Θεοτόκε Παρθένε, ήχος α΄

#2
Επισυνάπτω κι ένα πρόχειρο ηχητικό της στιγμής, κατ' αίτησιν φίλου με την υπόδειξη να ψαλεί πάνω απ' τη φυσική του βάση. Συγχωρήσατέ μοι τω αμαρτωλώ! Δεν είναι σοβαρή ηχογράφηση, το τονίζω! Ό,τι μου 'ρθε είπα.
 

Attachments

#3
Επισυνάπτω κι ένα πρόχειρο ηχητικό της στιγμής, κατ' αίτησιν φίλου με την υπόδειξη να ψαλλεί πάνω απ' τη φυσική του βάση. Συγχωρήσατέ μοι τω αμαρτωλώ! Δεν είναι σοβαρή ηχογράφηση, το τονίζω! Ό,τι μου 'ρθε είπα.
Κωνσταντίνε, Χριστός ανέστη!
Κατ΄αρχάς, ευχαριστούμε για τις συνθέσεις σου, που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, μέσω του "Ψαλτολογίου". Χρησιμοποιώντας ως "μουσικά δομικά υλικά", κλασσικές θέσεις, εξελίσσεσαι σε σύγχρονο αξιόλογο μελοποιό. Συνέχισε έτσι.
Ως προς την παρούσα εκτέλεση του "Θεοτόκε παρθένε", φιλικά και καλοπροαίρετα θα 'λεγα τα εξής:
1). Η ρυθμική αγωγή, θα πρεπε να είναι πιο σύντομη.
2). Έχοντας κατά νου τις χορωδιακές εκτελέσεις, οι οποίες προσεγγίζουν την τελειότητα, προσπάθησε να ψάλλεις σαν να βρίσκεσαι σε χορωδία. Πιστεύω ότι μ' αυτόν τον τρόπο, θα "πειθαρχήσεις τη φωνή σου και τις αναλύσεις σου" στο "μουσικό καλούπι" του κειμένου, αποφεύγοντας "πολλές αυθαιρεσίες...."
3). Η βάση θα πρέπει να είναι πιο χαμηλή από τις δυνατότητές μας, για πολλούς λόγους.........................
4). Εφαρμόζοντας τα παραπάνω, θεωρώ ότι θα πετύχεις "Εκκλησιαστικό άκουσμα", χωρίς "μουσικές αυθαιρεσίες", τσιρίγματα, "φωνητικά ανοίγματα", καθυστέρηση στο χρόνο κ.τ.λ.
 
#4
Κωνσταντίνε, Χριστός ανέστη!
Κατ΄αρχάς, ευχαριστούμε για τις συνθέσεις σου, που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, μέσω του "Ψαλτολογίου". Χρησιμοποιώντας ως "μουσικά δομικά υλικά", κλασσικές θέσεις, εξελίσσεσαι σε σύγχρονο αξιόλογο μελοποιό. Συνέχισε έτσι.
Ως προς την παρούσα εκτέλεση του "Θεοτόκε παρθένε", φιλικά και καλοπροαίρετα θα 'λεγα τα εξής:
1). Η ρυθμική αγωγή, θα πρεπε να είναι πιο σύντομη.
2). Έχοντας κατά νου τις χορωδιακές εκτελέσεις, οι οποίες προσεγγίζουν την τελειότητα, προσπάθησε να ψάλλεις σαν να βρίσκεσαι σε χορωδία. Πιστεύω ότι μ' αυτόν τον τρόπο, θα "πειθαρχήσεις τη φωνή σου και τις αναλύσεις σου" στο "μουσικό καλούπι" του κειμένου, αποφεύγοντας "πολλές αυθαιρεσίες...."
3). Η βάση θα πρέπει να είναι πιο χαμηλή από τις δυνατότητές μας, για πολλούς λόγους.........................
4). Εφαρμόζοντας τα παραπάνω, θεωρώ ότι θα πετύχεις "Εκκλησιαστικό άκουσμα", χωρίς "μουσικές αυθαιρεσίες", τσιρίγματα, "φωνητικά ανοίγματα", καθυστέρηση στο χρόνο κ.τ.λ.
Καταρχάς ευχαριστώ.
Κατά δεύτερον, είπα εκ προοιμίου ότι η εκτέλεση είναι της στιγμής και πολύ πιο φωνακλάδικη και αβανταδόρικη από το εκκλησιαστικό ύφος. Είναι του μερακλίδικου, πώς να το πω. Γενικά δεν κάνω τέτοιες υπερβολές.
 
#5
Καταρχάς ευχαριστώ.
Κατά δεύτερον, είπα εκ προοιμίου ότι η εκτέλεση είναι της στιγμής και πολύ πιο φωνακλάδικη και αβανταδόρικη από το εκκλησιαστικό ύφος. Είναι του μερακλίδικου, πώς να το πω. Γενικά δεν κάνω τέτοιες υπερβολές.
Δεν διαφωνούμε, αλλά συζήτηση κάνουμε.
Θα μπορούσαμε, να αναλύσουμε ένα - ένα τα παραπάνω, αναφερόμενα σημεία, αλλά ειδικότερα για τις Εκκλησιαστικές βάσεις, έχω ως μέτρο και γνώμονα τις νουθεσίεςτου Άρχ. Μουσικοδιδάσκαλου αείμνηστου Δ. Σουρλαντζή, ο οποίος "στα ψηλά δεν παιζόταν"! Εντούτοις μας συμβούλευε να "πηγαίνουμε με 50%" όχι μόνο ως προς την ένταση της φωνής μας, αλλά και ως προς τις βάσεις, που θα 'χουμε!
Επίσης, ο καθολικής αποδοχής και αναγνώρισης Άρχ. Κ. Μαφείδης, μίλησε πρόσφατα, καυτηριάζοντας τα τσιρίγματα εντός του Πατριαρχικού Ι. Ναού Αγ. Γεωργίου, παρατηρήσεις που θα πρέπει να ισχύουν σ' όλους τους Ι. Ναούς.
 
Top