Ι Αρβανίτης: Την γαρ σην μήτραν-Νενανώ

dimitris

Παλαιό Μέλος
Επιτρέψτε μου βέβαια και μένα να διατηρήσω την αγαπημένη μου Οξεία και την αξία της, διότι εκτός από άποψη είναι για μένα πλέον και συνήθεια.
Προσωπικά δεν θα ανέβαζα στο αναλόγιο μαθήματα με σύμβολα αρχαίας παρασημαντικής γιατί θα με ρωτούσε ο μαθητής "τι είναι αυτό δάσκαλε;" και δεν θα ήξερα να του απαντούσα.
ΥΓ.
Έχω μελετήσει και αρχαία και νέα παρασημαντική.
Δεν θα έπεφτα όμως στο λάθος να διδάξω αυτά που διάβασα και όχι αυτά που μου έμαθαν οι δάσκαλοί μου.
Ας συμφωνήσουμε όλοι σε κάποιο τρόπο γραφής.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Εντάξει ποια αρχαία; Τώρα σε αυτό το μουσικό κείμενο μόνο η οξεία χρησιμοποιείται και μας εξήγησε το γιατί. Άλλωστε υπάρχει εδώ http://analogion.com/forum/forumdisplay.php?f=275 ολόκληρη ενότητα Δημήτρη που ασχολείται με τη χρήση της οξείας, αν είναι αρχαία, αν ο συχωρεμένος Σίμωνας ήλθε καταλύσαι ή πληρώσαι κ.ο.κ. Να'σαι πάντα καλά.
Μόλις το έκανα και δίχρωμο έτσι στα γρήγορα χωρίς να το διαβάσω ακόμα.
 

Attachments

  • iarv-thn gar shn mhtran-nenano Dixromon.pdf
    846.4 KB · Views: 161

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
...Άλλωστε υπάρχει εδώ http://analogion.com/forum/forumdisplay.php?f=275 ολόκληρη ενότητα Δημήτρη που ασχολείται με τη χρήση της οξείας, αν είναι αρχαία, αν ο συχωρεμένος Σίμωνας ήλθε καταλύσαι ή πληρώσαι κ.ο.κ.

Οι απόψεις του καθενός είναι γνωστές κ σεβαστές. Όμως, η εν προκειμένω χρήση του εδαφίου ελέγχεται ως άκυρη! Λίγη προσοχή στις παρομοιώσεις..
 
Last edited:

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
βάλτε κι ένα ηχητικό από κάτω, να είναι πλήρες το σετάκι...!!!:wink::rolleyes::):D
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Προσωπικά δεν θα ανέβαζα στο αναλόγιο μαθήματα με σύμβολα αρχαίας παρασημαντικής γιατί θα με ρωτούσε ο μαθητής "τι είναι αυτό δάσκαλε;" και δεν θα ήξερα να του απαντούσα.
ΥΓ.
Έχω μελετήσει και αρχαία και νέα παρασημαντική.
Δεν θα έπεφτα όμως στο λάθος να διδάξω αυτά που διάβασα και όχι αυτά που μου έμαθαν οι δάσκαλοί μου.
Ας συμφωνήσουμε όλοι σε κάποιο τρόπο γραφής.



Ρε συ Δημήτρη άσε τον άνθρωπο να γράψει όπως του τα στέλνει ο Θεός στο κεφάλι.Χάρη μας κάνει που τα ανεβάζει.Πάρτα σπίτι κ κάνε ότι έκανε ο κ.Γιάννου:wink:
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Με την άδεια πάντα του συνθέτη, παραθέτω την δακτυλογράφηση από τον μελωδό με το αρχείο mel. Θερμές ευχαριστίες ακόμη μία φορά!
 

Attachments

  • Την γαρ σην μήτραν Ι Αρβανίτη (Νενανώ).mel
    11.6 KB · Views: 49
  • Την γαρ σην μήτραν Ι Αρβανίτη (Νενανώ).pdf
    145.3 KB · Views: 163
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Με την άδεια πάντα του συνθέτη, παραθέτω την δακτυλογράφηση από τον μελωδό με το αρχείο mel. Θερμές ευχαριστίες ακόμη μία φορά!
Χρῆστο συγγνώμη, ἀλλά δέν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐμφανίζεται (καὶ) τὸ ὄνομα τοῦ συνθέτη κάπου. Νομίζω καὶ στὰ κλασικὰ μαθήματα πάντα ἀναγράφεται "παρἀ ... (δεῖνα)"

Χάρης
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Χρῆστο συγγνώμη, ἀλλά δέν θὰ ἔπρεπε νὰ ἐμφανίζεται (καὶ) τὸ ὄνομα τοῦ συνθέτη κάπου. Νομίζω καὶ στὰ κλασικὰ μαθήματα πάντα ἀναγράφεται "παρἀ ... (δεῖνα)"

Χάρης
Χάρη έχεις απόλυτο δίκιο. Αμφότερα τα αρχεία του μηνύματός μου πλέον αναγράφουν τον συνθέτη. Ζητώ χίλια συγγνώμη από τον κ. Αρβανίτη για την αδικαιολόγητη παράληψη .
 

greek487

Tasos N.
Ανακαλώ.....και ανακάλεσα και έσβησα.

Στόχος μου δεν ήταν ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ο κ. Αρβανίτης. Γενικό ήταν το θέμα.

Εάν δεν ήταν προσωπικό, το 'γενικό θέμα' πάει στα 'Γενικά' και όχι εδώ. Λίγη προσοχή παρακαλώ.

ΤΝ
. . .
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πολύ ωραία εκτέλεση του μέλους από τον ακούραστο Δανιήλ Καραμπάση εδώ.

Ευχαριστούμε και πάλι, Δανιήλ. Η εργασία σου είναι αφορμή για μελέτη και κατανόηση του μέλους.

Πιθανόν, κάποια σημεία στο ισοκράτημα να ήθελαν αλλαγή, π.χ. ισοκράτημα Πα αντί για Δι, ενώ άλλα σημεία πάλι με τροχό να ήθελαν Κε (π.χ. γαστέρα), το ουρανών Πα κλπ. Είναι πράγματι δύσκολο το ισοκράτημα σε έναν ήχο του οποίου δεν έχουμε πολλά δείγματα σ' αυτό το είδος μελοποιϊας. Μακάρι ο Λαοσυνάκτης να μας σημείωνε το ισοκράτημα κατά την πορεία του μέλους που ο ίδιος είχε στο νου του.

Κατά τ'άλλα η ερμηνεία αναδεικνύει κρυμμένες πτυχές του που (σε μένα) δεν φαίνονταν εξ αρχής. Και νομίζω στον επιθυμητό χρόνο και με ελευθερία και (σωστή) άποψη στην ανάλυση.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Σ Υ Γ Χ Α Ρ Η Τ Η Ρ Ι Α.

Τα μέλη αμφότερα είναι δείγματα άριστης γνώσης της Βυζαντινής.
Υπάρχει όμως ένας όρος που αφορά στην λογοτεχνική δημιουργία και καλείται "διακειμενικότητα". Σύμφωνα με τον ορισμό της διακειμενικότητας κάθε κείμενο επικοινωνιακού μέσου υπάρχει σε σχέση με άλλα. Στην πραγματικότητα, τα κείμενα χρωστούν περισσότερα σε άλλα κείμενα παρά στους κατασκευαστές τους. Μία δημιουργία δίνει ένα πλαίσιο εντός του οποίου δημιουργούνται και ερμηνεύονται από τους ειδήμονες άλλες ερμηνείες, κάποτε ανώτερες αξιακά από τις πρώτες. Η σύνθεση ενός ύμνου, μιας μελωδίας για να χαρακτηρισθεί παραδοσιακή (όπως είναι οι συνθέσεις π.χ. του κ. Αρβανίτου) οφείλει να μην αντιβαίνει ορισμένους κανόνες. Οι δυνατότητες έτσι μελοποιίας περιορίζονται. Και μία νέα δημιουργία στηρίζεται σε κάποια παλαιότερη και αυτή με την σειρά της σε κάποια προ αυτής κ.ο.κ. Οι συνθέσεις που δημοσιεύθηκαν εάν δεν αναγραφόταν το όνομα του δημιουργού, πιστεύω κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι γράφηκαν τον 21ο αιώνα. Αυτό όμως σημαίνει ότι η σύνθεση δεν ανήκει ακριβώς στον Αρβανίτη (μην παρεξηγηθώ, παρακαλώ, εξήγησα επιστημονικώς τι εννοώ). Και θα ήθελα να τον ρωτήσω σχετικά με τον τρόπο εργασίας του. Δεν ξυπνάς ένα πρωί και ξεφουρνίζεις αυτά τα μέλη. Νομίζω πως προέρχονται από μελέτη επίπονη (για να μην πω χρόνια). Βεβαίως, ο κ. Αρβανίτης εάν επιθυμεί να μην απαντήσει, σεβαστόν. Είτε όμως απαντήσει είτε όχι, επαναλαμβάνω:

Σ Υ Γ Χ Α Ρ Η Τ Η Ρ Ι Α.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Ρε συ Δημήτρη άσε τον άνθρωπο να γράψει όπως του τα στέλνει ο Θεός στο κεφάλι.Χάρη μας κάνει που τα ανεβάζει.Πάρτα σπίτι κ κάνε ότι έκανε ο κ.Γιάννου:wink:
Όχι να μην γράψει. Αναθεωρώ το παραπάνω "συμφωνώ" γιατί τώρα ακούω Στανίτσα γράφοντας , Λειτουργία του 81, και σκέφτομαι ότι ο μακαριστός έγραψε κατά την παράδοση γραφής έργα μεγάλα και τρανά.
Πολλοί έγραψαν και έκαναν ζημιά.
Για όσους γράφουν με ισάκια, υφάκια και άλλα Καραΐτικα μπιχλιμπιδάκια, ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε.
Κάντε μαθήματα στον Ταλιαδώρο, Καραμάνη, Χατζημάρκο πρώτα και μετά σε μας.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Έτσι ανέκαθεν ο τύπος καταστρέφει την ουσία: για να αποφύγεις την οξεία (δεν είδα κι άλλα "μπιχλιμπίδια"), θα θυσίαζες ένα θαυμάσιο μέλος. Με το οποίο υμνείται άριστα ο Θεός.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Έτσι ανέκαθεν ο τύπος καταστρέφει την ουσία: για να αποφύγεις την οξεία (δεν είδα κι άλλα "μπιχλιμπίδια"), θα θυσίαζες ένα θαυμάσιο μέλος. Με το οποίο υμνείται άριστα ο Θεός.
Δεν σε καταλαβαίνω.
Δηλαδή θα έπρεπε να βάζει ο Φωκαέας οξείες για να υμνείται καλύτερα ο Θεός;
Μη παίρνουμε το Όνομα του Θεού επί ματαίω, εδώ μιλάμε για ανθρώπινους εγωισμούς.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Δεν υμνείται το όνομα του Θεού καλύτερα με οξείες, αλλά οι οξείες δεν απαγορεύουν να υμνηθεί το όνομα του Θεού.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Όπως είπε και ο Άρχων Αστέρης χρειαζόμαστε σήμερα ψάλτες να μελοποιούν. Ο κ. Αρβανίτης και καλός ψάλτης είναι και σπάνιος μελοποιός. Αλλά στην λεπτομέρεια (άσχετη με τη μελοποιία) θα επιμείνω.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Θα σε προέτρεπα να εστιάζεις στο δάσος και όχι στον θάμνο! Έτσι γράφει ο άνθρωπος. Και για να είμαστε πλήρως αντικειμενικοί και ωμοί (αν το θέλεις έτσι): Προσωπικά, το ψάλσιμο του κ. Αρβανίτου δεν μου αρέσει καθόλου. Αντιθέτως, κάθομαι ώρες και ακούω Στανίτσα. Ευφραίνομαι. Αλλά ο Στανίτσας, φίλε, τέτοια αριστουργήματα δεν έγραψε. Φυσικά, δεν σημαίνει τούτο ότι αυτά που έγραψε δεν είναι αξίας (μην παραξηγηθώ, έτσι...). Αλλά οφείλω να πω την αλήθεια, ανεξαρτήτως προτιμήσεων: Οι συγκεκριμένες συνθέσεις είναι τεράστιου βεληνεκούς και να μου το θυμηθείς: Καποτε θα είναι πιο γνωστές από τα Χερουβικά του Στανίτσα. Και ακόμη: Όποιος δεν αναγνωρίζει την αξία αυτής της μελοποιίας, ΑΣ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Μας έκανε ο άνθρωπος την χάρη και μας έδωσε "ένα μεζεδάκι" και 'μεις του δαγκώσαμε το χέρι...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Θα σε προέτρεπα να εστιάζεις στο δάσος και όχι στον θάμνο! Έτσι γράφει ο άνθρωπος. Και για να είμαστε πλήρως αντικειμενικοί και ωμοί (αν το θέλεις έτσι): Προσωπικά, το ψάλσιμο του κ. Αρβανίτου δεν μου αρέσει καθόλου. Αντιθέτως, κάθομαι ώρες και ακούω Στανίτσα. Ευφραίνομαι. Αλλά ο Στανίτσας, φίλε, τέτοια αριστουργήματα δεν έγραψε. Φυσικά, δεν σημαίνει τούτο ότι αυτά που έγραψε δεν είναι αξίας (μην παραξηγηθώ, έτσι...). Αλλά οφείλω να πω την αλήθεια, ανεξαρτήτως προτιμήσεων: Οι συγκεκριμένες συνθέσεις είναι τεράστιου βεληνεκούς και να μου το θυμηθείς: Καποτε θα είναι πιο γνωστές από τα Χερουβικά του Στανίτσα. Και ακόμη: Όποιος δεν αναγνωρίζει την αξία αυτής της μελοποιίας, ΑΣ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Μας έκανε ο άνθρωπος την χάρη και μας έδωσε "ένα μεζεδάκι" και 'μεις του δαγκώσαμε το χέρι...


Περί Στανίτσα: Απειροελάχιστα κατέγραψε-συνέθεσε σε σχέση με αυτά που έλεγε, ειδικά στα παπαδικά μέλη! Κάθε συγκρίσεις είναι λοιπόν ανωφελείς και μάταιοι!

Δ.
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
Θα σε προέτρεπα να εστιάζεις στο δάσος και όχι στον θάμνο! Έτσι γράφει ο άνθρωπος. Και για να είμαστε πλήρως αντικειμενικοί και ωμοί (αν το θέλεις έτσι): Προσωπικά, το ψάλσιμο του κ. Αρβανίτου δεν μου αρέσει καθόλου. Αντιθέτως, κάθομαι ώρες και ακούω Στανίτσα. Ευφραίνομαι. Αλλά ο Στανίτσας, φίλε, τέτοια αριστουργήματα δεν έγραψε. Φυσικά, δεν σημαίνει τούτο ότι αυτά που έγραψε δεν είναι αξίας (μην παραξηγηθώ, έτσι...). Αλλά οφείλω να πω την αλήθεια, ανεξαρτήτως προτιμήσεων: Οι συγκεκριμένες συνθέσεις είναι τεράστιου βεληνεκούς και να μου το θυμηθείς: Καποτε θα είναι πιο γνωστές από τα Χερουβικά του Στανίτσα. Και ακόμη: Όποιος δεν αναγνωρίζει την αξία αυτής της μελοποιίας, ΑΣ ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. Μας έκανε ο άνθρωπος την χάρη και μας έδωσε "ένα μεζεδάκι" και 'μεις του δαγκώσαμε το χέρι...
Κοίτα να δεις, φιλικά μιλάω, αν είναι να συγκρίνεις Στανίτσα με άλλον μη το κάνεις.
Οταν λέω ότι μου αρέσει ο Γιάννης σαν μελοποιός δεν τον συγκρίνω με τον Στανίτσα.
Όταν πάλι γράφω ότι μου αρέσει το ψάλσιμο του Γιάννη πάλι δεν το συγκρίνω με του Στανίτσα.
Απλά εσύ εγώ και ο κάθε ένας είμαστε ψαλτάκια και είναι δύσκολο να εκφέρουμε γνώμη.
Ο αείμνηστος Άρχων Θρασύβουλος ήτο ταπεινός γιαυτό και Μέγας και έλεγε ότι απλά πρόσθεσε λίγο αλατάκι στα έργα των κλασικών.
Είχε κάποιο είδος ταπείνωσης.
Δεν δαγκώνουμε χέρια
 
Top