Εξέδυσάν με τα ιμάτιά μου

#1
Απο εκπομπη στην Ελληνικη τηλεοραση ανεβαζω απο το διαδυκτιο το δοξαστικο των αινων της Μ.Παρασκευης ..Ψαλλει ο Φωτιος Κετσετζης!!

 

Stavros78

Σταύρος Ζαχαρίου
#4
Υπάρχει ολόκληρη η εκπομπή αυτή κάπου και μπορεί να αναρτηθεί; Ευχαριστώ.
 

Stavros78

Σταύρος Ζαχαρίου
#6
Παρακολουθώ τον κ. Κετσετζή εδώ και χρόνια και μου αρέσει πάρα πολύ σαν ψάλτης και σαν προσωπικότητα, επειδή είχα την τύχη να τον γνωρίσω και από κοντά.

Έχω δει κάποια αποσπάσματα από τη εκπομπή αυτή. Απλά δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι παραδοσιακό ψάλσιμο. Βρίσκω τον Άρχοντα λίγο αλλαγμένο. Και όλες αυτές οι κινήσεις των χεριών και του σώματος, νομίζω δεν χρειάζονται όταν ψάλλει μόνος του.

Επίσης έχω ακούσει τον ύμνο "Επί ξύλου βλέπουσα..." σε μονωδιακή εκτέλεση από την ίδια εκπομπή και πάλι πιστεύω ότι αυτό δεν είναι παραδοσιακό ψάλσιμο. Μπορεί και να κάνω και λάθος.

Τα πιο πάνω είναι καθαρά προσωπικές απόψεις.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
... Έχω δει κάποια αποσπάσματα από τη εκπομπή αυτή. Απλά δεν είμαι σίγουρος αν αυτό είναι παραδοσιακό ψάλσιμο. ...
Κατ' αρχήν, άλλο το ψάλσιμο σε εκκλησία και άλλο το ψάλσιμο σε εκδήλωση ή σε εκπομπή.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#9
Ποια δηλαδη ειναι η διαφορα?
Σε εκδήλωση, συναυλία ή εκπομπή κάνει κανείς επίδειξη της τέχνης/τεχνικής του (με την καλή έννοια). Διαφημίζει το μέσο (Β.Μ.) που υπηρετεί. Στην εκκλησία προφανώς αυτό δεν ισχύει.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#10
Σε εκδήλωση, συναυλία ή εκπομπή κάνει κανείς επίδειξη της τέχνης/τεχνικής του (με την καλή έννοια). Διαφημίζει το μέσο (Β.Μ.) που υπηρετεί. Στην εκκλησία προφανώς αυτό δεν ισχύει.
Μαλιστα...δικιο εχεις δεν το ειχα φανταστει αυτο. Τωρα μου ελυσες την απορια για το εκ διαμετρου διαφορετικο ψαλσιμο του Στανιτσα στις συναυλιες και στο Ναο.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#11
Σε εκδήλωση, συναυλία ή εκπομπή κάνει κανείς επίδειξη της τέχνης/τεχνικής του (με την καλή έννοια). Διαφημίζει το μέσο (Β.Μ.) που υπηρετεί. Στην εκκλησία προφανώς αυτό δεν ισχύει.
Το ερώτημα είναι εάν έτσι διαφημίζεται η τέχνη και ότι αυτή εκπροσωπεί ή δυσφημίζεται στην ουσία της. Λυπάμαι που το γράφω αυτό για τον ψάλτη του οποίου οι κασσέτες με έσπρωξαν στο να ασχοληθώ με την ψαλτική, αλλά και το άκουσμα ήταν ξένο (στα σημεία, όχι στο σύνολό του), η δε χοραρχία...

Όταν μία τέχνη δεν έχει ως αυτοσκοπό τον εντυπωσιασμό, αυτή την αυτοσυγκράτηση, αυτή τη μετριοφροσύνη προβάλεις (πιστεύω). Όταν η έγγραφη και προφορική παράδοση που υποτίθεται διαφημίζεις έχει ορίσει την ψαλμώδηση λαοφιλών ύμνων, δεν ψάλλεις π.χ. με κορώνα στον άνω Γά τροπάριο της τρίτης στάσης των εγκωμίων. Πρέπει να καταλάβουμε κάποια στιγμή ότι αυτή η λογική δεν βοηθάει. Κατανοητή και φυσική η ανησυχία για την ανάδειξη του ταλάντου, όμως μία ορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη τον έλεγχο όλων αυτών προσπαθεί να κρατήσει σε ισορροπία, σε εναρμόνιση με την ανθρώπινη μηδαμινότητα. Ευσεβισμός και θεολογομπουρδολογίες, θα πει κάποιος. Πάσο...

Κάποτε κάποιος ψάλτης μου είπε: Η τέχνη μας είναι σαν μία όμορφη, νεαρή μοναχή. Σίγουρα το να της βγάλουμε το ράσο και το σχήμα και να τα αντικαταστήσουμε με μίνι και ψιλοτάκουνες μπότες, θα την κάνει ομορφότερη και αυτό διότι σε ένα τέτοιο όμορφο κορμί όλα ταιριάζουν. Το θέμα είναι ότι πλέον δεν θα είναι καλόγρια...

Μήπως όλα σε αυτή την τέχνη θεωρούνται σήμερα εξέλιξη; Ακόμη και η αφαίρεση της ιεροπρέπειάς της;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#12
Το ερώτημα είναι εάν έτσι διαφημίζεται η τέχνη και ότι αυτή εκπροσωπεί ή δυσφημίζεται στην ουσία της. Λυπάμαι που το γράφω αυτό για τον ψάλτη του οποίου οι κασσέτες με έσπρωξαν στο να ασχοληθώ με την ψαλτική, αλλά και το άκουσμα ήταν ξένο (στα σημεία, όχι στο σύνολό του), η δε χοραρχία...

Όταν μία τέχνη δεν έχει ως αυτοσκοπό τον εντυπωσιασμό, αυτή την αυτοσυγκράτηση, αυτή τη μετριοφροσύνη προβάλεις (πιστεύω). Όταν η έγγραφη και προφορική παράδοση που υποτίθεται διαφημίζεις έχει ορίσει την ψαλμώδηση λαοφιλών ύμνων, δεν ψάλλεις π.χ. με κορώνα στον άνω Γά τροπάριο της τρίτης στάσης των εγκωμίων. Πρέπει να καταλάβουμε κάποια στιγμή ότι αυτή η λογική δεν βοηθάει. Κατανοητή και φυσική η ανησυχία για την ανάδειξη του ταλάντου, όμως μία ορθόδοξη εκκλησιαστική τέχνη τον έλεγχο όλων αυτών προσπαθεί να κρατήσει σε ισορροπία, σε εναρμόνιση με την ανθρώπινη μηδαμινότητα. Ευσεβισμός και θεολογομπουρδολογίες, θα πει κάποιος. Πάσο...

Κάποτε κάποιος ψάλτης μου είπε: Η τέχνη μας είναι σαν μία όμορφη, νεαρή μοναχή. Σίγουρα το να της βγάλουμε το ράσο και το σχήμα και να τα αντικαταστήσουμε με μίνι και ψιλοτάκουνες μπότες, θα την κάνει ομορφότερη και αυτό διότι σε ένα τέτοιο όμορφο κορμί όλα ταιριάζουν. Το θέμα είναι ότι πλέον δεν θα είναι καλόγρια...

Μήπως όλα σε αυτή την τέχνη θεωρούνται σήμερα εξέλιξη; Ακόμη και η αφαίρεση της ιεροπρέπειάς της;
Χριστός ανέστη!

Μανιχαϊστικές, επικίνδυνες απλουστεύσεις είναι αυτά, Χρήστο...

Ο Θεός εποίησεν τα πάντα καλώς λίαν, και η ομορφιά, το κάλλος θα σώσει τον κόσμο...

Και λίγο παραπάνω σεβασμός στον Άρχοντα δε θα έβλαπτε.

Δ.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#13
Χριστός ανέστη!

Μανιχαϊστικές, επικίνδυνες απλουστεύσεις είναι αυτά, Χρήστο...

Ο Θεός εποίησεν τα πάντα καλώς λίαν, και η ομορφιά, το κάλλος θα σώσει τον κόσμο...

Και λίγο παραπάνω σεβασμός στον Άρχοντα δε θα έβλαπτε.

Δ.
Για να απολαμβανει καποιος το σεβασμο, πρεπει πρωτα ο ιδιος να τον εμπνεει!!!
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#14
Χριστός ανέστη!
Αληθώς ανέστη!
Μανιχαϊστικές, επικίνδυνες απλουστεύσεις είναι αυτά, Χρήστο...
Όπως ανέφερα και παραπάνω, πάσο...
Ο Θεός εποίησεν τα πάντα καλώς λίαν, και η ομορφιά, το κάλλος θα σώσει τον κόσμο...
Πάσο και σε αυτή την κατά τα άλλα πολύ μεγαλύτερη και γενικευμένη απλούστευση...
Και λίγο παραπάνω σεβασμός στον Άρχοντα δε θα έβλαπτε.

Δ.
Πάσο και για την "ασέβεια" με πολλά "αν και"...
Για να απολαμβανει καποιος το σεβασμο, πρεπει πρωτα ο ιδιος να τον εμπνεει!!!
Τον δικό μου σεβασμό τον έχει χρόνια τώρα. Άσχετα εάν "φαίνεται" το αντίθετο...
 

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#15
Πολύ όμορφη η εκτέλεση του συγκεκριμένου κομματιού από τον μεγάλο αυτό εκτελεστή της βυζ. μουσικής. Ίσως ξενίζει λίγο το άκουσμα γιατί τον Κετσετζή τον έχουμε συνηθίσει σε πιο «δωρικά» ακούσματα και τώρα κάνει μια πιο ελεύθερη ερμηνεία. Πάντως απώλεια εκκλησιαστικότητας στην ερμηνεία του εγώ δε βλέπω και πάντα ο άρχοντας ξέρει να κρατάει τη σοβαρότητα στο ψάλσιμό του.

Σχετικά με τις κινήσεις των χεριών, ούτε εμένα μου αρέσουν πολύ, αλλά και ο κατ' εξοχήν άρχοντας το κάνει κατά κόρον εν ώρα ακολουθιών μάλιστα και δεν είδα πάντως να σχολιάζεται καθόλου...
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#16
Σε εκδήλωση, συναυλία ή εκπομπή κάνει κανείς επίδειξη της τέχνης/τεχνικής του (με την καλή έννοια). Διαφημίζει το μέσο (Β.Μ.) που υπηρετεί. Στην εκκλησία προφανώς αυτό δεν ισχύει.
Πάντως στις ηχογραφήσεις του Ναυπλιώτη τέτοιο ύφος στον ήχο τουλάχιστον δεν ακολουθείται. Εκτός κι αν εκεί δεν μιλάμε για διαφήμηση αλλά η τούρκικη δισκογραφική εταιρία είπε να αφήσει μία διδακτική παρακαταθήκη στους ψάλτες της ορθόδοξης Εκκλησίας, εκτός κι αν η δυτικοποίηση δεν αποτελεί πλέον κίνδυνο της ψαλτικής, εκτός στην τελική αν δε μιλάμε για την ίδια τέχνη (υπάρχει βέβαια και το θέμα της εξέλιξης που συνεχώς και εσκεμμένα δεν παίρνω υπόψη μου). Η διαφήμηση ενός μέσου έχει τελικά διαφορετική προσέγγιση στα μάτια του καθενός. Απλά είναι λίγο ενοχλητικό το ότι δεν υπάρχει πλέον μία πολυχρωμία στις τηλεοπτικές διαφημήσεις της τέχνης του σήμερα, ώστε να κάνει ο καθένας τις επιλογές του. Όλες (για να μην γενικεύω οι περισσότερες, διότι ειδικά πέρισυ οι εκπομπές του Χ. Ταλλιαδώρου σε ότι αφορούσε τον ίδιο ήταν κατ' εμέ μία εξαίρεση στον κανόνα αυτόν) είναι άχρονες, αμανετζίδηκες ή συναισθηματικές - θεατρικές και μάλιστα κακοπαιγμένες, ασυγκράτητες, για κάποιους ίσως και ανορθόδοξες. Οι ισορροπίες που υπάρχουν σε ενοριακές χορωδιακές εκδηλώσεις δεν πιστεύω ότι φαίνονται ειδικά στο γυαλί που σίγουρα είναι το μέσο με τη μεγαλύτερη κίνηση. Δεν θα ξαναγράψω κάτι γιαυτό, πόσο Μανιχαϊσμό πια να αντέξει και το ψαλτολόγιον :wink:.

Πάντως επειδή θέλω να είμαι απόλυτα δίκαιος, η χορωδία που συνόδευε τον κ. Κετσετζή ήταν άψογη, με ωραίες φωνές και ύφος.
 
Last edited:

jimis

Παλαιό Μέλος
#17
Όλες (για να μην γενικεύω οι περισσότερες, διότι ειδικά πέρισυ οι εκπομπές του Χ. Ταλλιαδώρου σε ότι αφορούσε τον ίδιο ήταν κατ' εμέ μία εξαίρεση στον κανόνα αυτόν) είναι άχρονες, αμανετζίδηκες ή συναισθηματικές - θεατρικές και μάλιστα κακοπαιγμένες, ασυγκράτητες, για κάποιους ίσως και ανορθόδοξες.

.
Χριστός Ανέστη!!!!!!!!!!
Κ tsak77!!!!:)
Όταν μπεις στον χώρο της τελεβιζιον χορεύεις όπως σου βαράνε το ντέφι αλλιως δεν μπαίνεις καθόλου....:cool:Το δοξαστικό ειπώθηκε όπως το έχουν πει πολλοί μεγάλοι ψάλτες.:eek:
Αν ακούγατε μονο το βίντεο δεν θα γίνονταν λόγος για τις κινήσεις του χοράρχη:eek:
Η εκπομπή ήτανε μια χαρα και καθως πρέπει εκκλησιαστικώς σε σχέση με του Ταλιαδώρου και του Γαιτάνου και του Νταραβάνογλου και και΄΄:)
Έχουμε ελευθερία του λόγου αλλά γενικά για όλους αυτό...

προσέχουμε όταν μιλάμε για μερικά άτομα που έχουνε φάει την β.μ με το κουτάλι!!!! :) και μια και είπα κουτάλι:rolleyes:

Ανεβάζω εδώ για τον tsak77:p βίντεο μέσα:wink: στον ναό όπου ψάλλει τα εγκώμια ο κ Χαρίλαος!!!Την διαφορά κανουν οι κουτάλες της Αρετούλας:D
 

Attachments

P

PANROUST

Guest
#18

Ο ένας μας ξινίζει και ο άλλος μας βρωμάει.Λες και εμείς είμαστε τέλειοι.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#19
Ο ένας μας ξινίζει και ο άλλος μας βρωμάει.Λες και εμείς είμαστε τέλειοι.
Ισχύει αυτο, καθώς και το ότι η δικηγορία στις μέρες μας ανθεί περισσοτέρο στις διαδικτυακές, παρά στις δικαστικές αίθουσες, η δε καλοπροαίρετη ή έστω ανεπιρέαστη από προσωπικά συμφέροντα και γνωριμίες κριτική αντιμετωπίζεται ως ασεβής και βλάσφημη, ακολουθόντας λογικές του νέου πολιτικού ελληνικού μορφώματος...
 
Last edited:
P

PANROUST

Guest
#20
Ισχύει αυτο, καθώς και το ότι η δικηγορία στις μέρες μας ανθεί περισσοτέρο στις διαδικτυακές, παρά στις δικαστικές αίθουσες, η δε καλοπροαίρετη ή έστω ανεπιρέαστη από προσωπικά συμφέροντα και γνωριμίες κριτική αντιμετωπίζεται ως ασεβής και βλάσφημη, ακολουθόντας λογικές του νέου πολιτικού ελληνικού μορφώματος...
Καλά χαλαρώστε ....
Έχω στόμα και μπορώ να πω πιο πολλά από ότι νομίζετε.
-bb-
 
Last edited by a moderator:
Top