Θ. Βασιλικός : Χερουβικό

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Πόσα μικρόφωνα χρειάζονται σε έν ψαλτήρι; :rolleyes:

Φίλε Δημήτρη, από όσο μπορώ να συμπεράνω το εν λόγω χερουβικό είναι μέρος βιντεοσκοπημένης [στημένης] Θείας Λειτουργίας που έχει κυκλοφορήσει σε βιντεοκασσέτα ο Βασιλικός την δεκαετία του 1980. Δεν νομίζω να είναι ζωντανό.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Βίντεο με Χαρουβικό Ύμνο με το Θ. Βασιλικό.

http://www.youtube.com/watch?v=ltr3TlzW0bM

Πόσα μικρόφωνα χρειάζονται σε έν ψαλτήρι; :rolleyes:



Δυστυχώς ή ευτυχώς αρκετά όταν πρόκειται για χορωδία και προκειμένου να έχουμε ένα σωστό και συνολικό άκουσμα.... :wink:
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Βίντεο με Χαρουβικό Ύμνο με το Θ. Βασιλικό.

http://www.youtube.com/watch?v=ltr3TlzW0bM

Πόσα μικρόφωνα χρειάζονται σε έν ψαλτήρι; :rolleyes:
Αγαπητέ Δημήτρη Χαίρε πάντοτε, και πολλές ευχαριστίες για όλα όσα μας προσφέρεις.
Από όσα γνωρίζω, τα μικρόφωνα και οι σχετικές ρυθμίσεις στην κονσόλα του ήχου, αποτελούν προέκταση της φωνητικής πηγής των ψαλλόντων, αδόντων και ομιλούντων, διότι αυτά αναλαμβάνουν την ένταση ( με λιγότερο κόπο πετυχαίνει την απαιτούμενη ένταση) καθώς και τις αυξομοιώσεις των αρμονικών ήχων που επιθυμεί ώστε το άκουσμα να είναι το επιθυμητό, σε συνδυασμό με την αντήχηση κλπ.
Πιστεύω ότι όπως γνωρίζουμε να χειριζόμαστε τα αυτοκίνητά μας του υπολογιστές μας, ανάλογα θα πρέπει να γνωρίζουμε τα μικρόφωνα και την κονσόλα, διότι σε περιπτώσεις αυξημένων εντάσεων υπάρχει ο κίνδυνος να διαπράξουμε μικρό-φόνο!!!!:confused::D:p
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Δυστυχώς ή ευτυχώς αρκετά όταν πρόκειται για χορωδία και προκειμένου να έχουμε ένα σωστό και συνολικό άκουσμα.... :wink:

Δεν πρόκειται για χορωδία εδώ. Μόνος του ψάλλει και οι άλλοι ισοκρατούν ή παρακολουθούν.

Επίσης δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα οτι η χορωδία χρειάζεται πολλά μικρόφωνα. Ένας από τους σκοπούς της χορωδίας είναι να μην χρειάζονται μικρόφωνα, δεν είναι; Τουλάχιστον σε συνήθους μεγέθους ναούς. Για 1950 χρόνια που δεν υπήρχαν μικρόφωνα, δεν είχαμε "ένα σωστό και συνολικό άκουσμα"; Η ερώτησή μου είναι γενική, δεν απευθύνεται μόνο στο Σταύρο, απλά πήρα αφορμή από την απάντησή του.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Δεν πρόκειται για χορωδία εδώ. Μόνος του ψάλλει και οι άλλοι ισοκρατούν ή παρακολουθούν.

Επίσης δεν καταλαβαίνω το επιχείρημα οτι η χορωδία χρειάζεται πολλά μικρόφωνα. Ένας από τους σκοπούς της χορωδίας είναι να μην χρειάζονται μικρόφωνα, δεν είναι; Τουλάχιστον σε συνήθους μεγέθους ναούς. Για 1950 χρόνια που δεν υπήρχαν μικρόφωνα, δεν είχαμε "ένα σωστό και συνολικό άκουσμα"; Η ερώτησή μου είναι γενική, δεν απευθύνεται μόνο στο Σταύρο, απλά πήρα αφορμή από την απάντησή του.

Σωστή η παρατήρηση ως προς την μονοφωνία, έχεις δίκιο, το άκουσα πολύ επιπόλαια, καθ' ότι όχι μεγάλος "φαν" του Βασιλικού, παρ' όλο που σέβομαι τη μουσική του προσφορά και αξία.
Όσον αφορά στα μικρόφωνα, για να ακουστεί συνολικά μια χορωδία θα πρέπει να υπάρχουν μερικά μικρόφωνα διάσπαρτα έμπροσθέν της σε κατάλληλ ένταση φυσικά. Ἠ έστω ένα πυκνωτικό, αλλιώς συμβαίνει αυτό που είπε ο αγαπητός "προλαλήσας" φίλος μας: Ψάλλει ένας και οι άλλοι απλά παρακολουθούν.
Με τη σύγχρονη ναοδομία, τα μεγάθη των ναών άλλαξαν, όπως και η ακουστική τους. Κάποτε οι ναοδόμοι έδιναν μεγάλη προσοχή στην ακουστική και είχαν και γνώσεις επ'αυτού, και έκαναν θαύματα (πρόσφατα συζητούσαμε το θέμα με τον π. Μάξιμο, αναφερόμενοι στον Τσίλερ και τη δουλειά του στον Άγιο Λουκά Πατησίων) Έτσι, στο Μυστρά π.χ. έχουμε ψάλλει χωρίς καν μικρόφωνα και με πλήθος κόσμου και όλα καλά, τέλεια και ξεκούραστα. Αν το επιχειρήσουμε σε σύγχρονους ναούς θα ξελαρυγγιαστούμε γιατί δεν θα ακούμε τι λέμε και θα φωνάζουμε, και επιπλέον δε θα ακούει και κανείς άλλος τι λέμε στο βάθος του ναού.
Τα μικρόφωνα λοιπόν καθίστανται απαραίτητα κατά την ταπεινή μου γνώμη (τα σωστά μικρόφωνα και οι σωστές μικροφωνικές εγκαταστάσεις. Τα έχουμε ξαναπεί σε άλλο θέμα τα περί μικροφώνου...) Στον Χορό όπως είπα, είναι χρήσιμα ώστε να ακούγονται όλοι και όχι ένας... Ο σκοπός δε του Χορού, δεν είναι η εξάλειψη των μικροφώνων, αλλά η χορωδιακή έκφραση και η απόδοση ψαλμών, το χορωδιακό άκουσμα σαν παρουσία.
 
Last edited:

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
Σωστή η παρατήρηση ως προς την μονοφωνία, έχεις δίκιο, το άκουσα πολύ επιπόλαια, καθ' ότι όχι μεγάλος "φαν" του Βασιλικού, παρ' όλο που σέβομαι τη μουσική του προσφορά και αξία.
Όσον αφορά στα μικρόφωνα, για να ακουστεί συνολικά μια χορωδία θα πρέπει να υπάρχουν μερικά μικρόφωνα διάσπαρτα έμπροσθέν της σε κατάλληλ ένταση φυσικά. Ἠ έστω ένα πυκνωτικό, αλλιώς συμβαίνει αυτό που είπε ο αγαπητός "προλαλήσας" φίλος μας: Ψάλλει ένας και οι άλλοι απλά παρακολουθούν.
Με τη σύγχρονη ναοδομία, τα μεγάθη των ναών άλλαξαν, όπως και η ακουστική τους. Κάποτε οι ναοδόμοι έδιναν μεγάλη προσοχή στην ακουστική και είχαν και γνώσεις επ'αυτού, και έκαναν θαύματα (πρόσφατα συζητούσαμε το θέμα με τον π. Μάξιμο, αναφερόμενοι στον Τσίλερ και τη δουλειά του στον ’γιο Λουκά Πατησίων) Έτσι, στο Μυστρά π.χ. έχουμε ψάλλει χωρίς καν μικρόφωνα και με πλήθος κόσμου και όλα καλά, τέλεια και ξεκούραστα. Αν το επιχειρήσουμε σε σύγχρονους ναούς θα ξελαρυγγιαστούμε γιατί δεν θα ακούμε τι λέμε και θα φωνάζουμε, και επιπλέον δε θα ακούει και κανείς άλλος τι λέμε στο βάθος του ναού.
Τα μικρόφωνα λοιπόν καθίστανται απαραίτητα κατά την ταπεινή μου γνώμη (τα σωστά μικρόφωνα και οι σωστές μικροφωνικές εγκαταστάσεις. Τα έχουμε ξαναπεί σε άλλο θέμα τα περί μικροφώνου...) Στον Χορό όπως είπα, είναι χρήσιμα ώστε να ακούγονται όλοι και όχι ένας... Ο σκοπός δε του Χορού, δεν είναι η εξάλειψη των μικροφώνων, αλλά η χορωδιακή έκφραση και η απόδοση ψαλμών, το χορωδιακό άκουσμα σαν παρουσία.


Κατά τη γνώμη μου τις καλύτερες χορωδιακές εμφανίσεις τις είχε κάνει ο αείμνηστος Αρχων Θρασύβουλος Στανίτσας.
 
Top