Θρηνώ και οδύρομαι... Πέτρου Λαμπαδαρίου

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Αντιγραφή από εδώ.

Επισυναπτω το δοξαστικο του εσπερινου για τo επομενο Σαββατο[ψυχοσαββατο]...!!!η συνθεση ειναι του Πετρου του λαμπαδαριου...ανεβαζω και ενα ηχητικο!το κειμενο ειναι απο το δοξασταριο του Βιολακη!!!
 

Attachments

  • Θρηνω και οδυρομαι Πετρου λαμπαδαριου.pdf
    1.8 MB · Views: 139
  • θρηνω και οδυρομαι Πετρου λαμπ...Δανιηλ.mp3
    3.4 MB · Views: 98
Last edited by a moderator:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.

Νέο μέλος
Επισυναπτω το δοξαστικο του εσπερινου για τo επομενο Σαββατο[ψυχοσαββατο]...!!!η συνθεση ειναι του Πετρου του λαμπαδαριου...ανεβαζω και ενα ηχητικο!το κειμενο ειναι απο το δοξασταριο του Βιολακη.!!!
Συγχαρητηρια κυριε Καραμπαση αλλα εαν μου επιτρεπετε γιατι κατα την πτωση εχετε τον ζω στη θεση του καιοχι εν υφεση? μηπως υπαρχει η φθορα του μαλακου καπου εκει? συγχωρεστε με αλλα ρωταω διοτι εχω την εντυπωση πως πρεπει να ειναι σε υφεση ο ζω.
 
Last edited by a moderator:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Εάν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, σύμφωνα με το αναρτημένο κείμενο, χρειάζεται η ύφεση (στα "ωραιότητα" και "γέγραπται") αλλά κατά την εκτέλεση διατηρούμε και μια ελευθερία να χρωματίζουμε το μέλος κάπως διαφορετικά.
 

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

Ο Χριστός δέν φορούσε φίμωτρο.
Συγχαρητηρια κυριε Καραμπαση αλλα εαν μου επιτρεπετε γιατι κατα την πτωση εχετε τον ζω στη θεση του καιοχι εν υφεση? μηπως υπαρχει η φθορα του μαλακου καπου εκει? συγχωρεστε με αλλα ρωταω διοτι εχω την εντυπωση πως πρεπει να ειναι σε υφεση ο ζω.
Αντιγράφω από το βιβλίο του κ. Διονυσίου Ηλιοπούλου, "Μέθοδος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής" σελίς 74: "'Οταν το μέλος φθάνει μέχρι τον Ζω, εκτελούμε τον Ζω με ύφεση.Στις άλλες περιπτώσεις ο Ζω είναι φυσικός και κατερχόμενος διότι κατά το πλείστον εργάζεται ως ΑΓΙΑ οπότε είναι δεσπόζων φθόγγος.Στην περίπτωση αυτή έλκει τον Κε."
Στην προκειμένη περίπτωση το μέλος υπερβαίνει τον Ζω, άρα ορθώς είναι φυσικός ο Ζω.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αντιγράφω από το βιβλίο του κ. Διονυσίου Ηλιοπούλου, "Μέθοδος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής" σελίς 74: "'Οταν το μέλος φθάνει μέχρι τον Ζω, εκτελούμε τον Ζω με ύφεση.Στις άλλες περιπτώσεις ο Ζω είναι φυσικός και κατερχόμενος διότι κατά το πλείστον εργάζεται ως ΑΓΙΑ οπότε είναι δεσπόζων φθόγγος.Στην περίπτωση αυτή έλκει τον Κε."
Στην προκειμένη περίπτωση το μέλος υπερβαίνει τον Ζω, άρα ορθώς είναι φυσικός ο Ζω.

Δεν ξέρω αν είδες τα σημεία ακριβώς. Δεν ισχύουν αυτά που γράφεις γι' αυτήν την περίπτωση, παρά μόνο όταν το μέλος φτάνει εν καταβάσει μέχρι τον Κε και ανεβαίνει ξανά. Εδώ κατεβαίνει μέχρι τον Δι.
 

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
Κατα την δικη μου μουσικη διδασκαλια εμαθα πως αν κανουμε καταβαση απο τον πανω ΝΗ προς τον ΔΙ και υπαρχει κλασμα στον ΖΩ στην αποστροφο γινεται πως να το πω βεβαιως βεβαιως ενα...τσακισμα... και στην πρωτη θεση της αναλυσης το ζω ειναι φυσικο και στην αλλη ζω υφεση οπως π.χ ΄΄ ωραιοτητα ΄΄ και ΄΄ γεγραπται΄΄
Μπορουμε βεβαια να εκτελεσουμε δυο χρονους ξερους στο ζω υφεση και το ακουσμα να μην ειναι ευηχο..


Τον κυριο λογο εχουν οι αναλυσεις που ο καθενας τις εκτελει με τον τροπο του και ολα γινονται οπως ειπε και ο κ.Νεοκλης προς χαριν ευφωνιας

ανεβαζω ηχητικο και μελος σε βιντεο
 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.

Νέο μέλος
Κατα την δικη μου μουσικη διδασκαλια εμαθα πως αν κανουμε καταβαση απο τον πανω ΝΗ προς τον ΔΙ και υπαρχει κλασμα στον ΖΩ στην αποστροφο γινεται πως να το πω βεβαιως βεβαιως ενα...τσακισμα... και στην πρωτη θεση της αναλυσης το ζω ειναι φυσικο και στην αλλη ζω υφεση οπως π.χ ΄΄ ωραιοτητα ΄΄ και ΄΄ γεγραπται΄΄
Μπορουμε βεβαια να εκτελεσουμε δυο χρονους ξερους στο ζω υφεση και το ακουσμα να μην ειναι ευηχο..


Τον κυριο λογο εχουν οι αναλυσεις που ο καθενας τις εκτελει με τον τροπο του και ολα γινονται οπως ειπε και ο κ.Νεοκλης προς χαριν ευφωνιας

ανεβαζω ηχητικο και μελος σε βιντεο
το πρωτο μαθημα που μου διδαξε ο δασκαλος μου οταν μπηκαμε στα γενη ηταν να μου εξηγησει πως στο διατονικο γενος ο ζω ειναι εν υφεση οταν δεν τον ξεπερναμε.οταν ο ζω εχει τονη δηλαδη διαρκεια χρονικη τοτε ειναι στη θεση του.οταν ανεβενουμε ειναι στη θεση του οταν τωρα το μελλος περνει ροπη προσ τα κατω και εχει δεσποζων τον ζω τοτε(προσεξτε) ο ζω εχει τρομερη δυναμη να ελκει τον φθογγο κε και ενιοτε αν το προσεξετε σε πατριαρχικες εκτελεσεις οταν εχει διαρκεια ο ζω κατεβαινει προς τα κατω ξαναανεβενει στον ζω τοτε οχι μονο τον κε αλλα και αλλους φθογγους.γενικα εαν προσεξουμε τα μουσικα συνολα που επαναλαμβανονται στα κλασσικα κειμενα και μονο καταλαβαινουμε την τροπη και την καταληξη της μουσικης φορμας.και λαθος να εχω ανατρεχω στης παλιες εκτελεσεις και βλεπω τι καναν οι δασκαλοι.τωρα για την ελευθερια του ψαλλομενου κομματιου αυτο που εχω να πω προσωπικα ειναι το εξης.σε καμοια περιπτωση η ελευθερια να μην γινεται σε βαρος του ηχου η ακομα και η αναλυση να μην γινεται αυθαιρετα.πολλες φορες οι δασκαλοι αλλιως εκτελουν καποια σημαδοφωνα οχι παντα το ιδιο και αυτο εχει να κανει με την ταχυτητα και με την νοηματικη αποδοση του κειμενου.και κλεινοντας πιστευω πως η ελευθερια ερχεται οταν πλεον ο εντρυφων την εκκλησιαστικη μας μουσικη το κειμενο και το μελλος το ξερει απεξω.(ο δασκαλος στανιτσας αυτο υποστηριζε),διοτι τοτε θα μπει η σωστη εκτελεση, η γνωση του τι λεμε ,η ορθη αναλυση των συντετμημενων θεσεων μα πανω απ ολα η μεστη πλεον προσωπικοτητα μας=πατριαρχικον ηφος.
 
Last edited by a moderator:

ΚΑΡΑΜΠΑΣΗΣ ΔΑΝΙΗΛ

Παλαιό Μέλος
το πρωτο μαθημα που μου διδαξε ο δασκαλος μου οταν μπηκαμε στα γενη ηταν να μου εξηγησει πως στο διατονικο γενος ο ζω ειναι εν υφεση οταν δεν τον ξεπερναμε.οταν ο ζω εχει τονη δηλαδη διαρκεια χρονικη τοτε ειναι στη θεση του.οταν ανεβενουμε ειναι στη θεση του οταν τωρα το μελλος περνει ροπη προσ τα κατω και εχει δεσποζων τον ζω τοτε(προσεξτε) ο ζω εχει τρομερη δυναμη να ελκει τον φθογγο κε και ενιοτε αν το προσεξετε σε πατριαρχικες εκτελεσεις οταν εχει διαρκεια ο ζω κατεβαινει προς τα κατω ξαναανεβενει στον ζω τοτε οχι μονο τον κε αλλα και αλλους φθογγους.γενικα εαν προσεξουμε τα μουσικα συνολα που επαναλαμβανονται στα κλασσικα κειμενα και μονο καταλαβαινουμε την τροπη και την καταληξη της μουσικης φορμας.και λαθος να εχω ανατρεχω στης παλιες εκτελεσεις και βλεπω τι καναν οι δασκαλοι.τωρα για την ελευθερια του ψαλλομενου κομματιου αυτο που εχω να πω προσωπικα ειναι το εξης.σε καμοια περιπτωση η ελευθερια να μην γινεται σε βαρος του ηχου η ακομα και η αναλυση να μην γινεται αυθαιρετα.πολλες φορες οι δασκαλοι αλλιως εκτελουν καποια σημαδοφωνα οχι παντα το ιδιο και αυτο εχει να κανει με την ταχυτητα και με την νοηματικη αποδοση του κειμενου.και κλεινοντας πιστευω πως η ελευθερια ερχεται οταν πλεον ο εντρυφων την εκκλησιαστικη μας μουσικη το κειμενο και το μελλος το ξερει απεξω.(ο δασκαλος στανιτσας αυτο υποστηριζε),διοτι τοτε θα μπει η σωστη εκτελεση, η γνωση του τι λεμε ,η ορθη αναλυση των συντετμημενων θεσεων μα πανω απ ολα η μεστη πλεον προσωπικοτητα μας=πατριαρχικον ηφος.

Τι να πω??Δεν θα ανοιξω διαλογο ..Υπαρχουν πιο ειδικοι στο ψ... απο εμε!
 
Last edited:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ι.

Νέο μέλος
Τι να πω??Δεν θα ανοιξω διαλογο ..Υπαρχουν πιο ειδικοι στο ψ... απο εμε!

εχετε δικιο κυριε καραμπαση συγχωρεστε με δεν προσπαθω να σας το παιξω εξυπνος απλα προεβαλλα καποιες αποψεις μου.ολοι εμεις εκει εξω εσας ακουμε και μαθαινουμε και κλεινωντας θα ηθελα να σας εκφρασω τα συγχαρητηρια μου για τον κοπο που κανετε και διασωζεται τα μνημεια της πολιτισμικης μας κληρονομιας.συνεχιστε ετσι διοτι υπαρχει απο πολλους η διψα για μαθηση.βεβαιως και δεν θα κανουμε διαλογο θα τα πουμε απο κοντα αλλα ως τοτε να ξερετε πως αυτος που εκτειθετε αυτος και βαλλεται.χαιρετισμους απο Θεσσαλονικη να στε καλα και καλη σαρακοστη.
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Δηλαδή αν έχουμε Νη-Ζω-Κε-Δι με τρεις χρόνους στο Ζω πρέπει να το χτυπήσουμε απευθείας ύφεση; Πολύ σωστά το εκτελεί και το εξήγησε ο Δανιήλ
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μα....ο Δανιήλ Καραμπάσης, πρωτοψάλτης Αγίας Αικατερίνης Πετραλώνων.


...γνωστός στα ψαλτικά στέκια και ως "το αηδόνι από τη Νικαριά"....:wink::):)
 
Top