Εορτή Κοιμήσεως Θεοτόκου σε Κυριακή (2010 & 2021)

Γαβριηλ

Γαβριήλ
Αγαπητοί Φίλοι μου,

Εις τούς ενοριακούς ναούς αντί του Τιμιωτέρα ψάλλονται η Θ΄ ωδή ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ (ΤΜΕ). Φέτος η Κυριακή συμπέση εορτή της Κοιμήσεως. Αν ένας ενοριακός ψάλτης θέλει να ψάλλει τους κανόνας ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ – πότε καί πώς πρέπει να ψάλλονται ο Αναστάσημος κανών της Θ΄ ωδής;


Γαβριήλ
 
Last edited:

Roumelis Ioannis

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί Φίλοι μου,

Εις τούς ενοριακούς ναούς αντί του Τιμιωτέρα ψάλλονται η Θ΄ ωδή ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ (ΤΜΕ). Φέτος η Κυριακή συμπέση εορτή της Κοιμήσεως. Αν ένας ενοριακός ψάλτης θέλει να ψάλλει τους κανόνας ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ – πότε καί πώς πρέπει να ψάλλονται ο Αναστάσημος κανών της Θ΄ ωδής;


Γαβριήλ

Εις την θ΄ [στιχολογείται η Τιμιωτέρα και ακολούθως] ψάλλεται η θ΄ωδή [του αναστασίμου κανόνος και] των δύο κανόνων της εορτής μετά των μεγαλυναρίων. (βλ. ΣΤ παρ. 1620 σελ. 577)
Σημ. 1080 : Τα εντός αγκύλων δεν προβλέπονται υπό του ΤΜΕ και δεν ψάλλονται συνήθως εν ταις ενορίαις.
 

kkokkino

Μέλος
Στην ιστοσελίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου προβλέπει τον Αναστάσιμο κανόνα και τους δύο της Εορτής, αλλά στην ενάτη ωδή λέει μόνο της Εορτής. Δεν αντιφάσκει, δεδομένου ότι η "θ΄ ωδή" δεν είναι κάτι "ξεχωριστό" από τους κανόνες αλλά είναι η τελευταία ωδή των κανόνων;
http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2010/2010-08-15.htm
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Στην ιστοσελίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου προβλέπει τον Αναστάσιμο κανόνα και τους δύο της Εορτής, αλλά στην ενάτη ωδή λέει μόνο της Εορτής. Δεν αντιφάσκει, δεδομένου ότι η "θ΄ ωδή" δεν είναι κάτι "ξεχωριστό" από τους κανόνες αλλά είναι η τελευταία ωδή των κανόνων;
http://www.ec-patr.org/gr/typikon/2010/2010-08-15.htm
Τό ἴδιο καί στά Δίπτυχα, Κωνσταντῖνε. Ἀλλά αὐτό εἶναι βούληση τοῦ ἰσχύοντος τυπικοῦ, τοῦ ΤΜΕ, ὅπως ἀναφέρει καί τό ΣΤ.


 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Hθελα να ρωτήσω αυτούς που γνωρίζουν απο τυπικό αν ήταν σώστό αυτό που έγραφε το βοηθημα τυπικου που χρησιμοποιούμε οτι μετα το δοξαστικό των αίνων έπρεπε να ψαλλουμε το "Υπερευλογημένη". Επίσης αν έπρεπε να ψάλλουμε τα αναστασιμα ευλογητάρια.:confused:
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Μακρυγιάννης;82748 said:
Hθελα να ρωτήσω αυτούς που γνωρίζουν απο τυπικό αν ήταν σώστό αυτό που έγραφε το βοηθημα τυπικου που χρησιμοποιούμε οτι μετα το δοξαστικό των αίνων έπρεπε να ψαλλουμε το "Υπερευλογημένη". Επίσης αν έπρεπε να ψάλλουμε τα αναστασιμα ευλογητάρια.:confused:

Και τα δύο αναφέρονται ρητώς στο Τυπικό της Μεγάλης Εκκλησίας. Δηλαδή, προβλέπεται το "Υπερευλογημένη", και καταλιμπάνονται τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια λόγω του ότι αμέσως μετά τα Καθίσματα, το ΤΜΕ ορίζει "η Αίτησις", χωρίς να λέει πρώτα, "τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια".

Απόστολος
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Σε αυτό το μήνυμα υπάρχουν όσα προβλέπει το ΤΜΕ. Εφόσον μετά τα καθίσματα λέει για αίτηση, δεν λέγονται ευλογητάρια. Παρακάτω παραθέτω και το κομμάτι από την προθεωρία που αναφέρεται στις περιπτώσεις που τα Ευλογητάρια δεν ψάλλονται (4η σειρά και εξής). Στο Και νυν των Αίνων προβλέπει όντως το "Υπερευλογημένη".

Υ.Γ. Με πρόλαβε ο Απόστολος.
 

Attachments

  • ΤΜΕ Βιολάκη.jpg
    255.4 KB · Views: 18

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Κυρίως για το Υπερευλογημένη μου φάνηκε περίεργο διότι και το Δόξα και το Και νυν αναφέρονται στην Παναγία
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Κυρίως για το Υπερευλογημένη μου φάνηκε περίεργο διότι και το Δόξα και το Και νυν αναφέρονται στην Παναγία
Έχετε δίκιο, αλλά στο Υπερευλογημένη γίνονται και οι απαραίτητες αναφορές στην Ανάσταση και εφόσον ακόμη και η Κοίμηση της Θεοτόκου δεν γίνεται να επισκιάσει την εορτή των εορτών, η εκκλησιαστική τάξη μας το υπενθυμίζει. Παραθέτω και το απόσπασμα από την προθεωρία:
 

Attachments

  • ΤΜΕ Βιολάκη.jpg
    84.3 KB · Views: 11

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Επίσης αν έπρεπε να ψάλλουμε τα αναστασιμα ευλογητάρια.:confused:

Σε αυτό το μήνυμα υπάρχουν όσα προβλέπει το ΤΜΕ. Εφόσον μετά τα καθίσματα λέει για αίτηση, δεν λέγονται ευλογητάρια. Παρακάτω παραθέτω και το κομμάτι από την προθεωρία που αναφέρεται στις περιπτώσεις που τα Ευλογητάρια δεν ψάλλονται (4η σειρά και εξής).



Μου φαίνεται λίγο περίεργη αυτή η πρόβλεψη. Εμείς τα ψάλλαμε κανονικά. Κυριακή είναι, αναστάσιμα ψάλλονται, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παραλειφθούν.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μου φαίνεται λίγο περίεργη αυτή η πρόβλεψη. Εμείς τα ψάλλαμε κανονικά. Κυριακή είναι, αναστάσιμα ψάλλονται, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παραλειφθούν.
Δέν εἶναι ἡ μόνη περίεργη...
Αὐτά γίνονται α) γιά λόγους συντομίας β) γιά ἔξαρση τῆς θεομητορικῆς (πρβλ. «Ἐξαιρέτως...») καί γ) ἐπειδή ὑπάρχει πολυέλεος. Αὐτό τό τελευταῖο δέν ἰσχύει σύμφωνα μέ τήν ἀρχαία τάξη, ἄν καί ἔχουν γίνει συζητήσεις τυπικολόγων ἐπ᾿ αὐτοῦ, ὑπάρχει καί ἀπάντηση τοῦ μακαριστοῦ καθηγητοῦ Φουντούλη ἐπ᾿ αὐτοῦ, γιά τήν Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως (νά μήν ξεχνᾶμε...) καί γιά θεομητορικές σέ Κυριακή (τ. Ε΄, σσ. 132-137).

 
Last edited:

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
20210821_194834.jpg
τυπικο π.Κωνσταντινου Παπαγιαννη

Λοιπον επανερχομαι και δειχνω στους απανταχου συναδελφους πως το συστημα τυπικου θελει ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ αν συμπεσει Κυριακη!!! Αυτο παει προς τους διαχειρηστες και ορισμενους αλλους οι οποιοι το διεψευσαν !! Περιμενω απαντησεις!!!
 
Last edited by a moderator:

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Δέν εἶναι ἡ μόνη περίεργη...
Αὐτά γίνονται α) γιά λόγους συντομίας β) γιά ἔξαρση τῆς θεομητορικῆς (πρβλ. «Ἐξαιρέτως...») καί γ) ἐπειδή ὑπάρχει πολυέλεος. Αὐτό τό τελευταῖο δέν ἰσχύει σύμφωνα μέ τήν ἀρχαία τάξη, ἄν καί ἔχουν γίνει συζητήσεις τυπικολόγων ἐπ᾿ αὐτοῦ, ὑπάρχει καί ἀπάντηση τοῦ μακαριστοῦ καθηγητοῦ Φουντούλη ἐπ᾿ αὐτοῦ, γιά τήν Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως (νά μήν ξεχνᾶμε...) καί γιά θεομητορικές σέ Κυριακή (τ. Ε΄, σσ. 132-137).

Καλα τωρα σοβαρα μιλατε πατερ; ειναι απαντηση αυτη στο συναδελφο; για λογους συντομιας; κατι πιο σοβαρο;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
τυπικο π.Κωνσταντινου Παπαγιαννη

Λοιπον επανερχομαι και δειχνω στους απανταχου συναδελφους πως το συστημα τυπικου θελει ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ αν συμπεσει Κυριακη!!! Αυτο παει προς τους διαχειρηστες και ορισμενους αλλους οι οποιοι το διεψευσαν !! Περιμενω απαντησεις!!!
Τό μήνυμά σας μεταφέρθηκε σέ ὑπάρχον θέμα.
Τήν ἀπάντηση θά τήν βρεῖτε στά προηγούμενα..

Ὅσον ἀφορᾶ σέ διάψευση γράψατε ἀλλοῦ, πού διαγράψατε καί ζητήσατε συγγνώμη ὅτι:
Τελικως ειχαν κανει και ενα λαθος στο τυπικο αυτοι που το συντασουν ,γιατι το 2015 ειχαν βαλει ευλογηταρια ,ενω το τυπικο Βιολακη λεει οχι..την πατησαμε το 15 ,αρα δε βλαπτει να ανοιγουμε και λιγο Βιολακη
Τό 2015 δέν ἔπεσε Κυριακή καί κανένα ἐτήσιο τυπικό δέν προέβλεπε εὐλογητάρια, οὔτε τό 2010, ὅπως σᾶς εἶχα πεῖ, καί εἶναι αὐτό τό θέμα (2010).
Τό ΣΤ δέν εἶναι ἐτήσιο τυπικό καί ὄντως προβλέπει, ὅπως ἔχει γραφεῖ στά προηγούμενα.

Τό 2015 συνέπεσε ἡ Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου σέ Κυριακή (23/8/2015) πού ὄντως καί σύμφωνα μέ τό ΤΜΕ (Βιολάκη) προβλέπονται εὐλογητάρια.
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Το οτι το 15 δεν επεσε η κοιμηση το λεω δεν εγινε και ζητησα συγνωμη για το λαθος,αλλα ελεος πια παραδεχτητε οτι αυτη ειναι η αληθεια δε θα παθετε τιποτε..
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Το οτι το 15 δεν επεσε η κοιμηση το λεω δεν εγινε και ζητησα συγνωμη για το λαθος,αλλα ελεος πια παραδεχτητε οτι αυτη ειναι η αληθεια δε θα παθετε τιποτε..
Ποιά ἀλήθεια θέλετε; Δέν ἔχω καταλάβει...
Ὄλα ἐξηγοῦνται προηγουμένως καί ἐξήγησα.
Ἐσεῖς τελικά πιστεύετε τόν Βιολάκη ἤ ὄχι. Δέν κατάλαβα.
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Καλησπερα και την ευχη σας ,δεν ειναι το θεμα αμα πιστευω στο Βιολακη βεβαιως ,ενοειται και τον ακολουθω, και μαλιστα πιστα γιατι αυτο ειναι το τυπικο,...απλως μου ηρθε η προσωπικη σκεψη οπως και εδω του παπουλη που λειτουργει και απορησαμε του γιατι να μην υπαρχουν ευλογηταρια..ισα ισα που γιατι εχουμε παλι χαρμολυπη λογω μεταστασεως ,το συζητησαμε και με τον παπουλη που ειναι φιλακολουθος και ψαχνει πολυ το τυπικο ,και απορησαμεπαλι ,ενταξει...ο Βιολακης δεν γραφει απο οτι ειδα καταλυμπανονται ,και δεν κανει καθολου λογω οπως και σε πολλα αλλα τα οποια τον συμπληρωνει ο Παπαγιαννης ,πχ..στα απολυτικια των Δεσποτικων εορτων δεν γινεται να μην υπαρχει "Δοξα" και νυν " και αλλα πολλα,απλως βλεπουμε σιγα σιγα οτι υπαρχει αλληλοσυμπληρωση του ενος απο τον αλλον ,..την αγαπη σας και συγνωμη ..
 
Top