Καραογλάν βασίλειος
Μέλος
Το ότι η ευχή είναι «μεταφυτευμένη», νομίζω ότι φαίνεται και από το γεγονός ότι δεν έχει εκφώνηση ,ενώ δεν αφορά αποκλειστικά τον Ιερέα , όπως η «Ουδείς άξιος….».
@Shota ἢ ὅποιος ἄλλος γνωρίζει, τί γίνεται στὰ Γεωργιανά, Ῥώσσικα, Σέρβικα Ἱερατικά; Ὑπάρχει σήμερα Εὐχὴ (πρὸ) τοῦ Εὐαγγελίου στὴν Λειτουργία τοῦ Χρυσοστόμου (καὶ ἀπὸ πόσο παλαιά) ; Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων.
Ναι, υπάρχει στα έντυπα. Στα γεωργιανά χφφ. σε μερικά υπάρχει και σε άλλα όχι.
Εὐχαριστῶ Shota. Ἂρα στὴν Ἑλληνικὴ Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν (ἐννοῶ ἐλληνόφωνη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου) ἐμφανίζεται πρώτη φορὰ τό 1602 (σύμφωνα μὲ τὰ μέχρι σήμερα δεδομένα).
Ἂν ἔχεις (καὶ ἔχεις χρόνο) τὴν ἡμερομηνία γιὰ τὸ παλαιότερο Γεωργιανὸ χφ ποὺ ἔχει τὴν Εὐχὴ στὴν Λειτουργία τοῦ Χρυσοστόμου.
καί στόΜαρτυρεῖται καὶ στὰ χφφ. Σινὰ 894 διάταξη λειτουργίας ιδ' αἰ. φ. 150v, Σινὰ 986 διάταξη λειτουργίας ιε' αἰ. (Dmitrievskij τ. 2 σ. 608), Σινὰ 984 εὐχολόγιο ιε' αἰ. φ. 109v, ΑΠΘ 42 λειτουργίες ιε' αἰ. φ. 10v.
πού εἶναι ἡχφ. ἁγ. Σάβα 607 ιδ’-ιε’ αἰ., ποὺ τὸ ἐπανέκδοσε ὁ Dmitrievskij στὸ Opisanie τ. 2 (1901) σσ. 301-319.
Ναί, αὐτό λέει καί ἡ «Διάταξις της του Πατριάρχου Λειτουργίας πως γίνεται εν τη Μεγάλη Εκκλησία» (κατά τή διάρκεια τοῦ εὐαγγελίου ὅπως ἔγραψα) καί γιά νά βοηθήσω, μήπως και κάποια άλλη ευχή ἀναφέρει τόν Ψαλμό «Κλῖνον, Κύριε, τὸ οὖς σου» ;Αν το καταλαβαίνω καλά, την λέει ο ιερέας κατά την διάρκεια του Αλληλουιαρίου από το σύνθρονο και βλέπων προς ανατολάς. Το περίεργο όμως είναι πως μετά το τέλος της ευχής ακολουθεί η ρουμπρίκα «Είτα λέει ο ιερεύς μυστικώς την ευχή του Αγίου Ευαγγελίου» και κάποια άλλη ευχή του Ευαγγελίου.
Ναί, αὐτό λέει καί ἡ «Διάταξις της του Πατριάρχου Λειτουργίας πως γίνεται εν τη Μεγάλη Εκκλησία» (κατά τή διάρκεια τοῦ εὐαγγελίου ὅπως ἔγραψα) καί γιά νά βοηθήσω, μήπως και κάποια άλλη ευχή ἀναφέρει τόν Ψαλμό «Κλῖνον, Κύριε, τὸ οὖς σου» ;
Ευχολόγιον Βενετίας, 1602.
https://books.google.nl/books?id=KupIAAAAcAAJ&hl=nl&pg=PP53#v=onepage&q&f=false
Εὐχαριστῶ Shota. Ἂρα στὴν Ἑλληνικὴ Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν (ἐννοῶ ἐλληνόφωνη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου) ἐμφανίζεται πρώτη φορὰ τό 1602 (σύμφωνα μὲ τὰ μέχρι σήμερα δεδομένα).