαύλου
Ποιος καλλιτέχνης ξυπνάει καθημερινή ,κουρασμένος,με κρύο και να αγωνίιά για φωνητικές ακροβασιες για δυο ηλικιωμένους που μισοκοιμουνται ή για περαστικούς που με μυριαδες προβλήματα μπαίνουν στα γρήγορα για να ανάψουν ενα κερί ;
Μπορει να προφασιστουν την θεία φλόγα της πίστης ..
Να το κάνουν.
Όπως επίσης και να αναφερθούν σε εμφανή σημάδια αγγαρειας που παρατηρουνται κατα την τελεςη καθημερινών ακολουθιών σε μοναστήρια και ενορίες .
Και θα έχουν δίκιο..
Όπως θα έχουν δίκιο και κάποιοι που ιςως εξισωσουν και τις δυο αυτές λειτουργικές πρακτικές.
Αν ειναι άξιοι καλλιτέχνες ,που νομίζω οτι ειναι ,αυτό ενδιαφέρει ελάχιστους ειδικούς που ιςως ακομα επιβιώνουν με το να αναμοχλεύουν μικρόψαλτικα πάθη και έριδες.
Η εποχή τους έχει ξεπεράσει ,το ξέρουμε καλα.
Πέρα απο ηθικολογίες και φαρισαϊσμούς το πρόβλημα ειναι σοβαρό και ασήμαντο μαζί.
Οποίος θέλει να ξυπνήσει και να έρθει σε επαφή με μέγιστες δυνατές καλλιτεχνικό-θεόλογικές συγκινήσεις μπορει να αναζητήσει και να ακούσει την λειτουργία σε si ελάσσονα .
Οποίος θέλει να ανυψωθεί ακούγοντας φωνητικές ακροβασιες θα αναζητήσει και θα ακούσει το κόντρα do του ροντολφο στο λα μποέμ .
Αυτοί που θα αναζητήσουν βυζαντινούς δρόμους και ιερόπραξιες το κάνουν για άλλους λόγους που πρέπει να τους σέβονται οι τραγωδοι της αγ Τριάδας.
Και αυτά που γράφω δεν αναιρούν την καλλιτεχνική δημιουργία και δεν μηδενίιζουν την δυνατότητα και το ταλέντο.
Θέτω όμως ιστορικά πλαίσια ,περιορισμούς και οχι αυτή την αδυσώπητη καθημερινή μάχη .( έτσι την εκλαμβάνω οταν τους ακούω)
Θα μπορούσα να προσθέσω και αλλα πολλά για να επιχειρηματολογήσω περί των απόψεων μου.
Δεν το κανω γιατί ιςως πέσω στην παγίδα στην οποία θεωρώ οτι ήδη έχουν πέσει οι κρατούντες εκει.
Υποψιάζομαι οτι ειναι κυρίαρχη νοο-τροπια χωρίς να λέω οτι ιςως δεν υπάρχουν και προσωπικές ευθύνες.
Τίποτα περισσότερο.
Πέρα απο κάθε διάθεση εισαγγελικής παρέμβασης.
Χωρίς καμία διάθεση τρομολαγνείας και θρηςκευτικης υστερίας.
Εχω την εντύπωση οτι η καθημερινή τέλεση των θ λειτουργιών στον καθεδρικό ναό Πειραιώς έχει πάρει μια θλιβερή τροπή.
Τι εννοώ άραγε;
Πως ειναι δυνατόν μια ιερή μυσταγωγια να κατηγορείται ως αποτυχημένη τροπο τινά ;
Ας ξεκινήσω απο αλλού και ας ειναι το συμπέρασμα η αιτία του σκανδάλου.
Κουράζει αφόρητα αυτός ο βερμπαλισμος ,αυτή η καθημερινή επιδειξιο μανία , η συνθηκολόγηση του καλλιτέχνη και των κορυφαίων της συναξεως με την αυταρέσκεια τους ,οι φωνητικές εκρήξεις ,η δόλια μελισματικη ποικιλματοπλοκία.
Εντοπίζω το πρόβλημα στην αλλοιωμένη σχεςη με την τεχνική .
τι σημαίνει αυτό;
Δεν πρέπει να είσαι ο Heidegger για να συλλαβεις οτι όλη αυτή η καλλιτεχνική αγωνιώδης προσπάθεια ειναι αποτέλεσμα της αναμετάδοσης εκ του ραδιοφωνικού διαύλου
Ποιος καλλιτέχνης ξυπνάει καθημερινή ,κουρασμένος,με κρύο και να αγωνίιά για φωνητικές ακροβασιες για δυο ηλικιωμένους που μισοκοιμουνται ή για περαστικούς που με μυριαδες προβλήματα μπαίνουν στα γρήγορα για να ανάψουν ενα κερί ;
Μπορει να προφασιστουν την θεία φλόγα της πίστης ..
Να το κάνουν.
Όπως επίσης και να αναφερθούν σε εμφανή σημάδια αγγαρειας που παρατηρουνται κατα την τελεςη καθημερινών ακολουθιών σε μοναστήρια και ενορίες .
Και θα έχουν δίκιο..
Όπως θα έχουν δίκιο και κάποιοι που ιςως εξισωσουν και τις δυο αυτές λειτουργικές πρακτικές.
Αν ειναι άξιοι καλλιτέχνες ,που νομίζω οτι ειναι ,αυτό ενδιαφέρει ελάχιστους ειδικούς που ιςως ακομα επιβιώνουν με το να αναμοχλεύουν μικρόψαλτικα πάθη και έριδες.
Η εποχή τους έχει ξεπεράσει ,το ξέρουμε καλα.
Πέρα απο ηθικολογίες και φαρισαϊσμούς το πρόβλημα ειναι σοβαρό και ασήμαντο μαζί.
Οποίος θέλει να ξυπνήσει και να έρθει σε επαφή με μέγιστες δυνατές καλλιτεχνικό-θεόλογικές συγκινήσεις μπορει να αναζητήσει και να ακούσει την λειτουργία σε si ελάσσονα .
Οποίος θέλει να ανυψωθεί ακούγοντας φωνητικές ακροβασιες θα αναζητήσει και θα ακούσει το κόντρα do του ροντολφο στο λα μποέμ .
Αυτοί που θα αναζητήσουν βυζαντινούς δρόμους και ιερόπραξιες το κάνουν για άλλους λόγους που πρέπει να τους σέβονται οι τραγωδοι της αγ Τριάδας.
Και αυτά που γράφω δεν αναιρούν την καλλιτεχνική δημιουργία και δεν μηδενίιζουν την δυνατότητα και το ταλέντο.
Θέτω όμως ιστορικά πλαίσια ,περιορισμούς και οχι αυτή την αδυσώπητη καθημερινή μάχη .( έτσι την εκλαμβάνω οταν τους ακούω)
Θα μπορούσα να προσθέσω και αλλα πολλά για να επιχειρηματολογήσω περί των απόψεων μου.
Δεν το κανω γιατί ιςως πέσω στην παγίδα στην οποία θεωρώ οτι ήδη έχουν πέσει οι κρατούντες εκει.
Υποψιάζομαι οτι ειναι κυρίαρχη νοο-τροπια χωρίς να λέω οτι ιςως δεν υπάρχουν και προσωπικές ευθύνες.
Τίποτα περισσότερο.
Πέρα απο κάθε διάθεση εισαγγελικής παρέμβασης.
Χωρίς καμία διάθεση τρομολαγνείας και θρηςκευτικης υστερίας.
Last edited: