π. Μάξιμος;83722 said:
Προφανῶς ὅταν ψάλλονται ἀργά ἀπολυτίκια.
Σύμφωνα μέ τό ΤΜΕ (σ. 349) προβλέπεται στήν μετ᾿ ὄρθρου ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου.
Πρέπει νά ὑπάρχουν κάποια ἠχητικά στό φόρουμ. Καί ἀπό μιά τέτοια ἀκολουθία μάλιστα.
Υπάρχουν όμως και αργά καθίσματα.π. Μάξιμος;83722 said:Προφανῶς ὅταν ψάλλονται ἀργά ἀπολυτίκια.
Στην ακολουθία αυτή το Απολυτίκιο είναι συγκεκριμένο, οπότε ποια θα ήταν η χρησιμότητα καταγραφής σε όλους τους ήχους; Το Θεός Κύριος για τον Ακάθιστο έχει περιληφθεί σε μουσικές συλλογές του Εσπερινού (π.χ. Πρωγάκης) και είναι αργότερο από αυτά του ειρμολογίου (από το οποίο παρεπιπτώντος απουσιάζει το του πλαγίου του τετάρτου, άγνωστο γιατί...) καθότι και το απολυτίκιο "Το προσταχθέν" δεν έχει πορεία στιχηραρικού μέλους, αλλά παπαδικού.Σύμφωνα μέ τό ΤΜΕ (σ. 349) προβλέπεται στήν μετ᾿ ὄρθρου ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου.
Ἁπλῶς ἐπικαλέστηκα τή μαρτυρία, ὅτι ἀκόμη καί τό ΤΜΕ προβλέπει ἀργό Θεὸς Κύριος.Στην ακολουθία αυτή το Απολυτίκιο είναι συγκεκριμένο, οπότε ποια θα ήταν η χρησιμότητα καταγραφής σε όλους τους ήχους;
Στά τυπικά οἱ ὅροι κάθισμα καί ἀπολυτίκιο συμπλέκονται.Υπάρχουν όμως και αργά καθίσματα.
Στά τυπικά οἱ ὅροι κάθισμα καί ἀπολυτίκιο συμπλέκονται.
Έχετε δίκιο σ' αυτό γέροντα και το λάθος ήταν δικό μου. Απλά τα σύντομα δεν γράφονταν, λόγω αδυναμίας της τότε παρασημαντικής. Ο τρόπος δημιουργίας του αργού μέλους πάντως αυτός ήταν, η πρόσθεση χρόνων.Ἀλλά πάντως (ἴσως ἄσχετο) δέν μπορεῖ νά ἦταν πρῶτα τά ἀργά καί μετά τά σύντομα.