Ούτε στους κώδικες του Απόστολου Κώνστα στην παλαιά γραφή, ούτε στις εξηγήσεις του Γρηγορίου μαρτυρείται κάποια πηγή της σύντομης σύνθεσης των ιδιομέλων αυτών (τουλάχιστον στους κώδικες που έχει το ψαλτολόγιο). Πιθανόν να πρόκειται για προσθήκες, όπως έκανε και ο Κηλτζανίδης και αρκετοί εξηγητές του έργου του Πέτρου. Δεν είναι εξάλλου και ξένο το φαινόμενο να αποδίδονται ύμνοι σε αυτόν για ποικίλους λόγους. Εάν κάποιος μελετήσει τον τρόπο γραφής του όπως εξηγείται κυρίως από τον Γρηγόριο, ακόμη κι αν δεν είναι δικιά του μία σύνθεση, μπορεί να διακρίνει την συγγένεια στη δομή της, εφόσον οι θέσεις είναι τόσο ξεκάθαρες, όπου διαβάζοντας κανείς έναν φθόγγο, ξέρει τι θα ακολουθήσει.
Υ.Γ. (άσχετο) Εάν δε κάποιος εμβαθύνει αρκετά στην ψαλτική που μεταφέρει, πιστεύω ότι δεν χρειάζεται καν βιβλίο για την απόδωση του νέου στιχηραρίου. Ο άνθρωπος πραγματικά διδάσκει ψαλτική μέσα από τις καταγραφές, αλλά και τις προσωπικές του συνθέσεις.