Ενημέρωση Ιεροψαλτών από τον Πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών

Αγαπητοί φίλοι,
Απευθύνομαι σε όλους, και ιδιαίτερα σε όσους είναι εγγεγραμμένα τακτικά μέλη του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών «Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός». Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα πραγματοποιηθεί η ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου μας, την Κυριακή 20 Μαρτίου 2011, ώρα 11.00΄π.μ., στα γραφεία μας (Αθήνα, Σοφοκλέους 5, 2ος όροφος, γραφείο 2), η οποία την χρονιά αυτή έχει ιδιαίτερη σπουδαιότητα, λόγω της γενικής οικονομικής κρίσης και των ιδιαίτερων δεινών (απολύσεις, μείωση μισθών, φορολογία των ελάχιστων αποδοχών μας με 70%, κλπ) που ήδη άρχισαν να χτυπούνε την πόρτα της ιεροψαλτικής μας οικογένειας.
Θα επακολουθήσουν εκλογές την Κυριακή 27 Μαρτίου 2011 και από ώρας 11.00΄π.μ. έως ώρας 6.00΄μ.μ., στον ίδιο χώρο για την ανάδειξη μελών νέου Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) και της Ελεγκτικής Επιτροπής του Συνδέσμου μας. Επί τούτου, όσοι από τα τακτικά μέλη μας θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για τα παραπάνω αξιώματα, μπορούν να το πράξουν, ερχόμενοι αυτοπροσώπως στα γραφεία μας, την Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011, την Τρίτη 15 Μαρτίου 2011, την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011 και την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011 και ώρες 6 – 9 μ.μ.
Προτρέπω, επομένως, όλους όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένα τακτικά μέλη του Συνδέσμου μας να μετάσχουν στην Γενική Συνέλευσή μας και να προσέλθουν στις αρχαιρεσίες, κατά τις παραπάνω αναφερόμενες ημερομηνίες, όσοι δε, θεωρούν ότι μπορούν να προσφέρουν στον Κλάδο μας, και έχουν πραγματικά την διάθεση να το πράξουν, είναι ευπρόσδεκτοι να υποβάλουν υποψηφιότητα, ιδιαίτερα για το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου μας, στις ημερομηνίες που παρέθεσα ανωτέρω. Βεβαίως, και όσοι από τους φίλους – συναδέλφους, που επισκέπτονται τον παρόντα διαδικτυακό τόπο και δεν είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Συνδέσμου μας, θα πρέπει να προσέλθουν τις ίδιες ημερομηνίες και ώρες και να εγγραφούν άμεσα όπως εξάλλου ορίζει και ο ιεροψαλτικός νόμος 176/2006 και συνιστά και σχετική εγκύκλιος της ιεράς Αρχιεπισκοπής που κυκλοφόρησε πρόσφατα., καταβάλλοντας τα ευτελή (όπως αποδεικνύεται, σε σχέση με τα καθημερινά έξοδα, που όλοι μας αντιμετωπίζουμε) ποσά, των 20 € (εφάπαξ καταβλητέο για την εγγραφή) και των 25 € (ετήσια συνδρομή).
Οφείλω, ασφαλώς, να δώσω συγχαρητήρια στους υπευθύνους του παρόντος διαδικτυακού τόπου Psaltologion για την όλη προσπάθειά τους, όπως και στους χρήστες – συναδέλφους της ιστοσελίδας για την, πολλές φορές μέσω αντιπαραθέσεων, γόνιμη και εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων σε φλέγοντα θέματα του Ιεροψαλτικού Κλάδου (π.χ. του λεγομένου «μουσικολογικού ζητήματος», εφαρμογής του Κανονσιμού 176 / 2006, σχέσεις Εκκλησιαστικών Συμβουλίων – Ιεροψαλτών κλπ.).
Ωστόσο, επιβάλλεται να καταστήσω σαφές, ότι απολύτως κανένα από τα ζητήματα, που απασχολούν την τάξη μας, δεν μπορεί να αχθεί σε οποιαδήποτε λύση, μόνο με την ανταλλαγή απόψεων, μέσω διαδικτύου.
Και εξηγούμαι, αναφέροντας μερικά παραδείγματα, από τα πολλά που αντιμετωπίζουμε καθημερινά :
• Σε κατ’ επανάληψη εκτροπή συναδέλφων από τα παραδεδομένα και εισαγωγή αυθαίρετων καινοτομιών,(στους Ιερούς Ναούς που διακονούν και εις τα σχολεία που διδάσκουν), η επαναφορά τους στην τάξη της Εκκλησίας μας (όπως αυτή αποκρυσταλλώνεται στο «Τυπικόν της Μ.Χ.Ε.», γνωστό και ως Τυπικό Γεωργίου Βιολάκη) καθώς και η άμεση επιβολή ενιαίας ύλης περί της διδασκομένης θεωρίας της Β.Μ. σε όλα τα μουσικά σχολεία (φτάσαμε αγαπητοί μου στο οδυνηρό σημείο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας μουσικά - σωστός πύργος της Βαβέλ - μπορεί να επιτευχθεί μέσω απλών επισημάνσεων και ανταλλαγής γνωμών στο Διαδίκτυο ;
• Σε προσλήψεις και απολύσεις συναδέλφων από Ιερούς Ναούς, κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του Κανονισμού 176 / 2006, η επέμβαση για αποκατάσταση της «αδικίας» μπορεί να γίνει μέσω στηλιτεύσεως και αποδοκιμασίας των φαινομένων, από Διαδικτύου ;
• Το μείζον θέμα, που απασχολεί τον Κλάδο μας, που δεν είναι άλλο από την εξεύρεση χρηματικών πόρων για την συνέχιση λειτουργίας των συνδικαλιστικών μας οργάνων, αλλά και το όχι ευκαταφρόνητο ζήτημα της στέγασής μας, σε ακίνητο παραχωρούμενο από την επίσημη Εκκλησία, ώστε ο ψάλτης να αποκτήσει επιτέλους το «σπίτι» του, μπορεί να λυθεί με ανταλλαγές απόψεων μέσω του Διαδικτύου ;
• Η μειώσεις των ελαχίστων μας μισθών, οι διακοπές ή περικοπές των δώρων, οι αυθαίρετες και προκλητικές πολλές φορές ενέργειες ορισμένων «προϊσταμένων» μπορούν να λυθούν μέσω του Διαδικτύου ;
Και απαντώ ξεκάθαρα : ΟΧΙ ! ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ, όπως και όλα τα υπόλοιπα που ταλανίζουν τον Ιεροψαλτικό Κλάδο, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, και εν προκειμένω εδώ στην Αττική, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ «ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ», τον αρχαιότερο Ιεροψαλτικό Σύλλογο, με πάνω από 100 έτη πλούσιας καλλιτεχνικής προσφοράς και δόκιμης συνδικαλιστικής δράσης !
Τον Σύνδεσμό μας, που δυστυχώς έχει φθάσει «στο χείλος του γκρεμού», λόγω της απροθυμίας (για να μην μεταχειριστώ άλλη λέξη) της πλειοψηφίας των εγγεγραμμένων τακτικών μελών του να καταβάλουν – σε πολλές περιπτώσεις, επί πολλά έτη – το ευτελές ποσό των 25 € ετησίως !
Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι κανένα από τα προβλήματα, που απασχολούν εμάς, τους Ιεροψάλτες, και στην συγκεκριμένη περίπτωση όσους διακονούν σε Ιερούς Ναούς του Λεκανοπεδίου Αττικής, δεν θα μπορέσει να λυθεί, αν ο Σύνδεσμός μας αναγκασθεί εκ των πραγμάτων να αναστείλει την λειτουργία του ! Γι’ αυτό, για μία ακόμη φορά, κάνω έκκληση σε όλους ! Είτε είστε εγγεγραμμένα τακτικά μέλη του Συνδέσμου μας, είτε όχι ! ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΕΙΤΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ! Και όσοι είστε ήδη εγγεγραμμένοι και νιώθετε έτοιμοι να συμβάλετε στην εύρυθμη λειτουργία του Συνδέσμου, ευπρόσδεκτοι ! Όσοι επιθυμείτε να εγγραφείτε και σαν αρωγά μέλη στον Σύνδεσμό μας, βοηθώντας τους σκοπούς του Συνδέσμου μας καλώς να ορίσετε.

Σας ευχαριστώ που μοιραστήκατε την αγωνία μου και​
Διατελώ με συναδελφική αγάπη και εκτίμηση​
Θεολόγος Μ. Ερσωτέλος​
Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών​
«
"Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός»​
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
κ. Ερσωτέλε, δεν είμαι εγγεγραμμένος στον σύλλογο και ευχαρίστως θα το κάνω εάν πρώτα μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε με την προτροπή σας: ''Συσπειρωθείτε γύρω από τον σύνδεσμο''... Δηλαδή, να εγγραφούμε στον σύλλογο, να συνεισφέρουμε οικονομικά για να απολάβουμε τι;;
 

Euterpios

Κωνσταντίνος Πολίτης
κ. Ερσωτέλε, δεν είμαι εγγεγραμμένος στον σύλλογο και ευχαρίστως θα το κάνω εάν πρώτα μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε με την προτροπή σας: ''Συσπειρωθείτε γύρω από τον σύνδεσμο''... Δηλαδή, να εγγραφούμε στον σύλλογο, να συνεισφέρουμε οικονομικά για να απολάβουμε τι;;

Αγαπητέ κ. Αηδόνη,
Δεν μετείχα στην απερχόμενη διοίκηση όμως, όπως σας απάντησα και σε άλλο post, κάθε εργαλείο είναι χρήσιμο μόνο όταν το έχουμε για καλό. Το μαχαίρι είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο αλλά είναι και ένα φονικό όπλο. Έτσι και οι Σύλλογοι.
Οι Σύλλογοι δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, πολλώ δε μάλλον των εκάστοτε ηγεσιών τους. Το Διοικητικό Συμβούλιο οφείλει να προβαίνει σε ετήσιο απολογισμό των πεπραγμένων του και μέχρι την θετική κρίση επ’ αυτών από το Σώμα της Γενικής Συνέλευσης είναι και νομικά υπόλογο για τις ενέργειές του.

Εάν λοιπόν την Κυριακή κατέβούν στην Γενική Συνέλευση τριακόσιοι ή πεντακόσιοι ψάλτες θα δεις πώς αλλάζει πρόσωπο ο Σύλλογος. Με την συνδρομή τους θα γίνει σε μια μέρα οικονομικά εύρωστος και με τη μαζικότητά του, όταν μιλάει δημόσια θα είναι σεβαστός από όλους.

Κατά συνέπεια, "συσπειρωθείτε γύρω από το Σύνδεσμο..." για να περιφρουρήσετε ότι το επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο και το Προεδρίο που θα μας εκπροσωπεί, εμάς τους μάχιμους ψάλτες του Λεκανοπεδίου την επόμενη διετία δεν θα προέλθει από αδυναμες αρχαιρεσίες, που θα συμμετάσχουν μόνο πενήντα ή εκατό σύνάδελφοι (δηλαδή το 5 ή 10% ποσοστιαία), αλλά θα απηχεί τη βουληση και θα υπηρετεί τα συμφέροντα της πλειοψηφίας.

Το πρόβλημα ήταν και είναι πια είναι τα συμφέροντα της πλειοψηφίας...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Οφείλω, ασφαλώς, να δώσω συγχαρητήρια στους υπευθύνους του παρόντος διαδικτυακού τόπου Psaltologion για την όλη προσπάθειά τους, όπως και στους χρήστες – συναδέλφους της ιστοσελίδας για την, πολλές φορές μέσω αντιπαραθέσεων, γόνιμη και εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων σε φλέγοντα θέματα του Ιεροψαλτικού Κλάδου (π.χ. του λεγομένου «μουσικολογικού ζητήματος», εφαρμογής του Κανονσιμού 176 / 2006, σχέσεις Εκκλησιαστικών Συμβουλίων – Ιεροψαλτών κλπ.).
Ωστόσο, επιβάλλεται να καταστήσω σαφές, ότι απολύτως κανένα από τα ζητήματα, που απασχολούν την τάξη μας, δεν μπορεί να αχθεί σε οποιαδήποτε λύση, μόνο με την ανταλλαγή απόψεων, μέσω διαδικτύου.
Και εξηγούμαι, αναφέροντας μερικά παραδείγματα, από τα πολλά που αντιμετωπίζουμε καθημερινά :
• Σε κατ’ επανάληψη εκτροπή συναδέλφων από τα παραδεδομένα και εισαγωγή αυθαίρετων καινοτομιών,(στους Ιερούς Ναούς που διακονούν και εις τα σχολεία που διδάσκουν), η επαναφορά τους στην τάξη της Εκκλησίας μας (όπως αυτή αποκρυσταλλώνεται στο «Τυπικόν της Μ.Χ.Ε.», γνωστό και ως Τυπικό Γεωργίου Βιολάκη) καθώς και η άμεση επιβολή ενιαίας ύλης περί της διδασκομένης θεωρίας της Β.Μ. σε όλα τα μουσικά σχολεία (φτάσαμε αγαπητοί μου στο οδυνηρό σημείο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας μουσικά - σωστός πύργος της Βαβέλ - μπορεί να επιτευχθεί μέσω απλών επισημάνσεων και ανταλλαγής γνωμών στο Διαδίκτυο ;
• Σε προσλήψεις και απολύσεις συναδέλφων από Ιερούς Ναούς, κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του Κανονισμού 176 / 2006, η επέμβαση για αποκατάσταση της «αδικίας» μπορεί να γίνει μέσω στηλιτεύσεως και αποδοκιμασίας των φαινομένων, από Διαδικτύου ;
• Το μείζον θέμα, που απασχολεί τον Κλάδο μας, που δεν είναι άλλο από την εξεύρεση χρηματικών πόρων για την συνέχιση λειτουργίας των συνδικαλιστικών μας οργάνων, αλλά και το όχι ευκαταφρόνητο ζήτημα της στέγασής μας, σε ακίνητο παραχωρούμενο από την επίσημη Εκκλησία, ώστε ο ψάλτης να αποκτήσει επιτέλους το «σπίτι» του, μπορεί να λυθεί με ανταλλαγές απόψεων μέσω του Διαδικτύου ;
• Η μειώσεις των ελαχίστων μας μισθών, οι διακοπές ή περικοπές των δώρων, οι αυθαίρετες και προκλητικές πολλές φορές ενέργειες ορισμένων «προϊσταμένων» μπορούν να λυθούν μέσω του Διαδικτύου ;
Και απαντώ ξεκάθαρα : ΟΧΙ ! ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ, ΖΗΤΗΜΑΤΑ, όπως και όλα τα υπόλοιπα που ταλανίζουν τον Ιεροψαλτικό Κλάδο, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΜΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, και εν προκειμένω εδώ στην Αττική, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΙΕΡΟΨΑΛΤΩΝ «ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ», τον αρχαιότερο Ιεροψαλτικό Σύλλογο, με πάνω από 100 έτη πλούσιας καλλιτεχνικής προσφοράς και δόκιμης συνδικαλιστικής δράσης !

ενώ εχετε δίκιο σε πολλά, το χάνετε με τέτοιες παρατηρήσεις...περι διαδικτύου.
Μας προτρέπετε να μη συζητούμε για ό,τι μας απασχολεί;;
πρωτα ευχαριστείτε το φόρουμ κ μετά τα "ρίχνετε" στο διαδίκτυο...
το ότι απευθύνεστε στη μεγαλύτερη ψαλτική κοινότητα στο διαδίκτυο δε σας λέει κάτι;; το φόρουμ σας εδωσε το βήμα κ τη δυνατότητα να γνωστοποιήσετε τις θέσεις σας για το σύλλογο στον οποίο είστε πρόεδρος...

θα μας επιτρέψετε όμως να συζητούμε μεσω διαδικτύου για όσα μας απασχολούν αφου είμαστε απο όλα τα μερη της Ελλάδας κ της αλλοδαπής κ μπορούμε να εκφρασουμε κ να μας απαντησουν άμεσα ακόμη κ από τη μακρινή Αυστραλία........


ΥΓ: για ποια εκτροπή μιλάτε;;
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Νομίζω πως ο σκοπός του κ.Θ.Ε. ήταν να μας παρακινήσει να αφήσουμε τα λόγια και να αναλάβουμε πράξεις (εγγραφή στο σύλλογο!), ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΥΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΥ!!
 

Ταξιδευτής

Νέο μέλος
ενώ εχετε δίκιο σε πολλά, το χάνετε με τέτοιες παρατηρήσεις...περι διαδικτύου.
Μας προτρέπετε να μη συζητούμε για ό,τι μας απασχολεί;;
πρωτα ευχαριστείτε το φόρουμ κ μετά τα "ρίχνετε" στο διαδίκτυο...
το ότι απευθύνεστε στη μεγαλύτερη ψαλτική κοινότητα στο διαδίκτυο δε σας λέει κάτι;; το φόρουμ σας εδωσε το βήμα κ τη δυνατότητα να γνωστοποιήσετε τις θέσεις σας για το σύλλογο στον οποίο είστε πρόεδρος...

θα μας επιτρέψετε όμως να συζητούμε μεσω διαδικτύου για όσα μας απασχολούν αφου είμαστε απο όλα τα μερη της Ελλάδας κ της αλλοδαπής κ μπορούμε να εκφρασουμε κ να μας απαντησουν άμεσα ακόμη κ από τη μακρινή Αυστραλία........


ΥΓ: για ποια εκτροπή μιλάτε;;

Αγαπητέ Συνάδελφε,
επέτρεψέ μου να κάνω το συνήγορο του Προέδρου. Σίγουρα το νόημα των λόγων του δεν είναι:σταματήστε να μιλάτε στο διαδίκτυο....! Εννοεί ότι μόνο με την ανταλαγή απόψεων εδώ δεν λύνονται τα τυχόν προβλήματα που έχει ο κλάδος. Σίγουρα οι συζητήσεις, οι αντιθέσεις και οι αντιπαραθέσεις προάγουν το διάλογο, αλλά μόνο αυτόν. Όταν απολυθεί ένας συνάδελφος άδικα ποιός θα ενδιαφερθεί για την αποκατάστασή του; το διαδίκτυο ή ένας φορέας δυναμικός όπως είναι ο Σύλλογος; Ξέρετε πόσες περιπτώσεις καταγεγραμένων αδικιών υπάρχουν σε ένα μόνο έτος εντός της Αττικής; Κάποιος τρέχει, τηλεφωνεί, πιέζει, διαπραγματεύεται με τους προϊσταμένους και τους Μητροπολίτες ( ομολογουμένως όχι πάντοτε με επιτυχία). Θυμάμαι τον μακαρίτη τον Χατζηνικολάου που απασχολούνταν,πολλές φορές μέχρι τα μεσάνυχτα, στο τηλέφωνο προσπαθώντας να δώσει συμβουλές σε συναδέλφους, ενώ πάρα πολλές φορές μετέβαινε ο ίδιος σε ναούς ή σε Μητροπολιτικά γραφεία για διευθετήσεις προβλημάτων. Η κριτική "έξω από το χορό" είναι καλή αλλά για μπείτε μέσα στο Σύλλογο να δείτε τι γίνεται στο χώρο μας. Σίγουρα ένας αδύναμος Σύλλογος δεν μπορεί να επιτελέσει το έργο του. Σήμερα δυστυχώς υπάρχει γενικά αδιαφορία για τα "κοινά". Σήμερα γνωρίζω προσωπικά αρκετούς νέους ψάλτες που έχουν προοπτικές και μπορούν να εργαστούν σε αναλόγια απολαμβάνοντας χρήματα που άλλοι εισπράτουν με καθημερινή εργασία 8ωρου. Πολλές φορές βολεμένοι σ'αυτό ....δεν φαίνεται να έχουν ανάγκη το Σύλλογο. Όταν όμως έρθουν τα σύννεφα στη συνεργασία με το Ναό τότε ποιος θα βοηθήσει; Νομίζω ότι ο Πρόεδρος Ερσωτέλος είναι πολύ καλών προθέσεων άνθρωπος και προσπαθεί με ό,τι μέσα έχει για να βοηθήσει τον κλάδο. Απλά ένας άνθρωπος δεν μπορεί μόνος του να κάνει τα πάντα χρειάζεται ένα επιτελείο κατ' αρχάς και ένα δυναμικό σώμα στο Σύλλογο. Αντί Συνάδελφοι να ασκείται κριτική στο Σύλλογο, μπείτε μέσα, εργαστείτε, δώστε το στίγμα σας. Έρχονται δύσκολοι καιροί....!
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ἐγώ δέν εἶμαι ψάλτης, ἀλλά ἐπιτρέψτε μου —καί μέ τή συμπάθειά μου στό κ. Ἐρσωτέλο— νά καταθέσω τί ἔχω ἀκούσει καί τί ἔχω διαβάσει 3 χρόνια στό Ψαλτολόγιον.

Ὅταν σέ μιά ἐνημέρωση καί πρόσκληση γιά συμμετοχή στό Σύλλογο τῶν ὑπηρετούντων στό Λεκανοπέδιο ψαλτῶν ἐμπεριέχεται αὐτή ἡ παράγραφος:

ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΕΡΣΩΤΕΛΟΣ;106653 said:
• Σε κατ’ επανάληψη εκτροπή συναδέλφων από τα παραδεδομένα και εισαγωγή αυθαίρετων καινοτομιών,(στους Ιερούς Ναούς που διακονούν και εις τα σχολεία που διδάσκουν), η επαναφορά τους στην τάξη της Εκκλησίας μας (όπως αυτή αποκρυσταλλώνεται στο «Τυπικόν της Μ.Χ.Ε.», γνωστό και ως Τυπικό Γεωργίου Βιολάκη) καθώς και η άμεση επιβολή ενιαίας ύλης περί της διδασκομένης θεωρίας της Β.Μ. σε όλα τα μουσικά σχολεία (φτάσαμε αγαπητοί μου στο οδυνηρό σημείο να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας μουσικά - σωστός πύργος της Βαβέλ -
ἡ ὁποία εὐθύς ἀμέσως προβαίνει σέ διαχωρισμό τῶν ψαλτῶν, σέ ἐπίκριση καί κατάκρισή τους, πῶς εἶναι δυνατόν νά ζητεῖται συσπείρωση;
Ἐτέθη ἐρώτηση γιά τό τί σημαίνει «εκτροπή» καί δέν ἀπαντήθηκε. Ἐγώ ἔχω ρωτήσει σέ ἄλλο θέμα μέ ἀφορμή δημοσίευμα τῶν «Ἱεροψαλτικῶν Νέων» τί ἐννοοῦν γιά τό τυπικό; (βλ. κι ἐδῶ)
Τί δουλειά ἔχει τό πρόγραμμα τῶν Μουσικῶν Σχολείων μέ τά συνδικαλιστικά τῶν ψαλτῶν τῶν Ἱερῶν Ναῶν;

Χωρίς νά ἔχω καμμία προτίμηση, προβαίνω σέ διαπιστώσεις. Πάρα πολλά ἀναλόγια ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό μαθητές τοῦ Ἄρχοντος Λυκούργου Ἀγγελόπουλου καί θά συνεχίζεται αὐτό καί θά προτιμῶνται.
Πολλοί ἀπό αὐτούς τούς ψάλτες πού πέρασαν ἀπό τίς προηγούμενες ἐπιτροπές τῆς Ἱ. Ἀρχ/πῆς, ἐνῶ πέρασαν βέβαια, ἔφυγαν μέ τήν πικρία τῶν ἐμπαιγμῶν καί τῶν στραβομουτσουνιασμάτων τῶν μελῶν καί εἶναι πληγωμένοι. Τώρα μέ τήν παρουσία καί τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου δέν νομίζω νά συμβαίνουν αὐτά. Ἀλήθεια πῶς τά βρήκατε στήν ἐπιτροπή;

Ὅσο γι᾿ αὐτό

ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΕΡΣΩΤΕΛΟΣ;106653 said:
να εγγραφούν άμεσα όπως εξάλλου ορίζει και ο ιεροψαλτικός νόμος 176/2006 και συνιστά και σχετική εγκύκλιος της ιεράς Αρχιεπισκοπής που κυκλοφόρησε πρόσφατα
σᾶς λέω καί κάτι ἱερατικό. Στόν Καταστατικό Χάρτη Ν. 590/1977 κατάφερε ὁ ΙΣΚΕ νά μνημονεύεται. Πόσοι ἱερεῖς εἶναι γραμμένοι;

Μέ τήν ἀγάπη μου κ. Θεολόγε!!!

 
Last edited:
κ. Ερσωτέλε, δεν είμαι εγγεγραμμένος στον σύλλογο και ευχαρίστως θα το κάνω εάν πρώτα μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε με την προτροπή σας: ''Συσπειρωθείτε γύρω από τον σύνδεσμο''... Δηλαδή, να εγγραφούμε στον σύλλογο, να συνεισφέρουμε οικονομικά για να απολάβουμε τι;;

Αγαπητέ κ. "Αηδόνη"
Είμαι σίγουρος ότι διαβάσατε την επιστολή μου πολύ γρήγορα. ΄Ένα πράγμα που με διακρίνει (πιστεύω να διαβάζεται τα Ιεροψαλτικά Νέα) είναι η σαφήνειά σε ότι γράφω. Για τον λόγο αυτό δεν θα απαντήσω στην ερώτησή σας αλλά θα σας παρακαλέσω να ξαναδιαβάσετε με περισσότερη υπομονή την επιστολή μου. Είμαι σίγουρος ότι θα πάρετε την απάντησή σας. Τα ίδια ακριβώς έχω να συστήσω και στον κ. “Νikos L.”. Όπως και να έχει όμως, εγώ θα σας περιμένω την Κυριακή στην Γενική Συνέλευση να σας γνωρίσω και να απαντήσω σε όποια απορία πιθανόν να εξακολουθείτε να έχετε.
Με τιμή Θ.Ε.
 
P

PANROUST

Guest
ενώ εχετε δίκιο σε πολλά, το χάνετε με τέτοιες παρατηρήσεις...περι διαδικτύου.
Μας προτρέπετε να μη συζητούμε για ό,τι μας απασχολεί;;
πρωτα ευχαριστείτε το φόρουμ κ μετά τα "ρίχνετε" στο διαδίκτυο...
;

Αυτό καταλάβατε κ.Nikos L.;

Ωστόσο, επιβάλλεται να καταστήσω σαφές, ότι απολύτως κανένα από τα ζητήματα, που απασχολούν την τάξη μας, δεν μπορεί να αχθεί σε οποιαδήποτε λύση, μόνο με την ανταλλαγή απόψεων, μέσω διαδικτύου.
Είπε να σταματήσουν οι συζητήσεις στο διαδίκτυο όπου αφορούν την τάξη μας;
Μάλλον δεν διαβάζετε καλά...
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Σας ευχαριστώ κ. Θεολόγε. Θα προσπαθήσω να έρθω και μάλιστα θα ενημερώσω κα φίλους ιεροψάλτες. Δεν αμφισβητεί κανείς νομίζω το φιλότιμο των προσπαθειών σας. Αλλά, λυπάμαι που θα σας το πω έτσι ωμά, αλλά άδικα πασχίζετε. Διότι, όπως έγραψα και στον Euterpios, εάν δεν υπάρχουν χρήματα να πληρωθούμε στο άμεσο μέλλον από τις εκκλησίες που ψάλλουμε, τι θα κάνει ο Σύλλογος;; Αν εγώ σήμερα παίρνω 450 Εuro, και του χρόνου μου πουν στον Ναό ότι "Στο εξής ο μισθός σου θα είναι 250 Euro. Αν δεν σου αρέσει στην ευχή της Παναγίας...", ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ, τι θα κάνει ο σύλλογος για μένα;; Αλλά μήπως αυτό το πρόβλημα θα το αντιμετωπίσω μόνο εγώ;; Θα το αντιμετωπίσουν σχεδόν όλοι οι Ναοί και άρα και οι ιεροψάλτες τους... Έστω ότι αποτελούν μέλη του συλλόγου. Μήπως θα τους πληρώνει ο σύλλογος;;; Γιατί λοιπόν να ξοδέψει κάποιος 20 Euro για να έρθει από ένα σημείο της Αττικής στο κέντρο της Αθήνας και να πληρώσει και για την εγγραφή άλλα 20 Εuro από το εξευτελιστικό μηνιαίο περίσσευμά του, που θα είναι στο κάτω κάτω της γραφής 20-30 Εuro (αν περισσεύουν και αυτά...);;;;; Δεν νομίζω ότι απαντάτε στο ερώτημά μου με τα αρχικώς γραφέντα σας. Και με όλ' αυτά δεν επιθυμώ να σας απογοητεύσω. Απλά σας εκθέτω την αυριανή πραγματικότητα και φυσικά τότε θα διαλυθεί ο σύλλογος ιεροψαλτών, δυστυχώς. Διότι δεν θα υπάρχουν χρήματα.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Αυτό καταλάβατε κ.Nikos L.;


Είπε να σταματήσουν οι συζητήσεις στο διαδίκτυο όπου αφορούν την τάξη μας;
Μάλλον δεν διαβάζετε καλά...

Σας πληροφορώ ότι διαβάζω πολύ καλά κ καταλαβαίνω πολλά περισσότερα που τυχόν κρύβονται πίσω από λέξεις-φράσεις...
παρέπεμψα τις θέσεις που μ' ενόχλησαν...
επίσης, ρώτησα κάτι κ απάντηση δεν πήρα. αντ αυτού, μου απάντησε ενα μέλος με αριθμό μηνυμάτων 1...

μακάρι να εχω εγω λάθος κ ο κυριος Ερσωτέλος δίκιο... ο χρόνος θα δείξει.

προς ταξιδευτή: το αν είμαι μέλος συλλόγου, αν προσπαθω στον τόπο μου για ένα καλύτερο ιεροψαλτικό μέλλον, αν έχω συγκρουστεί κ αν έχω χαλάσει τις σχέσεις μου στο παρελθόν με φίλους-οχι απαραιτητα ψαλτες-για το συλλογο, να είστε σίγουρος ότι σαν ανησυχο πνεύμα θα τα έκανα κ χωρίς τις παραινέσεις σας...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος

Ἐγώ δέν εἶμαι ψάλτης, ἀλλά ἐπιτρέψτε μου —καί μέ τή συμπάθειά μου στό κ. Ἐρσωτέλο— νά καταθέσω τί ἔχω ἀκούσει καί τί ἔχω διαβάσει 3 χρόνια στό Ψαλτολόγιον.

Ὅταν σέ μιά ἐνημέρωση καί πρόσκληση γιά συμμετοχή στό Σύλλογο τῶν ὑπηρετούντων στό Λεκανοπέδιο ψαλτῶν ἐμπεριέχεται αὐτή ἡ παράγραφος:


ἡ ὁποία εὐθύς ἀμέσως προβαίνει σέ διαχωρισμό τῶν ψαλτῶν, σέ ἐπίκριση καί κατάκρισή τους, πῶς εἶναι δυνατόν νά ζητεῖται συσπείρωση;
Ἐτέθη ἐρώτηση γιά τό τί σημαίνει «εκτροπή» καί δέν ἀπαντήθηκε. Ἐγώ ἔχω ρωτήσει σέ ἄλλο θέμα μέ ἀφορμή δημοσίευμα τῶν «Ἱεροψαλτικῶν Νέων» τί ἐννοοῦν γιά τό τυπικό; (βλ. κι ἐδῶ)
Τί δουλειά ἔχει τό πρόγραμμα τῶν Μουσικῶν Σχολείων μέ τά συνδικαλιστικά τῶν ψαλτῶν τῶν Ἱερῶν Ναῶν;

Χωρίς νά ἔχω καμμία προτίμηση, προβαίνω σέ διαπιστώσεις. Πάρα πολλά ἀναλόγια ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό μαθητές τοῦ Ἄρχοντος Λυκούργου Ἀγγελόπουλου
καί θά συνεχίζεται αὐτό καί θά προτιμῶνται

.
Για ποιον η ποιους λογους ακριβως ;

Πολλοί ἀπό αὐτούς τούς ψάλτες πού πέρασαν ἀπό τίς προηγούμενες ἐπιτροπές τῆς Ἱ. Ἀρχ/πῆς, ἐνῶ πέρασαν βέβαια, ἔφυγαν μέ τήν πικρία τῶν ἐμπαιγμῶν καί τῶν στραβομουτσουνιασμάτων τῶν μελῶν καί εἶναι πληγωμένοι.
Τώρα μέ τήν παρουσία καί τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου δέν νομίζω νά συμβαίνουν αὐτά
.
Μηπως θα μπορουσατε να γινετε πιο σαφης ;
Ἀλήθεια πῶς τά βρήκατε στήν ἐπιτροπή;

Ὅσο γι᾿ αὐτό


σᾶς λέω καί κάτι ἱερατικό. Στόν Καταστατικό Χάρτη Ν. 590/1977 κατάφερε ὁ ΙΣΚΕ νά μνημονεύεται. Πόσοι ἱερεῖς εἶναι γραμμένοι;

Μέ τήν ἀγάπη μου κ. Θεολόγε!!!


Ευλογειτε π.Μαξιμε .
 

Ἐγώ δέν εἶμαι ψάλτης, ἀλλά ἐπιτρέψτε μου —καί μέ τή συμπάθειά μου στό κ. Ἐρσωτέλο— νά καταθέσω τί ἔχω ἀκούσει καί τί ἔχω διαβάσει 3 χρόνια στό Ψαλτολόγιον.

Ὅταν σέ μιά ἐνημέρωση καί πρόσκληση γιά συμμετοχή στό Σύλλογο τῶν ὑπηρετούντων στό Λεκανοπέδιο ψαλτῶν ἐμπεριέχεται αὐτή ἡ παράγραφος:


ἡ ὁποία εὐθύς ἀμέσως προβαίνει σέ διαχωρισμό τῶν ψαλτῶν, σέ ἐπίκριση καί κατάκρισή τους, πῶς εἶναι δυνατόν νά ζητεῖται συσπείρωση;
Ἐτέθη ἐρώτηση γιά τό τί σημαίνει «εκτροπή» καί δέν ἀπαντήθηκε. Ἐγώ ἔχω ρωτήσει σέ ἄλλο θέμα μέ ἀφορμή δημοσίευμα τῶν «Ἱεροψαλτικῶν Νέων» τί ἐννοοῦν γιά τό τυπικό; (βλ. κι ἐδῶ)
Τί δουλειά ἔχει τό πρόγραμμα τῶν Μουσικῶν Σχολείων μέ τά συνδικαλιστικά τῶν ψαλτῶν τῶν Ἱερῶν Ναῶν;

Χωρίς νά ἔχω καμμία προτίμηση, προβαίνω σέ διαπιστώσεις. Πάρα πολλά ἀναλόγια ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό μαθητές τοῦ Ἄρχοντος Λυκούργου Ἀγγελόπουλου καί θά συνεχίζεται αὐτό καί θά προτιμῶνται.
Πολλοί ἀπό αὐτούς τούς ψάλτες πού πέρασαν ἀπό τίς προηγούμενες ἐπιτροπές τῆς Ἱ. Ἀρχ/πῆς, ἐνῶ πέρασαν βέβαια, ἔφυγαν μέ τήν πικρία τῶν ἐμπαιγμῶν καί τῶν στραβομουτσουνιασμάτων τῶν μελῶν καί εἶναι πληγωμένοι. Τώρα μέ τήν παρουσία καί τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου δέν νομίζω νά συμβαίνουν αὐτά. Ἀλήθεια πῶς τά βρήκατε στήν ἐπιτροπή;

Ὅσο γι᾿ αὐτό


σᾶς λέω καί κάτι ἱερατικό. Στόν Καταστατικό Χάρτη Ν. 590/1977 κατάφερε ὁ ΙΣΚΕ νά μνημονεύεται. Πόσοι ἱερεῖς εἶναι γραμμένοι;

Μέ τήν ἀγάπη μου κ. Θεολόγε!!!


Καλησπέρα π. Μάξιμε. ΄Αν και αποφεύγω να απαντώ σε διαλόγους (γιατί το ένα φέρνει το άλλο…και δεν ξέρεις που μπορεί να φτάσει), θα κάνω την εξαίρεση για χατίρι σας. Λοιπόν αρχικά, εκτροπή σημαίνει απόκλιση, απομάκρυνση από την αρχική, κανονική πορεία. Πιστεύω να κατανοείται ότι αναφέρομαι για τις αδικαιολόγητες εκτροπές και παραβάσεις από το επίσημο και εγκεκριμένο τυπικό της εκκλησίας μας, το Τυπικό Βιολάκη, από όποιον και αν γίνονται και σε όποια μουσική σχολή κι αν ανήκει και για τις εκτροπές και παραβάσεις όσων σχετικών έχει αποφασίσει η Ιερά Σύνοδος. Πολύ πρόσφατα είχα επισκεφθεί ένα Ναό κοντά στο δικό σας και ο Προϊστάμενος του, μου είπε ότι αν θέλω να χοραρχήσω θα πρέπει να ακολουθήσω τη δική τους τυπική γραμμή. Μα του είπα το τυπικό της Εκκλησίας μας είναι το ίδιο για όλες τις Εκκλησίες… μπορεί μου είπε αλλά στο Ναό μας εδώ, εφαρμόζουμε δικό μας πρόγραμμα…(μου θύμισε ο λεκτικός του τρόπος, κοσμικό λαϊκό κέντρο). ΄Εχω ακούσει σε άλλο Ναό δύο μουσικές γραμμές απήχημα για να ψάλλει ο συνάδελφος το απολυτίκιο «εξ ύψους κατήλθες». Να μη μιλήσω για το «ποικίλο πρόγραμμα» που συναντάμε σε ιεροπραξίες από (εκτρεπομένους) ιερείς και ψάλτες κλπ. Όσο για την ταλαίπωρη τη μουσική μας όντως βρισκόμαστε σε «πύργο της Βαβέλ». ΄Όταν «παράνομα» διδάσκουν ορισμένοι κάπου 49 ήχους (όχι φυσικά δια ζώσης φωνής αλλά με το κανονάκι), όταν διδάσκουν ότι δεν υπάρχει εναρμόνιο γένος και ότι ο τρίτος ήχος και ο εναρμόνιος βαρύς ανήκουν στο διατονικό γένος, όταν ψάλλουν και δεν μπορείς να παρακολουθήσεις κοιτώντας στο ίδιο μουσικό κείμενο που ακριβώς βρίσκονται όταν ψάλλουν, από τις πρωτόγνωρες, αλλεπάλληλες και (άγνωστες στους περισσοτέρους ψάλτες) αναλύσεις που κάνουν, όταν έχουν εισαγάγει στην μουσική μας παράνομα ένα σωρό καταργημένα σημάδια και ένα σωρό νέες θεωρίες, όταν δηλώνουν διπλωματούχοι και δεν γνωρίζουν τα βασικότερα της μουσικής μας ούτε αυτά τα προσόμοια να ψάλλουν φυσικό είναι π. Μάξιμε να μη μπορούμε να συνεννοηθούμε μουσικά, διότι μιλάμε διαφορετικές μουσικές γλώσσες. Ποτέ άλλοτε δεν θυμούμαι να υπήρξε τέτοια μουσική αναρχία τέτοιος ετσιθελισμός και τέτοιο ύποπτο και ακατανόητο μπέρδεμα στη θεωρία της Μουσικής μας.
Δεκάδες Θεωρητικά κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα. Ο κάθε δάσκαλος που (κυριολεκτικά είναι πιο πολλοί από τους μαθητές) διδάσκει το δικό του θεωρητικό γράφοντας με τρομερή ευκολία και θρασύτητα θα έλεγα στα παλαιά των υποδημάτων του, νόμους εγκυκλίους και πατριαρχικές αποφάσεις. Σε όλα αυτά πρέπει πολύ σύντομα να δοθεί ένα τέλος. Να παρθούν γενναίες αποφάσεις και να ορισθούν αυστηροί κανόνες. Πρέπει να καθιερωθεί προς διδασκαλία ένα και μόνο θεωρητικό και συγκεκριμένες ερμηνείες των σημαδοφώνων και φυσικά αυστηρή τήρηση του Τυπικού της Εκκλησίας μας. Αν είχα την οικονομική υποστήριξη των συναδέλφων (όχι παραπάνω από την ετήσια συνδρομή τους) και λίγο της Εκκλησίας, πιστεύω ακράδαντα ότι με ένα τριήμερο μουσικολογικό - ιεροψαλτικό συνέδριο θα μπορούσαμε να λύσουμε τα σπουδαιότερα ζητήματα που ταλανίζουν τον Κλάδο μας και την Μουσική μας. Όλα αυτά που έγραψα, ξεκάθαρα απηχούν δικές μου απόψεις και σκοπός μου δεν είναι να τις επιβάλλω αλλά να παροτρύνω όσους συναδέλφους τυχόν καινοτομούν να ακολουθήσουν τα παραδεδομένα (Τυπικό Γ.Βιολάκη, τις Πατριαρχικές αποφάσεις και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι στο Σύνδεσμο τα εγγεγραμμένα μέλη αλλά και όσοι άλλοι θέλουν να γραφτούν πρέπει απαραιτήτως να συμφωνούν με τις δικές μου σκέψεις. Το κάθε μέλος έχει δικαίωμα και πρέπει να έχει τις απόψεις του για όλα τα θέματα. Μακάρι οι αντιφρονούντες με τα δικά μου πιστεύω, να μπορέσουν να με πείσουν ότι έχω άδικο και ακόμη καλύτερα σε ένα μουσικολογικό συνέδριο να πείσουν την πλειοψηφία των συνέδρων. Ωστόσο ανεξάρτητα όλων αυτών, δηλώνω, ότι αγκαλιάζω συναδελφικά όλα τα μέλη από όπου και αν προέρχονται από τον πρακτικό ψάλτη μέχρι τις μουσικολογικές μας κορυφές και δίνω προς κάθε κατεύθυνση οποιασδήποτε ιδεολογίας είναι ο συνάδελφος, χέρι βοηθείας και δυναμικό αγώνα για όποιο δίκαιο αίτημα, μου γίνει γνωστό. Ο Σύνδεσμός μας είναι για όλους ανεξαιρέτως τους ψάλτες.
Συγνώμη που σας κούρασα με την φλυαρία μου. Καλό σας βράδυ.
Με τιμή Θ.Ε.
 
P

PANROUST

Guest
Αηδόνης;106740 said:
Σας ευχαριστώ κ. Θεολόγε. Θα προσπαθήσω να έρθω και μάλιστα θα ενημερώσω κα φίλους ιεροψάλτες. Δεν αμφισβητεί κανείς νομίζω το φιλότιμο των προσπαθειών σας. Αλλά, λυπάμαι που θα σας το πω έτσι ωμά, αλλά άδικα πασχίζετε. Διότι, όπως έγραψα και στον Euterpios, εάν δεν υπάρχουν χρήματα να πληρωθούμε στο άμεσο μέλλον από τις εκκλησίες που ψάλλουμε, τι θα κάνει ο Σύλλογος;; Αν εγώ σήμερα παίρνω 450 Εuro, και του χρόνου μου πουν στον Ναό ότι "Στο εξής ο μισθός σου θα είναι 250 Euro. Αν δεν σου αρέσει στην ευχή της Παναγίας...", ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ, τι θα κάνει ο σύλλογος για μένα;; Αλλά μήπως αυτό το πρόβλημα θα το αντιμετωπίσω μόνο εγώ;; Θα το αντιμετωπίσουν σχεδόν όλοι οι Ναοί και άρα και οι ιεροψάλτες τους... Έστω ότι αποτελούν μέλη του συλλόγου. Μήπως θα τους πληρώνει ο σύλλογος;;; Γιατί λοιπόν να ξοδέψει κάποιος 20 Euro για να έρθει από ένα σημείο της Αττικής στο κέντρο της Αθήνας και να πληρώσει και για την εγγραφή άλλα 20 Εuro από το εξευτελιστικό μηνιαίο περίσσευμά του, που θα είναι στο κάτω κάτω της γραφής 20-30 Εuro (αν περισσεύουν και αυτά...);;;;; Δεν νομίζω ότι απαντάτε στο ερώτημά μου με τα αρχικώς γραφέντα σας. Και με όλ' αυτά δεν επιθυμώ να σας απογοητεύσω. Απλά σας εκθέτω την αυριανή πραγματικότητα και φυσικά τότε θα διαλυθεί ο σύλλογος ιεροψαλτών, δυστυχώς. Διότι δεν θα υπάρχουν χρήματα.
Κ.Αηδόνη το πρόβλημα εδώ δεν είναι τα λεφτά.Εξάλλου αν δεν έχετε να δίνετε 25ευρώ το χρόνο από τα 5400 ευρω που παίρνετε συνολικά το χρόνο,τι να πω!;Για μένα όλα αυτά που λέτε πιο πάνω είναι δκαιολογίες μικρού παιδιού.

Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ. Δεν θα αφήσει ούτε εμένα ούτε εσάς απροστάτευτο. Θα μου πείτε "να μην έχουμε σύλλογο;" Εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο. Να έχουμε φυσικά. Αλλά εγώ σε τέτοιο σύλλογο δεν συμμετέχω. Ή θα οργανωθεί επιτέλους το λειτούργημα του ιεροψάλτου από την επίσημη Εκκλησία και την Ιερά Σύνοδο και θα υπάρξει υποδειγματική οργάνωση, ή ο σύλλογος θα εμφανίζεται στο Ψαλτολόγιο ημέρες εκλογών για να καλεί να πάμε να ψηφίσουμε. Αλλά η απορία μου είναι: Τόσα χρόνια τι έχει κάνει ο σύλλογος για τους ιεροψάλτες;;;; Μήπως κατάφερε κάτι μνημειώδες ώστε να μακαρίζεται;; Εγώ δεν το γνωρίζω. Και κλείνοντας θα σας υπενθυμίσω: Για την κατάντια του συλλόγου, περισσότερο ευθύνονται αυτοί που οδήγησαν το τιμόνι. Πρώτα λοιπόν να επανορθώσουν οι σημερινοί με δραστήριες κινήσεις (αν και, όπως είπα, σήμερα δεν υπάρχει χρήμα και άρα οι δραστηριότητες είναι αερολογία), και έπειτα να ζητήσουν ψήφο από τον ψάλτη των 200 και των 300 Εuro...
Κ.Αηδόνη είστε άσχετος.Περάστε από τον Σύλλογο να δείτε τη έχει κάνει μέχρι τώρα και τη προσπαθεί να κάνει ...Αν ενδιαφέρεστε για το λειτούργημα που κάνετε,περάστε την Κυριακή να τα πείτε και όχι μόνο από το ψαλτολόγιο.
Και κάτι άλλο που δεν ξέρετε.Η εφημερίδα που βγήκε τώρα και την προ τελευταία φορά,όπου την διαβάζουν πολλοί και λίγοι πληρώνουν επειδή δεν έχουν 25 ευρώ το χρόνο,για να βγεί δόθηκαν χρήματα από γνωστό ψάλτη.Δηλ. έδωσε ακριβώς 450 ευρώ, το 50% τις αξίας εκτύπωσης και αποστολής της εφημερίδας.
Η κατάντια του Συλλόγου ήρθε όχι από αυτούς που οδήγησαν το τιμόνι,αλλά από όλους μας.Και κάτι άλλο που δεν ξέρετε αλλά μιλάτε πολύ από παλιά μέχρι τώρα,όταν κάποτε ήρθε ένας ψάλτης στον Σύλλογο να ''κλαφτεί'' (παρόλου που δεν ήταν μέλος),ο Σύλλογος έτρεξε να τον βοηθήσει.Μάλωσε με τον εφημέριο και έφτασε μέχρι τον Μητροπολίτη και μετά του βρήκαν και εκκλησία (αυτό παλιό είναι).Και το ευχαριστώ του ξέρετε πιό ήταν;Θα περάσω να γραφτώ ως μέλος.Και ακόμα έρχεται.
Κανένας Σύλλογος δεν εμφανίζεται στο ψαλτολόγιο ημέρες εκλογών για να ζητήσει την ψήφο μας,όπως και εδώ τώρα.Αντιθέτως μας καλή σε Συνέλευση..Ο κ.Ερσωτέλος δεν ζήτησε να τον ψηφίσετε,αλλά σας κάλεσε σε Γ.Συνέλευση όπως το έχουν κάνει και άλλοι παλιά.Και το αποτέλεσμα 10 άτομα στην Γ.Συνέλευση από τα 800 μέλη.Και μετά έρχεστε και ρωτάτε τώρα:

Αλλά η απορία μου είναι: Τόσα χρόνια τι έχει κάνει ο σύλλογος για τους ιεροψάλτες;;;; Μήπως κατάφερε κάτι μνημειώδες ώστε να μακαρίζεται;; Εγώ δεν το γνωρίζω.
Ότι κάνατε και εσείς για τον Σύλλογο. http://analogion.com/forum/showpost.php?p=106549&postcount=4
Εάν δεν το γνωρίζετε κ.Αηδόνη περάστε την Κυριακή να μάθετε τι έχει κάνει και τι δεν έχει κάνει ο Συλλογος.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Για ποιον η ποιους λογους ακριβως ;
Ἐγώ ἔγραψα μιά διαπίστωση «χωρίς νά ἔχω καμμία προτίμηση» ὅπως ἔγραψα. Δέν ἐμπλέκομαι σέ ἐξηγήσεις, οὔτε ἐγώ προκαλῶ ἤ χειρίζομαι τά ἀποτελέσματα μιᾶς διαπίστωσης. Τό παρόν καί τό μέλλον εἶναι ἐνώπιόν μας.

Μηπως θα μπορουσατε να γινετε πιο σαφης ;
Σαφέστατα περιέγραψα τί εἶχε συμβεῖ σέ κάποιους. Γιά «σήμερα» δέν γνωρίζω· ἔγραψα «νομίζω».

Ευλογειτε π.Μαξιμε .
Ὁ Κύριος!

 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Καλησπέρα π. Μάξιμε. ΄Αν και αποφεύγω να απαντώ σε διαλόγους (γιατί το ένα φέρνει το άλλο…και δεν ξέρεις που μπορεί να φτάσει), θα κάνω την εξαίρεση για χατίρι σας.
Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ!
Δέν ἐμπλέκομαι ἐγώ περισσότερο, ὅπως ἔγραψα ἀρχικά καί τελευταῖα, τό μόνο πού μπορῶ νά κάνω, εἶναι νά καταθέσω τή μαρτυρία μου γιά τήν λεπτότητα καί εὐγένεια τοῦ χαρακτῆρός σας, ὅπως ἔχω διαπιστώσει ἐκ τοῦ σύνεγγυς.

Ὁμολογῶ, ὅτι χάρηκα πολύ ἀπό τό παρακάτω:

Ωστόσο ανεξάρτητα όλων αυτών, δηλώνω, ότι αγκαλιάζω συναδελφικά όλα τα μέλη από όπου και αν προέρχονται από τον πρακτικό ψάλτη μέχρι τις μουσικολογικές μας κορυφές και δίνω προς κάθε κατεύθυνση οποιασδήποτε ιδεολογίας είναι ο συνάδελφος, χέρι βοηθείας και δυναμικό αγώνα για όποιο δίκαιο αίτημα, μου γίνει γνωστό. Ο Σύνδεσμός μας είναι για όλους ανεξαιρέτως τους ψάλτες.
Με τιμή Θ.Ε.
καί εὔχομαι νά ἐκτιμηθεῖ δεόντως ἀπό ὅλους!

Νά εἶστε πάντα καλά, μέ ὑγεία καί μακροημέρευση!


 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Καλησπέρα π. Μάξιμε. ΄Αν και αποφεύγω να απαντώ σε διαλόγους (γιατί το ένα φέρνει το άλλο…και δεν ξέρεις που μπορεί να φτάσει), θα κάνω την εξαίρεση για χατίρι σας. Λοιπόν αρχικά, εκτροπή σημαίνει απόκλιση, απομάκρυνση από την αρχική, κανονική πορεία. Πιστεύω να κατανοείται ότι αναφέρομαι για τις αδικαιολόγητες εκτροπές και παραβάσεις από το επίσημο και εγκεκριμένο τυπικό της εκκλησίας μας, το Τυπικό Βιολάκη, από όποιον και αν γίνονται και σε όποια μουσική σχολή κι αν ανήκει και για τις εκτροπές και παραβάσεις όσων σχετικών έχει αποφασίσει η Ιερά Σύνοδος. Πολύ πρόσφατα είχα επισκεφθεί ένα Ναό κοντά στο δικό σας και ο Προϊστάμενος του, μου είπε ότι αν θέλω να χοραρχήσω θα πρέπει να ακολουθήσω τη δική τους τυπική γραμμή. Μα του είπα το τυπικό της Εκκλησίας μας είναι το ίδιο για όλες τις Εκκλησίες… μπορεί μου είπε αλλά στο Ναό μας εδώ, εφαρμόζουμε δικό μας πρόγραμμα…(μου θύμισε ο λεκτικός του τρόπος, κοσμικό λαϊκό κέντρο). ΄Εχω ακούσει σε άλλο Ναό δύο μουσικές γραμμές απήχημα για να ψάλλει ο συνάδελφος το απολυτίκιο «εξ ύψους κατήλθες». Να μη μιλήσω για το «ποικίλο πρόγραμμα» που συναντάμε σε ιεροπραξίες από (εκτρεπομένους) ιερείς και ψάλτες κλπ. Όσο για την ταλαίπωρη τη μουσική μας όντως βρισκόμαστε σε «πύργο της Βαβέλ». ΄Όταν «παράνομα» διδάσκουν ορισμένοι κάπου 49 ήχους (όχι φυσικά δια ζώσης φωνής αλλά με το κανονάκι), όταν διδάσκουν ότι δεν υπάρχει εναρμόνιο γένος και ότι ο τρίτος ήχος και ο εναρμόνιος βαρύς ανήκουν στο διατονικό γένος, όταν ψάλλουν και δεν μπορείς να παρακολουθήσεις κοιτώντας στο ίδιο μουσικό κείμενο που ακριβώς βρίσκονται όταν ψάλλουν, από τις πρωτόγνωρες, αλλεπάλληλες και (άγνωστες στους περισσοτέρους ψάλτες) αναλύσεις που κάνουν, όταν έχουν εισαγάγει στην μουσική μας παράνομα ένα σωρό καταργημένα σημάδια και ένα σωρό νέες θεωρίες, όταν δηλώνουν διπλωματούχοι και δεν γνωρίζουν τα βασικότερα της μουσικής μας ούτε αυτά τα προσόμοια να ψάλλουν φυσικό είναι π. Μάξιμε να μη μπορούμε να συνεννοηθούμε μουσικά, διότι μιλάμε διαφορετικές μουσικές γλώσσες. Ποτέ άλλοτε δεν θυμούμαι να υπήρξε τέτοια μουσική αναρχία τέτοιος ετσιθελισμός και τέτοιο ύποπτο και ακατανόητο μπέρδεμα στη θεωρία της Μουσικής μας.
Δεκάδες Θεωρητικά κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα. Ο κάθε δάσκαλος που (κυριολεκτικά είναι πιο πολλοί από τους μαθητές) διδάσκει το δικό του θεωρητικό γράφοντας με τρομερή ευκολία και θρασύτητα θα έλεγα στα παλαιά των υποδημάτων του, νόμους εγκυκλίους και πατριαρχικές αποφάσεις. Σε όλα αυτά πρέπει πολύ σύντομα να δοθεί ένα τέλος. Να παρθούν γενναίες αποφάσεις και να ορισθούν αυστηροί κανόνες. Πρέπει να καθιερωθεί προς διδασκαλία ένα και μόνο θεωρητικό και συγκεκριμένες ερμηνείες των σημαδοφώνων και φυσικά αυστηρή τήρηση του Τυπικού της Εκκλησίας μας. Αν είχα την οικονομική υποστήριξη των συναδέλφων (όχι παραπάνω από την ετήσια συνδρομή τους) και λίγο της Εκκλησίας, πιστεύω ακράδαντα ότι με ένα τριήμερο μουσικολογικό - ιεροψαλτικό συνέδριο θα μπορούσαμε να λύσουμε τα σπουδαιότερα ζητήματα που ταλανίζουν τον Κλάδο μας και την Μουσική μας. Όλα αυτά που έγραψα, ξεκάθαρα απηχούν δικές μου απόψεις και σκοπός μου δεν είναι να τις επιβάλλω αλλά να παροτρύνω όσους συναδέλφους τυχόν καινοτομούν να ακολουθήσουν τα παραδεδομένα (Τυπικό Γ.Βιολάκη, τις Πατριαρχικές αποφάσεις και τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι στο Σύνδεσμο τα εγγεγραμμένα μέλη αλλά και όσοι άλλοι θέλουν να γραφτούν πρέπει απαραιτήτως να συμφωνούν με τις δικές μου σκέψεις. Το κάθε μέλος έχει δικαίωμα και πρέπει να έχει τις απόψεις του για όλα τα θέματα. Μακάρι οι αντιφρονούντες με τα δικά μου πιστεύω, να μπορέσουν να με πείσουν ότι έχω άδικο και ακόμη καλύτερα σε ένα μουσικολογικό συνέδριο να πείσουν την πλειοψηφία των συνέδρων. Ωστόσο ανεξάρτητα όλων αυτών, δηλώνω, ότι αγκαλιάζω συναδελφικά όλα τα μέλη από όπου και αν προέρχονται από τον πρακτικό ψάλτη μέχρι τις μουσικολογικές μας κορυφές και δίνω προς κάθε κατεύθυνση οποιασδήποτε ιδεολογίας είναι ο συνάδελφος, χέρι βοηθείας και δυναμικό αγώνα για όποιο δίκαιο αίτημα, μου γίνει γνωστό. Ο Σύνδεσμός μας είναι για όλους ανεξαιρέτως τους ψάλτες.
Συγνώμη που σας κούρασα με την φλυαρία μου. Καλό σας βράδυ.
Με τιμή Θ.Ε.

αν κ την ερώτηση για την εκτροπή την έκανα εγω, η απάντηση δόθηκε σε άλλο μέλος... τί να κάνουμε;;
βέβαια, εκτός από το τυπικό του Βιολάκη, δεν καταλαβαίνω καποια άλλη εκτροπή...
όσον αφορά τα δεκάδες θεωρητικά κ θεωρητικίζοντα πονήματα, σε ποιας σχολής αναφέρεστε;;
το καλυτερο θα ήταν να εγγραφούν στο συλλογο όλοι οι αντιφρονούντες...
καλή συνέχεια κ καλή σας επιτυχία (δεν κάνω πλάκα).
 

tzo

Δροσάκης Γεώργιος
Αγαπητοί φίλοι,


• Το μείζον θέμα, που απασχολεί τον Κλάδο μας, που δεν είναι άλλο από την εξεύρεση χρηματικών πόρων για την συνέχιση λειτουργίας των συνδικαλιστικών μας οργάνων, αλλά και το όχι ευκαταφρόνητο ζήτημα της στέγασής μας, σε ακίνητο παραχωρούμενο από την επίσημη Εκκλησία, ώστε ο ψάλτης να αποκτήσει επιτέλους το «σπίτι» του, μπορεί να λυθεί με ανταλλαγές απόψεων μέσω του Διαδικτύου ;
• Η μειώσεις των ελαχίστων μας μισθών, οι διακοπές ή περικοπές των δώρων, οι αυθαίρετες και προκλητικές πολλές φορές ενέργειες ορισμένων «προϊσταμένων» μπορούν να λυθούν μέσω του Διαδικτύου ;

Σας ευχαριστώ που μοιραστήκατε την αγωνία μου και​
Διατελώ με συναδελφική αγάπη και εκτίμηση​
Θεολόγος Μ. Ερσωτέλος​
Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιεροψαλτών​
«
"Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός»​
;;;;;;;;;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium



Χωρίς νά ἔχω καμμία προτίμηση, προβαίνω σέ διαπιστώσεις. Πάρα πολλά ἀναλόγια ἔχουν καλυφθεῖ ἀπό μαθητές τοῦ Ἄρχοντος Λυκούργου Ἀγγελόπουλου καί θά συνεχίζεται αὐτό καί θά προτιμῶνται.
Πολλοί ἀπό αὐτούς τούς ψάλτες πού πέρασαν ἀπό τίς προηγούμενες ἐπιτροπές τῆς Ἱ. Ἀρχ/πῆς, ἐνῶ πέρασαν βέβαια, ἔφυγαν μέ τήν πικρία τῶν ἐμπαιγμῶν καί τῶν στραβομουτσουνιασμάτων τῶν μελῶν καί εἶναι πληγωμένοι. Τώρα μέ τήν παρουσία καί τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου δέν νομίζω νά συμβαίνουν αὐτά. Ἀλήθεια πῶς τά βρήκατε στήν ἐπιτροπή;


Ἄρα ὁ κ. Ἀγγελόπουλος ὡς μέλος ἐπιτροπῆς τῆς Αρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας καὶ de facto καὶ ἡ ἴδια ἡ ἐπιτροπὴ, θὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὰ πορίσματα τῆς γνωστῆς ἀπόφασης περὶ τοῦ μουσικολογικοῦ ζητήματος τοῦ 2003.

Καὶ εἶναι πολὺ «ἐνδιαφέρουσα» ἡ παρατήρηση περὶ τῆς συμμετοχῆς τοῦ κ. Ἀγγελόπουλου, πὼς πλέον δὲν θὰ ἀντιμετωπίζονται δύσπιστα οἱ μαθητὲς τῶν διαδαγμάτων τῆς σχολῆς του. Μήπως ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία διαφοροποιεῖ τὴν στάση της de facto;
 
Top