Καλά, «
ίσως» εἶπε τό μέλος...
Γιά τό ΤΜΕ δέν τίθεται θέμα, ἀλλά γιά τά Ἁγιορείτικα Τυπικά στήν περίπτωση τοῦ Εὐαγγελισμοῦ καί σέ μνήμη Ἁγίου τήν Διακαινήσιμο καθώς καί στό ΣΤ, βλέπουμε ἐνδιαφέροντα πράγματα, πού ἐντάσσονται στόν τίτλο
«Εναρκτήριος ακολουθία & εορταζόμενος άγιος»!
1) Στήν ὡς Ἀπόδειπνον, Ἐναρκτήριον Ἀκολουθίαν, ἐπισυνάπτονται οἱ Χαιρετισμοί τῆς Θεοτόκου, καί μετά τό τελευταῖο «
Τῇ ὑπερμάχῳ», στήν περίπτωση ἑορταζομένου ἁγίου, εὐθύς λέγεται
τό Κοντάκιον τοῦ ἁγίου. Σέ καθημερινή βραδυνή ἀναμετάδοση Μητροπόλεως τῆς Μακεδονίας, μετά τήν «Ἀκολουθίαν τοῦ Τριψάλμου» (ἔτσι ἀποκαλεῖ τήν Ἐναρκτήριον Ἀκολουθίαν) ἀναγινώσκονται οἱ Χαιρετισμοί.
2) Κατά τήν ὡς Ἀπόδειπνον, Ἐναρκτήριον Ἀκολουθίαν, ἐντάσσεται ἡ Λιτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στήν ἀγρυπνία.
3) Κατά τήν ὡς Μεσονυκτικόν, Ἐναρκτήριον Ἀκολουθίαν, ἐντάσσεται ἡ Λιτή τοῦ ἁγίου, μή προβλεπομένης ἀγρυπνίας.
Ἐπειδή τό ἀπολυτίκιον τοῦ ἁγίου χρησιμοποιεῖται καί στήν Ἀκολουθία τῆς Τραπέζης, δέν θά ἦταν ἄστοχο νά χρησιμοποιηθεῖ
τό Κοντάκιον τοῦ ἁγίου στήν Ἐναρκτήριον Ἀκολουθίαν «όταν υπάρχει εορταζόμενος άγιος», ὅπως ἐρωτᾶ τό μέλος
nik1999, στήν ἐνοριακή πράξη, ἀντί ὅλων αὐτῶν τῶν ἐνδιαφερόντων, κατά τά Ἁγιορείτικα Τυπικά. Αὐτό θά μποροῦσε νά τοποθετηθεῖ στό
Δόξα, ἀφοῦ τό «
Ὡς ζωηφόρος» θά διαβαστεῖ ἄνευ τοῦ
Δόξα, μετά τό «
Ἐν τάφῳ σωματικῶς».
Σημ. α) Γιά τό θέμα δεῖτε ΣΤ, ΤΔ καί ἄλλα Ἁγιορείτικα Τυπικά (καί στό Ψ).
Σημ. β) Μήπως καί στήν ἐνοριακή πράξη δέν ἔχουν περάσει ὁ πολυέλεος καί καθίσματα πολυελέου πρό τῆς τάξεως τοῦ εὐαγγελίου;
Σημ. γ) Ἄλλα ἐνδιαφέροντα θέματα:
Μικρὸς ἑσπερινὸς ἀγρυπνίας κατὰ τὴν Διακαινήσιμον Ἑβδομάδα - Ἀπορία &
Σάββατον Διακαινησίμου. Ἀκολουθία Κολλυβάδων Πατέρων.
Καί μήν ξεχνᾶμε: «Τό τυπικόν ἔχει εὐελιξία»... καί «δέν εἶναι δόγμα»...
Χριστός Ἀνέστη!!!