[Ψάχνω] Ηχογραφήσεις Σίμωνος Καρά

Νίκο, δεν διαφωνούμε στα επιμέρους, εγώ για τον διασυρμό μίλησα. Όσα μου είπες δεν απαντούν σε αυτό. Δεν ξέρω αν κάποιοι άκριτα τον είπαν μύθο και νονό ή αν τον προωθούν τα υπουργεία και οι επιτροπές, μπορεί και έτσι να είναι, αλλά ούτε αυτά δικαιολογούν τον διασυρμό.
Πιστεύω ότι από σεβασμό για την τεράστια προσφορά του σε άλλους τομείς (πβ. μαρμαρένια αλώνια) και για το ότι είναι δάσκαλος πολλών φίλων οφείλουμε να του φερθούμε με ευπρέπεια.
Ούτε η ενότητα ιεροψάλτες > ηχογραφήσεις το δικαιολογεί. Για οποιονδήποτε ψάλτη θα το έλεγα. (Αν και δεν ξέρω να το έχει υποστεί άλλος τόσο εξακολουθητικά, όχι στο παρόν thread αλλά διάχυτα - κυρίως νεκρός).

ΥΓ Δεν αναφέρομαι προσωπικά σε σένα (σου έχω πει ότι νιώθω πως ενίοτε αδικείς τον εαυτό σου και την πνευματικότητά σου - ενίοτε) απλά, όπως είπες, στο παρόν thread προσωποποιήθηκες άθελά σου.

Με το ζόρι λοιπόν να πούμε κάποιον ψάλτη γιατί αλλιώς τον διασύρουμε; Οκ λοιπόν ο Καράς είναι ψάλτης και φωνάρα και καλός εκτελεστής. Ακούγεται άλλωστε και από τις ηχογραφήσεις.
Ξέρεις γιατί δεν το έχει υποστεί άλλος αυτό: γιατί για κανέναν δεν έχει γίνει τόσο μανιώδης προσπάθεια από τους οπαδούς του να παρουσιαστεί ως η απόλυτη αυθεντία, ως ο μέγας μεταρυθμιστής χωρίς τον οποίο οι άχρηστοι Τρεις Δάσκαλοι θα κατέστρεφαν τη βυζαντινή μουσική και όλοι θα ψέλνανε σαν τον ευρωπαϊστή Σακελλαρίδη, που το ύφος του εξουδετέρωσε ο εθνομουσικοδιδάσκαλος Καράς.
Γνωρίζω ότι γίνομαι μισητός για τις ιδέες μου, αλλά έχω τη συνείδησή μου ήσυχη, γιατί μέσα μου δεν έχω καμμία εμπάθεια για κανέναν προσωπικά, νεκρό ή ζωντανό.
 
Και για να καταλαβαινόμαστε καλύτερα, δε μειώνω την αξία του Σ.Κ. σε άλλους τομείς, όπως στην έρευνά του γενικά ή στην προσφορά του για την μεταφορά των Μ.Π.Τ., ούτε έχω προσωπικό πρόβλημα, ούτε θεωρώ ότι δεν έκανε τίποτε σωστό. Από αυτό μέχρι την θεοποίηση υπάρχουν πολλά σκαλοπάτια...
Και μία γενική συμβουλή:Όταν διαβάζεται κάτι που γράφεται εδώ μην κοιτάτε το όνομα αυτού που το γράφει, αλλά κοιτάξτε αν είναι σωστά ή όχι αυτά που γράφει. Έτσι γλυτώνεται και την προκατάληψη, αλλά αποκτάτε και θάρρος να ελέγξετε τον οποιοδήποτε.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Νικόλαε, αν θεωρείς απλή παραβίαση του... savoir vivre το να σε λένε σιωνιστή, ιαχωβά, σατανοκίνητο και δεν ξέρω τι άλλο επειδή ψάλλεις στο Θεό όπως πιστεύεις καλύτερα, διαφοροποιούμενος κατά τι αποκλειστικά και μόνο μουσικά, χωρίς στην πραγματικότητα καμμία διαφορά για τον απλό κόσμο ο οποίος ψάλσιμο ακούει και έτσι κι αλλιώς (το "κατά τι" σε σχέση ας πούμε με την τετραφωνία), τότε πραγματικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου να συζητήσω μουσικά-μουσικολογικά, απ' την στιγμή που στο βωμό μιας απλής ανθρώπινης φθαρτής εντέλει τέχνης, θυσιάζουμε την άφθαρτη ψυχή μας. Ας ονομαστούμε adelfologion, που δεν καταλαβαίνω ειλικρινά γιατί δεν εμπεριέχεται ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ στο psaltologion, κι ας κάνουμε αυτά που λες, δεν με πειράζει καθόλου μπροστά στο exthrologion-misitologion που έχουμε γίνει.

Και δεν απευθύνομαι σε σένα προσωπικά, για να μην το πεις αυτό, απευθύνομαι σε όλους, εμπλεκόμενους και μη.


Προσωπικά, ὅταν γίνεται μιὰ συζήτηση καὶ ὀξύνεται, δὲν καταλαβαίνω γιατὶ ἀναφερόμαστε σὲ ζητήματα πνευματικῆς φύσεως ποὺ ἀφοροῦν τὸν καθένα καὶ τὸν πνευματικό του. Ἡ ψυχὴ τοῦ καθενὸς ἁφορᾶ τὸν ἴδιο καὶ μόνο καὶ τὸ θεωρῶ ὑπερβολὴ νὰ ὑπεισέρχεται σὲ μιὰ ἁπλὴ συζήτηση τέτοιο ζήτημα. Εἶναι ὁρατὸς ὁ κίνδυνος τῆς ἠθικολογίας. Κάνουμε ψηφιακὴ παρέα ἀλλὰ ὄχι κι ἔτσι.

Τώρα ἄν κάποιοι τὸ παίρνουν προσωπικὰ τὶς ἐχθρικὲς ἀναφορὲς στὸ πρόσωπο τοῦ Σ. Καρᾶ, ἄς φροντίσουν νὰ προβάλλουν λιγότερο δογματικὰ τὶς ἀπόψεις τους καὶ ντότε βλέπουμε τὶ θὰ γίνει.

Ἄλλωστε κάποιοι ἐδῶ μέσα ποὺ θίγονται ἔχουν φροντίσει στὸ site τους (καὶ μάλιστα σὲ ἀνέξοδο κρατικὸ server) νὰ δημοσιεύουν φόρα παρτίδα γνωστὲς δικαστικὲς ἀποφάσεις καὶ διενέξεις, καλῶς ἤ κακῶς, διαιωνίζοντας τὴν ἔριδα μὲ τὸν τρόππο τους. Ἄς τὰ ἀφαιρέσουν καὶ μετὰ ἄς ζητήσουν τὸν λόγο καὶ στην παροῦσα συζήτηση.
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Εγώ προσωπικά κατηγόρησα κάποιον ως σιωνιστή, ιεχωβά ή σατανοκίνητο; Τί λόγια είναι αυτά που βάζεις στο στόμα μου; Δεν ήμουνα σαφής;
Και σφάλλεις και εσύ και όσοι άλλοι θεωρούν ότι το φόρουμ έχει γίνει exthrologion κλπ. Έχεις δει τί προσφορά ανιδιοτελής έχει γίνει σε αυτό το φόρουμ; Επειδή τυχαίνει και διαφωνούμε σε κάποια πράγματα αμέσως να σκίσουμε τα ιμάτιά μας και να πούμε, για αγάπη και σεβασμό κλπ. λες και αυτά δεν εννοούνται ή λες ότι έχουμε να χωρίσουμε κάτι άλλο και επιθυμούμε ο καθένας την απώλεια του άλλου; Μην δραματοποιούμε τα πράγματα ή όπως διατυμπανίζουν και οι ενάντιοι: Ας δούμε τα πράγματα μουσικά και όχι προσωπικά

Είπα εγώ ότι τα είπες εσύ;;;
Εγώ μίλησα για τις μυνήσεις και το... savoir vivre. Αυτοί, λοιπόν, που τα λένε αυτά, ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠ' ΑΥΤΟ, και ξέρεις πολύ καλά ότι δεν θεωρητικολογώ, δεν νομίζω ότι εναρμονίζονται με το πνεύμα των παραπάνω λόγων σου, με το οποίο συμφωνώ απόλυτα.

Πού να μην έλεγα ότι δεν απευθύνομαι σε σένα προσωπικά. Αφού το ξεκαθάρισα, γιατί το πήρες έτσι;
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος

Τώρα ἄν κάποιοι τὸ παίρνουν προσωπικὰ τὶς ἐχθρικὲς ἀναφορὲς στὸ πρόσωπο τοῦ Σ. Καρᾶ, ἄς φροντίσουν νὰ προβάλλουν λιγότερο δογματικὰ τὶς ἀπόψεις τους καὶ ντότε βλέπουμε τὶ θὰ γίνει.

Γιατί να υπάρχουν εχθρικές αναφορές; Δεν είναι δυνατόν να περιοριστούν στις αντίθετες; Επειδή δηλ. κάποιος εμμένει καλώς ή κακώς στην άποψή του σε τέτοιου είδους θέματα, θα τον κάνουμε εχθρό μας; Τέχνη είναι, πια, δεν είναι δόγμα. Θα θιγεί ο Θεός αν ακούσει δίεση στον Γα;

Ἄλλωστε κάποιοι ἐδῶ μέσα ποὺ θίγονται ἔχουν φροντίσει στὸ site τους (καὶ μάλιστα σὲ ἀνέξοδο κρατικὸ server) νὰ δημοσιεύουν φόρα παρτίδα γνωστὲς δικαστικὲς ἀποφάσεις καὶ διενέξεις, καλῶς ἤ κακῶς, διαιωνίζοντας τὴν ἔριδα μὲ τὸν τρόππο τους. Ἄς τὰ ἀφαιρέσουν καὶ μετὰ ἄς ζητήσουν τὸν λόγο καὶ στην παροῦσα συζήτηση.

Δεν είναι λογικό ο καθένας να αντιδρά έτσι σε τέτοιες εξωφρενικές καταστάσεις; Δεν λέω χριστιανικά σωστό. Λογικό. Εσύ τι θα έκανες;

Τι να σας πω; Εγώ όταν άρχισα να ασχολούμαι με τη ψαλτική, το τελευταίο πράγμα που περίμενα να συναντήσω σ' αυτόν το χώρο είναι η φαγωμάρα αυτή που δεν μας αφήνει να πάμε μπροστά, που ενίοτε φτάνει μέχρι και αιρετικούς και ό,τι άλλο να χαρακτηρίσει κάποιους. Και στη λαϊκή μουσική υπάρχει μια "κόντρα" ανάμεσα στους υποστηρικτές του τρίχορδου μπουζουκιού και σ' αυτούς του τετράχορδου με ανάλογες προεκτάσεις και στο ρεπερτόριο, αλλά δεν είδα ποτέ να ξεφεύγει από τα όρια της πλάκας.

Πρόσφατα, ένας φίλος μου γύρω στα 30 μού ζήτησε να του μιλήσω γενικά για Βυζαντινή Μουσική, πού μπορεί να μάθει κ.λπ. Όταν πάνω στην κουβέντα του ανέφερα αυτά τα πράγματα, κυριολεκτικά δεν με πίστευε το παιδί. Και επαναλαμβάνω ότι δεν αναφέρομαι στους συμμετέχοντες σ' αυτην την κουβέντα προσωπικά.

Αν, Δομέστιχε (τώρα προσωπικά:D), το πάρουμε έτσι, τότε και οι παπάδες που μαλώνουν μεταξύ τους (λέμε τώρα) δεν επηρεάζονται στο πνευματικό τους έργο. Είμαστε κατώτεροι κληρικοί. Όσοι είναι χειροθετημένοι έχουν υποχρεώσεις και πρέπει να είναι συνεπείς απέναντι στους Κανόνες της Εκκλησίας. Δεν πρέπει να είναι αποδεκτές τέτοιες ακραίες συμπεριφορές που οδηγούν σε δικαστήρια (κι απ' τις δυο πλευρές). Πρέπει να θεωρούνται απ' την ιεροψαλτική κοινότητα αποκλίσεις και να καταδικάζονται συλλήβδην, ανεξάρτητα ποιος έχει δίκιο ή άδικο (άλλωστε σ' αυτές τις περιπτώσεις κανείς δεν έχει μόνο δίκιο).

Τέλος πάντων, δεν ξαναμιλάω, δεν μ' ενδιαφέρει άλλωστε η ουσία της υπόθεσης. Μερικές σκέψεις έκανα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γιατί να υπάρχουν εχθρικές αναφορές; Δεν είναι δυνατόν να περιοριστούν στις αντίθετες; Επειδή δηλ. κάποιος εμμένει καλώς ή κακώς στην άποψή του σε τέτοιου είδους θέματα, θα τον κάνουμε εχθρό μας; Τέχνη είναι, πια, δεν είναι δόγμα. Θα θιγεί ο Θεός αν ακούσει δίεση στον Γα;



Δεν είναι λογικό ο καθένας να αντιδρά έτσι σε τέτοιες εξωφρενικές καταστάσεις; Δεν λέω χριστιανικά σωστό. Λογικό. Εσύ τι θα έκανες;

Τι να σας πω; Εγώ όταν άρχισα να ασχολούμαι με τη ψαλτική, το τελευταίο πράγμα που περίμενα να συναντήσω σ' αυτόν το χώρο είναι η φαγωμάρα αυτή που δεν μας αφήνει να πάμε μπροστά, που ενίοτε φτάνει μέχρι και αιρετικούς και ό,τι άλλο να χαρακτηρίσει κάποιους. Και στη λαϊκή μουσική υπάρχει μια "κόντρα" ανάμεσα στους υποστηρικτές του τρίχορδου μπουζουκιού και σ' αυτούς του τετράχορδου με ανάλογες προεκτάσεις και στο ρεπερτόριο, αλλά δεν είδα ποτέ να ξεφεύγει από τα όρια της πλάκας.

Πρόσφατα, ένας φίλος μου γύρω στα 30 μού ζήτησε να του μιλήσω γενικά για Βυζαντινή Μουσική, πού μπορεί να μάθει κ.λπ. Όταν πάνω στην κουβέντα του ανέφερα αυτά τα πράγματα, κυριολεκτικά δεν με πίστευε το παιδί. Και επαναλαμβάνω ότι δεν αναφέρομαι στους συμμετέχοντες σ' αυτην την κουβέντα προσωπικά.

Αν, Δομέστιχε (τώρα προσωπικά:D), το πάρουμε έτσι, τότε και οι παπάδες που μαλώνουν μεταξύ τους (λέμε τώρα) δεν επηρεάζονται στο πνευματικό τους έργο. Είμαστε κατώτεροι κληρικοί. Όσοι είναι χειροθετημένοι έχουν υποχρεώσεις και πρέπει να είναι συνεπείς απέναντι στους Κανόνες της Εκκλησίας. Δεν πρέπει να είναι αποδεκτές τέτοιες ακραίες συμπεριφορές που οδηγούν σε δικαστήρια (κι απ' τις δυο πλευρές). Πρέπει να θεωρούνται απ' την ιεροψαλτική κοινότητα αποκλίσεις και να καταδικάζονται συλλήβδην, ανεξάρτητα ποιος έχει δίκιο ή άδικο (άλλωστε σ' αυτές τις περιπτώσεις κανείς δεν έχει μόνο δίκιο).

Τέλος πάντων, δεν ξαναμιλάω, δεν μ' ενδιαφέρει άλλωστε η ουσία της υπόθεσης. Μερικές σκέψεις έκανα.

Ὅταν μιὰ κατάσταση πολώνεται ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ, τότε οἱ ἀναφορὲς γίνονται καὶ ἐχθρικὲς, φυσικὸ εἶναι. Ἐχθρικὲς ἐπὶ τοῦ θέματος πάντα, ὄχι γενικά. Μὲ τὸν συγχωρεμένο Σ. Καρᾶ δὲν ὑπάρχει ἔχθρα προσωπικὴ, ἀλλὰ ἔχθρα στὶς ἀπόψεις του, ἔχει διαφορά.

Τώρα, ὁ ψαλτικὸς κόσμος εἶναι ὅπως καὶ οἱ ὑπόλοιποι, δὲν εἶναι ἀγγελικὰ πλασμένος. Ὅσο γιὰ τοὺς κανόνες, αὐτοὶ ἔχουν γίνει ὄχι μόνο γιὰ νὰ τηροῦνται ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ παραβιάζονται. Τὸ πρῶτο χωρὶς τὸ δεύτερο δὲν ὑπάρχει στὴν Ὀρθοδοξία μας.

Νὰ 'σαι καλά.
 

sekyritsis

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΤΣΗΣ
Προσωπικά, ὅταν γίνεται μιὰ συζήτηση καὶ ὀξύνεται, δὲν καταλαβαίνω γιατὶ ἀναφερόμαστε σὲ ζητήματα πνευματικῆς φύσεως ποὺ ἀφοροῦν τὸν καθένα καὶ τὸν πνευματικό του. Ἡ ψυχὴ τοῦ καθενὸς ἁφορᾶ τὸν ἴδιο καὶ μόνο καὶ τὸ θεωρῶ ὑπερβολὴ νὰ ὑπεισέρχεται σὲ μιὰ ἁπλὴ συζήτηση τέτοιο ζήτημα. Εἶναι ὁρατὸς ὁ κίνδυνος τῆς ἠθικολογίας. Κάνουμε ψηφιακὴ παρέα ἀλλὰ ὄχι κι ἔτσι.

Τώρα ἄν κάποιοι τὸ παίρνουν προσωπικὰ τὶς ἐχθρικὲς ἀναφορὲς στὸ πρόσωπο τοῦ Σ. Καρᾶ, ἄς φροντίσουν νὰ προβάλλουν λιγότερο δογματικὰ τὶς ἀπόψεις τους καὶ ντότε βλέπουμε τὶ θὰ γίνει.

Ἄλλωστε κάποιοι ἐδῶ μέσα ποὺ θίγονται ἔχουν φροντίσει στὸ site τους (καὶ μάλιστα σὲ ἀνέξοδο κρατικὸ server) νὰ δημοσιεύουν φόρα παρτίδα γνωστὲς δικαστικὲς ἀποφάσεις καὶ διενέξεις, καλῶς ἤ κακῶς, διαιωνίζοντας τὴν ἔριδα μὲ τὸν τρόππο τους. Ἄς τὰ ἀφαιρέσουν καὶ μετὰ ἄς ζητήσουν τὸν λόγο καὶ στην παροῦσα συζήτηση.

παντως δεν περιμενα οτι θα ενοχλουσε τοσο πολυ (ευτυχως λιγους) η δημοσιευση των αποφασεων ,εγω απλως τις ανεβασα για να μαθαινονται καποια πραγματα.οσον αφορα για τον ανεξοδο κρατικο server μπορω να το ανεβασω και σε ιδιωτικο server και με εξοδα αφου σας ενοχλει τοσο.
 

sekyritsis

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΤΣΗΣ
Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω
Υ.Γ.σερκυριτση τα κεφαλαία απαγορεύονται. Κακώς απευθύνεσαι μόνο σε μένα προσωπικά. Να ονοματίσεις όλους αυτούς που δεν δέχονται τον "μύθο" και το
"νόνο" αν μπορείς και να τους απευθύνεις συστάσεις.

εαν σε ενοπχλησαν τα κεφαλαια διορθωνω.εαν δεν σε ενοχλησαν και ειναι απλη συσταση δεκτη καθ ολα.στο θεμα μας αν ειναι ειρωνεια ή οχι κατα του Σ.Κ. ας το κρινουν ολοι,εγω προσωπικα το σταματω εδω το θεμα αυτο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
παντως δεν περιμενα οτι θα ενοχλουσε τοσο πολυ (ευτυχως λιγους) η δημοσιευση των αποφασεων ,εγω απλως τις ανεβασα για να μαθαινονται καποια πραγματα.οσον αφορα για τον ανεξοδο κρατικο server μπορω να το ανεβασω και σε ιδιωτικο server και με εξοδα αφου σας ενοχλει τοσο.

Ἡ τυχὸν ἐνόχληση ἀπὸ τὸ ἀνέβασμα τῶν ἀποφάσεων δὲν εἶναι πρόβλημα, ἀφορᾶ τὸν καθένα προσωπικὰ καὶ μόνο, δὲν ἔχει σχέση μὲ σᾶς. Ἐσεῖς καλὰ κάνατε, δικαίωμά σας. Γιὰ τὸ θέμα τοῦ server καὶ πάλι ἐξαρτᾶται ἀπὸ σᾶς καὶ τὸν administrator τῆς Ὑπηρεσίας σας.

Ὄμως ἀφοῦ ἐνδιαφέρεστε νὰ μαθαίνονται κάποια πράγματα -ὅπως ἰσχυρίζεστε, τότε δὲν θὰ πρέπει νὰ σᾶς ἐνοχλεῖ ἰδιαίτερα ἡ δημοσίευση ἄλλων πραγμάτων, θεμελιωδῶς ἀντιθέτων καὶ ἐχθρικῶν πρὸς αὐτὰ ποὺ δημοσιεύετε στὸν χῶρο σας.

Τώρα γιὰ τὸ λίγους, τὸ ἀφήνω στὴν διάθεση τοῦ φιλοθεάμονος κοινοῦ ...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
εαν σε ενοπχλησαν τα κεφαλαια διορθωνω.εαν δεν σε ενοχλησαν και ειναι απλη συσταση δεκτη καθ ολα.στο θεμα μας αν ειναι ειρωνεια ή οχι κατα του Σ.Κ. ας το κρινουν ολοι,εγω προσωπικα το σταματω εδω το θεμα αυτο.

Τα κεφαλαία είναι εξ ίσου ενοχλητικά και με τα ατονικά- είναι δε απορίας άξιον πώς κάποιος παρασημαίνει υφεσοδιέσεις ποικιλότροπες και ποικιλόμορφες αφειδώς, αλλά φείδεται αν και εκπαιδευτικός ακόμα και ενός απλού τόνου.... Ο λόγος ανήκει αλλού, φοβούμαι....


Δ.

ΥΓ Από τη μομφή μου περί ατονικού εξαιρείται φίλτατο στέλεχος που έχει αποσυρθεί άκον από την καθημερινή συμμετοχή του στο ψαλτολόγιον...
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''Ὅταν μιὰ κατάσταση πολώνεται ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ, τότε οἱ ἀναφορὲς γίνονται καὶ ἐχθρικὲς, φυσικὸ εἶναι. Ἐχθρικὲς ἐπὶ τοῦ θέματος πάντα, ὄχι γενικά. Μὲ τὸν συγχωρεμένο Σ. Καρᾶ δὲν ὑπάρχει ἔχθρα προσωπικὴ, ἀλλὰ ἔχθρα στὶς ἀπόψεις του, ἔχει διαφορά.

Τώρα, ὁ ψαλτικὸς κόσμος εἶναι ὅπως καὶ οἱ ὑπόλοιποι, δὲν εἶναι ἀγγελικὰ πλασμένος. Ὅσο γιὰ τοὺς κανόνες, αὐτοὶ ἔχουν γίνει ὄχι μόνο γιὰ νὰ τηροῦνται ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ παραβιάζονται. Τὸ πρῶτο χωρὶς τὸ δεύτερο δὲν ὑπάρχει στὴν Ὀρθοδοξία μας.''

Θα συμφωνησω και εγω, εδω, με τον Δομεστιχο.:)
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Να υπαρχουν αραγε ζωντανες ηχογραφησεις;....

Υπάρχουν. Μου έστειλε ένας φίλος ζωντανή ηχογράφηση από την Μεγάλη Παρασκευή (24-04-1992) που ο Καράς ψάλλει το νεκρώσιμο Τρισάγιο σε δικη του σύντμηση στο παρεκκλήσιο της σχολής του. Δεν είναι κατάλληλο για το φόρουμ όμως... αφού προβλέπω ότι χάος θα γίνει εδώ :rolleyes:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Υπάρχουν. Μου έστειλε ένας φίλος ζωντανή ηχογράφηση από την Μεγάλη Παρασκευή (24-04-1992) που ο Καράς ψάλλει το νεκρώσιμο Τρισάγιο σε δικη του σύντμηση στο παρεκκλήσιο της σχολής του. Δεν είναι κατάλληλο για το φόρουμ όμως... αφού προβλέπω ότι χάος θα γίνει εδώ :rolleyes:

Γιατι οχι; Θα εχουμε μια πληρη εικονα για την αξια της ερμηνειας και του υφους του,για να μπορουμε να κανουμε καλυτερες συγκρισεις με αλλους παραδοσιακους ψαλτες.:wink:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
... συγκρισεις με αλλους παραδοσιακους ψαλτες.:wink:
Το "άλλους" σίγουρα κολλάει;; Χωρίς καμία εμπάθεια φυσικά, γιατί υπήρξαν και υπάρχουν κι άλλοι ονομαστοί ψάλτες, που όμως δεν φημίζονται για το παραδοσιακό τους ύφος, παρά μόνο για τη φωνή τους (π.χ. Περιστέρης, Βασιλικός κλπ.).
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Γιατι οχι;

Διότι άλλη ήταν ερώτηση (αν υπάρχουν ζωντανές ηχογραφήσεις του Καρα. Υπάρχουν). Για ποια σύγκριση μπορούμε να μιλάμε όταν ψάλλει ένας άνθρωπος σε ηλικία 90 ετών παρακαλώ οποιος ποτε δεν ήταν φημισμένος για την φωνή του και έχει δικό του ύφος πολύ διαφορετικό από τους όλους άλλους;
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Διότι άλλη ήταν ερώτηση (αν υπάρχουν ζωντανές ηχογραφήσεις του Καρα. Υπάρχουν). Για ποια σύγκριση μπορούμε να μιλάμε όταν ψάλλει ένας άνθρωπος σε ηλικία 90 ετών παρακαλώ οποιος ποτε δεν ήταν φημισμένος για την φωνή του και έχει δικό του ύφος πολύ διαφορετικό από τους όλους άλλους;

Αν υπαρχουν,τοτε ανεβαστε τες.Οταν καποιος εχει μεγαλη αξια σαν ψαλτης,δεν χρειαζεται να κρυβονται οι ερμηνειες του,νομιζω.
Γιατι και ο Καραμανης,οταν εφτασε τα 70-80,μπορουσες να τον ακουσεις με καποια ευχαριστηση.Μπορουσες ομως να τον ακουσεις και πιο νεο.
Αν υπαρχουν λοιπον,οπως λετε,εστω και ζωντανες ηχογραφησεις και πιο παλιες,ανεβαστε τες,για να σχολιασουμε ερμηνεια.
Ο καθε ψαλτης εχει διαφορετικο υφος απο τον αλλο. Ομως,παρολαυτα,σχεδον ολοι απο καπου προερχονται και στην τελικη,καπου συγκλινουν.
Το ''...πολυ διαφορετικο υφος απο τους αλλους...'' δε μου λεει κατι,εκτος αν:
-Ο Καρας ευρωπα'ι'ζει, ή
-Ψαλτοτραγουδαει.
Ενα απο τα δυο συμβαινει.
:wink:
 

erotokritos

Νέο μέλος
Λοιπον για να μην λεμε πολλα κ χανουμε το χρονο μας αδικα θα πρεπει πρωτα να φτασουμε τις μισες του γνωσεις κ μετα να κατσουμε να τον κρινουμε για οπως λεει κ ο λαος<οτι δεν φτανει η αλεπου τα κανει κρεμασταρια....>
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἄντε πάλι, ἠχογραφήσεις εἶναι τὸ θέμα, γιὰ τὶς γνώσεις του τυρβάζουμε.

Ἐ λοιπὸν, γιὰ νὰ ξέρετε, εἶναι ἐνδιαφέρον νὰ δοῦμε ἀπὸ τὴν πηγή τὴν πρακτικὴ ἐφαρμογὴ ὅλων αὐτῶν τῶν γνώσεων γι᾿ αὐτὸ ψάχνουμε καὶ ἀτομικὲς ἠχογραφήσεις τοῦ μακαριστοῦ.

Ἀρέσει δὲν ἀρέσει ...
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...εἶναι ἐνδιαφέρον νὰ δοῦμε ἀπὸ τὴν πηγή τὴν πρακτικὴ ἐφαρμογὴ ὅλων αὐτῶν τῶν γνώσεων...
Χωρίς να θέλω να διαιωνίσω την αιώνια διαμάχη για τον αείμνηστο Σίμωνα Καρά, αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, όπως το έθεσε ο φίλος domesticus: δεν μπορεί δηλ. να ισχυριστεί κανείς ότι "ο Καράς καλά τα είπε στη θεωρία, αλλά τα χάλασε στην πράξη", γιατί ο ίδιος ο Καράς, με τους δίσκους που έβγαλε με τη χορωδία του, εφάρμοσε τα όσα θεωρητικά πρέσβευε. Σε πολλές λεπτομέρειες από το έργο του φαίνεται καθαρά ότι πολλά από τα ποικίλματα των παραδοσιακών ψαλτών του καιρού του θεωρούσε ότι δεν ανταποκρίνονταν στην ορθή εκτέλεση των ψαλλομένων! Γι' αυτό και ηχογράφησε, για να καταλάβουμε τι ακριβώς πρέσβευε. Στις δε ηχογραφήσεις είναι συνεπής με τη θεωρία του: υπερβολικές διέσεις, υπερβολικές και φθογγικού τύπου αναλύσεις, σκληρό χρώμα τύπου 8-16-6 σε κλασσικά διφωνικά μέλη του β' ήχου κλπ., όλ' αυτά δηλ. που προκαλούν το αποκρουστικό, για κάποιον που έχει συνηθίσει στις παραδοσιακές ηχογραφήσεις είτε της Πόλης είτε του Όρους, άκουσμα της χορωδίας του.

Σίγουρα θα ήταν ενδιαφέρουσες κάποιες ηχογραφήσεις από εκκλησία που έψελνε, αλλά δεν είναι και αδήριτη ανάγκη να αναρτηθούν, από τη στιγμή που υπάρχουν δίσκοι με τη χορωδία του, ακόμα και ο παλιό δίσκος της Μέλπως Μερλιέ των αρχών του αιώνα. Ξέρουμε λοιπόν τι ακριβώς σημαίνει στην πράξη η θεωρία του Καρά και έχουμε αρκετά δείγματα για να κρίνουμε κατά πόσο συμβαδίζει ή όχι με τα παραδοσιακά ακούσματα. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι ηχογραφήσεις του Καρά είναι και οι πιο πιστές, αν θέλουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα περί της πρακτικής εφαρμογής των θεωρητικών του απόψεων, και όχι μεταγενέστερες ηχογραφήσεις μαθητών του, για κάποιους μάλιστα από τους οποίους λεγόταν από το περιβάλλον Καρά ότι αποτελούν "κουνιστή φωτογραφία" του...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Χωρίς να θέλω να διαιωνίσω την αιώνια διαμάχη για τον αείμνηστο Σίμωνα Καρά, αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, όπως το έθεσε ο φίλος domesticus: δεν μπορεί δηλ. να ισχυριστεί κανείς ότι "ο Καράς καλά τα είπε στη θεωρία, αλλά τα χάλασε στην πράξη", γιατί ο ίδιος ο Καράς, με τους δίσκους που έβγαλε με τη χορωδία του, εφάρμοσε τα όσα θεωρητικά πρέσβευε. Σε πολλές λεπτομέρειες από το έργο του φαίνεται καθαρά ότι πολλά από τα ποικίλματα των παραδοσιακών ψαλτών του καιρού του θεωρούσε ότι δεν ανταποκρίνονταν στην ορθή εκτέλεση των ψαλλομένων! Γι' αυτό και ηχογράφησε, για να καταλάβουμε τι ακριβώς πρέσβευε. Στις δε ηχογραφήσεις είναι συνεπής με τη θεωρία του: υπερβολικές διέσεις, υπερβολικές και φθογγικού τύπου αναλύσεις, σκληρό χρώμα τύπου 8-16-6 σε κλασσικά διφωνικά μέλη του β' ήχου κλπ., όλ' αυτά δηλ. που προκαλούν το αποκρουστικό, για κάποιον που έχει συνηθίσει στις παραδοσιακές ηχογραφήσεις είτε της Πόλης είτε του Όρους, άκουσμα της χορωδίας του.

Σίγουρα θα ήταν ενδιαφέρουσες κάποιες ηχογραφήσεις από εκκλησία που έψελνε, αλλά δεν είναι και αδήριτη ανάγκη να αναρτηθούν, από τη στιγμή που υπάρχουν δίσκοι με τη χορωδία του, ακόμα και ο παλιό δίσκος της Μέλπως Μερλιέ των αρχών του αιώνα. Ξέρουμε λοιπόν τι ακριβώς σημαίνει στην πράξη η θεωρία του Καρά και έχουμε αρκετά δείγματα για να κρίνουμε κατά πόσο συμβαδίζει ή όχι με τα παραδοσιακά ακούσματα. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι ηχογραφήσεις του Καρά είναι και οι πιο πιστές, αν θέλουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα περί της πρακτικής εφαρμογής των θεωρητικών του απόψεων, και όχι μεταγενέστερες ηχογραφήσεις μαθητών του, για κάποιους μάλιστα από τους οποίους λεγόταν από το περιβάλλον Καρά ότι αποτελούν "κουνιστή φωτογραφία" του...

Ἀγαπητὲ Νικόλα,

Ἄλλο τὸ χορωδιακὸ ἄκουσμα, ἄλλο ἡ ἀτομικὴ ἐκτέλεση ποὺ φανερώνει ὅλες τὶς πτυχὲς τοῦ ὕφους ...
 
Top