Ηλεκτρονική τράπεζα μουσικών κειμένων

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος

Όπου ακούς "Χ. Χάλαρης", κράτα ομπρέλλα (για τα ψέμματα), κόσκινο (για τις πληροφορίες που δίνει) και μικρό καλάθι (αυτός κρατάει μεγάλο). Ας μην πώ δε για την "μετάφραση μέσω λογισμικού" όλων των μουσικών κειμένων, παλαιών τε και νέων.
Ενδεικτική είναι η προ ετών δια των εφημερίδων διακήρυξή του περί της ανακαλύψεως από αυτόν της πρώτης "Βυζαντινής Όπερας" (μέρος μιας κοσμικής Βυζαντινής Μουσικής, που οι σκοταδιστές παπάδες και ψαλτάδες την κρύβουν και αυτός την ξεσκεπάζει) και ότι οι Βυζαντινοί δεν ήταν τελικά μουσικώς απολίτιστοι, αφού είχαν τελικά όπερα! Μετά από δημοσιεύσεις διαφόρων, ο Καθ. κ. Γρ. Στάθης αποκάλυψε το τί είχε συμβεί. Επρόκειτο για την Ακολουθία της καμίνου. Του την γνωστοποίησε ο κ. Στάθης στην ΙΜ Ιβήρων (όπου το αυτόγραφο Μανουήλ του Χρυσάφου που την περιέχει) και του είπε ότι είχε δημοσιεύσει περί αυτής ο Milos Velimirovic στα Dumbarton Oaks Papers το 1961. Παρ' όλα αυτά ο κ. Χάλαρης διεκήρυξε την "ανακάλυψή" του και τα υπόλοιπα που είπε.
Ελπίζω βέβαια να δώσει τουλάχιστον μια καλή ψηφιακή συλλογή και να τον ευγνωμονούμε γι' αυτό τουλάχιστον. Όλα τα υπόλοιπα όμως, με όσο καλή διάθεση να θέλουμε να τα δούμε, στερούνται επιστημονικότητος και πολλές φορές και σοβαρότητος. Ελπίζω πάντα βέβαια να διαψευσθώ από το παρόν εγχείρημά του.

(Ο Χ. Χάλαρης υπήρξε ωστόσο ένας πρωτοπόρος της Ελληνικής μουσικής με δικές του συνθέσεις βασισμένες στην παραδοσιακή μουσική, όπως π.χ. και ο Γιάννης Μαρκόπουλος. Τραγούδια του τραγούδησαν ο μακαρίτης Νίκος Ξυλούρης και ο Χρύσανθος Θεοδωρίδης (;), ο Πόντιος. Δεν ξέρω γιατί ο ΧΧ δεν συνέχισε αυτή την δημιουργική του πορεία)
 
Όπου ακούς "Χ. Χάλαρης", κράτα ομπρέλλα (για τα ψέμματα), κόσκινο (για τις πληροφορίες που δίνει) και μικρό καλάθι (αυτός κρατάει μεγάλο). Ας μην πώ δε για την "μετάφραση μέσω λογισμικού" όλων των μουσικών κειμένων, παλαιών τε και νέων.
Ενδεικτική είναι η προ ετών δια των εφημερίδων διακήρυξή του περί της ανακαλύψεως από αυτόν της πρώτης "Βυζαντινής Όπερας" (μέρος μιας κοσμικής Βυζαντινής Μουσικής, που οι σκοταδιστές παπάδες και ψαλτάδες την κρύβουν και αυτός την ξεσκεπάζει) και ότι οι Βυζαντινοί δεν ήταν τελικά μουσικώς απολίτιστοι, αφού είχαν τελικά όπερα! Μετά από δημοσιεύσεις διαφόρων, ο Καθ. κ. Γρ. Στάθης αποκάλυψε το τί είχε συμβεί. Επρόκειτο για την Ακολουθία της καμίνου. Του την γνωστοποίησε ο κ. Στάθης στην ΙΜ Ιβήρων (όπου το αυτόγραφο Μανουήλ του Χρυσάφου που την περιέχει) και του είπε ότι είχε δημοσιεύσει περί αυτής ο Milos Velimirovic στα Dumbarton Oaks Papers το 1961. Παρ' όλα αυτά ο κ. Χάλαρης διεκήρυξε την "ανακάλυψή" του και τα υπόλοιπα που είπε.
Ελπίζω βέβαια να δώσει τουλάχιστον μια καλή ψηφιακή συλλογή και να τον ευγνωμονούμε γι' αυτό τουλάχιστον. Όλα τα υπόλοιπα όμως, με όσο καλή διάθεση να θέλουμε να τα δούμε, στερούνται επιστημονικότητος και πολλές φορές και σοβαρότητος. Ελπίζω πάντα βέβαια να διαψευσθώ από το παρόν εγχείρημά του.

(Ο Χ. Χάλαρης υπήρξε ωστόσο ένας πρωτοπόρος της Ελληνικής μουσικής με δικές του συνθέσεις βασισμένες στην παραδοσιακή μουσική, όπως π.χ. και ο Γιάννης Μαρκόπουλος. Τραγούδια του τραγούδησαν ο μακαρίτης Νίκος Ξυλούρης και ο Χρύσανθος Θεοδωρίδης (;), ο Πόντιος. Δεν ξέρω γιατί ο ΧΧ δεν συνέχισε αυτή την δημιουργική του πορεία)

Nα κάνω μία ερώτηση. Η αμφισβήτηση που κάνετε είναι στον Χάλαρη και την μέθοδό του ή θεωρείτε a priori ότι δεν υπάρχει κοσμική Βυζαντινή Μουσική; Τα μουσικά κείμενα τα οποία επικαλείται είναι υπαρκτά ή ανύπαρκτα άσχετως με το αν τα ερμηνεύει σωστά ή λάθος;
 
Top