Ηχογραφήσεις Κ. Πρίγγου και Χρ. Θεοδοσοπούλου, Περαχώρα 24-6-1958

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Τα πέτυχα στο αρχείο μου σε ένα mp3 128kbps ανάμεσα σε κάποια άλλα που πήρα πρόσφατα. Τα έκοψα και τα συμπίεσα πάλι, σε μεγαλύτερη, όμως, ποιότητα για λιγότερη απώλεια (συμπίεση της συμπίεσης). Αν ακούω καλά, η ηχογράφηση είναι στην Πέρα Χώρα (όποιος γνωρίζει αν πράγματι υπάρχει και πού βρίσκεται αυτή ας μας το πει) ανήμερα του Αγ. Ιωάννου, 24-6-1958. Το mp3 συνοδευόταν με αρχείο περιεχομένων και οι πληροφορίες για το ποιοι ψάλλουν σε ποιο κομμάτι, αν και ακούγεται ξεκάθαρα από τις φωνές, διασταυρώθηκαν και εκεί. Στο πρώτο κομμάτι έχουμε απόσπασμα από Θ. Λειτουργία Κυριακής Βαίων που ψάλλει ο Χρύσανθος "Πάσαν την βιωτικήν...", Ήχ. δ' άγια, λειτουργικά ήχ. δ' λέγετος και "Θεός Κύριος", καταβασία Βαίων. Μετά αρχίζει η εν λόγω ηχογράφηση. Το ανεβάζω με και χωρίς φύσημα (εγώ το προτιμώ ατόφιο)

PERA XORA, 24-6-1958.zip

PERA XORA, 24-6-1958 CLEAN.zip

[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ), 13/10/09] Το σχετικό υλικό αποσύρθηκε, για πληροφορίες δείτε εδώ.
 
Last edited by a moderator:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Θερμότατες ευχαριστίες για το σπανιότατο αυτό υλικό, Γιάννη που προσφέρεις σε όλους. Κατεβάζω το β΄, αλλά όχι το α΄ ( με το φύσημα) που μάλλον έχει (προσωρινό) πρόβλημα. Το ελέγχεις και συ;

ευχαριστώ
Δ.


ΥΓ. Περαχώρα υπάρχει στο Λουτράκι ( Δήμος Λουτρακίου-Περαχώραςhttp://www.korinthia.net/dimos-loutrakiou-peraxoras.htm). Η ηχογράφηση έχει γίνει εκεί, όπου παραθέριζε ο Πρίγγος. Είναι κρίμα που μετά το Μαρία ενώ επαινεί τον Χρύσανθο, αυτό δυστυχώς είναι κομμένο από την κόπια σου! Έχω επιφυλάξεις για το αν το τελευταίο σχόλιο αφορά αυτή την ηχογράφηση. Θα μπορούσε να είναι από τον ναό όπου έψαλλε ο Πρίγγος για την εκεί πανήγυρη(;), και τον ευχαριστεί ο ιερέας. Αν η υποψία μου είναι σωστή, αξίζει να βρεθεί αν ηχογραφήθηκε και η ακολουθία αυτή... Κάποιος συνέρραψε και αυτό το τμήμα σε μια πομπίνα ή κασσέτα, και κάνει τη ζωή όλων.. δύσκολη.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Μακάρι να υπαρχει κάτι τέτοιο!

Η αλήθεια είναι ότι όταν τα άκουσα που τα έκοβα, πρόσεξα ότι σε πολλά σημεία υπάρχει και τρίτο άτομο. Παράδειγμα, στο "Βασιλεύ Ουράνιε", μετά το 2:40 ακούγεται ένα μερακλίδικο "ωχ". Επίσης, μετά τη δοξολογία ακούμε ένα "να μας ζήσεις άρχοντα με τον μαθητή σου!". Ακόμη, στο τέλος του πατριαρχικού "Άξιον εστίν" ακούγεται μισοκομμένο από τρίτο "μπράβο! να ζήσεις δάσκαλε!". Και άλλα σημεία μαρτυρούν παρουσία μερακλίδων τρίτων που επαινούν, αλλά τέτοια ώρα, πού να ψάξω... Έτσι, δεν μου φαίνεται απίθανο ο έπαινος να είναι πράγματι για την ηχογράφηση, η οποία, άλλωστε, μοιάζει να τελειώνει πανηγυρικά με το "Άξιον εστίν" από κοινού, κάτι που, αφού απουσιάζει άλλη από κοινού εκτέλεση στην ηχογράφηση, μπορεί κάλλιστα να σημαίνει finale.

Θα έλεγα πως τον επαινεί και μετά το "Ανέβη ο Ιησούς", αλλά μόλις πρόσεξα ότι ο έπαινος πρέπει να είναι ο ίδιος. Με τον προηγούμενο ύμνο τελειώνει η α' μεριά και σκέφτομαι ότι αυτός που τα μετέφερε ίσως να το έκοψε στο "Μαρία" φοβούμενος μήπως δεν χωρέσει η μεριά της κασέτας, αλλά βλέποντας ότι τελειώνει η πλευρά με Χρύσανθο και του περισσεύει λίγος χρόνος να το έβαλε ολόκληρο. Είναι μεγάλη η ομοιότητα στα πρώτα λόγια. Μπορεί, πάλι, όπως και φαίνεται από την διάταξη, να είναι απλά ένα δεύτερο σχόλιο. Ποιος άραγε θα μπορούσε να μας διαφωτίσει μετά από 50 χρόνια; Ψίλους στ' άχυρα γυρεύουμε να βρούμε. Είναι να μην το έχεις ψώρα...

Να σημειώσω, επίσης, ότι κάποια από τα κομμάτια μπορείτε να τα βρείτε και στα cd του Πέττα.

Α! Και για τα αρχεία, το έλεγξα και δεν έβγαλε πρόβλημα σε εμένα.
 
Last edited:
Top