Η χορωδία του Λυκούργου Αγγελόπουλου στο Κίεβο 27/7/2008

Σοφία. Ὀρθοί.
Φῶς ἱλαρὸν ἁγίας δόξης, ἀθανάτου Πατρός, οὐρανίου, ἁγίου, μάκαρος, Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλθόντες ἐπὶ τὴν ἡλίου δύσιν, ἰδόντες φῶς ἑσπερινόν,
ὑμνοῦμεν Πατέρα, Υἱόν, καὶ ἅγιον Πνεῦμα Θεόν. Ἄξιόν σε ἐν πᾶσι καιροῖς, ὑμνεῖσθαι φωναῖς αἰσίαις, Υἱὲ Θεοῦ, ζωὴν ὁ διδούς, Διὸ ὁ κόσμος σὲ δοξάζει.


Ἑσπέρας προκείμενον.
Θεὸς ἀντιλήπτωρ μου εἶ, τὸ ἔλεός σου προφθάσει με.

Ἐξελοῦ με ἐκ τῶν ἐχθρῶν μου, ὁ Θεός, καὶ ἐκ τῶν ἐπανισταμένων ἐπ' ἐμὲ λύτρωσαί με.
Θεὸς ἀντιλήπτωρ μου εἶ, τὸ ἔλεός σου προφθάσει με.
 

Attachments

  • 2008-07-26_FwsIlaron.part1.rar
    28.8 MB · Views: 69
  • 2008-07-26_FwsIlaron.part2.rar
    28.8 MB · Views: 61
Last edited by a moderator:

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Προφητείας Ησαϊου το ανάγνωσμα... Ωχ! Συγνώμη, παρασύρθηκα.:eek::eek:
Χριστίνα, αναμένουμε και ευχαριστούμε...
 
Νοῦς ὁ προαιώνιος, φῶς ὑπεστήσατο δεύτερον, Γαβριήλ σε μεθέξεσιν, ἐνθέοις φωτίζοντα, πᾶσαν οἰκουμένην
καὶ τὸ ἀπ’ αἰῶνος, ἀνακαλύπτοντα ἡμῖν, θεῖον καὶ μέγα ὄντως μυστήριον, ἐν μήτρᾳ σωματούμενον, Παρθενικῇ τὸν ἀσώματον,
καὶ γενόμενον ἄνθρωπον εἰς τὸ σῶσαι τὸν ἄνθρωπον.


Ὁ ποιῶν τοὺς ἀγγέλους αὐτοῦ πνεύματα καὶ τοὺς λειτουργοὺς αὐτοῦ πυρὸς φλόγα.
Θρόνῳ παριστάμενος τῆς τρισηλίου Θεότητος, καὶ πλουσίως λαμπόμενος, ταῖς θείαις λαμπρότησι,
ταῖς ἐκπεμπομέναις, ἀπαύστως ἐκεῖθεν, τοῖς ἐπὶ γῆς χαρμονικῶς, χοροστατοῦντας καὶ εὐφημοῦντάς σε,
παθῶν ἀχλύος λύτρωσαι καὶ φωτισμῷ καταλάμπρυνον, Γαβριὴλ Ἀρχιστράτηγε, πρεσβευτὰ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.


Εὐλόγει, ἡ ψυχή μου, τὸν Κύριον· Κύριε ὁ Θεός μου, ἐμεγαλύνθης σφόδρα.
Θραῦσον τὰ φρυάγματα, τῶν ἐκ τῆς Ἄγαρ τῇ ποίμνῃ σου, συνεχῶς ἐπερχόμενα·
κόπασον τὰ σχίσματα, τὰ τῆς Ἐκκλησίας· πράϋνον τὸν σάλον, τῶν ἀμετρήτων πειρασμῶν·
ρῦσαι κινδύνων καὶ περιστάσεων, τοὺς πόθῳ σε γεραίροντας, καὶ σοῦ τῇ σκέπῃ προστρέχοντας, Γαβριὴλ Ἀρχιστράτηγε, πρεσβευτὰ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.
 

Attachments

  • 2008-07-26_TouGabrihl.rar
    40.4 MB · Views: 48
Last edited by a moderator:

panosdohi

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
Εσπέρας προκείμενον.

Ο Θεός αντιλήπτωρ μου ει, το έλεός σου προφθάσει με.

Εξελού με εκ των εχθρών μου, ο Θεός, και εκ των επανισταμένων επ' εμέ λύτρωσαί με...

Γιατί ο Πατριάρχης και μετά οι χοροί ψάλλουν το προκείμενο σε β ήχο ενώ ο ήχος του συγκεκριμένου προκειμένου είναι ο βαρύς; Είναι αλήθεια οτί το έχω ακούσει και από άλλους επισκόπους (π.χ. Θεσσαλονίκης΄Άνθιμος). Δε νομίζω τόσα χρόνια διακονίας στην εκκλησία να μην γνωρίζουν τους ήχους των προκειμένων. Ίσως απλά πρεσβεύουν ότι όλα τα προκείμενα πρέπει να ψαλλονται στον ίδιο ήχο.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Γιατί ο Πατριάρχης και μετά οι χοροί ψάλλουν το προκείμενο σε β ήχο ενώ ο ήχος του συγκεκριμένου προκειμένου είναι ο βαρύς; Είναι αλήθεια οτί το έχω ακούσει και από άλλους επισκόπους (π.χ. Θεσσαλονίκης΄Άνθιμος). Δε νομίζω τόσα χρόνια διακονίας στην εκκλησία να μην γνωρίζουν τους ήχους των προκειμένων. Ίσως απλά πρεσβεύουν ότι όλα τα προκείμενα πρέπει να ψαλλονται στον ίδιο ήχο.

Υπάρχουν και οι δύο περιπτώσεις: όλα τα Προκείμενα σε β' ήχο και το καθένα στον ήχο του. Βλ. τις σχετικές μελοποιήσεις του Γρηγορίου στα Ταμεία Ανθολογίας.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Γιατί ο Πατριάρχης και μετά οι χοροί ψάλλουν το προκείμενο σε β ήχο ενώ ο ήχος του συγκεκριμένου προκειμένου είναι ο βαρύς; Είναι αλήθεια οτί το έχω ακούσει και από άλλους επισκόπους (π.χ. Θεσσαλονίκης΄Άνθιμος). Δε νομίζω τόσα χρόνια διακονίας στην εκκλησία να μην γνωρίζουν τους ήχους των προκειμένων. Ίσως απλά πρεσβεύουν ότι όλα τα προκείμενα πρέπει να ψαλλονται στον ίδιο ήχο.

Ευτυχως που το μονο προβλημα ειναι ο ηχος του προκειμενου !!!
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ευτυχως που το μονο προβλημα ειναι ο ηχος του προκειμενου !!!
Πλάκα πλάκα (τώρα που το θυμήθηκα να πω κι εγώ τον πόνο μου, πάει κι ένας χρόνος τώρα) είχα παρακολουθήσει κι εγώ τον εσπερινό από την τηλεόραση και μόλις είδα τον Πατριάρχη να εκπροσωπείται από χορωδία τελείως ξένη με το ύφος και τα ακούσματα του Πατριαρχείου, απογοητεύτηκα τα μέγιστα: μπορεί να έγινε για τεχνικούς λόγους, σίγουρα είναι καλύτερο από το τίποτα, αλλά κοτζάμ Πατριαρχείο, με τον Αστέρη πρωτοψάλτη, να μη φροντίζει να εκπροσωπείται από κάποια ανάλογη χορωδία, το θεωρώ πολύ σοβαρό και ομολογώ ότι με λύπησε.

Βέβαια, αν αναλογιστεί κανείς ότι στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου φιγούραραν αρχικά ακούσματα επίσης τελείως ξένα από την Πατριαρχική παράδοση, μάλλον καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σε ορισμένες τέτοιες καταστάσεις το Φανάρι δεν δίνει και πολύ σημασία. Δεν θα το κρίνω φυσικά εγώ αυτό, αφού ας μην ξεχνάμε ότι το Πατριαρχείο έχει να επιτελέσει σήμερα πολύ δύσκολο ρόλο και τέτοια ζητήματα προφανώς θα φαντάζουν λεπτομέρειες. Το παρήγορο είναι ότι οι πρωτοψάλτες του Πατριαρχικού ναού είναι όλοι ΑΞΙΟΙ (μέχρι στιγμής τουλάχιστον...)
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Πλάκα πλάκα (τώρα που το θυμήθηκα να πω κι εγώ τον πόνο μου, πάει κι ένας χρόνος τώρα) είχα παρακολουθήσει κι εγώ τον εσπερινό από την τηλεόραση και μόλις είδα τον Πατριάρχη να εκπροσωπείται από χορωδία τελείως ξένη με το ύφος και τα ακούσματα του Πατριαρχείου, απογοητεύτηκα τα μέγιστα: μπορεί να έγινε για τεχνικούς λόγους, σίγουρα είναι καλύτερο από το τίποτα, αλλά κοτζάμ Πατριαρχείο, με τον Αστέρη πρωτοψάλτη, να μη φροντίζει να εκπροσωπείται από κάποια ανάλογη χορωδία, το θεωρώ πολύ σοβαρό και ομολογώ ότι με λύπησε.

Βέβαια, αν αναλογιστεί κανείς ότι στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου φιγούραραν αρχικά ακούσματα επίσης τελείως ξένα από την Πατριαρχική παράδοση, μάλλον καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σε ορισμένες τέτοιες καταστάσεις το Φανάρι δεν δίνει και πολύ σημασία. Δεν θα το κρίνω φυσικά εγώ αυτό, αφού ας μην ξεχνάμε ότι το Πατριαρχείο έχει να επιτελέσει σήμερα πολύ δύσκολο ρόλο και τέτοια ζητήματα προφανώς θα φαντάζουν λεπτομέρειες. Το παρήγορο είναι ότι οι πρωτοψάλτες του Πατριαρχικού ναού είναι όλοι ΑΞΙΟΙ (μέχρι στιγμής τουλάχιστον...)

Φιλε Νικο , αν δεις το θεμα απο την αρχη θα διαπιστωσεις τα εξης :
1) Καρατομηση μηνυματων.
2) Προσπαθεια αναδειξης της χορωδιας σε θεσμο.
3) Εναν Α.Π.τ.Α.Α.Κ ....υπερανω του Α.Π.τ.Μ.τ.Χ.Ε ( συνειδητα , για ευνοητους λογους) .
Ομως ο Αρχων Λεωνιδας Αστερης,παρα την οποιαδηποτε "περιεργη" τακτικη
ακολουθουν διαφοροι εις βαρος του ειναι ΕΚΕΙ . Καλλιφωνος , αριστος μουσικος , παραδοσιακοτατος ψαλτης,γνησιος συνεχιστης του χρυσου εικοστου αιωνα των γιγαντων . Ο Θεος να τον ευλογει !
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[...] Ομως ο Αρχων Λεωνιδας Αστερης,παρα την οποιαδηποτε "περιεργη" τακτικη ακολουθουν διαφοροι εις βαρος του [...]

[Σημείωμα συντονιστή] Βασίλη, σχόλια σαν και αυτά και άλλα που κάνεις εδώ και σε άλλα θέματα (για τα οποία ήδη σου έχουν γίνει αρκετές παρατηρήσεις ώς τώρα από συντονιστές και μη) με γενικόλογους αφορισμούς, υποννοούμενα, παρομοιώσεις κτλ. είναι απαράδεκτα και φαίνεται σαν να μην έχεις διαβάσει τη συζήτηση που έχει προηγηθεί. Εάν θέλεις να κριτικάρεις κάποια κατάσταση με την οποία διαφωνείς δώσε συγκεκριμένα στοιχεία και αναφορές. Τα υπόλοιπα δεν έχουν θέση στο Ψαλτολόγιον.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
[Σημείωμα συντονιστή] Βασίλη, σχόλια σαν και αυτά και άλλα που κάνεις εδώ και σε άλλα θέματα (για τα οποία ήδη σου έχουν γίνει αρκετές παρατηρήσεις ώς τώρα από συντονιστές και μη) με γενικόλογους αφορισμούς, υποννοούμενα, παρομοιώσεις κτλ. είναι απαράδεκτα και φαίνεται σαν να μην έχεις διαβάσει τη συζήτηση που έχει προηγηθεί. Εάν θέλεις να κριτικάρεις κάποια κατάσταση με την οποία διαφωνείς δώσε συγκεκριμένα στοιχεία και αναφορές. Τα υπόλοιπα δεν έχουν θέση στο Ψαλτολόγιον.

Φιλε Δημητρη, καθως και οι "ευχαριστουντες" , μελετηστε λιγο το μηνυμα του κ.Θεοτοκατου καθως και το δικο μου και τοτε ξαναμιλαμε περι "αφορισμων" κ.λ.π .
 

greek487

Tasos N.
Ευχαριστούμε το μέλος Χριστίνα για όλα τα βίντεο και τους ύμνους που ανέβασε σε προηγούμενα μηνύματα.

Επειδή συνολικά τα παρακάτω βίντεο έχουν περισσότερη διάρκεια, ανεβάζω και αυτά. Το μόνο ότι εδώ έχουμε τα σχόλια των δημοσιογράφων.





 
Last edited by a moderator:
Top