Ισοκράτης PA (Isokratis PA) για Android

Status
Not open for further replies.

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Αγαπητοί φίλοι,

Η νέα έκδοση Ισοκράτης PA 5.1.2 είναι έτοιμη σε beta έκδοση. Θα εκδοθεί κανονικά πρώτα ο Θεός αύριο 2/11, 5μ.μ., αν δεν λάβω τυχόν αναφορές από εσάς.

Μπορείτε να συμμετάσχετε στην beta έκδοση στέλνοντας μέσα από την εφαρμογή τις «Λεπτομέρειες συστήματος / System details» χρησιμοποιώντας το εικονίδιο Email (δίπλα στο ΟΚ), και θα σας απαντήσω με λεπτομέρειες.

Την εφαρμογή την έχω ελέγξει κανονικά στις συσκευές μου. Καλό θα είναι να την ελέγξετε και εσείς, ώστε να λυθούν τυχόν προβλήματα πριν δημοσιοποιηθεί κανονικά.

Οι αλλαγές είναι οι εξής:

* 2 ήχοι Πιάνου (ο Κε στα 220Ηz και 440Hz)
* Κλίμακες Τροχού και Τριφωνίας προστέθηκαν
* Ρύθμιση μόνιμου fade-in 1" ή 2" (ή καθόλου) από ησυχία
* Ισο-Ντεκ: 12 τόνοι, δι-Πα', σε μία γραμμή, για > 410dp οθόνες σε πλάγια ρύθμιση
* Ισο-Ντεκ: Βελτιστοποίηση ήχου
* Πληκτρολόγιο Bluetooth (συνέχεια): P για pitch, Κ για κλίμακα, Η για ήχο, F για fade
* Κουμπιά γρήγορης πρόσβασης για Ίσο Ντεκ, και Αποθήκευση Ρυθμίσεων (μόνο σε Ταμπλέτες > 600dp)
* Fade-In/Out αλλαγές διάρκειας
* Μικρο-αλλαγές περιβάλλοντος εφαρμογής για Lenovo A916 και συναφή μοντέλα
* Βελτιστοποίηση UI σε Android 6
* Άλλες Βελτιστοποιήσεις
* Για να δείτε το Ίσο Ντεκ σε Android 6, πηγαίνετε στον διαχειριστή Εφαρμογών -> Ρυθμίσεις -> Σχεδίαση πάνω από άλλες εφαρμογές -> Ενεργοποιήστε για τον Ισοκράτη PA.
* Μην ξεχνάτε να αποθηκεύετε τις Ρυθμίσεις, για να τις ...ξαναβρείτε.

φιλικά,
Παναγιώτης

Υ.Γ. Ευχαριστώ όλους για τα σχόλιά σας.

tab10_2_800.png
 

seniko

Δημήτριος Βασιλείου
Πολλές ευχαριστίες...!! Εξαίρετα!!

Υπάρχει δυνατότητα για μικρότερη κατανάλωση μπαταρίας?? (ίσως είναι το μασίνι μ βεβαίως... δεν ξέρω!!) :confused:

Επίσης δεν ξέρω αν υπάρχει η δυνατότητα, στη σύνδεση με bluetooth με ηχείο, να γίνεται με κάποιο κουμπί ίσως αυτόματη επαναφορά του ήχου στη συσκευή (χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να ανοιγοκλείνουμε το bluetooth - ή άνοιγαμ & κλείσιμο το blth μέσα από την εφαρμογή!!).
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Σας ευχαριστώ πολύ!

Η κατανάλωση του bluetooth είναι καθαρά θέμα του κινητού. Μερικά κινητά έχουν πολύ μικρές μπαταρίες (που δεν διαρκούν πολύ).

Δυστυχώς ο μόνος τρόπος (απ)ενεργοποίησης του bluetooth είναι μέσω της συσκευής.

φιλικά,
Παναγιώτης

Υ.Γ. Είναι διαθέσιμη και η έκδοση 5.1.4 (με μερικές αλλαγές κυρίως στα κουμπιά της αλλαγής βάσης).
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Αγαπητοί φίλοι,

ανέβηκε η έκδοση 5.2 του Ισοκράτη PA.

Τώρα μπορείτε να φορτώσετε και δικά σας 16-bit WAV αρχεία! (ελάχιστα κινητά μπορεί να υποστηρίζουν και 32-bit)

Έκδοση 5.2 - Δωρεάν αναβάθμιση

* Δυνατότητα Φόρτωσης Δικών Σας Ισοκρατημάτων, και σε 16-bit WAV μορφή
* Πληκτρολόγιο Bluetooth (συνέχεια): Volume Up/Down ή 0/9, για αυξομείωση Έντασης
* Ίσο Ντεκ: μία γραμμή στην πλάγια θέση και για >= 360dp οθόνες (π.χ. Moto G 4)
* Μπάρα προόδου φόρτωσης αρχείων



Συνοψίζοντας τα κυριώτερα χαρακτηριστικά του Ισοκράτη:

- 12 πλήκτρα/τόνοι για Ισοκράτημα
- Bluetooth συνδεσιμότητα πληκτρολογίου
- Βυζαντινές Μουσικές Κλίμακες: 72 ET ( Επιτροπή 1881 Διατονική (12-10-8 κ.λπ.) + Νεανές κλίμακα (β' ήχου) + Νεχεανές κλίμακα (πλ. β' ήχου) + Τροχός + Τριφωνία, Χρύσανθος (12-9-9 κ.λπ.), Δίδυμος (12-11-7 κ.λπ.), Ευρωπαϊκή(12-12-6 κ.λπ.) ) - δείτε εδώ για λεπτομέρειες: http://goo.gl/JlqZf5
- Ήχοι: Δυνατότητα φόρτωσης δικών σας Ισοκρατημάτων 16-bit WAV ή MP3 (μέχρι 6 σετ) ! - δείτε εδώ για λεπτομέρειες: http://goo.gl/7HtvAB
- Ήχοι (εφαρμογής): Ισοκράτης 1 (μόνη ανθρώπινη φωνή), Ισοκράτης Π2 -12 (μόνη ανθρώπινη φωνή), sPro light
- Ίσο Ντεκ (Ισοκράτης Deck) σε Όρθιο ή Πλάγιο προσανατολισμό: Ισοκράτης επί άλλων εφαρμογών π.χ. PDF αναγνώστη (προτείνουμε το eBookDroid)
- Μεγάλη Μετατόπιση βάσης (Coarse Pitch Shift) σε διαστήματα 6, 2 ή 1 72 ET μορίων από -36 έως 36
- Μικρή Μετατόπιση βάσης (Fine Pitch Shift) σε διαστήματα 0.1, 0.5 ή 1 72 ET μορίων
- Μετατόπιση βάσης σε πραγματικό χρόνο ή όχι
- Πραγματικό Fade In/Out, με 6 διαφορετικές επιλογές διάρκειας για βέλτιστη εναλλαγή ήχων
- Απεικόνιση της συχνότητας του ήχου του πατημένου πλήκτρου
- Επαναφορά/Αποθήκευση Ρυθμίσεων
- Επιλογή Θέματος: Τετράγωνα ή Στρογγυλά Κουμπιά
- Όρθιος ή Πλάγιος προσανατολισμός συσκευής, με επιλογή Κλειδώματος προσανατολισμού
- Εναλλακτικό πακέτο ήχων για συσκευές με χαμηλή απόδοση στην Μηχανή Ήχου
- Δεν απαιτούμε την αποστολή οτιδήποτε στοιχείων σας (ενεργοποιείται μόνο με την αγορά σας)
- Δεν θέτουμε περιορισμό στον αριθμό συσκευών που θα εγκαταστήσετε τον Ισοκράτη (αλλά εμπιστευόμαστε την δικαιοσύνη σας)

Screenshot_20161101-180142_framed_550px.png


Screenshot_20161101-180045_framed_550px.png


Καλή Σαρακοστή,
Παναγιώτης
 
Αγαπητοί φίλοι,

ανέβηκε η έκδοση 5.2 του Ισοκράτη PA.

Τώρα μπορείτε να φορτώσετε και δικά σας 16-bit WAV αρχεία! (ελάχιστα κινητά μπορεί να υποστηρίζουν και 32-bit)

Έκδοση 5.2 - Δωρεάν αναβάθμιση

* Δυνατότητα Φόρτωσης Δικών Σας Ισοκρατημάτων, και σε 16-bit WAV μορφή
* Πληκτρολόγιο Bluetooth (συνέχεια): Volume Up/Down ή 0/9, για αυξομείωση Έντασης
* Ίσο Ντεκ: μία γραμμή στην πλάγια θέση και για >= 360dp οθόνες (π.χ. Moto G 4)
* Μπάρα προόδου φόρτωσης αρχείων



Συνοψίζοντας τα κυριώτερα χαρακτηριστικά του Ισοκράτη:

- 12 πλήκτρα/τόνοι για Ισοκράτημα
- Bluetooth συνδεσιμότητα πληκτρολογίου
- Βυζαντινές Μουσικές Κλίμακες: 72 ET ( Επιτροπή 1881 Διατονική (12-10-8 κ.λπ.) + Νεανές κλίμακα (β' ήχου) + Νεχεανές κλίμακα (πλ. β' ήχου) + Τροχός + Τριφωνία, Χρύσανθος (12-9-9 κ.λπ.), Δίδυμος (12-11-7 κ.λπ.), Ευρωπαϊκή(12-12-6 κ.λπ.) ) - δείτε εδώ για λεπτομέρειες: http://goo.gl/JlqZf5
- Ήχοι: Δυνατότητα φόρτωσης δικών σας Ισοκρατημάτων 16-bit WAV ή MP3 (μέχρι 6 σετ) ! - δείτε εδώ για λεπτομέρειες: http://goo.gl/7HtvAB
- Ήχοι (εφαρμογής): Ισοκράτης 1 (μόνη ανθρώπινη φωνή), Ισοκράτης Π2 -12 (μόνη ανθρώπινη φωνή), sPro light
- Ίσο Ντεκ (Ισοκράτης Deck) σε Όρθιο ή Πλάγιο προσανατολισμό: Ισοκράτης επί άλλων εφαρμογών π.χ. PDF αναγνώστη (προτείνουμε το eBookDroid)
- Μεγάλη Μετατόπιση βάσης (Coarse Pitch Shift) σε διαστήματα 6, 2 ή 1 72 ET μορίων από -36 έως 36
- Μικρή Μετατόπιση βάσης (Fine Pitch Shift) σε διαστήματα 0.1, 0.5 ή 1 72 ET μορίων
- Μετατόπιση βάσης σε πραγματικό χρόνο ή όχι
- Πραγματικό Fade In/Out, με 6 διαφορετικές επιλογές διάρκειας για βέλτιστη εναλλαγή ήχων
- Απεικόνιση της συχνότητας του ήχου του πατημένου πλήκτρου
- Επαναφορά/Αποθήκευση Ρυθμίσεων
- Επιλογή Θέματος: Τετράγωνα ή Στρογγυλά Κουμπιά
- Όρθιος ή Πλάγιος προσανατολισμός συσκευής, με επιλογή Κλειδώματος προσανατολισμού
- Εναλλακτικό πακέτο ήχων για συσκευές με χαμηλή απόδοση στην Μηχανή Ήχου
- Δεν απαιτούμε την αποστολή οτιδήποτε στοιχείων σας (ενεργοποιείται μόνο με την αγορά σας)
- Δεν θέτουμε περιορισμό στον αριθμό συσκευών που θα εγκαταστήσετε τον Ισοκράτη (αλλά εμπιστευόμαστε την δικαιοσύνη σας)

Screenshot_20161101-180142_framed_550px.png


Screenshot_20161101-180045_framed_550px.png


Καλή Σαρακοστή,
Παναγιώτης

!!!!!!!!!!!!! Α Σ Υ Ν Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ο Σ !!!!!!!
Επιτελους θα ακουμε φυσικες φωνες 100%
Προτείνω στην ομήγυρη να μαζευτουμε 5-6 η και παραπανω και να φτιαξουμε φυσικά ισοκρατήματα για εμας που χρησημοποιούμε τον PA
και να τα αφιερώσουμε στο καλό μας ψαλτολόγιο και στον Παναγιώτη για το θαύμα αυτό που εφτιαξε.
Ακουω προτάσεις για συμετοχη και τρόπους!��
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Χρόνια πολλὰ γιὰ τὸν Ἅγιο Πορφύριο καὶ τὸν Προφήτη Ἀββακούμ,

ἐνημερωτικά, ἡ ἐφαρμογὴ πλέον δὲν εἶναι διαθέσιμη γιὰ νέους χρῆστες.

Εἶναι ὅμως διαθέσιμη στό Google (ὄχι γιὰ τὸ κοινό, ἀλλὰ) γιὰ τοὺς ὑπάρχοντες χρῆστες: Αν χρειαστεί να την επανεγκαταστήσετε, πηγαίνετε στην εφαρμογή Google Play (με το ίδιο gmail που την εγκαταστήσατε) > Οι εφαρμογές μου > Βιβλιοθήκη (ή αν είναι ήδη εγκατεστημένη στο > Εγκατεστημένες) > Ισοκράτης PA.

http://psaltiki.gr/apps/isokratis-pa

φιλικά,
Παναγιώτης
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Χαίρετε,

δεν θα ξαναγίνει διαθέσιμη για νέους χρήστες, και σταματά η όποια ανάπτυξη και υποστήριξή της με την τελευταία έκδοση 5.5 (περάσανε συνολικά σχεδόν 4 χρόνια συνεχούς και δωρεάν ανάπτυξής της). Φυσικά και δεν εγγυώμαι ότι θα δουλεύει στις μελλοντικές εκδόσεις ανδροιδ, και την ευθύνη την φέρουν οι χρήστες για τυχόν ανανεώσεις ανδροιδ στις συσκευές τους.

Προσωπικά το χρησιμοποιώ σε Ανδροιδ 8.

Μόνο εύχομαι να χρησιμοποιείται συνετώς, με φόβο Θεού.

Για το άλλο ερώτημα, δεν έχω δώσει ακόμη απάντηση στον εαυτό μου, οπότε δεν μπορώ να απαντήσω.

φιλικά,
Παναγιώτης
 
Last edited:

seniko

Δημήτριος Βασιλείου
Κ. Παναγιώτη χαίρετε!
Εμάς μας στεναχωρεί προφανώς αλλά εσείς γνωρίζετε καλύτερα.
Ήθελα μόνο να σας ευχαριστήσω, γιατί προσωπικά η δουλειά σας αυτή μου έλυσε τα χέρια και με βοήθησε αφάνταστα και συνεχίζει να με βοηθά.
Και όσον αφορά το φόβο Θεού η γνώμη μου είναι ότι αυτός που ανακάλυψε το μαχαίρι δεν φέρει καμία ευθύνη για τους φόνους. Αν θέλω να κάνω μπουζουκλερί κάνω μ ότι βρω....
Ευελπιστώντας στο καλύτερο σας ευχαριστώ και δημοσίως ευχόμενος ατομική και οικογενειακή υγεία και ευτυχία!! Καλές γιορτές.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Σας ευχαριστώ κ. Βασιλείου.

Το καταλαβαίνω, αλλά ξέρετε περνάω και εγώ πολύ στενοχώρια με αυτό το θέμα, και αυτός ήταν ο λόγος που το σταμάτησα να είναι διαθέσιμο σε νέους χρήστες. Αν δεν στενοχωριόμουν δεν είχα λόγο να το σταματήσω, από την στιγμή που είναι και πολύ δημοφιλές.

Και έχω φτιάξει κάτι μεταξύ Ισοκράτη Πιάνο και Ισοκράτη PA για μένα, και δεν μπορώ να βρω πως να το εκδώσω να ωφεληθούν και άλλοι στην μελέτη της Β.Μ., αλλά χωρίς να γεμίσω εκ των υστέρων στενοχώρια.

Προσωπικά όταν χρησιμοποιείται συνετά και με φόβο Θεού (και μόνο για ισοκράτημα) ο ισοκράτης μου αρέσει σαν άκουσμα.

Και πάλι προσωπικά (για τους λόγους μου), τον χρησιμοποιώ μόνο στην μελέτη μου, και σε ελαχιστότατες φορές μόνο σαν τονοδότη σε εκκλησία (με bluetooth στο αυτί που βλέπει στο ιερό).

Έχετε απόλυτο δίκαιο με το μαχαίρι και την καινούργια λέξη που έμαθα μπουζουκλερί. Όντως "με ότι βρω...".

Όταν όμως βλέπεις ότι συγκεκριμένα μαχαίρια φτιάχνονται για άλφα και βήτα χρήση, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται και η γάμμα (επικίνδυνη) χρήση τους, τότε δεν πρέπει να αναρωτηθείς τί γίνεται; Σταματάω αυτά τα συγκεκριμένα μαχαίρια, και βγάζω άλλα που να κόβουν λιγότερο ή τα περιορίζεις στην άλφα/βήτα χρήση, και πως; Ή σταματάω παντελώς τα μαχαίρια;

Και κάτι άλλο να αναφέρω. Η εφαρμογή έχει φτιαχθεί με μόνο ανδροιδ κώδικα (στην κυριολεξία, με τα πιο αγνά υλικά), και το Google Play τις ελέγχει τις εφαρμογές. Η προηγούμενη έκδοση 5.4.2 είχε εκδωθεί στις 20/1/2018. Αργότερα, μετά από περίπου 7-8 μήνες, τον περασμένο Σεπτέμβρη, άρχισα να δέχομαι μηνύματα (και από μέλη του Ψ) ότι ορισμένες συσκευές (κυρίως κινέζικες, Huawei και Xiaomi) την έβγαζαν την εφαρμογή ότι έχει ιό με το δικό τους αντιικό! Την έλεγξα στο κινητό μου με το Kaspersky δεν έβγαζε τίποτα. Την έλεγξα τοπικά το ίδιο κανένα πρόβλημα. Όπως είπα και το Google Play την ελέγχει την εφαρμογή. Προφανώς υπάρχει κάποια 5.4.2 (και φυσικά άλλες...) έκδοση σπασμένη-"εμπλουτισμένη" από τους "ειδικούς", και κάποιος θα την πάτησε, και το συγκεκριμένο αντιικό την στάμπαρε την εφαρμογή με την έκδοσή της. Δεν βρίσκω προσωπικά άλλη αιτία. Για αυτό το λόγο αναγκάστηκα και έβγαλα την τελευταία 5.5, που μου είπαν οι εν λόγω φίλοι ότι είναι (και πάλι) εντάξει στα κινητά τους.

Είναι πολύ πολύ λίγοι Χριστιανοί, μη έχοντες ποτέ αναγνώσει το "ου κλέψεις", οι οποίοι προσφέρουν με διάφορους τρόπους "κοινωνικό" έργο. Ένας τρόπος π.χ. αγοράζοντας την εφαρμογή και στέλνοντάς την σε χάκερς για να την σπάσουν, και μετά την μοιράζουν "αφιλοκερδώς". Οι χάκερς με την σειρά τους θα την μοιράσουν σε δικές τους σελίδες, αφού φυσικά βάλουν μέσα ιούς κτλ. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι...

Καλά Χριστούγεννα να έχουμε με υγεία,

φιλικά,
Παναγιώτης

Υ.Γ. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε όσους την έχουν ήδη, μέσω της εφαρμογής Google Play > Οι εφαρμογές μου.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Όταν όμως βλέπεις ότι συγκεκριμένα μαχαίρια φτιάχνονται για άλφα και βήτα χρήση, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται και η γάμμα (επικίνδυνη) χρήση τους, τότε δεν πρέπει να αναρωτηθείς τί γίνεται; Σταματάω αυτά τα συγκεκριμένα μαχαίρια, και βγάζω άλλα που να κόβουν λιγότερο ή τα περιορίζεις στην άλφα/βήτα χρήση, και πως; Ή σταματάω παντελώς τα μαχαίρια;
Ακριβώς Παναγιώτη, έπιασες το νόημα: σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές ισοκρατών, που επιδεικνύουν λίαν ανεύθυνη στάση, διαφημίζοντας το προϊόν τους για χρήση εντός ιερού ναού (παρά το ότι είναι απαγορευμένη παλαιόθεν με εκκλησιαστική εγκύκλιο), εσύ είσαι πολύ προσεκτικός σε όσα συστήνεις:
Και πάλι προσωπικά (για τους λόγους μου), τον χρησιμοποιώ μόνο στην μελέτη μου, και σε ελαχιστότατες φορές μόνο σαν τονοδότη σε εκκλησία (με bluetooth στο αυτί που βλέπει στο ιερό).
Δυστυχώς κανένας δεν συστήνει τέτοια χρήση, από τους κατασκευαστές ισοκρατών (και εδώ βέβαια έχω ένσταση: για τονοδότη χρησιμοποιείς... τονοδότη, όχι ισοκράτη!). Και έπεσες μέσα στους φόβους σου, καθώς το μηχάνημά σου χρησιμοποιείται όχι για την προαγωγή, αλλά για την υποβάθμιση της μουσικής μας: ελάχιστοι το χρησιμοποιούν για μελέτη και όλοι σχεδόν το θέλουν στο ναό. Η χρήση του μηχανικού ισοκράτη τείνει πλέον να αλλοιώσει το ακουστικό αισθητήριο πολλών ψαλτών, που θέλουν απαραιτήτως να ακούν όχι φυσικό ισοκράτημα, αλλά πλέον ένα όργανο από κάτω όταν ψέλνουν. Όπως γνωρίζεις, αγαπητέ Παναγιώτη, καλύτερα από εμένα, εκτός της απαγόρευσης χρήσης οργάνων στη λατρεία, το άκουσμα του μηχανικού ισοκράτη μπορεί εσένα να σου αρέσει σαν ήχος (όπως θα σου άρεσε αν έπαιζε π.χ. ένα τσέλο ή ένα νέυ για ισοκράτημα), αλλά από τεχνικής άποψης κάθε άλλο παρά φυσικό είναι και δεν έχει καμία σχέση με το ισοκράτημα που θα έκανε ο καθένας από εμάς. Η τεχνική επανάληψης του ακούσματος (λούπα), δεν προσφέρεται για προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών και είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάει να αποφύγει όποιος ασχολείται με σύνθεση μουσικής με εικονικά όργανα (vst instruments) στον υπολογιστή.

Δυστυχώς το κακό έχει παραγίνει: κάθε μέρα που βάζεις Πειραϊκή Εκκλησία, ακούς αυτό το αποκρουστικό πράγμα (και με τους ψάλτες να συναγωνίζονται στους αμανέδες από πάνω, δεν είναι και ότι καλύτερο για πρωινό ξύπνημα...). Σήμερα πάλι άκουγα μια πανηγυρική θεία λειτουργία (ίσως από τον Άγιο Σπυρίδωνα Πειραιώς, δεν ξέρω) και ο επιεικώς απαράδεκτος μηχανικός ισοκράτης ήταν τόσο δυνατά, που έκανε τελείως αποκρουστικό το άκουσμα, παρά τις καλές, ομολογουμένως, φωνές του δεξιού χορού, οι οποίες όμως χαραμίζονταν με το όργανο αυτό. Χίλιες φορές καλύτερα ακουγόταν ο αρχιερέας, που δεν ήξερε μουσικά, αλλά δεν συνοδευόταν από αυτόν τον αντιαισθητικό ήχο από κάτω. Βλέπω δυστυχώς ότι και φίλοι με καλές φωνές (όπως ο φίλος Χρήστος Πιπέρος στην Τίρυνθα, που είχα γνωρίσει πριν χρόνια, ή ο αδελφικός φίλος Γρηγόρης Ζάρκος και πολλοί άλλοι -ξέρουν τις απόψεις μου και δεν με παρεξηγούν-) έχουν πέσει στην παγίδα χρήσης του ισοκράτη. Εδώ πέρα βέβαια, ακόμα και εμβληματικές προσωπικότητες της μουσικής μας τον χρησιμοποιούν, όπως ο άρχων Δημοσθένης Παϊκόπουλος (για τον μέγα Θεόδωρο Βασιλικό ξέρουμε ότι δεν αλλάζει άποψη και δεν τον καταλέγω σε όσους με εκπλήσσουν, είμαστε άλλωστε πολύ μικροί για να πούμε κάτι γι' αυτούς τους δασκάλους). Η κατάσταση έχει ξεφύγει προ πολλού, οι ψάλτες δεν βάζουν μυαλό, οι ιερείς και αρχιερείς, πολλοί εκ των οποίων δηλώνουν (και είναι) υπέρμαχοι της παράδοσης της πίστης μας, όπως ο Πειραιώς, αδιαφορούν πλήρως για το φαινόμενο, που καταλύει την παράδοση της βυζαντινής μας μουσικής.

Έχω συζητήσει το θέμα και με τον αξιόλογο πρόεδρο της ΟΜΣΙΕ και φίλο Κώστα Πολίτη, ο οποίος συμφώνησε βέβαια ότι αυτό το πράγμα που ακούγεται με το μηχανικό ισοκράτη δεν είναι η βυζαντινή μουσική που παραλάβαμε από τους πατέρες μας και οφείλουμε να παραδώσουμε, πλην όμως δεν πιστεύει, όπως μου είπε, σε λύσεις με "αφορισμούς", συμφωνώντας ωστόσο ότι κάτι πρέπει να γίνει. Τον καταλαβαίνω, καθώς πολλοί συνάδελφοι και φίλοι του (και δικοί μου άλλωστε) χρησιμοποιούν ισοκράτη και ελπίζω να θέσει το θέμα εν καιρώ ευθέτω. Άλλωστε έχει κάνει (και συνεχίζει να κάνει) πολύ σημαντικά πράγματα από τότε που ανέλαβε τα ηνία του Συλλόγου.

Εάν, Παναγιώτη, οι στενοχώριες σου προήλθαν από την απαράδεκτη (εκκλησιαστικά και μουσικά) χρήση του ισοκράτη στις εκκλησίες, που είναι πλέον η σύγχρονη μάστιγα της βυζαντινής μας μουσικής, σε συγχαίρω θερμά που σταμάτησες την ανάπτυξη του προγράμματος! Και μην αρχίσουν πάλι τα γελοία σχόλια ότι δεν ξέρουμε από τεχνολογία, ότι είμαστε εναντίον της προόδου και κουραφέξαλα, γιατί γνωρίζουν πολύ καλά οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ (Ψαλτολόγιο) τη δική μου σχέση και στάση με την τεχνολογία. Το θέμα δεν είναι αυτό, αλλά η σχέση και η στάση μας απέναντι στο θησαυρό της μουσικής μας, που σ' εμάς έλαχε να τον κρατάμε εν οστρακίνοις σκεύεσι. Κι εσύ, Παναγιώτη, δείχνεις για άλλη μια φορά την υπευθυνότητα και το σεβασμό σου στη μουσική μας, πράγματα που λείπουν, δυστυχώς από πολλούς συναδέλφους, κι ας κόπτονται για το αντίθετο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κι εσύ, Παναγιώτη, δείχνεις για άλλη μια φορά την υπευθυνότητα και το σεβασμό σου στη μουσική μας, πράγματα που λείπουν, δυστυχώς από πολλούς συναδέλφους, κι ας κόπτονται για το αντίθετο.
Ἐχοντας μιλήσει με τον Παναγιώτη σε γλώσσα και τόνο άκρως βιωματικό, δεν μπορώ παρά να προσυπογράψω τα λόγια του Νίκου Θεοτοκάτου. Τέτοιους εργάτες χρειάζεται η εκκλησία.

Αγαπητέ μου Παναγιώτη, αν σε παρηγορεί, το άγιο Πνεύμα μέσα από αγνές προαιρέσεις μπορεί να δημιουργήσει καλό έργο παρ' όλα τα επιφαινόμενα. Τις προαιρέσεις ζητάει, τις καρδιές. Για όλα σε ευχαριστούμε.
 
Η Εκκλησία μιλά, υποδεικνύει, δείχνει το δρόμο..πολλάκις έχει αναφερθεί σ αυτό το forum ότι τα θέματα δε λύνονται με αποφάσεις. Γι αυτό συνάδελφοι γίνονται αυτά που γίνονται. Ο αναγνώστης,ο ιεροψάλτης,δεν είναι ζωντανό μελος της Εκκλησίας;αν δεν κάνει υπακοή αυτός στις υποδείξεις της -προβεβλημενος ων-ποιος θα κανει; Ο εν λόγω Ισοκράτης είναι πολύτιμο βοήθημα για μελέτη. Κρίμα η λάθος χρήση να γίνει αιτία στέρησης του.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Γεια σου Νίκο,

για τονοδότη χρησιμοποιείς... τονοδότη, όχι ισοκράτη

συγχωρέστε με για την αδυναμία μου (αυτό έγινε ελαχιστότατες φορές στο παρελθόν). Προσωπικά, δεν προωθώ οιαδήποτε χρήση μηχανικού/προγραμματικού ισοκράτη στην εκκλησία.

υπευθυνότητα και το σεβασμό σου στη μουσική μας

Νίκο το θέμα είναι 0.1% μουσικολογικό, και 99.9% σωτηριολογικό.

Κυρίως λόγω των μικρών του Θεού που σκανδαλίζονται (και όχι άδικα τις περισσότερες φορές). Και επειδή η χρήση ισοκράτη εν ώρα ακολουθίας προκαλεί περισπασμό ικανό, ώστε να μη προσέχει και εννοεί ο ιεροψάλτης καθόλου τα ιερά λόγια που ψάλλει, και να ψάλλει απλά για την μουσική και ...για τους άλλους.

Το θέμα είναι βαθύτερο πάντως. Αν προσευχόμασταν λίγο περισσότερο, θα μας διόρθωνε ο Θεός αυτόματα πολλά πράγματα χωρίς να το καταλάβουμε. Σε μένα πρωτίστως.
 
Last edited:

Αθανάσιος.Κ

Νέο μέλος
Αγαπητέ κύριε Παπαδημητρίου,

θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την εξαιρετική εφαρμογή σας Isokratis PA. Την έχω αγοράσει στο παρελθόν και είμαι παρα πολύ ευχαριστημένος. Οχι μόνο λόγω της προσιτότητάς της (σε αντίθεση με άλλες που κάνουν 100ευρώ) αλλά και λόγω της χρόνιας μελέτης που κάνατε, καθώς και το γεγονός οτι επιτρέπατε να την εγκαθιστούμε σε πολλές συσκευές.
Καταλαβαίνω οτι ολη αυτή η προσπάθεια, απαιτεί χρόνο και κόστος και φυσικά η νοοτροπία που έχουμε ως λαός στο θέμα της πειρατείας, δύσκολα θα αλλάξει. Με στενοχωρεί η διακοπή της περαιτέρω συνέχισής και υποστήριξής της διοτι βοηθάει και στην μελέτη γενικότερα.

Αν ο λόγος που διακόπτετε την συνέχιση του Isokrati PA είναι η πειρατεία γιατι έχετε μπεί μέσα οικονομικά, σας καταλαβαίνω απόλυτα και σας δικαιολογώ απόλυτα. Οπως επίσης θα σας καταλάβαινα εαν βγάζατε μια νέα έκδοσή με λίγο υψηλότερο κόστος και μερικές βελτιώσεις.

Αυτο που αδυνατώ να καταλάβω είναι το θέμα οτι καταργείτε τον Isokrati PA για πνευματικούς λόγους

Πιο συγκεκριμένα :

1) Περισπασμό θα μπορούσε να προκαλέσει στον Ιεροψάλτη ακόμη και η ανάγνωση μουσικών κειμένων και φωτοτυπιών. Διοτι υπάρχει ο πειρασμός να αγχωθούμε περισσότερο να μην κάνουμε μουσικά λάθη στο κείμενο, οπότε χάνεται και η προσευχή που λέτε.
Μήπως να καταργήσουμε και τα μουσικά βιβλία και να ψέλνουμε μόνο απο το μηναίο ή την παρακλητική, oπως κάνουν ή έκαναν στο Πατριαρχείο ; ( Γιατί κάτι τέτοιο έχω ακούσει).
Γιατι σε αυτην τη περίπτωση μπορουν να γίνουν και πολλές αυθαιρεσίες μουσικές και να χαθεί και η παράδοσή μας. Αλλωστε αμανέδες γίνονταν και πριν εφευρεθεί το ρεύμα.
2) Περισπασμό θα μπορούσε να προκαλέσει στον Ιεροψάλτη ή στους πιστούς τα μικρόφωνα/ηχεία/μικροφωνική καθώς και τα φώτα που λόγω της τεχνολογίας οσο πάνε γίνονται δυνατότερα. Μήπως να τα καταργήσουμε ;
3) Περισπασμό θα μπορούσε να προκαλέσει στον Ιεροψάλτη αλλά και στους υπόλοιπους πιστούς τα φάλτσα ισοκρατήματα που κάνουν μερικοί βοηθοί/καλοθελητές που έρχονται χωρίς αμοιβή. Καθώς και κάθε απεγνωσμένη παρέμβαση των Ιεροψαλτών να περιορίζουν τα φάλτσα διακόπτοντας οτι κάνουν. Μήπως να τους διώξουμε ;
4) Περισπασμό θα μπορούσε να προκαλέσει στον Ιεροψάλτη, το να πρέπει να έχει πέντε με έξι ανοικτά τουλάχιστον βιβλία, Εγκόλπιο αναγνώστου, ωρολόγιο,Μηναίο,Παρακλητική,Αναστασιματάριο,Λειτουργικά κείμενα, Δοξαστάριο και φυσικά πολλά άλλα.....
αναφέρω το θέμα και των τάμπλετ...μιας και έρχεται σε άμεση συσχέτιση με το θέμα των ηλεκτρονικών ισοκρατών (λόγω της σχετικής εγκυκλίου).
Στην προκειμένη περίπτωση ενα τάμπλετ κάνει την ζωή του ιεροψάλτου ευκολοτερη και μπορεί να συγκεντρώσει πιο εύκολα τον λογισμό του.

6) Περισπασμό θα μπορούσε να προκαλέσει στον Ιεροψάλτη, το οτιδήποτε.....απο ενα κλάμα παιδιού μέχρι συγγενείς που έρχονται για ένα μνημόσυνο που δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία...μήπως να τους διώξουμε και αυτούς? ;

7) Σχετικά με το θέμα της αισθητικής σας πληροφορώ οτι και μόνο η δυνατότητα που είχατε να βάζει ο χρήστης δικά του δείγματα.
Εδωσε στον ισοκράτη την δυνατότητα να ακουγεται φυσικότερος. Διοτι επιτρέψτε μου να σας πω, οτι οι εργοστασιακοί ήχοι δεν ακούγονται τόσο φυσικοί και πολλές φορές και ίσως και ενοχλητικοί οπως πολύ σωστά αναφέρατε παραπάνω. Κάποιοι χρήστες ηχογραφίσαμε δικές μας φωνές (και κάναμε σωστή επεξεργασία στο Audacity ώστε να μην κάνουν σκαψίματα) με αποτέλεσμα να ακούγεται πολύ φυσικο πολύ διακριτικά μέσα στο ναό. Και σας πληροφορω οτι και βοήθησε ώστε να γίνει η ακολουθία μελωδικότερη, ο Ιερέας το ευχαριστήθηκε, οι φιλότιμοι αφιλοκερδείς βοηθοί κουρδίζονταν καλύτερα και ο κόσμος απο κάτω άκουγε λιγότερα φάλτσα και άναρχες κραυγές και γενικότερα βοήθησε και στο κλιμα προσευχής. Πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου, και ίσως σίγουρα και εσείς και έχετε κάθε δικαίωμα. Ομως δεν βρισκόμαστε πλέον στην βυζαντινή αυτοκρατορία και ο Ιεροψάλτης πολλές φορές ψέλνει ολομόναχος τις καθημερινές. Και έτσι οπως πάνε τα πράγματα πολύ φοβάμαι οτι θα ψέλνει μόνος και τις Κυριακές...Οπότε ενας ηλεκτρονικος ισοκράτης με ωραία φυσικά δείγματα που δεν ακουγονται σαν αρμόνιο είναι μεγάλο βοήθημα όπως και ενα μικρόφωνο όπως και ο φωτισμος όπως και ενα τάμπλετ. Δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω και να γίνονται οι ακολουθίες χωρις μικρόφωνα και με κεριά αντί για ηλεκτρικές λάμπες.
Ολη η βυζαντινή μουσική έχει γραφτεί με ισοκρατήματα άλλωτε πιο δωρικά και άλλοτε πιο έντεχνα για κάποιο λόγο. Ποιοί είμαστε εμείς που θα την κομματιάσουμε και θα πάρουμε μόνο το μέλος και θα αφήσουμε το ισοκράτημα επειδή δεν υπάρχει πια κόσμος; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Η καθημερινότητα διαφέρει ο και κόσμος ακούει απο κάτω κείμενα ελλειπή χωρίς ισοκράτημα. Μπορεί εμείς οι ψάλτες να το χαιρόμαστε, όμως ρωτήσαμε τον κοσμο που ειναι ενεργο μέλος της Εκκλησίας μας, πως νιώθει ακούγοντας μόνο μέλος χωρις ισον ; Ναι μεν οι ύμνοι είναι προσευχές αλλα εμμελείς προσευχές γραμμένες με ισοκρατήματα.
Πολλές φορές παρατηρείται το φαινόμενο οτι σε χορωδίες ιεροψαλτών (πολλών ατόμων) σε μεγάλους ναούς (Παρουσία Μητροπολιτών) να μην κάνει κανέβας ισοκράτημα. Είτε γιατι δεν υπάρχει σωστός ισοκράτης με γνώσεις είτε γιατι ακόμη και οταν υπάρχει κόσμος πολλοι προτιμούν να ψάλουν το μέλος. Μακάρι ολοι οι ναοί να είχαν την δυνατότητα για να μισθώσουν εναν καταρτισμένο ισοκράτη αλλα δυστυχώς δεν μπορούν να μισθώσουν αξιοπρεπώς εναν ψάλτη.


Αγαπητέ κύριε Παπαδημητρίου.

Με λίγα λόγια οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει περισπασμό σε έναν πιστό/ψάλτη, είναι στο χέρι του να το διαχειριστεί δεόντως, είναι θέμα ωριμότητος του καθενός. Ιδανικές καταστάσεις δεν θα υπάρξουν ποτέ. Οσο για το θέμα της εκοσμίκευσης, δεν έχουμε πάρει τα βουνά αλλα όλοι παλεύουμε με αυτό και με τον εαυτό μας. Ο καθένας ας κάνει τον αγώνα του και ο Κύριος ας μας κρίνει.

Οσο για την αποφασή σας, την έχετε πάρει ήδη διοτι δεν είχα πρόθεση να σας αλλάξω. Και απλά αυτό το κενό που αφήνετε είναι θέμα χρόνου κάποιος άλλος συνάδελφος σας να το καλύψει.

Έδωσα προσοχή σε αυτά που γράψατε πιο πάνω και βρήκα αφορμή να θέσω κάποια θέματα που κατ' μέ δεν θα έπρεπε να μας στενοχωρούν. Αλλα πράγματα θα επρεπε να μας στενοχωρούν, που είναι σοβαρότερα και πληγώνουν βαθύτατα την Εκκλησία μας τόσο σε τοπικό όσο και σε οικουμενικό επίπεδο.

Να έχετε καλά Χριστούγεννα και κάθε καλό εύχομαι και σας ευχαριστώ προσωπικά για κάθε προσπάθεια και μελέτη και κόπο που καταβάλατε.


μφχ

Αθανάσιος
 
Last edited:

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
Σας εχαριστώ πολύ κ. Αθανάσιε,

επιτρέπατε να την εγκαθιστούμε σε πολλές συσκευές.

ακόμη μπορείτε (όσοι την έχετε ήδη), μέσω της εφαρμογής play store, όπως ανέφερα παραπάνω.

Όχι δεν είναι ο λόγος που το σταματώ η κλοπή. Άλλωστε τον αγόραζαν τον ισοκράτη. Με στενοχωρεί πάντως δεν το κρύβω, αλλά να'ναι ευλογημένο γιατί πληρώνω αμαρτίες μου εδώ όσο ζω. Ο λόγος που το σταμάτησα, είναι επειδή άρχισε να γίνεται πολύ δημοφιλής, και έχω και είχα ερωτηματικά κατά πόσον γίνεται σωστή χρήση του.

Οι παρακάτω απαντήσεις μου είναι γενικές (με την ευκαιρία που μου δίνεται), μην τα πάρετε προσωπικά.

1. Προσωπικά πιστεύω, ότι ένας έμπειρος ψάλτης δεν έχει περισπασμό από τα μουσικά και λειτουργικά βιβλία. Αυτό συνήθως συμβαίνει σε αυτούς που δεν έχουν αποκτήσει ακόμη μια σχετική ευχαίρεια (ως εγώ), και πανικοβάλλονται εν ώρα ακολουθίας. Φυσικά με την απόλυτη έννοια του όρου είναι περισπασμός να ξεφυλλίσω το βιβλίο για να βρω π.χ. τους Αίνους της ημέρας, αλλά αυτό είναι αναγκαίος/δικαιολογημένος (πνευματικά) περισπασμός.

2. Προσωπικά θέλω λιγότερα φώτα, κατανυκτικά, ει δυνατόν με τα καντήλια και τα κεριά μόνο. Αν ήταν στο χέρι μου, έτσι θα ήταν η εκκλησία όταν ψάλλω. Χώρια ότι θα εξοικονομούσαν την ΔΕΗ οι ναοί, και θα είχαν και κάτι παραπάνω να δώσουν στον ψάλτη.

3. Αν είναι φάλτσοι στο ισοκράτημα, ας συμψάλλουν. Αν και σε αυτό δεν τα καταφέρνουν ας σιγοψέλνουν, ώστε σιγά σιγά να μάθουν. Όχι να μην τους διώξουμε.

4. βλ. 1).

5. 6. Κανονικά, αν είχαμε νου ασκητικό, και ακόμη να μας έτρωγε το μάτι μας, το αυτί μας, θα του λέγαμε φαγώσου μόνο σου, και δεν θα το αγγίζαμε κάν. Πολλώ μάλλον το κλάμα ενός παιδιού, δεν θα μας άγγιζε. Για τους συγγενείς του μνημοσύνου, που έρχονται μόνο για το μνημόσυνο, και ούτε καν παίρνουν αντίδωρο, εκεί οφείλουν οι ιερείς να τους πουν πέντε λόγια προ του μνημοσύνου (ή ακόμη καλύτερα και όταν κανονίζεται το μνημόσυνο). Όχι όμως να τους διώξουμε. Κάτι θα πάρουν που έστω και έτσι ήρθαν στην εκκλησία.

7. Σας ευχαριστώ. Πάντως, για να λέμε την ιστορική αλήθεια

η μετα-Ψάχειος βυζαντινή μουσική έχει γραφτεί με ισοκρατήματα. Όλα τα κλασσικά κείμενα/βιβλία δεν έχουν ισοκρατήματα ούτε διαστολές και κορώνες.

Το ίσον δεν ομορφαίνει το μέλος κατ' ανάγκη. Το μέλος το ομορφαίνει η καθαρή (ή η πνευματικά αγωνιζομένη) καρδιά του ψάλλοντος.

Λέει ο Άγιος Πορφύριος: «Ὅταν ψάλλεις, μοῦ λέει [ὁ Ἅγιος Πορφύριος], νὰ ψάλλεις ταπεινά, χωρὶς μορφασμούς, ἄτακτες κινήσεις τῶν χεριῶν σου καὶ πηδήματα στὸ ψαλτήρι. Νὰ κοιτάζεις πάντοτε στὸ ἀναλόγιο καὶ ὄχι συζητήσεις μεταξύ σας. Καὶ νὰ ζεῖς αὐτὰ ποὺ ψάλλεις γιατὶ ἔτσι μεταδίδονται καὶ στὸ ἐκκλησίασμα». [Ἀναμνήσεις ἀπὸ τὸν Γέροντα Πορφύριο, Ἀναστ. Σ. Τζαβάρα, σ. 139]»

Και αυτός ο Σύρκας μαρτυρεί ότι οι Αθηναίοι όταν ήρθε δεν γνωρίζανε τι σημαίνει Ισοκράτημα (άρα δεν υπήρχε). Δεν εκκλησιάζονταν οι πιστοί τότε;

(με αυτά δεν λέω να το κόψουμε το ισοκράτημα. απλά υπάρχει ψαλτική και χωρίς ισοκράτημα).


Εγώ ψάλλω όλη την ακολουθία αριστερά χωρίς ισοκράτημα, και ποτέ δεν μου έχει παραπονεθεί κανένας εκκλησιαζόμενος ακόμη και με τα λάθη που κάνω. Μια καθημερινή ήρθε δεξιά να ψάλλει ένας με εφαρμογή ισοκράτη. Τον είχε τον ισοκράτη με ένα ηχείο μπροστά του, και πέρναγε ο ήχος στα ηχεία του ναού, μάλλον δυνατά (και άσχημα). Στο τέλος έρχεται μια κυρία (που εκκλησιάζεται τακτικά) και μου λέει: «Να σου πω, εσύ το είχες αυτό το πράγμα που ακουγόταν έτσι;» (ήρθε σε μένα επειδή μάλλον είχε το θάρρος από τις καθημερινές που με βλέπει).

Μια άλλη φορά, αλλού, με βοήθησε ένας παππούς αριστερά (που δεν άκουγε καλά), και μου λέει για τον δεξιό: πολύ δυνατά το έχει το μηχάνημα.

Κάνει παράπονα ο κόσμος σε ψάλτες με μηχάνημα ισοκράτη, και δεν τους ιδρώνει το αυτί.

Πηγαίνω σε εκκλησίες που έχουν ισοκράτες και ακούω στην αρχή πριν αρχίσει το μέλος: Νη-Πααααα. Αν είχαν ισοκράτες θα τους λέγανε οι πρωτοψάλτες, σας παρακαλώ βάλτε με στον ήχο !; Ντροπή δεν θα ήταν; Με το μηχάνημα πάντως δεν ντρέπονται.

Δυστυχώς, ο ισοκράτης είναι μεγάλη "δύναμη" και το εκμεταλλεύονται σφόδρα τα ταγκαλάκια.

Τα ταγκαλάκια λέγανε οι παλαιοί, πάνε στο αναλόγιον και στο ιερό. Με το μηχάνημα ισοκράτη, δεν ξεκολλάνε από το αναλόγιον.

Αν θυμάστε, το Ψαλτικό Πιάνο που είχα φτιάξει το 2012 για Windows Phone, θα σας δώσει τον τρόπο σκέψης μου.

Αγαπητοί φίλοι, μετά από αρκετό καιρό (λόγω του ελάχιστου ελεύθερου χρόνου μου) κατάφερα να τελειώσω τον Ισοκράτη μου, τον οποίο τελικά ονόμασα "Πιάνο Ψαλτικό"...

Ο λόγος είναι ότι δεν θέλω να χρησιμοποιηθεί ποτέ στην εκκλησία, παρά μόνο για εκμάθηση. Ίσως αργότερα βάλω πάλι τις φωνές ισοκρατών, ή χορωδιών κτλ. (είναι πολύ απλό πράγμα η προσθήκη τους στην εφαρμογή), αλλά και πάλι θα το κάνω αποκλειστικά και μόνο για χρήση κατ' οίκον ή σε σχολές.

Το Ψαλτικό Πιάνο είναι μια εφαρμογή με σκοπό την βοήθεια των μαθητών στην εκμάθηση της Ψαλτικής Τέχνης.

Στην έκδοση 1.1, έχει 3 επιλογές κλιμάκων, την ασυγκέραστη (9/8-800/729-27/25) και την συγκερασμένη (12-10-8) της Επιτροπής του Οικουμενικού Πατριαρχείου (1881), καθώς επίσης και την ισοσυγκερασμένη (ευρωπαϊκή) για σύγκριση (οπότε μετατρέπεται σε κλασσικό πιάνο). Επίσης έχει την δυνατότητα μετατόπισης της κλίμακας μέχρι και 24 μόρια (στα 72). Όπως είπα στην τρέχουσα έκδοση το Ψαλτικό Πιάνο έχει μόνο ήχο πιάνου (σε μελλοντικές εκδόσεις θα εμπλουτιστεί και με άλλους ήχους).

Άρα αυτός ο τρόπος σκέψης μου υπήρχε προ του Ισοκράτη PA.

Έχω ακόμη ερωτηματικά ότι ίσως δεν έκανα καλά που έβαλα ήχο Ισοκράτη. Ίσως έπρεπε να είχα μόνο ήχο Πιάνου, όπως στο Πιάνο Ψαλτικό.

Σας ευχαριστώ,

Καλά Χριστούγεννα να έχουμε,

φιλικά,
Παναγιώτης
 
Last edited:

Αθανάσιος.Κ

Νέο μέλος
Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας και το χρόνο που αφιερώσατε για να μου απαντήσετε.
Ο τρόπος σκέψης που έχετε σας τιμά, διοτι υποθέτω οτι αισθάνεστε οτι έχετε μεγάλη ευθύνη για όλη αυτην την κατάσταση.

Αν θέλετε, σκεφτείτε το ενδεχόμενο όμως οτι ίσως να επωμίζεστε ένα πολύ μεγάλο βάρος που δεν σας ανήκει και δεν σας άνηκε ποτέ.
Δεν μπορώ να καταλάβω σε τι φταίτε εσείς και τι κακό κάνατε; Φταίει ο κατασκευαστής εργαλείων επειδή ενας παλαβός πήρε το κατσαβίδι και λάβωσε εαν άνθρωπο ;

Προς Θεού, δεν σας συγκρίνω με τον Άγιο, αλλά μήπως φταίει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και η βυζαντινή μουσική επειδή κάποιοι έχουν απρεπή συμπεριφορά και μπερδεύουν τον ναό με την πίστα ;
Εαν γνώριζε τότε ο Άγιος την σημερινή κατάσταση, λέτε να μην συνέθετε την οκτώηχο για να περιορίσει την ζημιά ;
Η Εκκλησία είναι ζωντανή και συνεχώς εξελίσσεται συνεχώς διαφορετικά δεν θα υπήρχαν καν ύμνοι αν λατρεύαμε μόνο την παράδοση για την παράδοση. Θα ψέλναμε μόνο τα αρχαία μέλη όλοι μαζί ως λαός και δεν υπήρχαν ψάλτες. (Aν γίνονταν αυτό ίσως να κέρδιζε ο Άρειος)
Ενας ανώριμος πνευματικά άνθρωπος θα τα κάνει όλα λάθος σε κάθε έκφανση της ζωής του. Απο κακή χρήση του ηλ. Ισοκράτη μέχρι υπερβολές στον τρόπο που ψέλνει..και πολλά άλλα που δεν χρειάζεται να αναφέρω. Η Εκκλησία έχει ώριμα μέλη και ανώριμα. Απο αμαρτωλούς μέχρι και Άγιους, μέχρι την δευτέρα παρουσία του Κυρίου έτσι θα είναι η κατάσταση.

Σωστά όμως γράφετε, αν είχαμε νου ασκητικό....Μακάρι να είχαμε νού ασκητικό.

Γιατι έαν είχαμε νού και μάλιστα ασκητικό δεν θα κάναμε λαθεμένη χρήση του Ισοκράτη και δεν θα βάζαμε 100watt ηχείο να τρίζει ολος ο ναός
απο τα μπάσα, αλλά ένα μικρότερο πιο διακριτικό μέχρι 15watt το πολύ και δεν θα ενοχλούσαμε τους πιστούς. Θα βάζαμε τον Ισοκράτη διακριτικά ίσα ίσα να τον ακούμε εμείς. Συνεπώς πάλι κατα την γνώμη μου δεν ευθύνεστε εσείς. Πιστεύω πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και δεν αφορά την τεχνολογία αλλά μια γενικότερη κατάσταση. Αυτά είναι σημεία των εκάστοτε καιρών. Ασέβεια, απουσία προσευχής και εκοσμίκευση γενικότερα.

Αναφέρομαι σε νοοτροπίες όχι σε συγκεριμένους ανθρώπους με αυτά που γράφω.

Και πιστέψτε με εαν μερικοί "ευσεβείς" πιστοί έχουν λύσει ολα τα προσωπικά τους θέματα και το μόνο τους πρόβλημα είναι, οτι δεν μπορούν να λατρέψουν τον Κύριο επειδή σκανδαλίζονται όπως λένε γιατι ακούγεται πολύ δυνατά (και κακώς ακούγεται πολύ δυνατά) ο ηλεκτρονικός ισοκράτης, να μας πούν στα πόσα db (decibel) χάνεται η πίστη τους για να τον χαμηλώσουμε λιγάκι εως πολύ αν χρειαστεί.
Γιατί οι ίδιο άνθρωποι κάνουν παράπονα στον προιστάμενο του ναού γιατι δεν ανάβει φούλ τον κλιματισμό χειμώνα καλοκαίρι στις καθημερινές ακολουθίες. Οι ίδιοι άνθρωποι κάνουν παράπονα γιατι δεν έβαλε ο νεωκόρος την εικόνα του τάδε Αγίου αντι του δείνα..
Και απειλούν οτι θα φύγουν και θα πάνε αλλου κλπ....
Αν είχαν τόσο ασκητικό νού δεν θα απειλούνταν απο εξωτερικούς περισπασμούς, θα είχαν τον νού στραμμένο στην καρδιά και οχι δεξιά και αριστερά και θα λάτρευαν τον Κύριο ανενόχλητα.
Ο άνθρώπινος νους μπορεί να εφεύρει πολλούς τρόπους να κρύψει τα πολλά λερωμένα του με αφορμή την ευσέβεια.

Πιστεύω οτι ενα διακριτικό ισοκράτημα απο κάτω βοηθάει λιγάκι τον Ιεροψάλτη, γλυκαίνει λίγο τους ύμνους έστω επιφανειακά.
Ενας ναός ειναι καθαρός, μυρίζει όμορφα έχει τάξη, αρχοντιά. Ολα αυτά είναι εξωτερικά πράγματα όμως βοηθούν στην λατρεία και στην προσευχή. Ο μοναχισμός θέλει τα πράγματα πιο λιτά και καλώς πράττει.
Αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να μετατραπούν όλοι οι ναοί στις πόλεις, σε σπηλιές και σκήτες για να αποκτήσουμε ασκητικό νου.
Και φώτα θα έχουν οι ναοί και Αγιογραφίες και μικρόφωνα και όμορφα λιβάνια και κεριά...(άσχετα τι θα προτιμούσε ο καθένας μας)

Η προσωπική μου άποψη είναι οτι δεν θα έπρεπε να έχετε ερωτηματικά γιατί ξαναλέω οτι κάνατε μια σπουδαία δουλειά.
Οτι χαρίσματα έχει ενας άνθρωπος ο Θεός του τα δίνει αλλά καταβάλατε και αρκετό κόπο.

Ναι μεν είμαστε προορισμένοι ως Χριστιανοί να μην ανήκουμε σε αυτόν τον κόσμο, αλλά ζούμε μέσα στον κόσμο αγωνιζόμενοι και αυτό δεν ειναι αμαρτία.

μφχ

Αθανάσιος
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σας εχαριστώ πολύ κ. Αθανάσιε,



ακόμη μπορείτε (όσοι την έχετε ήδη), μέσω της εφαρμογής play store, όπως ανέφερα παραπάνω.

Όχι δεν είναι ο λόγος που το σταματώ η κλοπή. Άλλωστε τον αγόραζαν τον ισοκράτη. Με στενοχωρεί πάντως δεν το κρύβω, αλλά να'ναι ευλογημένο γιατί πληρώνω αμαρτίες μου εδώ όσο ζω. Ο λόγος που το σταμάτησα, είναι επειδή άρχισε να γίνεται πολύ δημοφιλής, και έχω και είχα ερωτηματικά κατά πόσον γίνεται σωστή χρήση του.

Οι παρακάτω απαντήσεις μου είναι γενικές (με την ευκαιρία που μου δίνεται), μην τα πάρετε προσωπικά.

1. Προσωπικά πιστεύω, ότι ένας έμπειρος ψάλτης δεν έχει περισπασμό από τα μουσικά και λειτουργικά βιβλία. Αυτό συνήθως συμβαίνει σε αυτούς που δεν έχουν αποκτήσει ακόμη μια σχετική ευχαίρεια (ως εγώ), και πανικοβάλλονται εν ώρα ακολουθίας. Φυσικά με την απόλυτη έννοια του όρου είναι περισπασμός να ξεφυλλίσω το βιβλίο για να βρω π.χ. τους Αίνους της ημέρας, αλλά αυτό είναι αναγκαίος/δικαιολογημένος (πνευματικά) περισπασμός.

2. Προσωπικά θέλω λιγότερα φώτα, κατανυκτικά, ει δυνατόν με τα καντήλια και τα κεριά μόνο. Αν ήταν στο χέρι μου, έτσι θα ήταν η εκκλησία όταν ψάλλω. Χώρια ότι θα εξοικονομούσαν την ΔΕΗ οι ναοί, και θα είχαν και κάτι παραπάνω να δώσουν στον ψάλτη.

3. Αν είναι φάλτσοι στο ισοκράτημα, ας συμψάλλουν. Αν και σε αυτό δεν τα καταφέρνουν ας σιγοψέλνουν, ώστε σιγά σιγά να μάθουν. Όχι να μην τους διώξουμε.

4. βλ. 1).

5. 6. Κανονικά, αν είχαμε νου ασκητικό, και ακόμη να μας έτρωγε το μάτι μας, το αυτί μας, θα του λέγαμε φαγώσου μόνο σου, και δεν θα το αγγίζαμε κάν. Πολλώ μάλλον το κλάμα ενός παιδιού, δεν θα μας άγγιζε. Για τους συγγενείς του μνημοσύνου, που έρχονται μόνο για το μνημόσυνο, και ούτε καν παίρνουν αντίδωρο, εκεί οφείλουν οι ιερείς να τους πουν πέντε λόγια προ του μνημοσύνου (ή ακόμη καλύτερα και όταν κανονίζεται το μνημόσυνο). Όχι όμως να τους διώξουμε. Κάτι θα πάρουν που έστω και έτσι ήρθαν στην εκκλησία.

7. Σας ευχαριστώ. Πάντως, για να λέμε την ιστορική αλήθεια

η μετα-Ψάχειος βυζαντινή μουσική έχει γραφτεί με ισοκρατήματα. Όλα τα κλασσικά κείμενα/βιβλία δεν έχουν ισοκρατήματα ούτε διαστολές και κορώνες.

Το ίσον δεν ομορφαίνει το μέλος κατ' ανάγκη. Το μέλος το ομορφαίνει η καθαρή (ή η πνευματικά αγωνιζομένη) καρδιά του ψάλλοντος.

Λέει ο Άγιος Πορφύριος: «Ὅταν ψάλλεις, μοῦ λέει [ὁ Ἅγιος Πορφύριος], νὰ ψάλλεις ταπεινά, χωρὶς μορφασμούς, ἄτακτες κινήσεις τῶν χεριῶν σου καὶ πηδήματα στὸ ψαλτήρι. Νὰ κοιτάζεις πάντοτε στὸ ἀναλόγιο καὶ ὄχι συζητήσεις μεταξύ σας. Καὶ νὰ ζεῖς αὐτὰ ποὺ ψάλλεις γιατὶ ἔτσι μεταδίδονται καὶ στὸ ἐκκλησίασμα». [Ἀναμνήσεις ἀπὸ τὸν Γέροντα Πορφύριο, Ἀναστ. Σ. Τζαβάρα, σ. 139]»

Και αυτός ο Σύρκας μαρτυρεί ότι οι Αθηναίοι όταν ήρθε δεν γνωρίζανε τι σημαίνει Ισοκράτημα (άρα δεν υπήρχε). Δεν εκκλησιάζονταν οι πιστοί τότε;

(με αυτά δεν λέω να το κόψουμε το ισοκράτημα. απλά υπάρχει ψαλτική και χωρίς ισοκράτημα).


Εγώ ψάλλω όλη την ακολουθία αριστερά χωρίς ισοκράτημα, και ποτέ δεν μου έχει παραπονεθεί κανένας εκκλησιαζόμενος ακόμη και με τα λάθη που κάνω. Μια καθημερινή ήρθε δεξιά να ψάλλει ένας με εφαρμογή ισοκράτη. Τον είχε τον ισοκράτη με ένα ηχείο μπροστά του, και πέρναγε ο ήχος στα ηχεία του ναού, μάλλον δυνατά (και άσχημα). Στο τέλος έρχεται μια κυρία (που εκκλησιάζεται τακτικά) και μου λέει: «Να σου πω, εσύ το είχες αυτό το πράγμα που ακουγόταν έτσι;» (ήρθε σε μένα επειδή μάλλον είχε το θάρρος από τις καθημερινές που με βλέπει).

Μια άλλη φορά, αλλού, με βοήθησε ένας παππούς αριστερά (που δεν άκουγε καλά), και μου λέει για τον δεξιό: πολύ δυνατά το έχει το μηχάνημα.

Κάνει παράπονα ο κόσμος σε ψάλτες με μηχάνημα ισοκράτη, και δεν τους ιδρώνει το αυτί.

Πηγαίνω σε εκκλησίες που έχουν ισοκράτες και ακούω στην αρχή πριν αρχίσει το μέλος: Νη-Πααααα. Αν είχαν ισοκράτες θα τους λέγανε οι πρωτοψάλτες, σας παρακαλώ βάλτε με στον ήχο !; Ντροπή δεν θα ήταν; Με το μηχάνημα πάντως δεν ντρέπονται.

Δυστυχώς, ο ισοκράτης είναι μεγάλη "δύναμη" και το εκμεταλλεύονται σφόδρα τα ταγκαλάκια.

Τα ταγκαλάκια λέγανε οι παλαιοί, πάνε στο αναλόγιον και στο ιερό. Με το μηχάνημα ισοκράτη, δεν ξεκολλάνε από το αναλόγιον.

Αν θυμάστε, το Ψαλτικό Πιάνο που είχα φτιάξει το 2012 για Windows Phone, θα σας δώσει τον τρόπο σκέψης μου.



Άρα αυτός ο τρόπος σκέψης μου υπήρχε προ του Ισοκράτη PA.

Έχω ακόμη ερωτηματικά ότι ίσως δεν έκανα καλά που έβαλα ήχο Ισοκράτη. Ίσως έπρεπε να είχα μόνο ήχο Πιάνου, όπως στο Πιάνο Ψαλτικό.

Σας ευχαριστώ,

Καλά Χριστούγεννα να έχουμε,

φιλικά,
Παναγιώτης

Φίλτατε Παναγιώτη,

Παρακολουθώντας τὴν παρουσία σου ἐδῶ μέσα ἀλλὰ καὶ ἀλλοῦ, καὶ λαμβάνοντας ἀφορμὴ ἀπὸ τὰ παραπάνω, ἐπιβεβαιώνεις τὸ πνευματικό σου ἐπίπεδο καὶ τὴν συνεχή σου ἀναζήτηση τῆς πνευματικότητας, μολονότι θεράποντας τῆς τεχνολογίας ἱκανός.

Κάποτε ἔχουμε διαφωνήσει ἀλλὰ στὸ συγκεκριμένο ζήτημα μιλᾶς ὁλόσωστα, καὶ μετὰ λόγου γνώσεως. Κι ἀκόμη ἀκόμη θυσιάζεις οίκονομικὸ συμφέρον γι' αὐτὸ ποὺ πιστεύεις, στοιχεῖο ἐνδεικτικὸ τῆς γνησιότητός σου. Μπορεῖ κάποιοι νὰ σὲ λοιδορήσουν, ἀλλὰ προσωπικὰ ἐκτιμῶ τὴν ἄποψή σου.

Νὰ εἶσαι πάντα καλὰ, μὲ ὐγεία καὶ διάθεση προσφορᾶς. Καλὴ δύναμη στὸ Δωδεκάορτο!
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
...
Αθανάσιος

Σοῦ παραθέτω ἀπὸ ἐδῶ ἐνδεικτικὰ κάποια πράγματα γιὰ νὰ τὰ βάλουμε στὴν πραγματική τους διάσταση.
Κι ἄν εἶσαι μόνος σου, ποιὸ τὸ πρόβλημα;

Θὰ μοῦ πεῖς ἴσως τὸ γνωστό. «Νὰ πάρω καμιὰ ἀνάσα, νὰ καλύπτεται ἡ διακοπὴ ἄμα βήξω, βοηθᾶ στὸ ἴσο, καλύτερο αἰσθητικὸ ἀπότέλεσμα».

Δὲν θὰ ἀναφέρω ἐπίσης τὴν γνωστὴ ἀπάντηση, «Τόσα χρόνια χωρὶς ψηφιακὸ ἰσοκράτη, ἔγινε κάτι; Δὲν ψάλαμε καλά; Τώρα ἀνακαλύψαμε τὴν Ἀμερικὴ καὶ βελτιωθήκαμε;»

ΟΜΩΣ. Ὁ ψηφιακὸς ἰσοκράτης δὲν εἶναι ἁπλὴ τεχνολογικὴ εξέλιξη, ποὺ καλύπτει εὐκολότερα βασικὲς ἀνάγκες, ὅπως θέρμανση-ψύξη, φωτισμό, κάλυψη μεγάλου χώρου, ἔλλειψη γνώσης κωδωνοκρουσίας.
Πρόκειται γιὰ τεχνητὴ «ἀνάγκη», ποὺ ΔΕΝ ἐξυπηρετεῖ λατρευτικὴ ἀνάγκη, ἁπλὰ καλύπτει ὑποκειμενικὲς ἐλλείψεις -σὲ προσωπικὸ καθαρὰ ἐπίπεδο- τοῦ ψάλτη. Δηλαδὴ μὴν ἐκτεθῶ ἄμα χάσω ἀναπνοὴ ἢ τὴν πάρω βεβιασμένα, ἄν μοῦ φύγει τὸ ἴσο νὰ τὸ ξαναβρῶ εὔκολα, νὰ ἔχω γεμάτο ἦχο κλπ. Κι ἄν τὰ προηγούμενα δὲν καλυφθοῦν μὲ ψηφιακὸ ἰσοκράτη, τὶ ἔγινε; Τὸ ψάλσιμο εἶναι ἀνθρώπινο καὶ ἔχει ἀνθρώπινες ἀδυναμίες οὕτως ἢ ἄλλως. Σὲ ἕναν καλὸ ψάλτη τὸ κυνήγι τῆς ἀδυναμίας του, τὸν ὁδηγεῖ στὸ ψάξιμο καὶ τὴν συνεχόμενη ἀνάπτυξη τοῦ ταλάντου του.

Οὐσιαστικὰ μιλῶ γιὰ μιὰ ἐκζήτηση, ποὺ δὲν ὁδηγεῖ πουθενά.
Απ' ὅτι ἔχω δεῖ καὶ στὸ παρὸν ἀλλὰ καὶ σὲ παρελθόντα ἀνάλογα θέματα, οἱ συνάδελφοι ποὺ χρησιμοποιοῦν ψηφιακὸ ἰσοκράτη δὲν πείθονται ἀλλὰ πάντα μιλοῦν περὶ τελειότητας τοῦ μέλους καὶ τοῦ ἀκούσματος ποὺ παράγουν.

Τότε συνάδελφοι, νὰ ἀρχίσουμε νὰ συνοδεύόμαστε ἀπὸ ἐπαγγελματίες ἠχολήπτες μὲ ἐπαγγελματικὴ κονσόλα, ποὺ ΣΙΓΟΥΡΑ θὰ διασφαλίσουν τὸν ΤΕΛΕΙΟ ἦχο ἀπὸ ὅλες τὶς πλευρὲς. Κι ἄν αὐτὸ ἐκπληρωθεῖ, τὶ μᾶς ἐμποδίζει, μιὰ κατάλληλα ρυθμισμένη φωτεινὴ πηγὴ νὰ προβάλλει κατάλληλο φωτισμὸ καὶ μὲ ἀλγόριθμο νὰ ἀποδίδει τὸν ψαλλόμενο ἦχο σὲ χρωματικὲς ἀποχρώσεις.
Κι αὐτὸ μιὰ «εὐκολία» εἶναι ποὺ θὰ πλαισιώσει ἀκόμη καλύτερα τὸ ψάλσιμό μας, δίνοντας μιὰ ἀκόμη διάσταση πέραν τῆς «στείρας» ἀνθρωπίνως φωνητικῆς ἑρμηνείας.
Ἴσως καὶ μιὰ μεγάλη ὀθόνη, ὄπισθεν τοῦ ἀναλογίου, μὲ προβολὴ καταλλήλων θρησκευτικῶν θεμάτων ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τῆς ἡμέρας, θὰ ἐμβαθύνει καὶ θὰ συσχετίζει στὰ μάτια καὶ αὐτιὰ τῶν πιστῶν τὰ ψαλλόμενα μὲ τὰ δρώμενα.
Ἴσως ἐν τέλει, ἀντὶ νὰ ἔχουμε τὰ παραπάνω, νὰ προτιμηθεῖ μιὰ πραγματικὰ ΤΕΛΕΙΑ στουντιακὴ ἠχογράφηση τῆς κάθε ἀκολουθίας ἀπὸ ταλαντοῦχο ψάλτη καὶ στὴ συνέχεια νὰ ἀπαιτεῖται μόνον ἕνας καλὸς χειριστὴς κονσόλας μέσα στὸ ἱερό.
Ἔτσι θὰ ἐλευθερωθεῖ χῶρος ἀπὸ τὴν ἀπομάκρυνση τοῦ ἀναλογίου, θὰ ἐξοικονομηθοῦν πόροι καὶ δὲν θὰ ὑπάρχουν διενέξεις μὲ τὸν ἐφημέριο.
Κι ὅλα αὐτὰ ξεκινᾶνε μὲ τὴν ἀντίληψη πὼς Δὲν θὰ μπῶ στὰ θεολογικὰ-λειτουργικὰ ζητήματα τῆς χρήσης τοῦ μηχανήματος, καθὼς τὰ ἐπιχειρήματα περὶ κυμβάλων καὶ Δαυίδ, ἁπλὰ δὲν ...
Νὰ θυμίσω μόνο παλαιότερο μήνυμα τοῦ π. Μαξίμου
Στὸ μικρόφωνο βάζεις κασέτα καὶ φωνὴ κονσέρβα ἤ ψάλλεις κανονικὰ μὲ τὴν φωνή σου, ἁπλὰ ἐνισχύοντας τὴν ἔντασή της; Γιατὶ αὐτὸ κάνουμε;

Οἱ καμπάνες εἴτε μὲ χέρι εἴτε μὲ κουμπὶ εἴτε χωρὶς αὐτὲς ἐντελῶς, παίζει κανένα ρόλο στὴ λειτουργία;

Γιὰ τὸ ράσο, εἶναι τὸ μόνο ποὺ συμφωνῶ.

Ἐπιμένουμε στὸν ψηφ. ἰσοκράτη, γιατὶ ἀντικαθιστᾶ τὴν φωνὴ μὲ μηχανή, τὸ λαὸ καὶ τὸν ἐκπρόσωπό του στὴ λατρεία μὲ μηχανή.
Ὑπερβολὴ εἶναι ἡ χρήση τοῦ τεχνητοῦ ἱσοκράτη, λὲς καὶ ἔχουμε κανὰ κόλλημα ἄν ἀκουστεῖ βαριὰ ἡ ἀναπνοὴ στὸ δοξαστικό.

Καὶ ἐν τέλει, τὸ ξέρω καὶ τὸ ξέρεις και τὸ ξέρουμε, ὅτι καὶ τὰ ἀρμόνια καὶ οἱ μηχανοψηφιακοὶ ἰσοκράτες γίνονται γιατὶ ἁπλα κάποιοι ἔτσι γουστάρουν.

Κι ὄταν δὲν ἔχουν ἐπιχειρήματα καταφεύγουν στὸ μπινελίκι, δῆθεν παντοῦ καὶ καλὰ χαμὸς γίνεται καὶ τὶ ἔγινε ἅμα κάνουμε κι μεῖς ὅ,τι γουστάρουμε στὸ ἀναλόγιο;

Ἐγὼ συνάδελφε, ἔχω μιὰ ἀκόμη καλύτερη ἰδέα. Νὰ φέρνουν τὸ ἀντίδωρο μὲ drone στὸ σπίτι, ὅπως κάνει ἡ Amazon με τὰ ταχυδρομικὰ πακέτα, καὰ νὰ γλιτώσουμε τὴν ἀναμονὴ στὸ ναό...:rolleyes:

Αὐτὴ κι ἄν εἶναι ἰδέα, ΟΥΑΟΥ!!!!:cool:
 
Status
Not open for further replies.
Top