Καθίσματα Κυριακής μετά την Χριστού Γέννησιν (26.12.2010)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#1
Γιατί στα δίπτυχα αναφέρει :
«ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ τὰ ἀναστάσιμα καὶ ἀνὰ ἓν τῆς ἑορτῆς ἀντὶ θεοτοκίων (ζήτει τῇ 26ῃ
αφού στο Μηναίο δεν αναγράφονται καθίσματα την 26η, αλλά εννοούνται ασφαλώς αυτά της κυρίας ημέρας;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#2
Εγώ, πάντως, ετσι το εξέλαβα.... κ έπραξα.
Εξάλλου, το τυπικό του Βιολάκη γράφει "της εορτής" χωρίς να λέει 26/12 διότι εννοει τά της κύριας ημέρας της εορτής.
Προφανώς, εννοεί αυτά που θα ψαλλονταν όταν η εορτη της Συναξης θα τύχαινε οποιαδήποτε αλλη μερα της εβδομάδας (περ Α 9,10)


διαφορά υπήρχε κ στους κανόνες: τα διπτυχα όριζαν 2 από το μηναίο ενώ του Βιολάκη ΜΟΝΟ τον του Μνήστορος.
 

Attachments

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#3
Εγώ, πάντως, ετσι το εξέλαβα.... κ έπραξα.
Εξάλλου, το τυπικό του Βιολάκη γράφει "της εορτής" χωρίς να λέει 26/12 διότι εννοει τά της κύριας ημέρας της εορτής.
Προφανώς, εννοεί αυτά που θα ψαλλονταν όταν η εορτη της Συναξης θα τύχαινε οποιαδήποτε αλλη μερα της εβδομάδας (περ Α 9,10)


διαφορά υπήρχε κ στους κανόνες: τα διπτυχα όριζαν 2 από το μηναίο ενώ του Βιολάκη ΜΟΝΟ τον του Μνήστορος.
Προφανώς έτσι είναι. Απλώς είχα την απορία γιατί να γράφει «ζήτει τῇ 26ῃ» αφού μπορούσε να γράψει «ζήτει τῇ 25ῃ»
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#5
Ενδιαφέρον και σχετικό το θέμα, όμως δεν βλέπω κατά τι απαντά στο αρχικό ερώτημα. Τι ακριβώς υποτίθεται ότι εννοεί ο συντάκτης να κοιτάξουμε την 26η, αφού εκεί δεν αναγράφεται τίποτε;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#6
Προφανώς αντιγραφικό σφάλμα.
Πάντως εννοούνται τα της α' και β' στιχολογίας προβλεπόμενα την 26η Δεκεμβρίου.
Πάντως εγώ δεν υιοθετώ τις συγκεκριμένες διατάξεις.
Δεν τις θεωρώ απορριπτέες αλλά ούτε και απαραίτητες εφόσον τα αναστάσιμα Καθίσματα επισφραγίζονται μετά των αρμοδίων ομοήχων Θεοτοκίων, όπως και τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια πάντοτε από το αντίστοιχο όμοιο Θεοτοκίο "Ζωοδότην τεκούσαν".
 
Top