Τελικά τον Σίμων Καρρά ακόμα και μετά τον θάνατό του γιατί τον πολεμάτε τόσο πολύ???
Για τα σύμβολα που μιλάει μέσα στο άρθρο υπήρχανε στην παλιά γραφή Ναί ή όχι????
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου στο θεωριτικό του μιλάει πολύ καλά αλλά και αναλυτικά για όλα αυτά.
Εκτός αυτού Γιατί ο Στανίτσας όταν έφυγε απο το Πατριαρχείο άλλαξε και το ύφος της ψαλμοδίας του βάζοντας και αναλύοντας αρκετά όσα έλεγε όταν ήτανε στον Πατριαρχεικό Ναό.
Τελικά τί ισχύει???
Πέρνεις ένα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Πρίγγου και έχει 4 διαφορετικές εκτελέσεις.
Πέρνεις ενα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Καραμάνη τα έχει αλλίως.
Πέρνεις βιβλίο απο άλλον γράφει κατα εκτέλεση δικιά μου.
Τελικά τί ισχύει?Ποιό είναι το σωστό?Υπήρχανε αυτά τα σύμβολα που λέει ο Σίμων Καρράς Ναι ή Οχι?
Να ξέρουμε τί να απαντάμε στους διδασκάλους μας.
Μολονότι αυτά τα ζητήματα έχουν συζητηθεί κατά κόρον, μια απλή απάντηση στον φίλο για να μην πελαγώνει: Υπήρχαν μεν, αλλά όχι με την έννοια που τους δίνει ο Καράς (όχι "Καρράς"...). Μερικά εξ αυτών μάλιστα έμπαιναν περισσότερο για ορθογραφικούς λόγους, οπότε σε κάποια πρώιμα μουσικά κείμενα της Νέας Μεθόδου θα τα δεις να χρησιμοποιούνται ακόμη, λόγω "κεκτημένης ταχύτητας". Εν συνεχεία βέβαια καταργήθηκαν, καθότι η θεωρία της Νέας Μεθόδου (ορθώς, για λόγους απλότητας της γραφής) δεν τα προέβλεπε.Υπήρχανε αυτά τα σύμβολα που λέει ο Σίμων Καρράς Ναι ή Οχι? Να ξέρουμε τί να απαντάμε στους διδασκάλους μας.
Δεν πελαγώνω φίλοι μου,σας παρακαλώ κάνουμε απλά έναν διάλογο ανταλαγής απόψεων και συγνώμη εαν νομίζετε οτι νομίζω ''άγρια''.Απλά είπα την άποψη μου.
Κύριε Δημήτρης Παπαζέτης Αληθώς Ανέστη ο Κύριος.Να αναφερθώ λοιπόν
Είμαι σπουδαστής Βυζαντηνής Μουσικής και Ιεροψάλτης ταπεινός του Κυρίου με ότι γνώσεις έχω μέχρι τώρα.
Ισότιμης συνισταμένη δεν έχω με πολλούς απο εσάς εδώ μέσα αλλά δικαιούμαι να έχω κάποιες απορίες όμως νομίζω έτσι?(φυσικό και επόμενο διότι έχουν πέσει πολλά βιβλία στα χέρια μου).
Μου λές "Μην μπαίνεις στο τρυπάκι του δασκάλου σου ".
Λάθος σου.Ισα -ίσα γιατί ο διευθυντής μου Κύριος Ιωάννης Παπαχρόνης μας λέει ναι μεν να διαβάζουμε αλλά και να ψάχνουμε ταυτόχρονα.ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Κατά μαρτυρία, δε, ενδεούς στα περί σαμιακής παραδόσεως, ο μαθητής του Βαμβουδάκη Μαθιός Ανδρέου διδάχτηκε την ερμηνεία των σημαδιών αυτών.
Μην μπαίνεις στο τρυπάκι του δασκάλου σου
Χριστός Ανέστη!Δεν πελαγώνω φίλοι μου,σας παρακαλώ κάνουμε απλά έναν διάλογο ανταλαγής απόψεων και συγνώμη εαν νομίζετε οτι νομίζω ''άγρια''.Απλά είπα την άποψη μου.
εγώ βγάζω συμπέρασμα ότι δεν θέλεις διάλογο και κοιτάς μόνο από την μία πλευρά.Τελικά τον Σίμων Καρρά ακόμα και μετά τον θάνατό του γιατί τον πολεμάτε τόσο πολύ???
1.Τα σύμβολα υπήρχαν.Για τα σύμβολα που μιλάει μέσα στο άρθρο υπήρχανε στην παλιά γραφή Ναί ή όχι????
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου στο θεωριτικό του μιλάει πολύ καλά αλλά και αναλυτικά για όλα αυτά.
Εκτός αυτού Γιατί ο Στανίτσας όταν έφυγε απο το Πατριαρχείο άλλαξε και το ύφος της ψαλμοδίας του βάζοντας και αναλύοντας αρκετά όσα έλεγε όταν ήτανε στον Πατριαρχεικό Ναό.
Τελικά τί ισχύει???
Πέρνεις ένα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Πρίγγου και έχει 4 διαφορετικές εκτελέσεις.
Πέρνεις ενα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Καραμάνη τα έχει αλλίως.
Πέρνεις βιβλίο απο άλλον γράφει κατα εκτέλεση δικιά μου.
Τελικά τί ισχύει?Ποιό είναι το σωστό?Υπήρχανε αυτά τα σύμβολα που λέει ο Σίμων Καρράς Ναι ή Οχι?
Να ξέρουμε τί να απαντάμε στους διδασκάλους μας.
Από ότι ξέρω στο Πατριαρχείο δεν χρησιμοποιούν χειρονομίες και κατηργημένα σύμβολα...«Υ φ ο ς π α τ ρ ι α ρ χ ι κ ό» είναι αυτό που διατηρήθηκε δια μέσου των αιώνων διαδοχικά και με την ακοή, όπως αναφέραμε, και ψάλλεται μέσα στον Πατριαρχικό Ναό, αλλά και σ' όλους τους ναούς της Κωνσταντινουπόλεως, εξού και «Κων/πoλίτικο ύφος», ακόμη δε και κατ' επέκταση και σ' όλη την Ελλάδα και την Ορθόδοξη Εκκλησία εν γένει.
Χριστός Ανέστη! σε όλους τους Φίλους.
Ο κ. Γιάννου θα έχει εμπειριες, και πιστεύω πως ο Γεώργιος Μιχαλάκης και ο Νικόλαος Παντελόπουλος που τον συμβουλευόταν περισσότερο, και αυτοί θα έχουν εμπειρίες.
ΝΓ
Αυτό θα το λέγατε αν ειχε δάσκαλο τον Στανίτσα? :wink:
Αδελφέ Χριστός ανέστη. Δεν πολεμάμε το σεβαστό Σίμωνα Καρά, αλλά κάποιες χαρακτηριστικές τραβηγμένες απόψεις του περί τα θεωρητικά της μουσικής μας, που έχουν κάνει κακό στη μουσική. Τον τιμούμε ως ερευνητή και ως δάσκαλο που αγαπούσε τη μουσική μας, αλλά ως εκεί (προσωπικά έχω γράψει για τα λάθη του στα διαστήματα, μεταξύ άλλων, εδώ και αναλυτικότερα εδώ).Τελικά τον Σίμων Καρρά ακόμα και μετά τον θάνατό του γιατί τον πολεμάτε τόσο πολύ???
Απάντησε καλύτερα από εμένα ο κ. Μακρής. Ονομαστικά φυσικά υπήρχαν, όπως υπήρχαν και δεκάδες άλλα που δεν υπάρχουν σήμερα. Για το αν η ερμηνεία του Καρά στα σύμβολα αυτά έχει ή δεν έχει συσχετισμούς με την παλαιά γραφή, υπάρχει διχογνωμία. Δεν υπάρχει όμως διχογνωμία για το ότι κανένα από αυτά δεν είχε ΑΚΡΙΒΩΣ την έννοια που τους έδωσε ο Καράς.Για τα σύμβολα που μιλάει μέσα στο άρθρο υπήρχανε στην παλιά γραφή Ναί ή όχι????
Καλά για έναν αρχάριο, που θέλει να μάθει τυφλοσούρτη τις καραϊκές θεωρίες. Επειδή όμως είναι σύγγραμμα εκμάθησης και όχι επιστημονικό, η πραγμάτευση που κάνει δεν είναι φυσικά καθόλου αναλυτική: απλώς παίρνει ως δεδομένο ότι είναι σωστά τα όσα έγραψε ο Καράς και τα αναφέρει περιληπτικά χωρίς άλλη τεκμηρίωση, γιατί φυσικά δεν είναι ο σκοπός του η τεκμηρίωση.Ο Γιώργος Κωνσταντίνου στο θεωριτικό του μιλάει πολύ καλά αλλά και αναλυτικά για όλα αυτά.
Όλα σωστά είναι φίλε μου. Είναι σαν να μου λες ότι από 4 παραδοσιακούς οργανοπαίχτες (από τον ίδιο τόπο) ακούς διαφορετικές νότες όταν παίζουν τον ίδιο σκοπό. Και οι 4 όμως τον εκτελούν με τον παραδοσιακό τρόπο, με ίδιο το βασικό κορμό, βάζοντας απλώς ο καθένας την προσωπική του σφραγίδα στην ερμηνεία και όχι στο ύφος. Η παράδοση δεν απειλείται από τα μεγαθήρια που αναφέρεις, γιατί αυτοί εκτελούν το μάθημα βασισμένοι στα όσα άκουσαν. Και οι προσθήκες τους είναι αποτέλεσμα της πείρας τους. Η μουσική κινδυνεύει:Εκτός αυτού Γιατί ο Στανίτσας όταν έφυγε απο το Πατριαρχείο άλλαξε και το ύφος της ψαλμοδίας του βάζοντας και αναλύοντας αρκετά όσα έλεγε όταν ήτανε στον Πατριαρχεικό Ναό.
Τελικά τί ισχύει???
Πέρνεις ένα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Πρίγγου και έχει 4 διαφορετικές εκτελέσεις.
Πέρνεις ενα βιβλίο της Μ. Εβδομάδος του Καραμάνη τα έχει αλλίως.
Πέρνεις βιβλίο απο άλλον γράφει κατα εκτέλεση δικιά μου.
Τελικά τί ισχύει?Ποιό είναι το σωστό?
Ο νεολογισμός "τριπάκι" προέρχεται από τον κόσμο των παραισθησιογόνων ως υποκοριστικό του αγγλικού trip, με την έννοια της ψυχεδελικής εμπειρίας και της εξάρτησης που συνδέεται με αυτήν. Καμία σχέση με... τρύπα κάθε είδους....όχι σε τρυπάκι δεν θα έμπαιναν,αλλά ούτε σε τρύπα του όζοντος με τέτοιον τιτάνα δίπλα τους...
Ο νεολογισμός "τριπάκι" προέρχεται από τον κόσμο των παραισθησιογόνων ως υποκοριστικό του αγγλικού trip, με την έννοια της ψυχεδελικής εμπειρίας και της εξάρτησης που συνδέεται με αυτήν. Καμία σχέση με... τρύπα κάθε είδους.
Δεν θέλω αυτές τις Άγιες ημέρες που διανύουμε να μιλάμε με τέτοιο τρόπο.Αν άρχισα εγώ τότε συγνώμη.
Εγώ δεν χωρίζω τους Ιεροψάλτες σε Στανιτσικούς ή Καραμαναϊκούς ή Καραϊκούς.
Η Βυζαντινή μουσική είναι για μένα όπως την διδάξανε οι Μεγάλοι διδάσκαλοι της.
Τώρα για τον Στανίτσα που λέτε μερικοί (φυσικά ούτε μια τρίχα του κεφαλιού του δεν αξίζω).Αλλά απο θεωρία γνώριζε?Πιστεύω πως ναί.Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί άλλαξε ύφος όταν έφυγε απο την Πόλη.Παράδειγμα αν βάλεις και ακούσεις ένα χερουβικό του στην Πόλη και ένα χερουβικό του (στον ίδιο ήχο βέβαια)όταν έφυγε απο την Πόλη βρίσκεις διαφορά.Γιατί?Άλλαξε κάτι?Η Θεωρία είναι μία και είναι όπως μας την γράφει ο Χρύσανθος.Αν κάνω λάθος τότε....(δεν το παίζω κάποιος γιατί σας είπα ότι γνωρίζω πολύ λιγότερα απο όλους σας.)Δεν κοροδεύω κανέναν σας.Απλά οι απορίες μου είναι γιατί όλοι βασιζόμαστε σε κάποιους ψάλτες και γραφουμε βιβλία''κατά ετέλεση δικία μου''.Οι αναλύσεις άλλωστε που μπορείς να κάνεις διδάσκονται στις σχολές και διδάσκονται βασιζόμενοι πάνω σε κάποιους θεωριτικούς.Βέβαια όπως λέει και ο Παναγιωτόπουλος στο θεωριτικό του.Αναλόγιο δίχως θεωρία δεν γίνεται.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και ζητάω συγνώμη εάν παρεξηγήσατε τα λόγια μου.
Δεν θέλω αυτές τις Άγιες ημέρες που διανύουμε να μιλάμε με τέτοιο τρόπο.Αν άρχισα εγώ τότε συγνώμη.
Εγώ δεν χωρίζω τους Ιεροψάλτες σε Στανιτσικούς ή Καραμαναϊκούς ή Καραϊκούς.
Η Βυζαντινή μουσική είναι για μένα όπως την διδάξανε οι Μεγάλοι διδάσκαλοι της.
Τώρα για τον Στανίτσα που λέτε μερικοί (φυσικά ούτε μια τρίχα του κεφαλιού του δεν αξίζω).Αλλά απο θεωρία γνώριζε?Πιστεύω πως ναί.Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί άλλαξε ύφος όταν έφυγε απο την Πόλη.Παράδειγμα αν βάλεις και ακούσεις ένα χερουβικό του στην Πόλη και ένα χερουβικό του (στον ίδιο ήχο βέβαια)όταν έφυγε απο την Πόλη βρίσκεις διαφορά.Γιατί?Άλλαξε κάτι?Η Θεωρία είναι μία και είναι όπως μας την γράφει ο Χρύσανθος.Αν κάνω λάθος τότε....(δεν το παίζω κάποιος γιατί σας είπα ότι γνωρίζω πολύ λιγότερα απο όλους σας.)Δεν κοροδεύω κανέναν σας.Απλά οι απορίες μου είναι γιατί όλοι βασιζόμαστε σε κάποιους ψάλτες και γραφουμε βιβλία''κατά ετέλεση δικία μου''.Οι αναλύσεις άλλωστε που μπορείς να κάνεις διδάσκονται στις σχολές και διδάσκονται βασιζόμενοι πάνω σε κάποιους θεωριτικούς.Βέβαια όπως λέει και ο Παναγιωτόπουλος στο θεωριτικό του.Αναλόγιο δίχως θεωρία δεν γίνεται.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και ζητάω συγνώμη εάν παρεξηγήσατε τα λόγια μου.