Ζητείται Β' Ιεροψάλτης για την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα

Status
Not open for further replies.

ALEX8888

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΝΤΩΝΗΣ
Αγαπητέ κύριε emakri,

Πρώτον: πως γνωρίζετε σε κάθε περιοχή εάν υπάρχουν διαθέσιμα άτομα που να πληρούν τις προϋποθέσεις ή όχι; Και στη περίπτωση που δεν υπάρχουν σε μία περιοχή, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σε κάποια άλλη περιοχή;

Δεύτερον: Πως γνωρίζετε ότι ο Ιερός Ναός θα αδυνατούσε να τον πληρώσει; Γιατί απαραίτητα θα έπρεπε να πληρώσει μόνο ο Ιερός Ναός; Προφανώς αναφέρεστε για αυτά που γνωρίζετε και στην έκταση που τα γνωρίζετε. Πάντως, σας ευχαριστώ που συνδέσατε την παρακμή ως αποτέλεσμα της διαχείρισης του ζητήματος εκ μέρους σας και δεν υποστηρίχθηκε η αναξιοκρατία στο βαθμό που θα θέλατε.

Αλέξανδρος Κακαντώνης

Υ.γ. Οι δημόσιες συζητήσεις απαιτούν και επώνυμους συμμετέχοντες.
 

Μάριος

Μέλος
Από περιέργεια καθαρά, μπορώ να ρωτήσω τους λόγους που αποκλείονται οι των αναγνωρισμένων από το κράτος μουσικών σχολών ?
Έχω υπάρξει μαθητής και καθηγητής σε ωδείο και έχω μαθητεύσει σε μουσική σχολή οπότε έχω δει και τις δύο όψεις του νομίσματος και με ξενίζει η διάκριση καθότι πρέπει να πω ότι στο τέλος δεν είδα κάποια ουσιαστική διαφορά μεταξύ των δύο.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Εννοείται πως αναφερόμαστε στο σκεπτικό της πρόσληψης που προφανώς δε βαρύνει εσάς και δεν κατηγορούμε εσάς. Η αξιολόγηση θα είναι δίκαιη, δεν αμφιβάλλουμε σ' αυτό.

Και τα κριτήρια δεν είναι παράλογα. Κάποια εμπειρία θα τα έχει προσδιορίσει (την οποία και περιμένουμε με ενδιαφέρον να μας παραθέσετε).
Είναι όμως άκομψος ο τρόπος που δίδονται και θα εκτεθείτε στην περίπτωση που τελικά δεν καταφέρετε να τα ικανοποιήσετε. Θα μπορούσατε να τα εφαρμόσετε σιωπηρά, όταν θα συγκρίνετε τις αιτήσεις.

Το παράλογο είναι η περιστασιακή επάνδρωση ενός αναλογίου.
Καλό είναι ένας ναός να έχει και να επιδιώκει να έχει σταθερούς τους ψάλτες που εν γένει μπορεί να έχει.
Όταν παίρνεις την απόφαση να δουλέψεις με έναν, θα πρέπει να το εννοείς και για τη Μ. Εβδομάδα, το πανηγύρι κλπ.
Διαφορετικά περνάει το μήνυμα πως και οι πιστοί καλά κάνουν και δεν έρχονται τον υπόλοιπο καιρό.
 

mythos

Νέο μέλος
Η αξιολόγηση θα είναι δίκαιη, δεν αμφιβάλλουμε σ' αυτό.
Μήπως η δικαιοσύνη είναι σχετική? Χωρίς να αναφέρομαι στον κ.Κακαντώνη, καλοπροαίρετες ερωτήσεις. Είθισται οι δεξιοί να διαλέγουν αποκλειστικά τους αριστερούς?
Και πόσες είναι οι πιθανότητες ένας ψάλτης να διαλέξει για απέναντι του έναν "καλύτερο" του( όπως και αν το εννοεί κάποιος αυτό, γνώσεις, εμπειρία, φωνή) ;
 

ALEX8888

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΝΤΩΝΗΣ
Αγαπητέ κύριε giorgogoudi,

Το σκεπτικό της πρόσληψης εννοείται ότι βαρύνει αποκλειστικά εμένα, καθώς όπως θα προσέξατε σε προηγούμενο μήνυμά μου, γράφω ότι τα κριτήρια τα έθεσα εγώ.

Οι συμμετέχοντες σε μία δημόσια πρόσκληση πρέπει να γνωρίζουν όλα τα κριτήρια που απαιτούνται για τη συμμετοχή τους, έτσι ώστε να αποφασίσουν εάν θα συμμετάσχουν ή όχι. Μετά την κατάθεση των δικαιολογητικών και των ηχογραφήσεων, θα ήταν αδύνατο να εφαρμοστούν σιωπηρά -όπως λέτε-, καθώς ο κάθε συμμετέχοντας θα προσκόμιζε διαφορετικό ηχογραφημένο ύμνο, σύμφωνα με την επιλογή του, με αποτέλεσμα να αναγκαστώ να συγκρίνω ύμνους ανόμοιας βαρύτητας μεταξύ τους.

Όσο για την περιστασιακή επάνδρωση ενός αναλογίου -όπως λέτε-, λογικά θα προσέξατε την ανακοίνωσή μου ότι πρόκειται για Παρεκκλήσιο και όχι για μεγάλο Ναό. Συνεπώς, το να υπάρχει μονίμως αριστερός Ιεροψάλτης, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι ίσως δεν είναι πάντα εφικτό. Εννοείται ότι θα πρέπει πάντα να εξαντλούνται όλα τα περιθώρια ούτως ώστε να υπάρχουν και οι δύο Ιεροψάλτες, όμως, επαναλαμβάνω, κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εφικτό. Επομένως και εμείς οι Ιεροψάλτες, θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις, τις συνθήκες, τον εκάστοτε χώρο, αλλά και άλλα πολλά και να μη βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα.

Τέλος, όσον αφορά την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα (περιστασιακή επιλογή Ιεροψάλτου) και επειδή αναφέρατε σε προηγούμενο μήνυμά σας ότι θα μπορούσαν να επιλεγούν και "παρατρεχάμενοι" -όπως τους ονομάσατε-, πιστεύω ότι δεν υπάρχει συνάδελφος που να μη συμφωνεί ότι οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος απαιτούν ιδιαίτερες ιεροψαλτικές ικανότητες και επιπλέον έχουν διαφορετική βαρύτητα από πάρα πολλές πλευρές.

Σας ευχαριστώ.
Αλέξανδρος Κακαντώνης

Υ.γ Οι δημόσιες συζητήσεις απαιτούν και επώνυμους συμμετέχοντες.
 
Last edited:

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Εσάς σας βαρύνουν τα κριτήρια και η εφαρμογή τους. Το λεγόμενο "σκεπτικό" είναι η απόφαση ο ναός να προσλαμβάνει αριστερό μόνο στις εορτές, που φαντάζομαι ότι δεν είναι δική σας, εκτός αν βάζετε τα λεφτά από την τσέπη σας για να μπορέσετε να ψάλετε σαν άνθρωπος στις δύσκολες αυτές ημέρες. Δεκτό κι αυτό.

Αυτό που είπα για την παράλειψη αναφοράς κριτηρίων αναφερόταν στο είδος πτυχίου. Το ηχητικό σωστά το προσδιορίσατε να είναι συγκεκριμένο για να μη συγκρίνετε μήλα με πορτοκάλια. Αλλά το να πείτε στον εκάστοτε απορριφθέντα ότι προτιμήθηκε κάποιος νεότερος που θα έχει μεγαλύτερη αντοχή ή με μεγαλύτερη ανάγκη (o εβδομηντάρης μια σύνταξη όλο και την έχει) ή κάποιος με πιο "ισχυρό" χαρτί, ακόμα και συγκρίνοντας μεταξύ τους ωδεία, δεν είναι και τόσο κακό. Σίγουρα σας ξεφορτώνει βέβαια από το άνοιγμα πολλών mail.

Στο θέμα της ύπαρξης αριστερού αναλογίου ήμουν ξεκάθαρος ότι δεν κατέκρινα το ότι δεν υπάρχει γενικώς. Κανονικοί ναοί πλέον κι όχι απλά παρεκκλήσια έχουν μόνο ένα αναλόγιο, οπότε αυτό είναι σεβαστό. Αλλά εφόσον δεν υπάρχει γενικώς και αφού πρόκειται για παρεκκλήσιο, γιατί να υπάρξει και τώρα και μετά ο άνθρωπος που θα έρθει να πρέπει να ξαναφύγει;

Ακριβώς για να καταλάβουμε τις καταστάσεις και τις συνθήκες γίνονται αυτά τα σχόλια και ζητούνται οι εξηγήσεις.

Εγώ ήμουν που μίλησα για παρατρεχάμενους. Που δε σημαίνει ότι είναι ανίκανοι να τα βγάλουν πέρα. Από την άλλη, όσοι είναι ικανοί στο επίπεδο που περιγράφετε, αναζητούν να βρουν μια μόνιμη θέση, έστω και εκτός μητροπόλεως, οπότε μας κάνει λίγο εντύπωση η ελπίδα να τους βρείτε να περιμένουν την αγγελία σας.

Η επωνυμία νομίζω δεν είναι προϋπόθεση συμμετοχής στο παρόν φόρουμ. Επίσης, το γεγονός ότι η δημοσιότητα ξεπερνά τα όρια του φόρουμ αυτού και τα ονόματά μας θα είναι ορατά και σε οποιονδήποτε μας αναζητά στο διαδίκτυο, πιθανώς κακόβουλα, δημιουργεί ενδοιασμούς. Ειδικά όταν με τη συμμετοχή μας δηλώνουμε και τη θρησκευτική μας τοποθέτηση που είναι προσωπικό δεδομένο. Κι άλλο να μας δει κάποιος να παριστάμεθα ή να ψάλλουμε σε ένα ναό κι άλλο στο google.
 
Last edited:

ALEX8888

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΝΤΩΝΗΣ
Αγαπητέ PANAG,

μη συγκρίνετε ανόμοιες εποχές μεταξύ τους!!

Ευχαριστώ.
Αλέξανδρος Κακαντώνης

Υ.γ οι δημόσιες συζητήσεις απαιτούν και επώνυμους συμμετέχοντες.
 

tzark

Μέλος
Αχ Παναγιωτίδη μου. ΔΕν έκανες για αριστερος σε Παρεκκλήσιο.
Με κάθε σεβασμό .Καλή Ανάσταση

Άλλες Εποχές......

“Διπλώματα προερχόμενα από Μουσικές Σχολές (Αναγνωρισμένες ή μη) δε γίνονται δεκτά.” Αυτή είναι η αρχή....

Σε λίγο για να έχεις δεξιό αναλόγιο ( τουλάχιστον στις μεγάλες Ενορίες ) θα πρέπει να έχεις πτυχίο ΑΕΙ - Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής ή και πτυχίο Θεολογίας.
 
Last edited:

ALEX8888

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΝΤΩΝΗΣ
Αγαπητέ giorgogoudi,

Αφήστε το το θέμα. Κινούμαστε σε διαφορετικό μήκος κύματος!

Με αυτό το μήνυμα σταματάω εδώ τη συζήτηση σχετικά με την ανακοίνωσή μου περί επιλογής αριστερού Ιεροψάλτου για τη Μεγάλη Εβδομάδα.


Σας ευχαριστώ όλους, να είστε καλά και καλή συνέχεια.

Με εκτίμηση,
Αλέξανδρος Κακαντώνης
 

tzark

Μέλος
Εσάς σας βαρύνουν τα κριτήρια και η εφαρμογή τους. Το λεγόμενο "σκεπτικό" είναι η απόφαση ο ναός να προσλαμβάνει αριστερό μόνο στις εορτές, που φαντάζομαι ότι δεν είναι δική σας, εκτός αν βάζετε τα λεφτά από την τσέπη σας για να μπορέσετε να ψάλετε σαν άνθρωπος στις δύσκολες αυτές ημέρες. Δεκτό κι αυτό.

Αυτό που είπα για την παράλειψη αναφοράς κριτηρίων αναφερόταν στο είδος πτυχίου. Το ηχητικό σωστά το προσδιορίσατε να είναι συγκεκριμένο για να μη συγκρίνετε μήλα με πορτοκάλια. Αλλά το να πείτε στον εκάστοτε απορριφθέντα ότι προτιμήθηκε κάποιος νεότερος που θα έχει μεγαλύτερη αντοχή ή με μεγαλύτερη ανάγκη (o εβδομηντάρης μια σύνταξη όλο και την έχει) ή κάποιος με πιο "ισχυρό" χαρτί, ακόμα και συγκρίνοντας μεταξύ τους ωδεία, δεν είναι και τόσο κακό. Σίγουρα σας ξεφορτώνει βέβαια από το άνοιγμα πολλών mail.

Στο θέμα της ύπαρξης αριστερού αναλογίου ήμουν ξεκάθαρος ότι δεν κατέκρινα το ότι δεν υπάρχει γενικώς. Κανονικοί ναοί πλέον κι όχι απλά παρεκκλήσια έχουν μόνο ένα αναλόγιο, οπότε αυτό είναι σεβαστό. Αλλά εφόσον δεν υπάρχει γενικώς και αφού πρόκειται για παρεκκλήσιο, γιατί να υπάρξει και τώρα και μετά ο άνθρωπος που θα έρθει να πρέπει να ξαναφύγει;

Ακριβώς για να καταλάβουμε τις καταστάσεις και τις συνθήκες γίνονται αυτά τα σχόλια και ζητούνται οι εξηγήσεις.

Εγώ ήμουν που μίλησα για παρατρεχάμενους. Που δε σημαίνει ότι είναι ανίκανοι να τα βγάλουν πέρα. Από την άλλη, όσοι είναι ικανοί στο επίπεδο που περιγράφετε, αναζητούν να βρουν μια μόνιμη θέση, έστω και εκτός μητροπόλεως, οπότε μας κάνει λίγο εντύπωση η ελπίδα να τους βρείτε να περιμένουν την αγγελία σας.

Η επωνυμία νομίζω δεν είναι προϋπόθεση συμμετοχής στο παρόν φόρουμ. Επίσης, το γεγονός ότι η δημοσιότητα ξεπερνά τα όρια του φόρουμ αυτού και τα ονόματά μας θα είναι ορατά και σε οποιονδήποτε μας αναζητά στο διαδίκτυο, πιθανώς κακόβουλα, δημιουργεί ενδοιασμούς. Ειδικά όταν με τη συμμετοχή μας δηλώνουμε και τη θρησκευτική μας τοποθέτηση που είναι προσωπικό δεδομένο. Κι άλλο να μας δει κάποιος να παριστάμεθα ή να ψάλλουμε σε ένα ναό κι άλλο στο google.
Τι την θέλεις την συζήτηση.....θα τα ακούσεις και από πάνω!!!!
 

zoslen

Βύρων Αναγνωστόπουλος
Σε λίγο για να έχεις δεξιό αναλόγιο ( τουλάχιστον στις μεγάλες Ενορίες ) θα πρέπει να έχεις πτυχίο ΑΕΙ - Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής ή και πτυχίο Θεολογίας.
Ναι, τι σας κανει εντυπωση; Αυτο δεν συμβαινει σε ολοκληρο τον εργασιακο χωρο; Καποτε διοριζοσουν στο δημοσιο με απολυτηριο Γυμνασιου, τωρα θες οπωσδηποτε μεταπτυχιακο, αριστη γνωση 2 ξενων γλωσσων, υπολογιστες, ενω για πιο υψηλες θεσεις χρειαζεσαι και 2ο πτυχιο ή διδακτορικο καθως και προϋπηρεσια.

(Απλα το λεπτο σημειο, τοσο στην ψαλτικη οσο και σε ΟΛΑ τα αντικειμενα, ειναι οτι τα πτυχια ΔΕΝ πιστοποιουν οτι μπορεις να φερεις εις περας την αποστολη σου: Σκεφτειτε εναν καθηγητη, μπορει να εχει τεραστιες γνωσεις στο αντικειμενο του, αν ομως δεν μπορει να τις μεταδωσει ΔΕΝ ειναι ικανος να κανει μαθημα σε παιδια πχ Γυμνασιου.)
 

Μάριος

Μέλος
Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η μουσική σχολή είναι απολύτως ισοδύναμη με το ωδείο. Η ίδια επιτροπή που ελέγχει στις πτυχιακές/διπλωματικές εξετάσεις τους μαθητές του ωδείου, ελέγχει και αυτούς της μουσικής σχολής.
Πολλές φορές έχουν και κοινούς καθηγητές.
Τα δε διπλώματα που δίνονται είναι ακριβώς τα ίδια.
Αν έψαχνα για διαφορές θα μπορούσα να πω ότι η μουσική σχολή είναι ανώτερη επειδή υπάρχει η εξειδίκευση στο αντικείμενο αντίθετα με το ωδείο όπου η βυζαντινή μουσική είναι ένα παράπλευρο και όχι ιδιαίτερα δημοφιλές μάθημα.
Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι ίσως τα πράγματα είναι διαφορετικά από τόπο σε τόπο, γιατί αυτή μου η εμπειρία αφορά μουσικές σχολές και ωδεία στη Θεσσαλονίκη οπότε ίσως στην Αθήνα είναι διαφορετικά τα πράγματα.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Το ζήτημα των πτυχίων λειτουργεί και αλλιώς όμως: ένας ψάλτης δεν είναι ένας απλός μουσικός ερμηνευτής να πει δυο ύμνους και να φύγει. Είναι προσωπικότητα που θα προβληθεί ως πρότυπο μέσα στην κοινωνία. Και ως τέτοιο πρέπει να έχει μια ευρύτερη μόρφωση γιατί η άποψή του γενικώς θα βαραίνει. Οπότε η ύπαρξη οποιουδήποτε ακαδημαϊκού τίτλου (όχι απαραίτητα μουσικολογικού) σαφώς και πρέπει να δίνει πόντους. Αυτό δίνει και την εικόνα ότι η εκκλησία όχι μόνο ακολουθεί αλλά πρωτοπορεί και στην πρόοδο και δεν είναι οπισθοδρομική όπως κατηγορείται.

Με την εξαίρεση περιπτώσεων φάλτσων και τελείως άμουσων ανθρώπων, κάποιος που θα χαρακτηριζόταν μορφωμένος και "των γραμμάτων" ίσως είναι προτιμότερος από έναν "βιρτουόζο" της φωνής και της μουσικής. Που συχνά τυγχάνει άσχετος με το περιεχόμενο και τη σημασία όσων ψάλλει και μπορεί να κάνει και φοβερά γραμματολογικά λάθη.

Επίσης τα πτυχία ως επιτεύγματα είναι ένδειξη συνέπειας και συγκροτημένης προσωπικότητας, που κι αυτή είναι απαραίτητο στοιχείο για να συνεργαστεί κάποιος με ένα ναό.
 

tzark

Μέλος
Ναι, τι σας κανει εντυπωση; Αυτο δεν συμβαινει σε ολοκληρο τον εργασιακο χωρο; Καποτε διοριζοσουν στο δημοσιο με απολυτηριο Γυμνασιου, τωρα θες οπωσδηποτε μεταπτυχιακο, αριστη γνωση 2 ξενων γλωσσων, υπολογιστες, ενω για πιο υψηλες θεσεις χρειαζεσαι και 2ο πτυχιο ή διδακτορικο καθως και προϋπηρεσια.

(Απλα το λεπτο σημειο, τοσο στην ψαλτικη οσο και σε ΟΛΑ τα αντικειμενα, ειναι οτι τα πτυχια ΔΕΝ πιστοποιουν οτι μπορεις να φερεις εις περας την αποστολη σου: Σκεφτειτε εναν καθηγητη, μπορει να εχει τεραστιες γνωσεις στο αντικειμενο του, αν ομως δεν μπορει να τις μεταδωσει ΔΕΝ ειναι ικανος να κανει μαθημα σε παιδια πχ Γυμνασιου.)
Δεν μου έκανε εντύπωση. Απλά το επεσήμανα και συμφωνώ αν θέλετε την γνώμη μου.
 

Π. Σ.

Σπυρίδων
Έχω την εντύπωση οτι με αφορμή το "Ζητείται Β' Ιεροψάλτης για την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα" έχουμε μπει σε μια ατέρμονη κουβέντα-κόντρα χωρίς ουσία...Θεωρώ οτι τα εργασιο-ψαλτικο-μισθολογικά θέματα είναι πιο άλυτα και απο το Κυπριακό. Τουλάχιστον δεν αξίζει η αντιπαράθεση.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Κουβέντα ναι, ατέρμονη ίσως, κόντρα όμως όχι. Δεν υπάρχει κάποια διαφωνία.

Το χωρίς ουσία δεν είναι σίγουρο. Όλο και κάποιος μπορεί να πάρει το μήνυμα και να προβληματιστεί.
 

emakris

Μέλος
...εκτός αν βάζετε τα λεφτά από την τσέπη σας για να μπορέσετε να ψάλετε σαν άνθρωπος στις δύσκολες αυτές ημέρες. Δεκτό κι αυτό.
Προφανώς περί αυτού πρόκειται και βεβαίως είναι δεκτό. Αρκεί αυτός που το κάνει να είναι πιο σεμνός και να μην παριστάνει την επιτροπή κρίσεως ιεροψαλτών Αθηνών και προαστίων.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Έχω την εντύπωση οτι με αφορμή το "Ζητείται Β' Ιεροψάλτης για την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα" έχουμε μπει σε μια ατέρμονη κουβέντα-κόντρα χωρίς ουσία....
Έχετε απόλυτα, δίκιο!
Θέματα - Ανακοινώσεις, όπως το παρόν, θα πρέπει κατά τη γνώμη μου, "να κλειδώνουν εν τη γενέσει τους", από τους αξιότιμους κ. συντονιστές ή τον κ. διαχειριστή, με την έννοια, του να μην επιτρέπεται ο σχολιασμός, που μπορεί να είναι, κάποιες φορές και "γόνιμος", αλλά δεν είναι η ενδεικνυόμενη θέση ώστε να εκφράσουμε τις επαγγελματικές μας ή ακόμα - ακόμα, επιστημονικές μας απόψεις - αξιώσεις - πιστεύω κ. άλλα!
Διαφορετικά, εξελίσσεται, από Ανακοίνωση, σε συζήτηση υψηλού ή όχι επιπέδου, χωρίς, πολλές φορές, να καταλήγει σε ουσιώδες συμπέρασμα! :)
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Τα κλειδωμένα θέματα όμως δεν είναι καλή εικόνα για ένα φόρουμ.
Όποιος δεν βρίσκει ενδιαφέρον σε ένα θέμα μπορεί απλά να μη συμμετέχει.
 
Status
Not open for further replies.
Top