Pappous43
Παλαιό Μέλος
Συγνώμη, μπορώ να ρωτήσω και κάτι άλλο παρατηρώντας στην τρίτη σελίδα τους κανόνες βυζαντινής ορθογραφίας που έστειλε ο Ανδρέας Καλογιάννης; Αυτό είναι λάθος;
Επειδή το 'χω δει και σε βιβλίο του Πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Παπαγιάννη
Καίριο τό ἐρώτημα.
Ὁ π.Ἐφραίμ πού συνέλεξε τούς 100+ κανόνες ἀναφέρει ὃτι κάποιοι δέν τούς τηροῦν καί ἐνθυμοῦμαι μεταξύ αὐτῶν ὀνομαστικῶς καί τόν Ἀθ.Καραμάνη.
Εἶχα κάποια σχετικήν ἐμπειρία πρό 2-3 ἐτῶν συζητῶντας μέ πρωτοψάλτη τῶν Ἀθηνῶν ὃταν τοῦ εἶπα ὃτι τό πρόγραμμά μου BZQ περιλαμβάνει καί ἒλεγχον τῶν ὀρθογραφικῶν λαθῶν συμφώνως πρός τούς 100+ κανόνες. Μοῦ ἀπήντησε,
-"Δέν θά χρησιμοποιήσω αὐτόν τόν ἒλεγχον διότι, ξέρω, θά μέ γεμίσῃ στά λάθη, τό παρακάνει!"
Μήπως τελικῶς δέν εἶναι πραγματικά "λάθη" ἀλλά παρεκκλίσεις ἀπό τήν παράδοσιν, ἢ καινοτομίαι ἢ σπάνιαι θέσεις ἢ κάποια ἂλλη λέξις, δηλαδή ὂχι τόσον σοβαρόν "λάθος";
Ἡ Ὁρθογραφία σημαίνει οὐσίαν καί σωστές ἀντιστοιχοῦσες ἐκτελέσεις. Δηλαδή π.χ. ἐφ΄ ὃσον οἱ κανόνες προβλέπουν κάπου νά γραφῆ ἀντικένωμα, τότε αὐτό δέν πρέπει νά ἐκτελεσθῇ ὡς πεταστή ἢ ψηφιστόν ἢ βαρεῖα. Τηρεῖται εἰς τήν πρᾶξιν ἡ διαφορετική(!) ἀνάλυσις αὐτῶν τῶν χαρακτήρων ποιότητος ; https://analogion.com/forum/index.p...αμμα-bzq-διά-windows.24872/page-2#post-230357
Ἐάν δεχώμεθα ὃτι ἡ μουσική ἐξελίσσεται μέ τήν πάροδον τοῦ χρόνου, τότε διατί νά μή ἀνακαλύπτωνται νέαι ἐπιτυχεῖς μουσικαί θέσεις καί βεβαίως μέ νέαν "ὀρθογραφίαν";
Last edited: