Καίριες σκέψεις με αφορμή την ψαλτική στο Φανάρι

Προς κ. Γιαννουκακη. Δεν είμαι υποτακτικος του αναλογιου σας για να μου απευθύνεστε με σχεδόν αγοραιους χαρακτηρισμους. Υποκειμενική είναι η γνώμη του καθενός το ιδιο και η δική σας. Για το Βατοπαιδινο c d λόγω προφανούς εμπαθειας της άλλης σχολής ούτε καν αντιλαμβάνεστε τι λέω.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος

Στην Μεγάλη Εκκλησία τουλάχιστον από τότε που υπάρχει ο τίτλος του Πρωτοψάλτη ψάλλουν κατά αυτόν τον τρόπο, να ψάλλει ο πρωτοψάλης ή ο λαμπαδάριος και οι υπόλοιποι να τον ακολουθούν κολλώντας την φωνή τους πάνω του, κατά αυτόν τον τρόπο έχουν γίνει και οι δίσκοι γραμμοφώνου Ναυπλιώτη Πρίγγου, ο Ναυπλιώτης ψάλλει ο Πρίγγος ακολουθεί. Μιλάμε για μία παράδοση 600 με 700 χρόνια και βάλε. Αυτό το ονομάζετε εσείς χοραρχολαγνεία, αλλά λέτε δεν φταιει για αυτό ο χοράρχης αλλά το κλίμα(ωραίο καλάθι με προσποίηση..). Λέτε δεν ακουγόταν το ισοκράτημα ή ίσα ίσα που ακουγόταν. Πότε έχει δοθεί βάση στο ισοκράτημα στα Πατριαρχικά αναλόγια για να δοθεί τώρα; Το κράτημα του ίσου ήταν επικουρικό πάντα και δεν έπαιζε καθόλου ρόλο βασικό στο αποτέλεσμα, έχουμε και ηχογραφήσεις παλαιότερες από το Πατριαρχείο που το επιβεβαιώνουν.
Την διεκδίκηση υπέρτατης ψαλτικής παράδοσης να την σταματήσουν όλοι όσοι το κάνουν και ξέρουμε πολύ καλά ποιοι είναι αυτοί. Οι ψάλτες του Πατριαρχείου δεν μπήκαν στην μικροπρεπή αυτή διαδικασία. Θυμάμαι τον άρχοντα Εμμανουηλίδη, ποτέ δεν κατέκρινε καμία γνωστή σχολή μόνο αν τον πίεζες να σου πει γνώμη έλεγε ότι αυτοί τα λένε κάπως διαφορετικά από εμάς. Το Πατριαρχείο ήταν και συνεχίζει να είναι η πηγή της ψαλτικής παράδοση.
Αναφέρεστε για καινοφανή στοιχεία μετά τον 16ο αιώνα! σαν να υπονοείτε μια κρυφή επιθυμία να επιστρέψουμε στην παράδοση προ εκίνης της εποχής
Λέτε μετά τον 16ο αιώνα δεν έδωσε σημασία η Εκκλησία στην Τάξη. Τί είναι αυτά τα πράγματα; ποιος σας τα είπε; Η Εκκλησία συνέχισε το έργο της και την παράδοση της και μετά την άλωση. Μετά την άλωση η μουσική μας γνώρισε μεγάλη ακμή. Τέτοιου είδους δοξασίες ότι επί τουρκοκρατίας χάλασαν κάποια πράγματα και να ψάξουμε να βρούμε πως ήταν πριν για να τα διορθώσουμε εξέφρασαν οι διαφωτιστές μετά την Ελληνική επανάσταση και κατέστρεψαν ότι πολιτισμό είχαμε δημιουργήσει σαν τούρκικο ή ακόμα και ρωμαϊκό λες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν Έλληνες. Το αποτέλεσμα αυτών που κάνουν μεταρρυθμίσεις βάσει αναδρομών τους στο παρελθόν το έχουμε δει στα καρναβάλια με τις φαιδρές 2D καπελαδούρες και στις δήθεν στολές της εποχής, να γελάνε και οι πέτρες!
Επειδή είναι πολύ εύστοχη κλείνω αυτό το post με την άποψη του φίλου Παναγιώτη Τζανάκου όπως την εξέφρασε σε σχόλιο του σε συζήτηση που είχαμε στον Facebook:
«δύο ειδών ψαλτικές πλάνες κυκλοφορούν. Οι σκυλάδες πού βλέπουν τα αναλόγια ως πίστα της εθνικής και οι δήθεν διαφωτιστές που τα θέλουν ορατόριο και τετράγωνες χορωδίες με καμιά 50ριά ξυνές και άλλους τόσους κρύους να "αινούν εν ενί στόματι",αλλά χωρίς καρδιά και ψυχή.»
 
Θα σας απαντήσω όταν μπορέσω. Απλά για άλλη μια φορά καταλαβαίνετε αλλά και δημιουργείται εντυπώσεις. Τάξη στην θεολογία πρώτιστα ονομάζουμε την λειτουργική τάξη και όχι την ψαλτικη τεχνη.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Θα σας απαντήσω όταν μπορέσω. Απλά για άλλη μια φορά καταλαβαίνετε αλλά και δημιουργείται εντυπώσεις. Τάξη στην θεολογία πρώτιστα ονομάζουμε την λειτουργική τάξη και όχι την ψαλτικη τεχνη.

όταν λέμε ψαλτική τέχνη είναι όλα μαζί, έτσι μου έχουν πει άλλοι κωνσταντινουπολίτες δεν το γνωρίζετε εσείς αυτό;
Είναι ο Λόγος, η μουσική, οι κινήσεις, το σχήμα και γενικά το όλο τυπικό της Εκκλησίας. Δεν είναι κάτι ξεχωριστό η ψαλτική τέχνη.
 
Από το μου έχουν πει οι άλλοι μέχρι το τι είναι Λειτουργικη καλό είναι να αποφεύγετε τα αυθαίρετα συμπεράσματα.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Από το μου έχουν πει οι άλλοι μέχρι το τι είναι Λειτουργικη καλό είναι να αποφεύγετε τα αυθαίρετα συμπεράσματα.

πείτε αυτά που έχετε να πείτε κι αφήστε αυτά...
 
Ικανον εστί. Εξάλλου εσείς τι χρειαν έχετε φίλος ων των πανεπιστημονων ετερων ΚΠολιτών. Αυτοί για όλα κι αν δεν έχουν θα νομοθετήσουν για να παραφράσω τον ΑΑλεξανδρινό.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Ικανον εστί. Εξάλλου εσείς τι χρειαν έχετε φίλος ων των πανεπιστημονων ετερων ΚΠολιτών. Αυτοί για όλα κι αν δεν έχουν θα νομοθετήσουν για να παραφράσω τον ΑΑλεξανδρινό.

ενώ εσύ κι οι δικοί σου φίλοι δεν χρειάζεται να νομοθετήσετε.., χρησιμοποιείτε τα ήδη γεγραμμένα κατά το "όπως λάχει εμείς οι Βλάχοι"!
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου konstantinoupolitis,

Επειδή δεν θέλετε να απαντήσετε στην συγκεκριμένη ερώτηση "ποιές απο της σημερινές χορωδίες εκπροσωπεύουν (το πιό πιστώς δυνατόν) το πρότυπο που σεις προτείνετε για Μητροπολιτικοκαθεδρικοπατριαρχικά αναλόγια", αλλα απαντάτε με γενικότητες, τότε, θα σας κάνω την εξής πρόταση.

Στείλατε επιστολή πρόταση στην Επιτροπή Θείας Λατρείας και Τέχνης της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου καθώς και στην ίδια Επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τις συγκεκριμένες προτάσεις σας, και όταν σας απαντήσουν, αναρτήσατε την απάντησή τους.

Δυστυχώς, η αποφυγή να απαντήσετε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις με συγκεκριμένες απαντήσεις, δεν σας καθιστούν υπεύθυνο και συνεπή συζητητἠ.

Συνεχίσατε να ακούτε τους Βατοπαιδινούς τους.....σημερινούς (διοτι, στο παρελθόν, κάπως αλλιώς τα έλεγαν). Με την σημερινή πανσοφιστεία του σχετικισμού, οι νεωτερισμοί, βλέπετε, περνούν ως...."παράδοση".

ΝΓ
 
Φίλους αδα κ έχω. Σε σχολές δόξα τω Θεω δεν ανήκω. Απάντηση σας έχω δώσει πολλάκις και κακώς. Όσο για το Βατοπαίδι θα πρέπει να το αγαπάτε πολύ.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Προσωπικά και υποκειμενικά, αγαπητέ μου konstantinoupolitis απο την Αθωνίτηκη παράδοση προτιμώ π. Πανάρετο και Ιερόθεο (Φιλοθεΐτες), Θωμάδες και Δανιηλαίους.

Το Βατοπαίδι και η διάφορες.....σχέσεις του.....κάπως προκαλλούν αλλεργία.

Μάλλον κατάλαβα τι προτιμάτε και τι προτείνετε.

Διαφωνούμε σφόδρα.

Χρίστός Ανέστη!

ΝΓ.
 
Last edited:
Στο Βατοπαίδι για ευνόητους λόγους άλλοι κάναν αναφορά. Εγώ απλώς ενδιαφέρθηκαν για την έκδοση του ΕΦεσιου. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην σφαίρα της διαμάχης με την οποία σχέση δεν έχω. Το τι εννοώ το έχω γράψει. Οπότε λάθος καταλαβαίνετε. Γνώμη έχω για τη Μονη καλλιτεχνικά και πολιτικά αλλά δεν είναι της παρούσης.
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Λίγο πολύ, κάτι μυρίζω και κάπως βλέπω την κίνηση της σκιάς σας και την κατεύθυνσή της καθώς και την αιτία για την οποία ανοιξατε αυτόν τον....προβληματισμό...... σεβαστέ konstantinoupolitis.

Και πάλι, διαφωνώ σφόδρα.

Χριστός Ανέστη!

ΝΓ
 
Γρικαω λίγα αφού αγαπώ τους Πόντιους αλλά Πόντιος κ είμαι. Πάντως εψαλα εφέτός Προηγιασμενες σε τεσετερον χωρίον ενώ οι αδερφικοι μου φίλοι είναι Πόντιοι από Τραπεζούντα και Σαντα
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Θα σας απαντήσω όταν μπορέσω. Απλά για άλλη μια φορά καταλαβαίνετε αλλά και δημιουργείται εντυπώσεις. Τάξη στην θεολογία πρώτιστα ονομάζουμε την λειτουργική τάξη και όχι την ψαλτικη τεχνη.
Υπενθύμιση:
τι έγινε πετάξαμε τα Ποντιακά για εξιλέωση και καθαρίσαμε; Δεν τελειώσαμε περιμένουμε ακόμα απάντηση
 
Σέβομαι τον ιστοχώρο και δεν το συνεχίζω. Εξήντλησα μαζί σας όλη την καλή μου διάθεση και πολύ χρόνο. Νενικήκατε ουν !
Υ.Γ.: Πάω να διαβάσω ένα Κοινωνικό του Χρυσάφου σε Άγια γιατί σε Β΄ Ήχο παλαιό δεν βρίσκω.. Ό΄τι κοντινότερο, ανάγκα βλέπετε και Θεοί πείθονται.
Χριστός Ανέστη(αυτός και αν νίκησε) !
Υ.Γ 2: Τελικά επειδή και εγώ την παράδοση την έχω προτεραιότητα, βρήκα ένα καλογραμμένο του Νικολαΐδου σε Β΄ Ήχο και αυτό θα πω αύριο.

..αυτά το Σάββατο. Σήμερα Κυριακή όντως έψαλα το του Νικολαΐδου. Στην λοιπή Θ. Λειτουργία Στανίτσα και Ταλιαδώρο στα Λειτουργικά.
 
Last edited:
Top