Κ
Κωσταντής1
Guest
3 προτάσεις πρὸς ἐξακρίβωση-ἐπαλήθευση-διάψευση. ΠΡΟΤΑΣΗ 1) Τοῦ μείζονος τόνου (Μ) δοθέντος Μ=9/8 τῆς χορδῆς ἀπὸ τὴν διαφορὰ πέμπτης (2/3 τῆς χορδῆς) καὶ τετάρτης (3/4) τῆς χορδῆς, καὶ ἀπομένοντος τοῦ ἐλάσσονος (Ε) πρὸς συμπλήρωσιν τοῦ τετραχόρδου ΑΒΓΔ ὅπου AΔ=τετάρτη, τὸ μῆκος χορδῆς τὸ ἀντιστοιχοῦν στὸν ἐλάσσονα τόνο ΒΓ πρέπει ὑποχρεωτικὰ νὰ ἔχει μία ἀπὸ τὶς ἑξῆς κατὰ σειρὰν τιμές, μὲ αὔξουσα σειρά. α) Ε=Μ=8/9 τοῦ προηγουμένου φθόγγου (πυθαγόρειο, στὸν Χρύσανθο δυνητικὰ τὸ ΔιΚε ἄν τεθῇ ὁ ΓαΒου ὡς μείζων). β) Ε=9/10 ("διδύμειο", "Ζαρλίνειο" ( ἀδιαβασιά ( πρβλ. ἴσως καὶ τὰ κλάσματα τῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Πατριαρχείου ποὺ διαιροῦνται διὰ 5. γ) 11/12 (τρίτη οὐδετέρα, ὁ Χρυσανθινὸς ἐλάσσων, πιθανολογῶ ἡ μπλοὺ νόουτ, τὸ μέσο ἀκριβῶς τῆς διαφορᾶς Μ (μείζονος τόνου) καὶ ἡμιτονίου, ἔτσι γράφεται γ) 12/13 (ἀναφέρεται γιὰ ἀραβο-πέρσες λαουτιέρηδες, νομίζω) δ) 16/17 (ἴσως κάπου πιὸ πέρα στὴν ἀνατολή, κατὰ τὸ... Θιβέτ) ε) 18/19 κάπου στὴν Μαντζουρία στ) 23/24 στὸν Εἰρηνικὸ καὶ πάει λέγοντας..... ΠΡΟΤΑΣΗ 2) Ὁ ἐλάσσων τόνος (Ε) εἶναι ἡ πρώτη καὶ σόλο ἐμφάνιση (πλὴν τοῦ πυθαγορείου Ε=Μ) τοῦ ἑπομένου πρώτου ἀριθμοῦ στὴν σειρὰ 2,3. Ἑπομένως ἀποκλείεται τὸ 10/11, διότι αὐτὸ θὰ ἦταν ταὐτόχρονη ἐμφάνιση τῶν πρώτων ἀριθμῶν 5, 11. Ἐπίσης λοιπὸν ἀποκλείονται καὶ τὸ 13/14, καὶ τὸ 14/15. Ἑπομένως τὸ 7 δὲν μπορεῖ νὰ ἀντιπροσωπευθῇ ἀπὸ τὸν ἐλάσσονα μὲ μείζονα τόνο τὴν διαφορὰ τετάρτης καὶ πέμπτης. Θὰ πρέπει νὰ γίνῃ ἕνας ὑπερμείζων τόνος (ΥΜ) λ.χ. 7/8, μεγαλύτερος τοῦ μείζονος 8/9 καὶ αὐτὸ ἀκριβῶς φαίνεται κάνουν διάφορες μεσανατολικὲς μουσικές. ΠΡΟΤΑΣΗ 3) Τὸ... μεγαλύτερο ἂν καὶ τελείως ἀπροσδιόριστο θέμα. Κατὰ πόσον "περιλαμβάνει" ἢ "'ἀντέχει" ἕνα σύστημα, μιὰ σύνθεση, ἕνας "δρόμος", ἕνας "ἦχος", νὰ εἶναι ἡ τιμὴ τοῦ Ε μεταβλητή, δηλαδὴ λ.χ. τὸν πρῶτο ἦχο νὰ μπορεῖς νὰ τὸν ψάλλῃς, σὲ ὅλες τὶς παραλλαγές του, μὲ Ε=11/12, ἀλλὰ καὶ μὲ Ε=9/10, καὶ μὲ Ε=8/9 καὶ πάει λέγοντας...
Last edited by a moderator: