Ευγένιος Χαρδαβέλλας Πρωτοψάλτης

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
και ποιά είναι τα αντικειμενικά κριτήρια τα οποία μας λένε ότι κάποιος έχει ή όχι το ύφος?
Τα όσα κατ' αρχήν γράφουν μαΐστορες όπως ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο Κουκουζέλης και ο Ιωάννης ο Κλαδάς που θεωρούνται και πηγές της Βυζαντινής μουσικής (και όχι απλά οπαδοί κάποιου "ύφους"). Έπειτα ακολούθησαν πολλοί Πρωτοψάλτες, τους οποίους "κοσκίνησε" η ιστορία, φτάνοντας στο όνομα του Ιακώβου Ναυπλιώτου, τον από όλους (θέλω να πιστεύω) αποδεκτό, ως τον συνδετικό κρίκο με το γνήσιο ύφος του ψάλλειν, απλό, απέρριτο, ηγεμονικό, με παλμό, ερμηνεία με εγκράτεια και όχι εγωϊστικούς εξτρεμισμούς και πάρα πολλά άλλα γνωρίσματα, που εφόσον έχετε ακούσει τις ανάλογες ηχογραφήσεις, πιστεύω ήδη γνωρίζετε.
και από πότε άρχισε να μετράει αυτό το ύφος?
Πιθανότατα από την εποχή τους, ίσως και αργότερα... Σίγουρα πάντως, αρκετούς αιώνες πριν, ώστε να παγειωθούν κάποιοι κανόνες που ακολουθούνται και στην γραφή και στην ερμηνεία της γραφής από όσους υπακούουν σε αυτό που συνολικά θεωρούμε παράδοση.
και όλοι αυτοί που το αποκτήσανε στην αρχή το ακολούθησαν και μετά θα βάλανε τα προσωπικά τους στοιχεία.
Είμαι βέβαιος για αυτό και αυτό κάνουμε όλοι, είτε εκούσια, είτε ακούσια και αυτό είναι η μαγεία της ενασχόλησης με μία καλή τέχνη. Το θέμα είναι αυτό που λέτε, ότι οι εκάστοσε καθοριστές του ύφους του ψάλλειν, ακολούθησαν πρώτα την παράδοση και έπειτα προχώρησαν. Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι το σταμάτημα της προόδου, αυτό ποτέ δεν θα γίνει πιστεψτε με, αλλά τι βάσεις και γνώσεις πάνω στην παράδοση έχουν όσοι επιζητούν να την πάνε ένα βήμα παραπέρα.
Γιατί εμείς οι νεότεροι δεν μπορούμε να βάλουμε προσωπικά στοιχεία σε αυτά που λέμε και μετά από 100χρόνια να είναι και αυτά παραδοσιακά?
Φυσικά, αλλά αυτό έχει να κάνει με τις αρχές μας και το πόσο διαβασμένοι είμαστε πάνω στην κληρονομιά μας, όπως ανέφερα και παραπάνω. Όσο έντονη διάθεση κι αν έχει κανείς να νικήσει μόνος του 1000 στρατιώτες, δεν θα το καταφέρει και τόσο εύκολα χωρίς πυρομαχικά, δε νομίζετε;
Και το ύφος του κ. Χαρδαβέλα σε τί διαφέρει από το παραδοσιακό?
Εγώ καλοπροαίρετα προκάλεσα να το συζητήσουμε με στοιχεία, αλλά θεωρήθηκε ότι θα βγάλουμε τον άνθρωπο λάθος... Εάν όντως δεν διαφέρουν από το παραδοσιακό ψάλσιμο οι ερμηνείες του αγαπητού συναδέλφου, γιατί να ισχύει κάτι τέτοιο; Προσωπικά, σαν παντοτινός μαθητής της τέχνης αυτής, άκουγα και ακούω πολλές παρατηρήσεις, εφόσον είναι κατ' αρχήν καλοπροαίρετες και κατά δεύτερον θα με ωφελήσουν, κάτι που πλέον έχω την γνώση να το κρίνω. Εφόσον μία τέτοια συζήτηση δεν σας αφορά, μάλλον θα πρέπει να υποθέσω ότι για πρώτη φορά στα χρονικά της ψαλτικής, υπάρχουν εκπρόσωποί της, οι οποίοι γνωρίζουν τα πάντα γύρω από αυτήν. Συγχωρέστε με που δεν θα συμφωνήσω όμως, διότι θεωρώ ότι αυτό είναι μαθηματικά αδύνατον.

Διάθεσή μου πάντως εξ αρχής δεν ήταν η σπίλωση κανενός και εφόσον ουδέν οφελεί, παρά μάλλον θόρυβος γίνεται, i rest my case, όπως λένε και οι δικηγόροι στο εξωτερικό. Καλή συνέχεια σε ότι κάνετε.

Φιλικά Χρήστος.
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Φίλε Γιῶργο,

Ἐπίτρεψέ μου νὰ σοῦ ὑπενθυμίσω ὅτι ἄλλο ἡ ἀπόκλιση καὶ ἄλλο ἡ πρόκληση. Γιὰ τὸ πρῶτο κανένα πρόβλημα, γιὰ τὸ δεύτερο ἀνέτρεξε στἀ ἀρχικὰ μηνύματα τοῦ θέματος καὶ θὰ ἀντιληφθεῖς τὴν διαφορά.

Φίλε μου δομέστιχε,
έχεις απόλυτο δίκιο ότι κάποιοι θερμόαιμοι φίλοι προκαλούν και το ξέρω. Αυτό που λέω εγώ αναφέρεται γενικότερα στη λειτουργία του φόρουμ. Για του λόγου το αληθές δες και το άλλο post για τον κ. Χαρδαβέλα, που τελικά κλειδώθηκε. Υπάρχει μια τάση να διαχωρίζουμε τους μη παραδοσιακούς ψάλτες από τους άλλους σαν την ήρα από το σιτάρι. Σε αυτό αναφέρθηκα. Κι ο διαχειριστής μας στο προηγούμενο θέμα που κλειδώθηκε είχε πει:
[Σημείωμα συντονιστή] Η αντιπαράθεση περί παραδοσιακών και μη-παραδοσιακών ψαλτών να σταματήσει εδώ. Δεν έχει να πάει πουθενά. Αφήνω το θέμα ανοιχτό επειδή κάποιοι ακόμα ανεβάζουν συνδέσμους με ηχογραφήσεις του Ε. Χαρδαβέλλα.

Πώς να στο πω, δομέστιχε: δεν το θεωρώ εκκλησιαστικό αυτό που γίνεται. Σαν να έχουμε εγκαταστήσει πυλωρούς στις επτά πύλες του φόρουμ έτοιμους να εντοπίσουν και να στιγματίσουν πάραυτα οτιδήποτε φέρει εξωπατριαρχική σφραγίδα. Και δεν αναφέρομαι σε σένα (ούτε πριν το έκανα), αναφέρομαι κυρίως σε όσους χρησιμοποιούν ειρωνεία (κι εγώ ίσως το έκανα προς την αντίθετη κατεύθυνση). Πρόσεξες ότι υπογράμμισα κάπου τις λέξεις άνθρωπος και συνάδελφος. Δεν ήταν τυχαίο. Αναρωτιέμαι μήπως εν ονόματι τελικά της παραδόσεως και κατ' επέκταση της εκκλησιαστικότητας, μειώνουμε το ανθρώπινο πρόσωπο, λειτουργούμε δηλαδή αντιεκκλησιαστικά.

Ζητώ συγγνώμη από τους φίλους και τους συντονιστές, αν παραφέρθηκα, και σίγουρα είμαι εκτός θέματος. "Ουδέν κακόν αμιγές καλού" όμως. Θα παρακαλούσα, αν γίνεται, να μεταφέρουμε τη συζήτηση κάπου αλλού με θέμα το κατά πόσον θα πρέπει να είμαστε στο φόρουμ απορριπτικοί σε οτιδήποτε αποκλίνει από την παράδοση ή να το επιτρέπουμε αφήνοντας το ως φόντο αντίθεσης και ανάδειξης του όντως παραδοσιακού (και στην οποία θα σε παρακαλούσα, δομέστιχε, να λάβεις μέρος προσβλέποντας στον σοβαρό σου τρόπο). Είμαι σίγουρος για την επιτυχία μιας τέτοιας συζήτησης, γιατί μπορεί να γίνει με όρους πολιτισμένης επικοινωνίας. Άλλωστε είναι επίκαιρα τα συνέδρια για προσδιορισμό "ιδεολογικού στίγματος".:)

ΥΓ Χρήστο, λόγω χρονικής ταύτισης δεν είδα το μήνυμά σου..
 
Last edited:

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Ορίστε τα' γραψα. Ε, και; Θα αλλάξω κανενός τη γνώμη; Τι νόημα θα είχε

να έπιανα ένα thread (θέμα) του Στανίτσα και να γράφω όλα αυτά;

Από εμένα τουλάχιστον Παναγιώτη, έχεις το ελεύθερο να λες ό,τι θέλεις για τον οποιονδήποτε. Πολλές φορές έχω αλλάξει γνώμη σε θέματα ψαλτικής από τα λεγόμενα μελών του forum. Αλλίμονο αν ενοχοποιήσουμε και την κριτική! Από τη στιγμή που η κριτική δε γίνεται σε προσωπικό επίπεδο και υβριστικά, ο καθένας νομίζω μπορεί να γράφει ό,τι θέλει. Πραγματικά ό,τι θέλει. Από εκεί κι ύστερα, κρίνεται ο καθένας από τον τρόπο που τεκμηριώνει αυτά που γράφει. Και όποιος εντέλει εκτίθεται δημόσια, κρίνεται και δημόσια.

Για να συμφωνήσω με άλλους προλαλήσαντες, κι εμένα το ύφος του Ευγ. Χαρδαβέλλα δε μου αρέσει και το θεωρώ ξένο προς την παράδοση της Εκκλ. μουσικής όπως πολύ σωστά τεκμηριώθηκε από τους προηγούμενους. Αυτό βέβαια δεν αναιρεί την πολύ αξιόλογη φωνή του. Ίσα-ίσα πιστεύω ότι έχει πολλές δυνατότητες και καθ'ότι νέος, δεν είναι αργά γι' αυτόν να αλλάξει πορεία και να προσεγγίσει έναν παραδοσιακότερο τρόπο του ψάλλειν. Και αν διαβάζει αυτές τις γραμμές, θα του έλεγα ότι όταν κάποιος προσπαθήσει να προσεγγίσει πιο σοβαρά την παράδοση της εκκλ. μουσικής μας, θα βρει πράγματα τα οποία ούτε φανταζόταν εγκλωβισμένος σε ένα πολύ συγκεκριμένο στιλ ψαλσίματος. Αρκεί κανείς να προσπαθήσει! Δεν είναι δύσκολο!
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Ως ένδειξη καλής θέλησης και σεβασμού για όλους όσους συμμετέχουν σ'αυτο το φόρουμ απέσυρα τις φράσεις που ενόχλησαν και ζητάω για άλλη μια φορά συγγνώμη για την απρεπή συμπεριφορά μου.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Ξέρεις, Πέτρε, δίκιο έχεις, αλλά δεν εννοώ αυτό (αχ, αυτός ο γραπτός

λόγος...). Για παράδειγμα, είναι κάποιος που μιμίται τον Στανίτσα

(ξέρεις ότι είναι δύσκολο πράγμα, τις περισσότερες φορές έχει άσχημο

αποτέλεσμα και φυσικά δεν έχει σχέση με το μεγαλοπρεπές και απέρριτο

ύφος που, σωστά, αναφέρει ο κ. Τσακίρογλου). Τι έχει νόημα, να

αρχίσω να χαρακτηρίζω (μιλάμε, δημόσια όχι κατ' ιδίαν) το ψάλσιμο

του Στανίτσα ή τον Στανίτσα (εγωϊσμοί και τέτοια...) ή να πιάσω

τον ίδιο (σε προσωπικό επίπεδο) και να τον πω δυο πράγματα;

(πχ αντιστ. Βασιλικός-Χαρδαβέλλας). Είμαι κατά του δημοσίου

κακοχαρακτηρισμού. Έχω κάτι καλό να πω; Να το πω. Κάτι κακό; Κατ' ιδίαν.

Πρέπει να καταλάβουμε (πάντα κατά τη γνώμη μου), πόσο άσχημα νιώθει

ο άλλος. Μπορεί η προαίρεσι του να είναι καλή. Μετά έρχεται η αντίδραση.

Τα ίδια ισχύουν, βέβαια και για όσους παίρνουν σημαίες του

τύπου "αυτό είναι το καινούργιο ψάλσιμο/ύφος κ.τ.λ.", διότι

εμμέσως πλήν σαφώς, βγάζουν τους άλλους άχρηστους, κολλημένους, κτλ.

πράγματα απαράδεκτα.

Και για να είμαι ξεκάθαρος, δεν συνηγορώ υπέρ του κ. Χαρδαβέλλα

απλά καυτηριάζω μια γενικευμένη κατάσταση, όσον αφορά πρόσωπα

όχι κείμενα, σχολές, ύφη, παράδοση.

Έπειτα, αυτό που αναφέρεις (για τα πράγματα που θα βρει). Λοιπόν,

την περασμένη Κυριακή, εκκλησιάστηκα στον Αγ. Ιωάννη στο Μαρκόπουλο.

Εκεί ψάλλει ο κυρ Παναγιώτης (Δερμούσης). Με λέει στο δοξαστικό

"κοίτα δεν θα βάλω ούτε μια θέση δική μου, παρά θα κάνω τις θέσεις

και αναλύσεις όλων των ποιοτικών σημαδιών" (αναστ. Ζωής #Η όντως ειρήνη#).

Παιδιά, δεν το είχα ξαναακούσει έτσι. Μπορεί να φταίει και η καταπληκτική

φωνή του κυρ Παναγιώτη. Δεν ξέρω, αλλά ήταν το κάτι άλλο. Άρα έχεις πολύ

δίκιο σε αυτό. Κάποτε θα καταλάβουμε τι χρειάζεται και τι δεν χρειάζεται.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Έσβησα κι εγώ τις παραθέσεις από τα μηνύματα του φίλου jinxsalonika με τα απρεπή σχόλια, για να μη μένουν στα δικά μου μηνύματα (πείτε μου, τι φόρουμ θα παραδώσουμε στη νέα γενιά...;;;:D:D:D)!

Προς Γιώργο και Παναγιώτη:

Συγχωρέστε με, αλλά πιστεύω, πως λάθος το αντιλαμβάνεστε το ζήτημα, αμφότεροι. Όλοι έχουν θέση στο φόρουμ και κανείς δεν θέλει να αποκλείσει κανέναν.

Αν προσέξετε ούτε στους πραγματικά κορυφαίους, δεν μπορούν να περάσουν ασχολίαστα μηνύματα του στυλ: "Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΝΗ..." και "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ...".

Ανεβάζουμε τις ηχογραφήσεις, σε όσους αρέσουν βάζουν thanks, σε όσους όχι, τις αφήνουν ασχολίαστες. Το να γράφουν οι οπαδοί μιας σχολής ή ενός ύφους ή ενός ψάλτη, διάφορα τσιτάτα με κεφαλαία γράμματα, μόνο ως πρόκληση και φασιστική επιβολή των προτιμήσεών τους μπορεί να εκληφθεί από τους υπόλοιπους και είναι απόλυτα φυσικό να αντιδράσουν.

Αυτό συνέβη και στα δύο θέματα για τον κ. Χαρδαβέλλα, αλλά και αλλού και το θεωρώ απόλυτα υγιές. Το αντίθετο θα με προβλημάτιζε (κι αυτό Γιώργο είναι ένας θετικός λογισμός).

Γνωρίζω από αρκετούς συναδέλφους (αλλά κι από τον εαυτό μου, θα το πω κι αυτό) πως αποθαρρύνουνν έντονα, θιασώτες των αναλογίων τους ή αγαπητούς μαθητές, από το να ανεβάζουν υπερβολικά σχόλια και αφορισμούς για τον "κορυφαίο" "ανεπανάληπτο" κ.λ.π. δάσκαλο ή φίλο. Είναι κι αυτό μια υγιής πράξη που πολλές φορές πηγάζει από αληθινή ταπεινότητα, οπωσδήποτε όμως γίνεται με θετική σκέψη.

Χαραλάμπης
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Φίλε μου δομέστιχε,
έχεις απόλυτο δίκιο ότι κάποιοι θερμόαιμοι φίλοι προκαλούν και το ξέρω. Αυτό που λέω εγώ αναφέρεται γενικότερα στη λειτουργία του φόρουμ. Για του λόγου το αληθές δες και το άλλο post για τον κ. Χαρδαβέλα, που τελικά κλειδώθηκε. Υπάρχει μια τάση να διαχωρίζουμε τους μη παραδοσιακούς ψάλτες από τους άλλους σαν την ήρα από το σιτάρι. Σε αυτό αναφέρθηκα. Κι ο διαχειριστής μας στο προηγούμενο θέμα που κλειδώθηκε είχε πει:


Πώς να στο πω, δομέστιχε: δεν το θεωρώ εκκλησιαστικό αυτό που γίνεται. Σαν να έχουμε εγκαταστήσει πυλωρούς στις επτά πύλες του φόρουμ έτοιμους να εντοπίσουν και να στιγματίσουν πάραυτα οτιδήποτε φέρει εξωπατριαρχική σφραγίδα. Και δεν αναφέρομαι σε σένα (ούτε πριν το έκανα), αναφέρομαι κυρίως σε όσους χρησιμοποιούν ειρωνεία (κι εγώ ίσως το έκανα προς την αντίθετη κατεύθυνση). Πρόσεξες ότι υπογράμμισα κάπου τις λέξεις άνθρωπος και συνάδελφος. Δεν ήταν τυχαίο. Αναρωτιέμαι μήπως εν ονόματι τελικά της παραδόσεως και κατ' επέκταση της εκκλησιαστικότητας, μειώνουμε το ανθρώπινο πρόσωπο, λειτουργούμε δηλαδή αντιεκκλησιαστικά.

Ζητώ συγγνώμη από τους φίλους και τους συντονιστές, αν παραφέρθηκα, και σίγουρα είμαι εκτός θέματος. "Ουδέν κακόν αμιγές καλού" όμως. Θα παρακαλούσα, αν γίνεται, να μεταφέρουμε τη συζήτηση κάπου αλλού με θέμα το κατά πόσον θα πρέπει να είμαστε στο φόρουμ απορριπτικοί σε οτιδήποτε αποκλίνει από την παράδοση ή να το επιτρέπουμε αφήνοντας το ως φόντο αντίθεσης και ανάδειξης του όντως παραδοσιακού (και στην οποία θα σε παρακαλούσα, δομέστιχε, να λάβεις μέρος προσβλέποντας στον σοβαρό σου τρόπο). Είμαι σίγουρος για την επιτυχία μιας τέτοιας συζήτησης, γιατί μπορεί να γίνει με όρους πολιτισμένης επικοινωνίας. Άλλωστε είναι επίκαιρα τα συνέδρια για προσδιορισμό "ιδεολογικού στίγματος".:)

ΥΓ Χρήστο, λόγω χρονικής ταύτισης δεν είδα το μήνυμά σου..

Ἀγαπητὲ Γιῶργο,

Μόλις ἐτοιμαζόμουν νὰ σοῦ ἀπαντήσω ἀλλὰ εἶδα τὸ περιεκτικότατο μήνυμα τοῦ Χάρη καὶ τὸ κρυστάλλινα καθαρό τοῦ κ. Τσακίρογλου καὶ θεωρῶ ὅτι μὲ κάλυψαν παντελῶς, ἄλλωστε πρόκειται γιὰ σημαντικότατα μέλη καὶ οἱ θέσεις τους μόνο τυχαῖες δὲν εἶναι.
Καὶ κάτι ἄλλο. Ποτὲ δὲν πρόκειται νὰ δεχτῶ ὅτι ἡ ἔκφραση τῆς ἀλήθειας εἶναι δυνατὸ νὰ μειώσει τὸ πρόσωπο καὶ νὰ λειτουργήσει ἀντεκκλησιαστικά.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αποδέχομαι τις παρατηρήσεις των φίλων μου domesticus και Χάρη, που με υπομονή και διακριτικότητα με επαναφέρουν στην τάξη και τους ευχαριστώ.
Το μόνο που λέω απολογητικά, κυρίως στον domesticus, είναι ότι δεν μίλησα για έκφραση της αλήθειας, αλλά για ειρωνεία, αυτό είναι κυρίως που με ενοχλεί και που κάπου αλλού μάλιστα τόνισα ότι η αλήθεια δεν το χρειάζεται.
Τώρα, αν εγώ με τη στάση μου στερώ το δικαίωμα κριτικής και ελεύθερης έκφρασης του αντιλόγου, θα γινόμουν ο ίδιος αντιδημοκρατικός από την αντίθετη μεριά, δεν ήταν αυτό λοιπόν που εννοούσα. Μιλώ απλώς για ήθος στην κριτική και στη διαφωνία. Αλλά τα όρια του ήθους είναι κι αυτά δυσδιάκριτα.

Θα ήθελα πάντως να γίνει η συζήτηση "ιδεολογικού στίγματος" που πρότεινα, υπό άλλες συνθήκες. Επίσης, επιμένω στην ανάγκη να έχουν ψυχολογικά ελεύθερο πεδίο να εκπροσωπούνται όλες οι τάσεις. Αν ισχύουν τα λεγόμενα του Χάρη (και σίγουρα ισχύουν), αν οι οπαδοί τους δεν προκαλούν με τσιτάτα και συνθήματα, τότε έχουν θέση στο φόρουμ αυτό.

Δεν θα συνεχίσω την δεδηλωμένα ενοχλητική στάση του προσκόπου (ενοχλητική εννοείται όχι σε φίλους, όπως τα παιδιά, οι οποίοι είναι ούτως ή άλλως μακρόθυμοι και τους ευχαριστώ) αλλά στους πολλούς. Η συζήτηση με ωφέλησε σε πολλά επίπεδα.:)

ΥΓ Και για να μην είμαι τελείως εκτός θέματος, αφιερώνω στον Χάρη ένα τσιτάτο: είμαστε τυχεροί που τα παιδιά μας θα ζήσουν στην "μετα Χαρδαβέλλα" εποχή...
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
«Θεόδωρος Βασιλικός» - Ρεσιτάλ Βυζαντινής Μουσικής - Επίσημη Παρουσίαση Βιβλίου................
ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΥΓΕΝΙΟ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑ.........ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!!!!!!!!!!!
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.

Διαβασμενος δεν λεω!! Ομως προσπαθει υπερβολικα να μιμηθει τον Αρχοντα!! Δεν ειναι καλο αυτο!!! Το λεω κ εγω που ακουω απο μικρο παιδι Βασιλικο!!!
Αλλο δανειζομαι καποια καλα στοιχεια κ θεσεις σε καποια κοματια κ αλλο να προσπαθω να γινω ''κλωνος''!!!!:wink:
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Διαβασμενος δεν λεω!! Ομως προσπαθει υπερβολικα να μιμηθει τον Αρχοντα!! Δεν ειναι καλο αυτο!!! Το λεω κ εγω που ακουω απο μικρο παιδι Βασιλικο!!!
Αλλο δανειζομαι καποια καλα στοιχεια κ θεσεις σε καποια κοματια κ αλλο να προσπαθω να γινω ''κλωνος''!!!!:wink:

Δεν συνηθίζω να μετέχω σε ... κόντρες:D(;) για το ύφος που υιοθετεί κάποιος, αλλά επειδή συνδέομαι φιλικά τόσο με πατέρα (Κυριάκο) όσο και με γιο (Ευγένιο) θέλω να εκφράσω την ταπεινή μου γνώμη.
Όλοι μας είμαστε (άλλος λίγο, άλλος πολύ) ... κλώνοι των δασκάλων μας, αφού απ' αυτούς μαθαίνουμε και προσπαθούμε (άλλος λίγο, άλλος πολύ) να τους μιμηθούμε, και αν διαθέτουμε παραπλήσια χροιά φωνής τόσο πιο πολύ θυμίζουμε το δάσκαλό μας.
Ο πατήρ Χρήστος Κυριακόπουλος μου είπε κάποτε ότι στο χωριό του κάποιος ψάλτης του είπε επί λέξει:
«Παπα-Χρήστο στη Μονή Πετράκη αριστερά ψάλλει ένας ... καλόγερος:D:D:D που όταν τον ακούς θυμίζει ΣΤΑΝΙΤΣΑ!»
Έτσι λοιπόν και ο Ευγένιος είναι .... κλώνος του πατέρα του! Απλά η χροιά της φωνής τους (πατέρα και γιου) μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό, και ο πατέρας χρημάτισε λαμπαδάριος του κ. Βασιλικού. Είναι φυσικό λοιπόν τα όμοια προς τρίτον να είναι και μεταξύ των όμοια! Όπερ έδει δείξαι..:D για να χρησιμοποιήσω μαθηματική έκφραση...:D
Πού τη θυμήθηκα μετά από μισό αιώνα!:(
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Συμφωνω με αυτα που λετε!! Ομως υπαρχει μια γραμμη που αν την περασουμε τοτε λεγομαστε αντιγραφα κ δεν ειναι οτι καλυτερο!! Ασχετα απο το ποσο καλοι ειμαστε!! Που το συγκεκριμενο παληκαρι ειναι ωραιος ψαλτης κ διαβασμενος!!!:D:D
 
Top