Ηλεκτρονικός ισοκράτης και όργανα στη λατρεία

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Δύσκολο το... χωριό! δεν ξέρω τι εμπειριές έχετε, αλλά στα 9 χρόνια που έχω αναλόγιο, σε 3 διαφορετικές εννορίες, σε 3 διαφορετικά χωριά της Θεσσαλονίκης ο κόσμος, αν και ερχόταν στην εκκλησία, δεν συμμετείχε ποτέ ενεργά! σπάνια άκουγες στα αντίφωνα, στα απολυτίκια του ναού που είναι γνωστά σε όλους, κάποιον από κάτω να μουρμουρίζει! Μόνο στο Υπερμάχω... και μόνο γυναίκες! οπότε τι κινήγι να κάνω :(

Μαθητές είναι καλή ιδέα... αλλά εις μάτιν παρακαλάω τα παιδιά που ντύνονται παπαδάκια να έρθουν στο αναλόγιο...

Εδώ καλα καλα,φιλε μου,δεν υπάρχουν παιδια για το Ιερο κ΄θα υπαρχουν για το αναλόγιο;...:(
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Τα ΕΥΚΟΛΩΣ εννοούμενα υπό μορφήν Εγκυκλίου: ΓΝΩΡΙΣΜΑ της εποχής μας ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ...
Πουλάνε κάπου... παράδοση; Ας αγοράσουν όσοι δεν έχουν.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ πάτερ για την παράθεση.



Αν ζούσε σήμερα ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης και ο Ιωάννης Κλαδάς (τρεις πρώτες πηγές της Βυζαντινής Μουσικής) και άκουγαν μηχανικούς ισοκράτες, πιάνα, αρμόνια και... ντραμς (αυτά ΜΟΝΟ λείπουν) θα είχαν την ΑΠΟΡΙΑ για πιο ΛΟΓΟ κοπίασαν τόσο πολύ...

ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ; ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΘΑ ΒΑΖΑΜΕ ΠΙΑΝΑ, ΑΡΜΟΝΙΑ, ΜΗΧ. ΙΣΟΚΡΑΤΕΣ (ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΨΕΛΝΕ ΕΝΑΣ) ΚΑΙ... ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ;;;

Αυτά :)

Μα...αγαπητέ μου,τι σχέση εχει ο ισοκράτης με το μπουζούκι;...
Αν το παμε ετσι,τοτε γιατι η Ι. Σύνοδος δεν καταργει κ΄τα ηχητικα,μικρόφωνα,κλπ;..
Δεν μας συμφέρει,ε;...:wink::D
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Αν υποθέσουμε ότι είναι σωστός στα διαστήματα... που δεν είναι.... δεν παύει να είναι κιτς και δείχνει μια αρχοντοχωριάτικη υποκουλτούρα η οποία αγνοώντας την ουσία του σημαινόμενου της μουσικής προσπαθεί να ικανοποιήσει με ψυχολογικά υποκατάστατα τα ώτα των ημιμαθών και αμύητων
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Αν υποθέσουμε ότι είναι σωστός στα διαστήματα... που δεν είναι.... δεν παύει να είναι κιτς και δείχνει μια αρχοντοχωριάτικη υποκουλτούρα η οποία αγνοώντας την ουσία του σημαινόμενου της μουσικής προσπαθεί να ικανοποιήσει με ψυχολογικά υποκατάστατα τα ώτα των ημιμαθών και αμύητων

Να'στε καλά, να' στε καλά, και πάντα έτσι με συναδελφική αγάπη να εύχεσθε υπέρ ημών όπως φθάσωμεν εις επίγνωσιν της υψίστου αληθείας ης καταφανώς μετέχετε :wink:... Άχρι πάντως τήσδε της ημέρας, σε όλα τα παραπάνω προσθέστε ότι επιβαρύνουμε και τον εκκλ. προϋπολογισμό με μερικά βατ ετησίως... Αν δεν είχε κι εμάς η ΔΕΗ... :rolleyes:
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Μα...αγαπητέ μου,τι σχέση εχει ο ισοκράτης με το μπουζούκι;...

Ό,τι ακριβώς και με την Εκκλησιαστική Παράδοση της Μουσικής μας δηλαδή τίποτα!

Έχει όμως και κάτι κοινό: κανένα δεν κάνει για το αναλόγιο και τη λατρεία.

Αν το παμε ετσι,τοτε γιατι η Ι. Σύνοδος δεν καταργει κ΄τα ηχητικα,μικρόφωνα,κλπ;..
Δεν μας συμφέρει,ε;...:wink::D

Να σου πω.

Στα παλαιά χειρόγραφα ή άλλα σχετικά βλέπεις ΠΑΝΤΟΥ στις καταγραφές που έχουμε την έννοια του ΧΟΡΟΥ. Ένας ΧΟΡΟΣ λοιπόν δεν έχει ανάγκη από ενίσχυση της έντασης.

Στους μεγάλους και μόνο ναούς λοιπόν όπου την σήμερον ημέραν ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΧΟΡΟΣ όσοι κάθονται πίσω θα τεντώνουν δέκα αυτιά για να ακούσουν. Εκεί είναι πρακτικό το θέμα.

ΑΝ όμως δεν ακούν ισοκράτημα, τι θα γίνει; Θα δυσαρεστηθούν από την "παράσταση" και δεν θα ξαναέρθουν;

ΑΝ δεν ακούει ο ψάλτης ισοκράτημα, τι θα πάθει; θα του "φύγει" η βάση; Αν του φεύγει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ επειδή δεν έχει ίσο ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ...

Και για να ολοκληρώσω τα περί μικροφώνων, τα θεωρώ πολυτέλεια στους μικρούς (αρκετά) ναούς όπου η ακουστική φτάνει παντού μέσα στο ναό. ΑΝ ο ψάλτης είναι ΜΟΝΟΣ του όμως (παλιά ΔΕΝ ήταν, όλο και κάποιοι φιλοτιμούνταν), τι να πω, ίσως χρειάζεται.

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ότι ΑΛΛΑ τα παλαιά δεδομένα και ΑΛΛΑ τα σημερινά.

ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΙΣΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ. Αυτό ισχύει και στην ψαλτική λοιπόν.

Υ.Γ. Και μην πει κανείς ότι μιλάω έξω από το χορό (γιατί εμείς στη Θεσσαλονίκη έχουμε βοηθούς κλπ κλπ), γιατί της Αγίας Αικατερίνης την Αγρυπνία την έψαλλα σε ένα χωριό του Λαγκαδά και όχι στην Θεσσαλονίκη ολόκληρη μόνος, χωρίς ισοκράτες και τα ρέστα, ούτε έναν "διαβαστή" που λέμε. ΔΕΝ μου έλειψε το ίσο ούτε τα... μπουζούκια :D (δηλαδή τα παραπανίσια πράγματα).

Φιλικά
Κ.Ε.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Δεν είναι το μόνο κιτς, ενδεικτικά αναφέρω κι άλλα χαρακτηριστικά όπως:
ηλεκτρονικά αυτόματα τεράστια καμπαναριά δίπλα σε μικρά εκκλησάκια,
οι Σταυροί στους τρούλους κυκλωμένοι από λάμπες νέον τύπου american bar, τα συγχρόνου design κάγκελα για να πιάνονται οι ηλικιωμένοι σε παλαιούς ναούς άλλης αρχιτεκτονικής, τα ηλεκτρικά καντήλάκια, τα λευκά- πράσινα -κόκκινα -γαλάζια δυτυκού τύπου ψυχρά "κεριά" από παραφύνη, τα ρώσικα φελώνια των ιερέων τύπου κόμη Δράκουλα "για να ξεχωρίζουμε.." (το ίδιο κάναμε στο στρατό με τα αμερικάνικα τζοκεϋ), οι άρτοι τσουρέκια-τούρτα γενεθλίων, η "διόρθωση" ευρωπαϊκής αρχιτεκτωνικής ναών με αντικατάσταση των αγιογραφιών από παραδοσιακές σαν να ψέλνεις Σακελαρίδη με ύφος Στανίτσα κλπ κλπ κλπ

Σε αυτό το νέο κλίμα λοιπόν των νεο-ορθοδόξων νεο-ελλήνων εντάσεται και το φαινόμενο ηλεκτρωνικός ισοκράτης.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Συμφωνώ με την ουσία των λεγομένων σας. Σημειώνω απλώς διευκρινιστικά στο
Σε αυτό το νέο κλίμα λοιπόν των νεο-ορθοδόξων νεο-ελλήνων εντάσεται και το φαινόμενο ηλεκτρωνικός ισοκράτης.
ότι ο όρος "νεορθόδοξος" έχει πολύ συγκεκριμένη αναφορά σε θρησκευτικο-ιδεολογική ομάδα (προφανώς άσχετη με το μήνυμά σας).
 

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
Αγαπητοί μου,
Διαβάζω και σέβομαι τις απόψεις σας. Η άποψη μου είναι, ότι η χρήση ή μη του ισοκράτη δεν είναι θέμα ούτε παράδοσης ούτε εγκυκλίων. Είναι θέμα ουσίας. Αδυνατώ να φανταστώ τον εαυτό μου, ψάλοντας, να έχω και την φροντίδα να πληκτρολογώ και να παρακολουθώ το ισοκράτημα. Τότε, ασφαλώς, θα παραμελήσω την αποστολή μου, που είναι μία και μόνο. Προσευχόμενος ο ίδιος, ως εκπρόσωπος του λαού, να αναφέρω τις προσευχές όλων των πιστών στο Θεό. Και δεν πρέπει να ξεχνούμε. Η μουσική δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά είναι το μέσο στην υπηρεσία και για την ανάδειξη του Θ.Λόγου.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Ό,τι ακριβώς και με την Εκκλησιαστική Παράδοση της Μουσικής μας δηλαδή τίποτα!

Έχει όμως και κάτι κοινό: κανένα δεν κάνει για το αναλόγιο και τη λατρεία.



Να σου πω.

Στα παλαιά χειρόγραφα ή άλλα σχετικά βλέπεις ΠΑΝΤΟΥ στις καταγραφές που έχουμε την έννοια του ΧΟΡΟΥ. Ένας ΧΟΡΟΣ λοιπόν δεν έχει ανάγκη από ενίσχυση της έντασης.

Στους μεγάλους και μόνο ναούς λοιπόν όπου την σήμερον ημέραν ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΧΟΡΟΣ όσοι κάθονται πίσω θα τεντώνουν δέκα αυτιά για να ακούσουν. Εκεί είναι πρακτικό το θέμα.

ΑΝ όμως δεν ακούν ισοκράτημα, τι θα γίνει; Θα δυσαρεστηθούν από την "παράσταση" και δεν θα ξαναέρθουν;

ΑΝ δεν ακούει ο ψάλτης ισοκράτημα, τι θα πάθει; θα του "φύγει" η βάση; Αν του φεύγει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ επειδή δεν έχει ίσο ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ...

Και για να ολοκληρώσω τα περί μικροφώνων, τα θεωρώ πολυτέλεια στους μικρούς (αρκετά) ναούς όπου η ακουστική φτάνει παντού μέσα στο ναό. ΑΝ ο ψάλτης είναι ΜΟΝΟΣ του όμως (παλιά ΔΕΝ ήταν, όλο και κάποιοι φιλοτιμούνταν), τι να πω, ίσως χρειάζεται.

ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ότι ΑΛΛΑ τα παλαιά δεδομένα και ΑΛΛΑ τα σημερινά.

ΠΑΝΤΩΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΙΣΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ. Αυτό ισχύει και στην ψαλτική λοιπόν.

Υ.Γ. Και μην πει κανείς ότι μιλάω έξω από το χορό (γιατί εμείς στη Θεσσαλονίκη έχουμε βοηθούς κλπ κλπ), γιατί της Αγίας Αικατερίνης την Αγρυπνία την έψαλλα σε ένα χωριό του Λαγκαδά και όχι στην Θεσσαλονίκη ολόκληρη μόνος, χωρίς ισοκράτες και τα ρέστα, ούτε έναν "διαβαστή" που λέμε. ΔΕΝ μου έλειψε το ίσο ούτε τα... μπουζούκια :D (δηλαδή τα παραπανίσια πράγματα).

Φιλικά
Κ.Ε.

Δηλ, κουράστηκες το ίδιο,απ'ότι θα κουραζόσουν με βοηθούς,ισοκράτες,κλπ;
Ε,δεν νομιζω!...:wink:
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Δηλ, κουράστηκες το ίδιο,απ'ότι θα κουραζόσουν με βοηθούς,ισοκράτες,κλπ;
Ε,δεν νομιζω!...:wink:

Να σου πω, προτιμώ την ευλογημένη κούραση από την ψυχοφθόρο ξεκούραση.

Ο νοών νοείτω...
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Γιώργος Μ.;20948 said:
Συμφωνώ με την ουσία των λεγομένων σας. Σημειώνω απλώς διευκρινιστικά στο

ότι ο όρος "νεορθόδοξος" έχει πολύ συγκεκριμένη αναφορά σε θρησκευτικο-ιδεολογική ομάδα (προφανώς άσχετη με το μήνυμά σας).

Με τον όρο νεορθόδοξος εννοώ όλη αυτή την κατρακύλα το κιτς και την ατομοκεντρικότητα που έχει πάρει η κοινωνία μας (αντίστοιχο του νεοέλληνας) ιδιεταίρως στους εκκλησιαστικούς ας τους πούμε κύκλους. Ανθρώπους που προβληματίζονται και στοχάζονται ερευνόντας τας γραφάς, που βγάζουν τα ίδια λογικά συμπεράσματα με τους Πατέρες της εκκλησίας μας και προσπαθούν ο βίος τους να είναι εν Χριστώ θα τους έλεγα ορθόδοξους σκέτο. Δεν νομίζω να υπάρχει κάτι άλλο ενδιάμεσο.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αυτή η τάση
κατρακύλα το κιτς και την ατομοκεντρικότητα που έχει πάρει η κοινωνία μας (αντίστοιχο του νεοέλληνας) ιδιεταίρως στους εκκλησιαστικούς ας τους πούμε κύκλους
όντως υπάρχει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Η δική μου επισήμανση έγινε για τη διάκριση αυτού που λέτε από κάτι πολύ ειδικότερο, τον "νεο-νικολαϊτισμό", όπως αποκαλεί το κίνημα ο Θέοκλητος Διονυσιάτης (βλ. π.χ εδώ).
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Γιώργος Μ.;21063 said:
Αυτή η τάση

όντως υπάρχει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Η δική μου επισήμανση έγινε για τη διάκριση αυτού που λέτε από κάτι πολύ ειδικότερο, τον "νεο-νικολαϊτισμό", όπως αποκαλεί το κίνημα ο Θέοκλητος Διονυσιάτης (βλ. π.χ εδώ).

Διάβασα προσεχτικά το άρθρο του Μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου και έμεινα αναύδος. Ο άνθρωπός, ο Θεός να τον φωτίζει, έχει όλη την καλή θέληση να προασπιστεί την παράδοσή μας όπως όλοι μας αλλά από τα γραφόμενά του δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει τίποτα απολύτως από αυτά που λέει και γράφει ο κος Γιανναράς. Επαναλαμβάνει δε την φράση του Καϊάφα "Λοιπόν ποίαν ανάγκην έχομεν μαρτύρων" και στέλνει τον κο Γιανναρά "ίνα σταυρωθεί"!!! :eek:
Έλεος! απλά Έλεος!
Όλα όσα γράφει ο μοναχός δεν στέκουν ούτε στο 1/10000000000. Διαστρεβλώνει τα γραφόμενα του κου Γιανναρά χειρότερα απ' ότι διαστρεβλώνουν την Καινή Διαθήκη οι ιεχωβάδες.
Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε αλλά ,όπως ο κι ίδιος παρατηρεί με το σωκρατικό απόφθεγμα, "Ουδείς εκών κακός". Αν κατανοήσει τον κο Γιαναρά, στα θέματα που θίγει στο άρθρο του, σίγουρα θα καταλάβει ότι αδίκως τον κατηγορεί. Ο Θεός να τον φωτίσει κι αυτόν κι εμάς..

Έχουμε φύγει από το θέμα μας όμως και ο Δημήτρης μου έχει κάνει παρατήρηση να μήν ανοίγουμε φιλοσοφικές συζητήσεις... :rolleyes:
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Να σου πω, προτιμώ την ευλογημένη κούραση από την ψυχοφθόρο ξεκούραση.

Ο νοών νοείτω...

Ε,οχι κ΄ψυχοφθόρος ξεκούραση!...
Ας με συγχωρείσετε,αλλά αυτό που κανατε εσείς ήταν ψυχοφθόρος κούραση!..:wink:Κ΄να μην επιδιώξω βοηθεια εστω κ΄μια φορά;Να μου λειπει το βύσινο,αφού τις περισσότερες Κυριακες είμαι μόνος!...
Μπορείτε να το κάνετε συχνα κ΄εσεις αυτο;Αν ναι,τότε τα ξαναλέμε!..:D
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Ε,οχι κ΄ψυχοφθόρος ξεκούραση!...

Αδυνατείς να πιάσεις το νόημα.
Βλέπεις τα πράγματα ΕΝΤΕΛΩΣ ορθολογιστικά.

ΕΝΝΟΩ λοιπόν ότι μεταξύ του αντιπαραδοσιακού ισοκράτη και του μικροφώνου προτιμώ την ανθρώπινη φωνή. ΑΝ ο ναός είναι μεγάλος και είμαι μόνος, τότε το μικρόφωνο θα μπει ΟΧΙ για να με ξεκουράσει αλλά για πρακτικούς λόγους.

Ο ισοκράτης ΔΕΝ έχει ΚΑΜΙΑ δουλειά. Θέλεις και μπορείς, κατάλαβέ το. Δεν θέλεις και δεν μπορείς, μη το καταλαβαίνεις.

Ας με συγχωρείσετε,αλλά αυτό που κανατε εσείς ήταν ψυχοφθόρος κούραση!..:wink:Κ΄να μην επιδιώξω βοηθεια εστω κ΄μια φορά;Να μου λειπει το βύσινο,αφού τις περισσότερες Κυριακες είμαι μόνος!...

Δεν το επιδίωξα, έτσι έγινε. Όταν λοιπόν γίνεται, όποιος έχει ευθύνη στο αναλόγιο να βγάλει την ακολουθία πρέπει να ξέρει και να μπορεί να μην κουράζεται. Αν δεν μπορεί, θέλει προπόνηση.

Και βέβαια να επιδιώκεις βοήθεια. Να ξεχωρίζουμε το σωστό από την κουταμάρα.

Μπορείτε να το κάνετε συχνα κ΄εσεις αυτο;Αν ναι,τότε τα ξαναλέμε!..:D

ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ, να μη σου πω και για ποια μαθήματα μιλάμε...

Φιλικά
Κ.Ε.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Διάβασα προσεχτικά το άρθρο του Μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου και έμεινα αναύδος. Ο άνθρωπός, ο Θεός να τον φωτίζει, έχει όλη την καλή θέληση να προασπιστεί την παράδοσή μας όπως όλοι μας αλλά από τα γραφόμενά του δείχνει ότι δεν έχει καταλάβει τίποτα απολύτως από αυτά που λέει και γράφει ο κος Γιανναράς. Ο Θεός να τον φωτίσει κι αυτόν κι εμάς..

Έχουμε φύγει από το θέμα μας όμως και ο Δημήτρης μου έχει κάνει παρατήρηση να μήν ανοίγουμε φιλοσοφικές συζητήσεις... :rolleyes:

Αγαπητέ Ευάγγελε,
έχοντας παρακολουθήσει την σχετική αντιπαράθεση από χρόνια και από σχετικά κοντά κι έχοντας αναπτύξει και μια σχετική ευαισθησία επί του θέματος (όθεν και η ένστασή μου βλέποντας τη λέξη "νεορθόδοξος") διαφωνώ απόλυτα με τις θέσεις που καλοπροαίρετα εκφράζεις, αλλά το ψαλτικό αυτό φόρουμ αυτό δεν προσφέρεται για μια σχετική συζήτηση (πολλώ μάλλον τη στιγμή που θα προκύψει μακροσκελής διαφωνία). Θα ήθελα πολύ με τους φίλους μου να συμφωνώ πάνω σε πολύ βασικά, κατ' εμέ θέματα, αλλά μπορεί αυτό να είναι και εγωισμός.
Μένω λοιπόν στο ότι σέβομαι την άποψή σου, σου εφιστώ μόνο φιλικά την προσοχή στις πιθανές παρανοήσεις που μπορεί να προκαλέσει ανάμεσα σε ενημερωμένους ανθρώπους η χρήση της λέξης "νεορθόδοξος" (σ' αυτό τουλάχιστον τώρα συμφωνείς), και θέλω να σου προτείνω, μάλλον να σε παρακαλέσω, να διαγράψουμε από κοινού τα σχετικά μηνύματα, από σεβασμό αφενός σε γνώμες που θα ήθελαν αλλά δεν μπορούν να αναπτυχθούν εδώ πέρα και, αφετέρου προς διευκόλυνση του καλού μας διαχειριστή και των άλλων μελών του φόρουμ. (Ενημέρωσέ με με Π.Μ. αν συμφωνείς, παρακαλώ).
Κλείνοντας να σου ευχηθώ με πολλή εν Χριστώ αγάπη "Καλά Χριστούγεννα" και καλή δύναμη και φώτιση στην όποια διακονία σου.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
"...Είμαι βέβαιος ότι, ισχυριζόμενος κανείς ή αποδεχόμενος ως αλήθεια τα αντιχριστιανικά αυτά κενοφωνήματα, ούτε έμαθε πο*τέ τι σημαίνει το παρά φύση, το κατά φύση και το υπέρ φύση, αλλ' ούτε και εμπειρικώς εδοκίμασε ποτέ τη χάρι του αγίου Πνεύματος. Γιατί αν εγνώριζε τις ενέργειες της παραφυσικής και εμπαθούς καταστάσεως, στις οποίες εντάσσονται οι σωματικοί έρωτες, συνοδευόμενοι από ακάθαρτα συναισθήματα, θα προσπαθούσε να θεραπευθή, για να φθάση τουλάχιστο στην κατάστα*ση της φυσικής υγείας της ψυχής, όπου λειτουργούν τα πάντα απαθώς, κατά το Αποστολικό: «πάντα καθαρά τοις καθαροίς»..".

Φίλε Γεώργιε,
Ο τρόπος που κατανοεί τον Γιανναρά δεν στέκει καθόλου. Δεν είναι πουθενά ο Γιανναράς υπέρ του εμπαθούς έρωτος. Ομιλεί για σχέση, η οποία σχέση ευλογείται από τον Θεό στο μυστήριο του γάμου. Όταν λέει πάλι ότι το μυστήριο του γάμου δεν είναι αναγκαίο για τον έρωτα, αναφέρεται στην ιδανική σχέση των ανθρώπων στην Βασιλεία του Θεού που έχουν πλήρως απαλαχθεί από τα πάθη τους και αυτό είναι ο παράδεισος "εν γαρ τη αναστάσει ούτε γαμούσιν ούτε εκγαμίζονται, αλλ΄ ως άγγελοι Θεού εν ουρανώ εισί".

Ο σαρκικός έρωτας είναι ευλογημένος από τον θεό "αυξάνεσθε και πληθύνεσθε". Ο έρωτας δηλαδή είναι ζωοποιός και ζωογόνος.
"Πάντα μοι έξεστιν, αλλ' ου πάντα συμφέρει· πάντα μοι έξεστιν, αλλ' ουκ εγώ εξουσιασθήσομαι υπό τινος" Όλα μας επιτρέπονται αλλά να μην εξουσιαστούμε από αυτά λέει ο απόστολος Παύλος. Ο άνθρωπος είναι πλασμένος ελεύθερος και ο παράδεισος είναι το αποτέλεσμα της συναθλήσεώς του πάντα όμως με την χάρη του θεού. Ο έρωτας λοιπόν είναι σαν το μαχαίρι μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις προς δόξαν θεού ή προς δόξαν της νοσηρής ψυχαναγκαστικής εμπάθειας που είναι η αμαρτία.

Το Άσμα ασμάτων του προφητάνακτος Σολομώντος δείχνει τον θείο έρωτα μέσα από το πρίσμα του σαρκικού έρωτα. Έτσι μπορεί ο απλός άνθρωπος να κατανοήσει το μέγεθος της αγάπης του θεού η οποία προτυπώνεται στη φύση μέσα από αυτόν τον έρωτα.
"Φιλησάτω με ἀπὸ φιλημάτων στόματος αὐτοῦ, ὅτι ἀγαθοὶ μαστοί σου ὑπὲρ οἶνον,....δύο μαστοί σου ὡς δύο νεβροὶ δίδυμοι δορκάδος οἱ νεμόμενοι ἐν κρίνοις"
Περιγράφει τις θηλές της νύμφης, η οποία εικονίζει την εκκλησία του Χριστού, με δίδιμα νεαρά ζαρκάδια που βόσκουν σε λιβάδι από κρίνα. Τι ωραία εικόνα πραγματικά. Πόσο αυτή όμως η εικόνα μπορεί εύκολα να εκπορνευτεί και να οδηγήσει στον θάνατο. Η φύση μας μετά την πτώση ρέπει προς την αμαρτία, την εγωκεντρική δηλαδή και άπληστη διαχείρηση της φύσης, στην εμπόρευση και "υπερκατανάλωσης" αυτού του θείου δώρου, του έρωτα.

Το φαγητό είναι επίσης είναι ευλογημένο. Μια ισορροπημένη διατροφή μας δίνει υγεία και ευεξία, η υπερβολή όμως βλάπτει και οδηγεί σε σωματικές νόσους και στον σωματικό θάνατο. Η ζάχαρη για παράδιγμα, ώς υδατάνθρακας ταχείας απορρόφησης, είναι ιδανική για αποκατάσταση του οργανισμού για έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων κατα την διάρκεια της άθλησης. Για έναν υπάλληλο γραφείου ο οποίος δεν κινείται καθόλου, κάθεται και τρώει λουκούμια καθαρά μόνο προς τέρψη και ηδωνή, είναι καταστροφική.

Αυτά έχω καταλάβει διαβάζοντας τον κο Γιανναρά.

Πουθενά δεν εκθειάζει τον εμπαθή έρωτα και τις προγαμιαίες σχέσεις. Εστιάζει όμως στην υπερβολική δαιμονοποίηση αυτού του αγαθού του Θεού. Κατακρίνει το πνεύμα φόβου για τον έρωτα και τον πανικό που σπέρνουν μερικοί ιερείς στις ψυχές των νέων. Φίλε Γεώργιε αυτός ο φόβος για τον έρωτα έχει καταστρέψει ανθρώπινες ψυχές, έχω χάσει φίλους μου στα ψυχιατρεία από αυτήν την δαιμονοποίηση που κάνουν κάποιοι ιερείς αυτού του αγαθού του θεού το οποίο το εξισώνουν με την αμαρτωλή του χρήση που είναι η εμπάθεια. Δεν λέει ο θεός να απαρνηθούμε την φύση μας αλλά να την υπερβούμε. Δεν λέει ο θεός ότι θα πάνε μόνο οι παρθένοι και οι αμόλυντοι στον παράδεισο. Συγχώρεσε την πόρνη και της χάρισε τον παράδεισο διότι "ηγάπησεν πολυ". Δεν προτρέπει λοιπόν ο Γιανναράς στην εμπάθεια και στο αχαλίνωτο σεξ "προς δόξαν θεού" όπως έκαναν ή θα κάνουν οι Νικολαίτες (βλ Αποκάλυψη Ιωάννου) και κακώς του καταλογίζουν όλα αυτά. Σε πολλά μάλλιστα συμφωνεί με τον μοναχό Θεόκλειτο αλλά ο ίδιος ο μοναχός δείχνει ότι δεν τα αντιλαμβάνεται, τα παρερμηνεύει και τα παρουσιάζει με διαμετρικά αντίθετο νόημα από αυτό που θέλει να πεί ο Γιανναράς.

Λοιπόν ας μας πεί ο συντονιστής αν μπορούμε να συνεχίσουμε σε άλλο θέμα την ενδιαφέρουσα αυτή συζήτηση "περί έρωτος" ή να το γυρίσουμε σε prive.
Προτείνω να ανοιχτεί θέμα "περί Φύσεως αρμωνίας και έρωτος" άλλωστε ένα από τα πρώτα βιβλία της αρμονικής της μουσικής, ο Τίμαιος του Πλάτωνα, αυτόν τον τίτλο είχε :rolleyes:
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Αδυνατείς να πιάσεις το νόημα.
Βλέπεις τα πράγματα ΕΝΤΕΛΩΣ ορθολογιστικά.

ΕΝΝΟΩ λοιπόν ότι μεταξύ του αντιπαραδοσιακού ισοκράτη και του μικροφώνου προτιμώ την ανθρώπινη φωνή. ΑΝ ο ναός είναι μεγάλος και είμαι μόνος, τότε το μικρόφωνο θα μπει ΟΧΙ για να με ξεκουράσει αλλά για πρακτικούς λόγους.

Ο ισοκράτης ΔΕΝ έχει ΚΑΜΙΑ δουλειά. Θέλεις και μπορείς, κατάλαβέ το. Δεν θέλεις και δεν μπορείς, μη το καταλαβαίνεις.



Δεν το επιδίωξα, έτσι έγινε. Όταν λοιπόν γίνεται, όποιος έχει ευθύνη στο αναλόγιο να βγάλει την ακολουθία πρέπει να ξέρει και να μπορεί να μην κουράζεται. Αν δεν μπορεί, θέλει προπόνηση.

Και βέβαια να επιδιώκεις βοήθεια. Να ξεχωρίζουμε το σωστό από την κουταμάρα.



ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΕΑ, να μη σου πω και για ποια μαθήματα μιλάμε...

Φιλικά
Κ.Ε.

Για το τελευταιο,μάλλον εσυ δεν καταλαβες!..:wink:
Κατσε κ΄ψάλλε κάθε Κυριακη μονος,χωρις ισοκράτημα κ΄αριστερό,για να δουμε μετά,θα νιώθεις ομορφα;..:eek:
Κ΄επαναλαμβανω,όπως κ΄καποιοι αλλοι συναδελφοι εχουν προηγουμένως πει,''αναγκαιο'' κακο μπορούμε να θεωρήσουμε τον ισοκράτη.Δεν επιχειρεις να αντικαταστήσεις τους υπαρχοντες ισοκράτες με μηχανημα,εννοειται αυτο!...Αυτο θα ηταν μεγαλύτερη βλακεια!...:(
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Για το τελευταιο,μάλλον εσυ δεν καταλαβες!..:wink:
Κατσε κ΄ψάλλε κάθε Κυριακη μονος,χωρις ισοκράτημα κ΄αριστερό,για να δουμε μετά,θα νιώθεις ομορφα;..:eek:
Κ΄επαναλαμβανω,όπως κ΄καποιοι αλλοι συναδελφοι εχουν προηγουμένως πει,''αναγκαιο'' κακο μπορούμε να θεωρήσουμε τον ισοκράτη.Δεν επιχειρεις να αντικαταστήσεις τους υπαρχοντες ισοκράτες με μηχανημα,εννοειται αυτο!...Αυτο θα ηταν μεγαλύτερη βλακεια!...:(
Να μην κάνουμε την δική μας αδυναμία αναγκαίο κακό και κανόνα.

Εγώ εκεί που έψαλλα, για τρία χρόνια έψαλα ουσιαστικά μόνος και μάλιστα με λάθος ισοκράτημα (...να σε είχα από μια γωνιά να ακούσεις Κασσιανή Ιακώβου με λάθος ισοκράτημα από την αρχή μέχρι το τέλος-και να μην μπορώ να κάνω τίποτα...) , ώσπου σιγά-σιγά έκανα κάποιους μαθητές και άρχισα να έχω κόσμο που μπορούσε να συμψάλλει και να ισοκρατεί σωστά.

Όλα γίνονται αλλά θέλει κόπο. Εύκολα δεν γίνεται τίποτα.

Και δεν είμαι ούτε ήρωας, ούτε ο μόνος που το έχει κάνει αυτό. Και ναι κουράστηκα πολύ αυτά τα χρόνια που έψαλλα χωρίς βοήθεια και χωρίς ισοκράτημα.

Θα πεις και ποιός έρχεται τώρα για να μάθει ψαλτική;

Γιατί νομίζεις ότι σ' εμένα ήρθαν;;; Τους έφερα και μερικούς μάλιστα "σηκωτούς"... Μερικοί ήρθαν κι από μόνοι τους. Πάει ο καιρός που έρχονταν. Τώρα τους φέρνουμε. Και φυσικά σε λίγο καιρό θα τους πληρώνουμε κιόλας.

Το δεν μπορώ δεν το δέχομαι. Δεν υπάρχει δεν μπορώ. Αν αυτό μπορεί να γίνει στην επαρχία και μάλιστα 15 χιλιόμετρα έξω από την Τρίπολη (ούτε καν μέσα) τότε γίνεται παντού. Δουλειά θέλει.

Αν απλά θες να έχεις ισοκράτη και ψάχνεις μια δικαιολογία απέναντι στον εαυτό σου, ΟΚ. Αλλά εμένα μου ακούγεται σαν να λέμε και στις άλλες αλεπούδες να κόψουν την ουρά τους. Και συγχώρα με αν σε παρεξήγησα.

Απλά ο μηχανικός ισοκράτης είναι και μια καλή δικαιολογία να μην φτιάξουμε ποτέ μαθητές που θα μάθουν να ισοκρατούν και να συμψάλλουν.:wink:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καλά τα λες,αλλα που θα βρείς μαθητές σ'ενα χωριο,που εχει εκκλησιασμα παπούδες,γιαγιάδες κ' χωρίς καν παιδιά στο Ιερο;
Κ' οπως προείπα,εχω έναν μαθητη μου για αριστερο,όμως οχι καθε Κυριακη,επειδη ειναι φοιτητης αυτη την περίοδο.
Αλλα πάλι,δεν λες πως κατάφερα να εχω κ' ενα άτομο...Ρωτηστε αν θέλετε,τον ιδιο,πως κ' σε τι συνθηκες κατάφερε να σταθει στο αναλόγιο...Με νυχια κ' με δοντια προσπάθησα να τον κρατησω,όταν καποια αλλα παιδια,συμμαθητες του στην εκμάθηση της Β.Μ.εγκατέλειψαν την προσπάθεια...Κ' τα καταφερε χαρη στις δικες του προσπάθειες περισσότερο κ' γιατι το λέω αυτό;...Γιατι στις κλειστες κοινωνίες,(χωρια)πάντα υπαρχει το ''πεικαρισμα'' κ' το δηθεν ''αθωο'' πείραγμα του κοσμου.Π.χ.οταν καποιος εχει μια επιθυμια που αφορά το Ιερο,το αναλογιο,κλπ. αντιμετωπίζει τα πειράγματα των συγχωριανων του!...Ας μη σας φανει περίεργο αυτο,συμβαίνει,δυστυχώς!..:(Τέλως παντων ξεφύγαμε πάλι!..:D
 
Top