Καραογλάν βασίλειος
Μέλος
Ως είναι γνωστό, κατά τη διάρκεια της Διακαινησίμου οι ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου λήγουν με το τριπλό «Χριστός ανέστη», χωρίς να ακολουθεί απολυτίκιο. Όταν , όμως, εορτάζεται Άγιος τότε ψάλλεται εις την απόλυση και το απολυτίκιον του Αγίου.
Η ερώτησή μου είναι η εξής: Εφ΄ όσον στην περίπτωση αυτή γίνεται χρήση απολυτικίων ,δεν είναι λειτουργικά ορθότερο να προηγηθεί το αναστάσιμο απολυτίκιο του ήχου της ημέρας ; Υπάρχουν παλαιά Τυπικά που προβλέπουν κάτι τέτοιο ή προβλέπουν γενικά τη χρήση του αναστασίμου απολυτικίου του ήχου κατά τις ημέρες της Διακαινησίμου;
Η απορία μου δημιουργήθηκε εξ αφορμής της χρήσης του αναστασίμου απολυτικίου του πλ δ΄ήχου εις την θ΄ώρα του Σαββάτου της Διακαινησίμου, που κατά το Πεντηκοστάριο ψάλλεται τρίψαλμος.
Η ερώτησή μου είναι η εξής: Εφ΄ όσον στην περίπτωση αυτή γίνεται χρήση απολυτικίων ,δεν είναι λειτουργικά ορθότερο να προηγηθεί το αναστάσιμο απολυτίκιο του ήχου της ημέρας ; Υπάρχουν παλαιά Τυπικά που προβλέπουν κάτι τέτοιο ή προβλέπουν γενικά τη χρήση του αναστασίμου απολυτικίου του ήχου κατά τις ημέρες της Διακαινησίμου;
Η απορία μου δημιουργήθηκε εξ αφορμής της χρήσης του αναστασίμου απολυτικίου του πλ δ΄ήχου εις την θ΄ώρα του Σαββάτου της Διακαινησίμου, που κατά το Πεντηκοστάριο ψάλλεται τρίψαλμος.