Η θέση στην γραφή του Πέτρου γράφεται με τον ίδιο τρόπο.
(Τα εντός παρενθέσεως μπορεί να υπάρχουν ή όχι χωρίς διαφορά στη εξήγηση).
Είτε πάει στον Κε είτε στον Δι. Είτε τονίζεται η τελευταία συλλαβή είτε όχι. Και στην γραφή των τριών έχει (σχεδόν) πάντα αυτή την μορφή.
Προκύπτει από διπλασιασμό των χρόνων.
Στον δε ενδιάμεσο φθόγγο από την αφετηρία προς τον δεσπόζοντα οι δύο χρόνοι έχουν ένα στολίδι-ανάλυση.
Όμως το σημαντικό είναι το εξής. Πως υπάρχει μία πορεία προς ένα τέλος. Έναν δεσπόζοντα. Ο οποίος είναι επιπλέον και ρυθμικά σημαντικός. Εκεί είναι και ο μουσικός και ο ρυθμικός τονισμός. Έτσι είναι η θέση. Ασχέτως των συλλαβών. Τουλάχιστον στην γραφή των τριών δεν φαίνεται κάτι άλλο.
Αλλά και στις καταγραφές του Βουδούρη ως επί το πλείστον έτσι παρουσιάζεται.
Ακόμα και όταν ο Ναυπλιώτης εκτελεί
που είναι και το πιο συχνό. Αλλά ακόμα και όταν ο Βουδούρης γράφει
ακούμε τον Ναυπλιώτη πάλι να εκτελεί
!!!
Γιατί είναι η ίδια θέση και οι εκτελέσεις, που άλλωστε δεν διαφέρουν και πολύ, είναι "αντιμεταθέσιμες" . Και η καλύτερη απόδειξη είναι η συμψαλμωδία με τον Πρίγγο που ο ένας κάνει το ένα
και ο άλλος το άλλο
(και μάλιστα με τονισμένη λήγουσα, αν και αυτό δεν έχει σημασία), όπως πολύ σωστά ανέλυσε ο κος Μακρής.
Ο αρχικός μου σκοπός ήταν να κάνω μια λεπτομερέστερη ανάλυση, αλλά νοιώθω πως δεν έχει νόημα... Εν τούτοις όποιος πραγματικά θέλει διευκρινήσεις ή περισσότερες λεπτομέρειες στο θέμα, ας μου στείλει πμ ή ας έλθει να με βρει (ακόμα καλύτερα) να το συζητήσουμε ευχαρίστως.
Εδώ ως προς την καλοπροαίρετη ερώτηση του Χρήστου νομίζω πως απάντησα αρκετά.
Από κει και πέρα...
(Τα εντός παρενθέσεως μπορεί να υπάρχουν ή όχι χωρίς διαφορά στη εξήγηση).
Είτε πάει στον Κε είτε στον Δι. Είτε τονίζεται η τελευταία συλλαβή είτε όχι. Και στην γραφή των τριών έχει (σχεδόν) πάντα αυτή την μορφή.
Προκύπτει από διπλασιασμό των χρόνων.
Στον δε ενδιάμεσο φθόγγο από την αφετηρία προς τον δεσπόζοντα οι δύο χρόνοι έχουν ένα στολίδι-ανάλυση.
Όμως το σημαντικό είναι το εξής. Πως υπάρχει μία πορεία προς ένα τέλος. Έναν δεσπόζοντα. Ο οποίος είναι επιπλέον και ρυθμικά σημαντικός. Εκεί είναι και ο μουσικός και ο ρυθμικός τονισμός. Έτσι είναι η θέση. Ασχέτως των συλλαβών. Τουλάχιστον στην γραφή των τριών δεν φαίνεται κάτι άλλο.
Αλλά και στις καταγραφές του Βουδούρη ως επί το πλείστον έτσι παρουσιάζεται.
Ακόμα και όταν ο Ναυπλιώτης εκτελεί
που είναι και το πιο συχνό. Αλλά ακόμα και όταν ο Βουδούρης γράφει
ακούμε τον Ναυπλιώτη πάλι να εκτελεί
!!!
Γιατί είναι η ίδια θέση και οι εκτελέσεις, που άλλωστε δεν διαφέρουν και πολύ, είναι "αντιμεταθέσιμες" . Και η καλύτερη απόδειξη είναι η συμψαλμωδία με τον Πρίγγο που ο ένας κάνει το ένα
και ο άλλος το άλλο
(και μάλιστα με τονισμένη λήγουσα, αν και αυτό δεν έχει σημασία), όπως πολύ σωστά ανέλυσε ο κος Μακρής.
Ο αρχικός μου σκοπός ήταν να κάνω μια λεπτομερέστερη ανάλυση, αλλά νοιώθω πως δεν έχει νόημα... Εν τούτοις όποιος πραγματικά θέλει διευκρινήσεις ή περισσότερες λεπτομέρειες στο θέμα, ας μου στείλει πμ ή ας έλθει να με βρει (ακόμα καλύτερα) να το συζητήσουμε ευχαρίστως.
Εδώ ως προς την καλοπροαίρετη ερώτηση του Χρήστου νομίζω πως απάντησα αρκετά.
Από κει και πέρα...
...και ο νοών νοείτω. Αμήν.-... Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω...