PavlosKouris
Pavlos Papadopaidi
Δεν θα ήθελες να ακούσεις τι παίζει το mp3 player όταν οδηγώ (κ το κάνω γύρω στις 9-10 ώρες τη μέρα) γιατί θα φρίξεις...
Δεν θα ήθελες να ακούσεις τι παίζει το mp3 player όταν οδηγώ (κ το κάνω γύρω στις 9-10 ώρες τη μέρα) γιατί θα φρίξεις...
Δεν θα ήθελες να ακούσεις τι παίζει το mp3 player όταν οδηγώ (κ το κάνω γύρω στις 9-10 ώρες τη μέρα) γιατί θα φρίξεις...
Μανώλη ή Λυκούργο;
Καλά το πας αλλού αλλά δεν θα πέσω στη παγίδα σου.
Επειδή σε 3 ώρες πρέπει να ξυπνήσω κ ο βαρύς είναι από τους αγαπημένους μου στείλε ΠΜ για ότι απορίες κ διευκρινήσεις θες.Καλή αυριανή.
Αγαπητέ δομέστικε, πουθενά δεν υπήρξαν αφορισμοί.
Μίλησα μόνο για ασέβεια προς τα ποιήματα του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού καθώς εκδυτικοποιούνται πλήρως, με αποτέλεσμα να χάνουν όλη τους την πνευματικότητα και την αναστάσιμη χροιά τους!
Ο άγιος ήταν ποιητής και όχι ψάλτης.
Τί έγραψα δηλαδή που τόσο σας ξένισε;
Μα καλά γιατί δεν μπορείτε να καταλάβετε το "πνεύμα" των δημοσιεύσεων μου;
Να συμμαζευτώ από τι; Από τις απόψεις μου;
Καλύτερα θα έπρεπε να πείτε να συμμαζευτούν όλοι εκείνοι οι "καλλιτέχνες-ψάλτες" που εκμεταλεύονται την ιεροτέρα των τεχνών για να κάνουν φιγούρα και μετατρέπουν τους ιερούς ναούς σε μπουζουκοπωλεία-περάστε και θαυμάστε τον καλλιτέχνη.
Έχω δει γεροντάκια που δεν γνωρίζουν γρι από μουσική και βρίσκονται σε αναλόγια και όταν ψέλνουν τα μάτια τους τρέχουν απ'τα δάκρυα.
Γιατί; Διότι βιώνουν!
Σας ερωτώ όλους ευθέως. Ποίος είναι ο σκοπός της μουσικής μας;
Από τους κανόνες λειτουργίας:ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΒΙΩΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ! ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ.- ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑ ΟΙ ΥΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.- ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ TO ΨΑΛΤΑΚΙ....Ο ΒΑΘΙΑ ΜΥΗΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΨΑΛΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΙΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΥΤΟΣΥΓΚΙΝΕΙΤΑΙ.....ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΟ ΤΙ ΒΙΩΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΘΑΡΑ ΥΠΟΘΕΣΗ.... ''Αγνή Παρθένε Δέσποινα'' ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ:
Τώρα, το τι βιώνει ο καθένας περνάει άμεσα στην εκτέλεση. Από εκεί απορρέει και η έκφραση της μελωδίας. Αντίθετα από αυτά που γράφετε, ο ψάλτης πρέπει να βιώνει και να μεταλαμπαδεύει βίωμα και όχι να συγκινεί τον κόσμο, διότι τότε είναι που πέφτουμε σε συναισθηματισμούς και ευσεβισμούς, με τη γλυκιά φωνούλα που κάνει πολλά τσαλίμια αλλά κάθε άλλο παρά ψάλλει... Άλλο κατάνυξη και άλλο συγκίνηση!8. Δεν γράφουμε κεφαλαία σε μία πρόταση εκτός αν είναι απόλυτα απαραίτητο. Δηλαδή όταν τονίσουμε κάτι ή θέλουμε να δηλώσουμε εκνευρισμό. Τα κεφαλαία δείχνουν επιθετικότητα και το πιο πιθανό είναι και οι άλλοι να μας αντιμετωπίσουν επιθετικά αν γράφουμε έτσι.
Από τους κανόνες λειτουργίας:
Τώρα, το τι βιώνει ο καθένας περνάει άμεσα στην εκτέλεση. Από εκεί απορρέει και η έκφραση της μελωδίας. Αντίθετα από αυτά που γράφετε, ο ψάλτης πρέπει να βιώνει και να μεταλαμπαδεύει βίωμα και όχι να συγκινεί τον κόσμο, διότι τότε είναι που πέφτουμε σε συναισθηματισμούς και ευσεβισμούς, με τη γλυκιά φωνούλα που κάνει πολλά τσαλίμια αλλά κάθε άλλο παρά ψάλλει... Άλλο κατάνυξη και άλλο συγκίνηση!
Μη με προκαλείς. Τι να ζηλέψω; Εγώ τους πολλούς λαρυγγισμούς που έκανα παλιότερα επιτυχώς τους απέβαλα χάριν της παράδοσης και του ύφους που θέλω να υπηρετήσω. Εκτελέσεις σαν και αυτές τις ακούω με σφιγμένο το στομάχι. Δε μίλησα για όλα αυτά ως τώρα, αλλά όχι και να λες ότι ζηλεύω ή φθονώ! Να απαντάς στα λεγόμενα και μη μου πουλάς πνεύμα!Η ζήλεια είναι “φθόνος” και μόνο προβλήματα φέρνει....
Μη με προκαλείς. Τι να ζηλέψω; Εγώ τους πολλούς λαρυγγισμούς που έκανα παλιότερα επιτυχώς τους απέβαλα χάριν της παράδοσης και του ύφους που θέλω να υπηρετήσω. Εκτελέσεις σαν και αυτές τις ακούω με σφιγμένο το στομάχι. Δε μίλησα για όλα αυτά ως τώρα, αλλά όχι και να λες ότι ζηλεύω ή φθονώ! Να απαντάς στα λεγόμενα και μη μου πουλάς πνεύμα!
Και το πρόθεμα "salonica" απόβαλέ το από το user name σου. Δεν μπορείς να το φέρεις και να ανεβάζεις με αυτό τέτοιες πατάτες! "Salonica" είναι παράδοση που διαμορφώθηκε από Πολίτες που ήρθαν εδώ και συνεχίστηκε με μαθητές τους διακρινόμενους από ιεροπρεπέστατες και δωρικές στο ύφος εκτελέσεις που κάθε άλλο παρά τέτοια γλυκανάλατα τραγουδάκια είχαν!
Είσαι σε forum και θα δέχεσαι κριτική. Δεν το ανέβασες μόνο στο youtube. Το έβαλες σε έναν χώρο συζητήσεων. Αλλά φαίνεται πόσο έτοιμος είσαι για διάλογο! Και όταν ο συνομιλητής σου εκφέρει μια άποψη θα απαντάς επί τούτου και όχι άσχετα και αφοριστικά μειώνοντάς τον.Η ζήλεια είναι “φθόνος” και μόνο προβλήματα φέρνει....
Κύριε jinxsalonika, ρωτήστε τον δάσκαλο μου τον Άρχοντα Μουσικοδιδάσκαλο της Μεγάλης Του Χριστού Εκκλησίας κ.Χάρη Νταραβάνογλου αν με θεωρεί "ψαλτάκι"! Το τι θα πείτε εσείς για μένα μου είναι εντελώς αδιάφορο. Αλλά μέχρι εκεί κόβει...
Εγώ πάντως θεωρώ τον εαυτό μου χειρότερο και από "ψαλτάκι" μπροστά σε κάποιους εδώ μέσα...
Αλλά δεν επιτρέπω στον κάθε άσχετο να με χαρακτηρίζει.
Το επιτρέπω μόνο στον Άρχοντα και διδάσκαλό μου...
Κρύβεστε πίσω από την ανωνυμία και νομίζετε ότι κάνετε κάτι;
Ξέρω πολλούς "βαθιά μυημένους στην ψαλτική τέχνη" που είναι οι χειρότεροι ρουφιάνοι και κλέφτες... Ο.Κ;
Δεν σας κάναμε και γέροντα για να μας διαγνώσετε και ζήλεια!
Όποιος δηλαδή δεν συμφωνεί με τα γούστα σας ζηλεύει;
Δεν το κατάλαβα αυτό! Που το είδατε γραμμένο αυτό! Ορίστε μας! Πρέπει να προσκυνάμε το φωνητικό τάλαντο του κ.Χαρδαβέλλα για να είμαστε φυσιολογικοί!!!
Συγνώμη αλλά εγώ στις ηχογραφήσεις δεν άκουγα παρά μια βαβούρα και λέξεις που δεν αποδιδόταν καν το νοημά τους. Δεν είδα καμμία ψαλτική τέχνη!
Φωνητική ναι, ψαλτική όχι!
Ανάλογα βέβαια με το τί θεωρεί κανείς "ψαλτική τέχνη"!
Εγώ θεωρώ αυτό ψαλτική, παραδοσιακή, ρωμαιική, λεβέντικη ,μουσική τέχνη:
Κι ο Αρχοντας ο μέγαλος ο Φώτιος Κετσετζής:
Όχι τις ψευτο-μιμιτικές, υπεροπτικές, γλυκανάλατες, εντελώς απογυμνωμένες από την ορθόδοξον πνευματική παράδοση εκτελέσεις (στην κυριολεξία εκτελέσεις)!
Τα πήραμε σβάρνα όλα τώρα και τα ονομάζουμε ψαλτική τέχνη!
Κύριε Μπουλμπουτζή τι να πώ με καλύψατε πλήρως!
Η διάκριση που κάνατε μεταξύ κατανύξεως και ευσεβιστικής συγκίνησης όλα τα λεφτά!
Είχα δημοσιεύσει ένα κείμενο παλιότερα εδώ περί της διακρίσεως αυτής από τον μεγαλύτερο ορθόδοξο θεολόγο του 20ού αιώνος τον πατέρα Ιωάννη Ρωμανίδη.
<<Ας πούμε και ολίγα περί εκκλησιαστικής μουσικής. Ο σκοπός της εκκλησιαστικής μουσικής είναι να προκαλέση κατάνυξι ή δοξολογία και όχι ερωτικό συναισθηματισμό. Στην Δυτική παράδοσι από τον Μεσαίωνα, από τους Φράγκους δηλαδή, καθιερώθηκε να μη διακρίνη κανείς τα ερωτικά από τα θρησκευτικά τραγούδια. Αν ακούσετε Προτεστάντες ή Παπικούς να ψάλλουν μέσα στον ναό τους, καταλαβαίνετε αμέσως ότι τραγουδούν μέσα στον ναό. Δεν ψάλλουν. Αποδίδουν τα τροπάριά τους με έναν τρόπο ερωτικό.
Όταν τραγουδούν οι Παπικοί ύμνους στην Παναγία, δεν είναι μόνο τα λόγια που είναι ερωτικά, αλλά και η μουσική είναι ερωτική. Δηλαδή είναι σαν να ερωτοτροπούν με την Παναγία και σαν να ερωτοτροπούν με τον Χριστό! Ακούει κανείς ένα συναισθηματικό μέλος και μία συναισθηματική μουσική. Με το συναίσθημα προσπαθούν να προκαλέσουν μία συναισθηματική θρησκευτικότητα στα μέλη τους.
Επειδή λοιπόν η Παράδοσίς τους έχει αυτόν τον συναισθηματικό χαρακτήρα, γι’ αυτόν τον λόγο οι σοβαροί άνθρωποι στην Αμερική και στην Ευρώπη δεν θρησκεύουν, διότι δεν πείθονται με τέτοιους συναισθηματισμούς. Όσοι θρησκεύουν εκεί, είναι συναισθηματικοί άνθρωποι, οι οποίοι όμως δεν είναι και συνεπείς στην έρευνα. Γενικά εννοώ στην έρευνα. Διότι ένας συνεπής Ευρωπαίος ή Αμερικανός είναι φυσικό να είναι άθεος κάτω από τέτοιες προϋποθέσεις και να μην είναι ούτε Παπικός ούτε Προτεστάντης. Βαρειά βέβαια είναι αυτή η κουβέντα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Διότι ένας σοβαρός επιστήμων δεν είναι δυνατόν να παραδεχθή ποτέ τα θεμέλια της Παπικής ή Προτεσταντικής θεολογίας. Αυτό, εν συνδυασμώ με τον συναισθηματικό τρόπο λατρείας τους, αποξενώνει πολύ σοβαρό κόσμο από τον Παπικό και Προτεσταντικό χώρο. Γι’ αυτό βλέπει κανείς τους ναούς τους άδειους.
Το ίδιο φοβούμαι ότι θα πάθη η Ορθόδοξη Εκκλησία, αν επιτρέψη τον ευσεβισμό, τον συναισθηματισμό και την διανόησι να κατακτήσουν τον χώρο της Ορθοδόξου θεολογίας, διότι η κρίσις, που νομίζω ότι περνάει σήμερα η Εκκλησία, θα είναι και η τελευταία Της. Μετά δεν θα υπάρχη τίποτε όρθιο για να σαλευθή και να υποστή κρίσι.>>
Η ζήλεια είναι “φθόνος” και μόνο προβλήματα φέρνει....
Η ζήλεια είναι “φθόνος” και μόνο προβλήματα φέρνει....
Η ζήλεια είναι “φθόνος” και μόνο προβλήματα φέρνει....
1
2
3