''Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες''

Status
Not open for further replies.

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#1
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
 

Attachments

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#2
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
Αγαπητέ σε ευχαριστούμε για την ανάρτηση όμως πιστεύεις πως υπάρχει λόγος να υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση; Έχουμε από τα κλασσικά βιβλία τόσες σειρές χερουβικών γιατί να πούμε κάποιο τόσο πολύ διαφορετικό;

Επίσης μήπως ο ήχος θα έπρεπε να είναι πιο φυσικός; Εκτός και είναι θέμα ηχογράφησης αλλά ακούγεται κάπως υπερβολικά ηλεκτρονικός. Γιατί να χάνεται η φυσικότητα από την ωραία φωνή του κ. Χαρδαβέλλα;

Και επίσης το ισοκράτημα, αν είναι τόσο αναγκαίο να υπάρχει ισοκράτης μήπως να διακόπτεται έστω για λίγα δευτερόλεπτα σε τέτοια μεγάλα μέλη ώστε να μη δίνει την αίσθηση του οργάνου;

Η ομορφιά νομίζω πως βρίσκεται στην απλότητα.

Για ηχογράφηση που θα αναρτηθεί κάπου στο διαδίκτυο γενικότερα ή εδώ στο Ψαλτολόγιον δεν υπάρχει πρόβλημα. Δεκτό σαν πειραματισμός. Όμως για ναό δεν είναι κάπως ξένο το άκουσμα;
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#3
Αγαπητέ σε ευχαριστούμε για την ανάρτηση όμως πιστεύεις πως υπάρχει λόγος να υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση; Έχουμε από τα κλασσικά βιβλία τόσες σειρές χερουβικών γιατί να πούμε κάποιο τόσο πολύ διαφορετικό;

Επίσης μήπως ο ήχος θα έπρεπε να είναι πιο φυσικός; Εκτός και είναι θέμα ηχογράφησης αλλά ακούγεται κάπως υπερβολικά ηλεκτρονικός. Γιατί να χάνεται η φυσικότητα από την ωραία φωνή του κ. Χαρδαβέλλα;

Και επίσης το ισοκράτημα, αν είναι τόσο αναγκαίο να υπάρχει ισοκράτης μήπως να διακόπτεται έστω για λίγα δευτερόλεπτα σε τέτοια μεγάλα μέλη ώστε να μη δίνει την αίσθηση του οργάνου;

Η ομορφιά νομίζω πως βρίσκεται στην απλότητα.

Για ηχογράφηση που θα αναρτηθεί κάπου στο διαδίκτυο γενικότερα ή εδώ στο Ψαλτολόγιον δεν υπάρχει πρόβλημα. Δεκτό σαν πειραματισμός. Όμως για ναό δεν είναι κάπως ξένο το άκουσμα;
Τι να σου πώ φίλε μου…. εγώ δεν ξέρω από αυτά….. το θέμα είναι ότι από όσα έχω ακούσει…. το Χερουβικό αυτό είναι πάρα πολύ ωραίο……. και αυτό μου αρκεί…..για την φωνή….. δεν το συζητάμε…. μιλάμε για αγγελική μελωδικότητα…. τώρα αν το ύφος δεν είναι το <<παραδοσιακό>> ή το <<πατριαρχικό>> ή ή ή…….. τι να σου πώ…… χορτάσαμε από αυτούς που <<πρεσβεύουν>> την παράδοση και το σωστό ύφος….. αλά όταν τους ακούς δεν ξέρεις με τι να κλίσεις τα αυτιά σου…. Βέβαια υποκειμενικά είναι αυτά που λέω…. διότι εμένα μου αρέσουν οι ψάλτες με ωραίες φωνές όπως Βασιλικός, Χατζημάρκος, Γκίκας, Δασκαλούδης και άλλοι….. οι οποίοι έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές ότι δεν είναι παραδοσιακοί….και ότι τραγουδάνε…..τελικά όπως αναπαύεται ο καθένας……..στο φινάλε όλοι τον Θεό υμνούνε ο καθένας όσο καλλίτερα μπορεί…..
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#4
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
Αν εκαναν καλο μελι ολες οι μελισσες...θα ειχε 50 λεπτα το κιλο...
 
#5
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
..για την φωνή….. δεν το συζητάμε…. μιλάμε για αγγελική μελωδικότητα…
Μήπως υπερβάλλετε λίγο λόγω της αγάπης σας για τον κ. Χαρδαβέλλα;
 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#7
Τι να σου πώ φίλε μου…. εγώ δεν ξέρω από αυτά….. το θέμα είναι ότι από όσα έχω ακούσει…. το Χερουβικό αυτό είναι πάρα πολύ ωραίο……. και αυτό μου αρκεί…..για την φωνή….. δεν το συζητάμε…. μιλάμε για αγγελική μελωδικότητα…. τώρα αν το ύφος δεν είναι το <<παραδοσιακό>> ή το <<πατριαρχικό>> ή ή ή…….. τι να σου πώ…… χορτάσαμε από αυτούς που <<πρεσβεύουν>> την παράδοση και το σωστό ύφος….. αλά όταν τους ακούς δεν ξέρεις με τι να κλίσεις τα αυτιά σου…. Βέβαια υποκειμενικά είναι αυτά που λέω…. διότι εμένα μου αρέσουν οι ψάλτες με ωραίες φωνές όπως Βασιλικός, Χατζημάρκος, Γκίκας, Δασκαλούδης και άλλοι….. οι οποίοι έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές ότι δεν είναι παραδοσιακοί….και ότι τραγουδάνε…..τελικά όπως αναπαύεται ο καθένας……..στο φινάλε όλοι τον Θεό υμνούνε ο καθένας όσο καλλίτερα μπορεί…..
Όχι όχι δεν έγινα κατανοητός. Δεν είμαι ειδικός για να κρίνω και να αποφανθώ για το πιο ύφος πρέπει να ακούγεται στους ναούς. Δε μίλησα καθόλου για κάτι τέτοιο. Το βασικό είναι κάθε άνθρωπος όπως σωστά έγραψες, να προσπαθεί να υμνεί το Θεό όσο καλύτερα μπορεί.

Αυτό που σου είπα ήταν κάτι άλλο. Θα προσπαθήσω να γίνω αναλυτικός:

Ας υποθέσουμε ότι ο κύριος Χαρδαβέλλας έχει όχι απλά αγγελική αλλά θεική φωνή.
Ας υποθέσουμε πως δεν υπάρχει ύφος πατριαρχικό, παραδοσιακό κ.ο.κ.
Ας υποθέσουμε πως είμαι κάπως φάλτσος και γνωρίζω ελάχιστα από ψαλτική που δεν είναι και εντελώς λανθασμένη αυτή η τελευταία υπόθεση.

Το γενικότερο άκουσμα που μας ανέβασες εδώ το βρίσκεις ταιριαστό με αυτό το βίντεο που εσύ ο ίδιος έχεις ανεβάσει στο κανάλι σου;

Στα δικά μου αυτιά η διαφορά στη φωνή τεράστια, στο ισοκράτημα επίσης και στο μέλος το ίδιο. Αυτό έγραψα. Σε αυτό αναφέρθηκα και σε τίποτα άλλο. Αφού έχει πραγματικά πολλές δυνατότητες ο κ. Χαρδαβέλλας γιατί να δίνεται μια λανθασμένη εντύπωση γι'αυτόν; Πιστεύεις πως όταν ανεβάζεις ηχογραφήσεις σαν το τρικλίμακο χερουβικό τον διαφημίζεις; μήπως άθελά σου κάνεις το αντίθετο;
Αν είχε ανέβει αυτό το δοξαστικό των αγίων πατέρων πιστεύω πως θα είχε αποσπάσει κυρίως θετικά σχόλια όπως διαβάζουμε στο κανάλι σου και πολλά thanks και likes.

Αυτά. Να σου πω τέλος ότι αφορμή για τον σχολιασμό μου αποτέλεσε κυρίως η αρχή του χερουβικού. Έχεις ακούσει τόσα λεπτά, τρία λεπτά για την ακρίβεια, κάποια παρόμοια εκτέλεση από τους ψάλτες που ανέφερες στο προηγούμενο μήνυμά σου (Βασιλικός, Χατζημάρκος, Γκίκας, Δασκαλούδης) και με την ίδια παράξενη ηλεκτρονική ακουστική; Και μάλιστα να διαφημίζεται αυτή η εκτέλεση; Νομίζω πως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Αν πάλι κάνω τόσο λάθος και συνηθίζεται από αρκετούς παρόμοιο άκουσμα, ή εάν εσύ δε μπορείς να διακρίνεις κάποια διαφορά ανάμεσα στο βίντεο και σ'αυτό εδώ το ηχητικό τότε σου ζητώ συγνώμη. Ότι έγραψα είναι άκυρο.

Καλές γιορτές. Θα ήθελα αν μπορείς να ενημερώσεις τον κ. Χαρδαβέλλα γι αυτή τη συζήτηση. Θα ήθελα πραγματικά να ακούσω τη γνώμη του. Να είσαι πάντα καλά.

 
#8
Για το Χαρδαβέλα τα έχουμε χιλιογράψει (αιρετικόν άνθρωπον μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας ...)
Οι αναρτήσεις πλέον (δεδομένο ) έχουν μόνο εμπρηστικό χαρακτήρα με σκοπό να προκαλέσουν - έστω και δυσμενέστατα σχόλια .
Αυτό που με θλίβει , είναι ότι οι ηχογραφήσεις λαμβάνουν χώρα σε ώρα λατρείας και οι ιερείς - ιδιαίτερα ο προϊστάμενος - δεν είναι άμοιροι ευθυνών για τις ανοησίες - παλαβομάρες - πειραματισμούς που επιχειρούνται εντός του ναού.
Υπάρχει μέτρο , ανοχή και όρια .
Ο νεαρός τα έχει υπερβεί προ πολλού και κατά πολύ .
Ένα τράβηγμα αυτιού δεν βλάπτει .
Αν όχι ... κανένα οφφίκιο..:mad:
 

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#9
Αν κάποιος ξεπεράσει το μέτρο, τα πιο ευχάριστα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν τα πιο δυσάρεστα. (Δημόκριτος) .
 

Μελωδός

Αριστείδης Μιχελουδάκης
#10
Τι να σου πώ φίλε μου…. εγώ δεν ξέρω από αυτά….. το θέμα είναι ότι από όσα έχω ακούσει…. το Χερουβικό αυτό είναι πάρα πολύ ωραίο……. και αυτό μου αρκεί…..για την φωνή….. δεν το συζητάμε…. μιλάμε για αγγελική μελωδικότητα…. τώρα αν το ύφος δεν είναι το <<παραδοσιακό>> ή το <<πατριαρχικό>> ή ή ή…….. τι να σου πώ…… χορτάσαμε από αυτούς που <<πρεσβεύουν>> την παράδοση και το σωστό ύφος….. αλά όταν τους ακούς δεν ξέρεις με τι να κλίσεις τα αυτιά σου…. Βέβαια υποκειμενικά είναι αυτά που λέω…. διότι εμένα μου αρέσουν οι ψάλτες με ωραίες φωνές όπως Βασιλικός, Χατζημάρκος, Γκίκας, Δασκαλούδης και άλλοι….. οι οποίοι έχουν κατηγορηθεί πολλές φορές ότι δεν είναι παραδοσιακοί….και ότι τραγουδάνε…..τελικά όπως αναπαύεται ο καθένας……..στο φινάλε όλοι τον Θεό υμνούνε ο καθένας όσο καλλίτερα μπορεί…..
Ακριβώς επείδη κλείναμε και κλείνουμε τα αυτιά μας στους παραδοσιακούς έχουμε φτάσει στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Γι αυτό ακούμε φθηνούς αμανέδες (γιατί είναι προσβολή να αποκαλούνται αυτά αμανέδες) αντί Χερουβικών, αντί Άξιον εστί, αντί κοινωνικού κ.α. Γι αυτό έχουμε ξεφύγει τόσο πολύ και έχουμε μετατρέψει τους ναούς σε σκυλάδικα 3ης κατηγορίας (συγγνωμή για την βαρειά έκφρασή, αλλα πώς αλλιώς να το πω). Τελικά η προσφορά του Ψαλτολογίου είναι πολύ μεγάλη. Και όχι επειδή μας προσφέρει ηχογραφήσεις των "τεράτων" αυτής της τέχνης- αυτές άλλωστε μπορούμε να τις βρούμε σε καμια σκονισμένη κασέτα- αλλά επειδή μας προσφέρει ηχογραφήσεις παραδειγμάτων προς αποφυγήν. Και όπως λέει και κάποιο άλλο μέλος του φόρουμ.... ΠΑΝΤΑ ΓΕΙΑ!!!:D
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#11
Στο 5'05'' και μετά, μου θυμίζει τον Βοσκόπουλο.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#12
Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά. ''Ελύτης Οδυσσέας''
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#14
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
Καταρχήν δεν έπρεπε να ανέβει αυτή η ηχογράφηση η οποία δεν είναι καθόλου καλή και σίγουρα αδικεί τον ερμηνευτή
Εσείς που την ανεβάσατε δεν ακούτε πως ακούγετε απαίσια ο ήχος σαν να βγαίνει μέσα από πηγάδι όχι για να ξέρουμε τι λέμε μην τρελαθούμε κιόλας ότι δεν το καταλάβατε;
 

Theodoros-ks

Παλαιό Μέλος
#15
Διερωτώμαι εάν οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ και εννοώ αυτούς που θέλουν να έχουν άποψη,και που σίγουρα ανήκουν στο περιβάλλον ως αυλικοί ή μη του κάθε πρωτοψάλτου,πόσο γνώστες είναι της σωστής ερμηνείας ενός μέλους και για να έλθω στο συγκεκριμένο χερουβικό,πως ο καθ΄όλα εκτιμητέος κύριος Χαρδαβέλας δέχεται να τον εξυμνούν ανίδεοι περί τη ψαλτική τέχνη. Λυπάμαι που αναγκάζομαι να τοποθετηθώ με σκληρή κριτική ,αλλά μάλλον αυτό το χερουβικό και σε τέτοια ερμηνεία πρέπει να ανέβηκε εδώ χωρίς να το γνωρίζει ο συγκεκριμένος συνάδελφος . Ειδάλλως μάλλον αδικεί τον εαυτό του και κυρίως την μουσική που νομίζει ότι με αυτές τις ερμηνείες την υπηρετεί..Έλεος!!!!
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
#16
Ένα Εκπληκτικό Χερουβικό σε Τρείς Κλίμακες που Αναδεικνύει όλο το Μεγαλείο τόσο του Ήχου όσο και της Φωνής… Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης Ευγένιος Χαρδαβέλλας Ήχος Δ'(Άγια) Απολαύστε το……
:)
Νομίζω ότι οι απαντήσεις όλων των συναδέλφων είναι καλοπροαίρετες χωρίς δόλο αλλά ούτε προς το να θίξουν κάποιο πρόσωπο
Το θέμα αφορά εσάς που ανεβάσατε την συγκεκριμένη ηχογράφηση χωρίς πρώτα να την ακούσετε τουλάχιστον να δείτε αν ακουστικά είναι σωστή και δεν παραμορφώνει το κανονικό αποτέλεσμα που σίγουρα είναι διαφορετικό
Εσείς σαν φίλος της μουσικής και υποστηριχτής του κύριου Χαρδαβελα και ίσως από πολύ ενθουσιασμό να ανεβάσατε ότι ανεβάσατε χωρίς να το ακούσετε
Όμως ακούστε λίγο την ηχογράφηση το διαπιστώνει και ένας ο οποίος δεν γνωρίζει γρι
Η ηχογράφηση έχει υποστεί ηλεκτρονικά πολύ κακίστη μετατροπή με αποτέλεσμα να ακούγετε χάλια η γράφτηκε έτσι από ένα πολύ κακό μέσω ηχογράφησης σε μερικά σημεία ο ερμηνευτής ακούγετε σαν να πέφτουν οι μπαταριές του η (όπως) κάποιος θέλει να κουρδίσει ένα μεγάλο ξεκούρδιστο όργανο με χορδές
Έτσι κάνετε ζημιά και στον ερμηνευτή αλλά και στο εαυτό σας διότι δεν έχετε εστίαση στο τι ακούτε
Αυτά με πολύ αγάπη προς σε σας δεν θίγω κανέναν απλά βάζω τα πράγματα στη θέση τους
(Καλή αυριανή καλά Χριστούγεννα με υγεία σε όλους)
Σας ανεβάζω ένα παράδειγμα ιδίου χερουβικου σε άψογη ποιότητα φυσικού ήχου και ακούσματος :)
 

Attachments

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#17
:)
Νομίζω ότι οι απαντήσεις όλων των συναδέλφων είναι καλοπροαίρετες χωρίς δόλο αλλά ούτε προς το να θίξουν κάποιο πρόσωπο
Το θέμα αφορά εσάς που ανεβάσατε την συγκεκριμένη ηχογράφηση χωρίς πρώτα να την ακούσετε τουλάχιστον να δείτε αν ακουστικά είναι σωστή και δεν παραμορφώνει το κανονικό αποτέλεσμα που σίγουρα είναι διαφορετικό
Εσείς σαν φίλος της μουσικής και υποστηριχτής του κύριου Χαρδαβελα και ίσως από πολύ ενθουσιασμό να ανεβάσατε ότι ανεβάσατε χωρίς να το ακούσετε
Όμως ακούστε λίγο την ηχογράφηση το διαπιστώνει και ένας ο οποίος δεν γνωρίζει γρι
Η ηχογράφηση έχει υποστεί ηλεκτρονικά πολύ κακίστη μετατροπή με αποτέλεσμα να ακούγετε χάλια η γράφτηκε έτσι από ένα πολύ κακό μέσω ηχογράφησης σε μερικά σημεία ο ερμηνευτής ακούγετε σαν να πέφτουν οι μπαταριές του η (όπως) κάποιος θέλει να κουρδίσει ένα μεγάλο ξεκούρδιστο όργανο με χορδές
Έτσι κάνετε ζημιά και στον ερμηνευτή αλλά και στο εαυτό σας διότι δεν έχετε εστίαση στο τι ακούτε
Αυτά με πολύ αγάπη προς σε σας δεν θίγω κανέναν απλά βάζω τα πράγματα στη θέση τους
(Καλή αυριανή καλά Χριστούγεννα με υγεία σε όλους)
Σας ανεβάζω ένα παράδειγμα ιδίου χερουβικου σε άψογη ποιότητα φυσικού ήχου και ακούσματος :)
Αγαπητέ κύριε όπως καταλαβαίνετε η ηχογράφηση είναι ζωντανή… εγώ ότι παίρνω ανεβάζω… το πρόβλημα κάποιων δεν είναι ο ήχος και η ποιότητα της ηχογράφησης αλλά ο ίδιος ο Χαρδαβέλλας γενικότερα….. και κάθε φορά που θα βρούν την ευκαιρία θα χώσουν….. υπάρχουν ένα σορό άλλες ηχογραφήσεις του με καλύτερο ήχο…. αλλά το θάψιμο θάψιμο….. δέν φταίει η ηχογράφηση αλλά όσοι είναι καλοπροαίρετοι…… και το τί έχει ο καθένας στην ψυχή του φαίνεται και από αυτά που γράφει και από την εμφάνιση του γενικότερα…..Καλά Χριστούγεννα.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#18
Με την ψαλτική του κ. Χαρδαβέλλα (και όχι με το πρόσωπό του φυσικά) όσοι ασχολούνται ακόμη, πρέπει να δουν την τάση μαζοχισμού τους και πως αυτή μπορεί να θεραπευθεί. Λόγω όμως αγαπητέ Jinx του ότι βλέπω ότι διαβάζεις ποίηση και μάλιστα καλή, θα κάνω μία απέλπιδα προσπάθεια να σου δώσω λίγο τροφή για σκέψη, μεταφέροντάς σου απλά τα υπάρχοντα δεδομένα που πιθανόν να αγνοείς.

Δημοσιεύεις σε δύο ψηφιακούς τόπους το έργο του κ. Χαρδαβέλα, στο youtube και εδώ. Στο πρώτο μπορεί να εγγραφεί ο καθένας και να κρίνει αυτό που βλέπει ή ακούει είτε έχει σχέση με το αντικείμενο είτε όχι. Θεωρητικά το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο Ψαλτολόγιον, όμως βάση μίας σφυγμομέτρησης που υπάρχει στην ενότητα με τις ανακοινώσεις των μελών (βλ. "που ψάλλουμε"), φαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών που παίρνουν μέρος στις συζητήσεις κρίνοντας, σχολιάζοντας κλπ. είναι ψάλτες με αναλόγια και γνώσεις πάνω στο αντικείμενο μικρές ή μεγάλες.

Έχεις δίκιο στο ότι οι ψάλτες είμαστε κακεντρεχείς σαν χαρακτήρες και ότι έχουμε μία τάση να βλέπουμε τον άλλο εάν όχι απαραίτητα σαν εχθρό, τουλάχιστον κατώτερο από το δικό μας επίπεδο. Είναι μία κάπως φυσική κατάσταση αυτό εάν αναλογιστούμε με λίγη αυτοκριτική ότι από αυτήν πηγάζει ένα μεγάλο μέρος της ενασχόλησής μας με κάτι που αφορά στην δημόσια καλλιτεχνική παρουσίαση, δηλαδή παίρνοντας μέρος σε κάτι στο οποίο ξεχωρίζουμε εκ θέσεως από τους υπόλοιπους γύρω μας. Στην περίπτωση που κουβεντιάζουμε όμως υπάρχει ένα μεγάλο αλλά...

Εάν παρατηρήσεις, θα δεις ότι τα αρνητικά σχόλια και η επιθετική κριτική δεν αφορούν σε ότι ανεξαιρέτως ανεβαίνει σε αυτή την ως επί το πλείστον ψαλτική κοινότητα. Κάνε μία γύρα στις ηχογραφήσεις και θα δεις κάθε ανάρτηση να την συνοδεύουν ευχαριστήρια ή και θετικά σχόλια, χωρίς και πάλι να λείπουν οι όποιες παρατηρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, ρίξε μία ματιά στις αναρτήσεις του ΟΦΕΛΠ, οι οποίες στοχεύουν στην ανάδειξη του τετριμμένου, του κλασικού και γενικά αυτού που εσύ και ο Ελύτης (;) ονομάζετε φθορά. Επίσης απ' όσο ξέρω δεν έχει κανείς τίποτα με το πρόσωπο του κ. Χαρδαβέλλα. Προσωπικά, πριν από τις εδώ αναρτήσεις αγνοούσα καν την ύπαρξή του.

Έχει όμως μία λογική το να θεωρεί κανείς ότι όλα αυτά πηγάζουν από δόλο και δεν θα διαφωνήσω με το σκεπτικό, εάν απομονώσω τα γεγονότα. Όταν κάποιοι δεν γουστάρουν κάτι στο οποίο άλλοι αρέσκονται, υπάρχει και ο δόλος ως πιθανότητα. Όταν όμως το 99% (των σχετικών πάντα με το αντικείμενο, δεν θα ρωτήσεις εάν είσαι καλός κηπουρός έναν κομπιουτερά) λέει ότι αυτό δεν είναι ψαλτική και εάν μαζευτούν οι χειροπιαστές αποδείξεις επ' αυτού (σε βασικά σημεία όπως π.χ. κλίμακα, ρυθμό, ήχο) σε έγγραφη μορφή μπορεί να φτάσει σε όγκο έναν τηλεφωνικό κατάλογο, αυτό κάτι λέει και ίσως... λέω ίσως να μην πρόκειται για δόλο, ούτε για ζήλια.

Ειλικρινά δεν θα τα έγραφα τα παραπάνω και ο λόγος είναι η πρώτη πρόταση του παρόντος μηνύματος. Όμως το να επιστρατεύεται ο Ελύτης και μάλιστα να γίνεται αναφορά σε φθορά στην οποία απ' ότι φαίνεται έχει υποπέσει ο ψαλτικός κόσμος και ο κ. Χαρδαβέλλας με ελάχιστους μάλλον άλλους ευτυχώς εναντιώνονται ακόμη είναι από απλά ανιστόρητο έως και γνήσια παράλογο και αυτά μη αναλογιζόμενοι την ύβρη προς τον ποιητή και το έργο του, εφόσον δεν είναι και Θεϊκά γράμματα (με τη στενή έννοια του όρου τουλάχιστον) ώστε να μην πρέπει να χρησιμοποιούνται επί ματαίω.

Φθορά αγαπητέ jinx είναι ή η σταδιακή υλική ζημιά ή η σταδιακή μείωση της σημασίας ή του κύρους. Εκτός κι αν η ψαλτική του κ. Χαρδαβέλλα πηγάζει από τα βάθη του χρόνου, απ' όπου δυστυχώς τυγχάνει να μην έχουμε ούτε έγγραφες ούτε ακουστικές μαρτυρίες (ευπρόσδεκτες εάν έχεις στοιχεία ιδιαιτέρως στην μουσικολογική επιστήμη), θα πρέπει να αναρωτηθείς (και εγώ εδώ θα κάνω χρήση μιας πιο λαϊκής σοφίας) εάν "στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε"*.

Τέλος, δημοσιεύεις κάτι, σημαίνει ότι το εκθέτεις στην κρίση όσων το παρακολουθούν, εάν δεν σου αρέσει δεν δημοσιεύεις, ενώ υπάρχει και η πιθανότητα από μία παρατήρηση να μάθεις ή εσύ ή ο συνάδελφος και κάτι, μιας και τον κ. Χαρδαβέλλα απ' ότι βλέπω δεν τον πήραν και τα χρόνια.


Καλά Χριστούγεννα, χαρούμενες γιορτές!




*Επί τη ευκαιρία θα ήθελα να σε ενημερώσω για κάτι το οποίο δεν ξέρω πως θα το εκλάβεις και θα ήταν προτιμότερο να είσαι καθιστός διαβάζοντάς το. Ok λοιπόν, here it goes: "Υπάρχει ψαλτική και λίγο πριν τον Χατζημάρκο και τον Βασιλικό!" Υπάρχει κάτι αιώνες τώρα αν και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ήταν τόσο "αδιάφθορη" όσο μας την παρουσιάζεις εσύ.
 

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
#19
Με την ψαλτική του κ. Χαρδαβέλλα (και όχι με το πρόσωπό του φυσικά) όσοι ασχολούνται ακόμη, πρέπει να δουν την τάση μαζοχισμού τους και πως αυτή μπορεί να θεραπευθεί. Λόγω όμως αγαπητέ Jinx του ότι βλέπω ότι διαβάζεις ποίηση και μάλιστα καλή, θα κάνω μία απέλπιδα προσπάθεια να σου δώσω λίγο τροφή για σκέψη, μεταφέροντάς σου απλά τα υπάρχοντα δεδομένα που πιθανόν να αγνοείς.

Δημοσιεύεις σε δύο ψηφιακούς τόπους το έργο του κ. Χαρδαβέλα, στο youtube και εδώ. Στο πρώτο μπορεί να εγγραφεί ο καθένας και να κρίνει αυτό που βλέπει ή ακούει είτε έχει σχέση με το αντικείμενο είτε όχι. Θεωρητικά το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο Ψαλτολόγιον, όμως βάση μίας σφυγμομέτρησης που υπάρχει στην ενότητα με τις ανακοινώσεις των μελών (βλ. "που ψάλλουμε"), φαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελών που παίρνουν μέρος στις συζητήσεις κρίνοντας, σχολιάζοντας κλπ. είναι ψάλτες με αναλόγια και γνώσεις πάνω στο αντικείμενο μικρές ή μεγάλες.

Έχεις δίκιο στο ότι οι ψάλτες είμαστε κακεντρεχείς σαν χαρακτήρες και ότι έχουμε μία τάση να βλέπουμε τον άλλο εάν όχι απαραίτητα σαν εχθρό, τουλάχιστον κατώτερο από το δικό μας επίπεδο. Είναι μία κάπως φυσική κατάσταση αυτό εάν αναλογιστούμε με λίγη αυτοκριτική ότι από αυτήν πηγάζει ένα μεγάλο μέρος της ενασχόλησής μας με κάτι που αφορά στην δημόσια καλλιτεχνική παρουσίαση, δηλαδή παίρνοντας μέρος σε κάτι στο οποίο ξεχωρίζουμε εκ θέσεως από τους υπόλοιπους γύρω μας. Στην περίπτωση που κουβεντιάζουμε όμως υπάρχει ένα μεγάλο αλλά...

Εάν παρατηρήσεις, θα δεις ότι τα αρνητικά σχόλια και η επιθετική κριτική δεν αφορούν σε ότι ανεξαιρέτως ανεβαίνει σε αυτή την ως επί το πλείστον ψαλτική κοινότητα. Κάνε μία γύρα στις ηχογραφήσεις και θα δεις κάθε ανάρτηση να την συνοδεύουν ευχαριστήρια ή και θετικά σχόλια, χωρίς και πάλι να λείπουν οι όποιες παρατηρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, ρίξε μία ματιά στις αναρτήσεις του ΟΦΕΛΠ, οι οποίες στοχεύουν στην ανάδειξη του τετριμμένου, του κλασικού και γενικά αυτού που εσύ και ο Ελύτης (;) ονομάζετε φθορά. Επίσης απ' όσο ξέρω δεν έχει κανείς τίποτα με το πρόσωπο του κ. Χαρδαβέλλα. Προσωπικά, πριν από τις εδώ αναρτήσεις αγνοούσα καν την ύπαρξή του.

Έχει όμως μία λογική το να θεωρεί κανείς ότι όλα αυτά πηγάζουν από δόλο και δεν θα διαφωνήσω με το σκεπτικό, εάν απομονώσω τα γεγονότα. Όταν κάποιοι δεν γουστάρουν κάτι στο οποίο άλλοι αρέσκονται, υπάρχει και ο δόλος ως πιθανότητα. Όταν όμως το 99% (των σχετικών πάντα με το αντικείμενο, δεν θα ρωτήσεις εάν είσαι καλός κηπουρός έναν κομπιουτερά) λέει ότι αυτό δεν είναι ψαλτική και εάν μαζευτούν οι χειροπιαστές αποδείξεις επ' αυτού (σε βασικά σημεία όπως π.χ. κλίμακα, ρυθμό, ήχο) σε έγγραφη μορφή μπορεί να φτάσει σε όγκο έναν τηλεφωνικό κατάλογο, αυτό κάτι λέει και ίσως... λέω ίσως να μην πρόκειται για δόλο, ούτε για ζήλια.

Ειλικρινά δεν θα τα έγραφα τα παραπάνω και ο λόγος είναι η πρώτη πρόταση του παρόντος μηνύματος. Όμως το να επιστρατεύεται ο Ελύτης και μάλιστα να γίνεται αναφορά σε φθορά στην οποία απ' ότι φαίνεται έχει υποπέσει ο ψαλτικός κόσμος και ο κ. Χαρδαβέλλας με ελάχιστους μάλλον άλλους ευτυχώς εναντιώνονται ακόμη είναι από απλά ανιστόρητο έως και γνήσια παράλογο και αυτά μη αναλογιζόμενοι την ύβρη προς τον ποιητή και το έργο του, εφόσον δεν είναι και Θεϊκά γράμματα (με τη στενή έννοια του όρου τουλάχιστον) ώστε να μην πρέπει να χρησιμοποιούνται επί ματαίω.

Φθορά αγαπητέ jinx είναι ή η σταδιακή υλική ζημιά ή η σταδιακή μείωση της σημασίας ή του κύρους. Εκτός κι αν η ψαλτική του κ. Χαρδαβέλλα πηγάζει από τα βάθη του χρόνου, απ' όπου δυστυχώς τυγχάνει να μην έχουμε ούτε έγγραφες ούτε ακουστικές μαρτυρίες (ευπρόσδεκτες εάν έχεις στοιχεία ιδιαιτέρως στην μουσικολογική επιστήμη), θα πρέπει να αναρωτηθείς (και εγώ εδώ θα κάνω χρήση μιας πιο λαϊκής σοφίας) εάν "στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε"*.

Τέλος, δημοσιεύεις κάτι, σημαίνει ότι το εκθέτεις στην κρίση όσων το παρακολουθούν, εάν δεν σου αρέσει δεν δημοσιεύεις, ενώ υπάρχει και η πιθανότητα από μία παρατήρηση να μάθεις ή εσύ ή ο συνάδελφος και κάτι, μιας και τον κ. Χαρδαβέλλα απ' ότι βλέπω δεν τον πήραν και τα χρόνια.


Καλά Χριστούγεννα, χαρούμενες γιορτές!




*Επί τη ευκαιρία θα ήθελα να σε ενημερώσω για κάτι το οποίο δεν ξέρω πως θα το εκλάβεις και θα ήταν προτιμότερο να είσαι καθιστός διαβάζοντάς το. Ok λοιπόν, here it goes: "Υπάρχει ψαλτική και λίγο πριν τον Χατζημάρκο και τον Βασιλικό!" Υπάρχει κάτι αιώνες τώρα αν και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ήταν τόσο "αδιάφθορη" όσο μας την παρουσιάζεις εσύ.
Αγαπητέ κύριε Τσακίρογλου
Έχετε πολύ όμορφα διατυπώσει τον λόγο σας και τις απόψεις σας με πολύ όμορφα επιχειρήματα.
Ακούστε όμως και τον αντίλογο.
Εγώ δεν έχω πρόβλημα με αυτούς που λένε ότι δεν τους αρέσει έτσι όπως ψέλνει ο Χαρδαβέλλας….. αλλά βέβαια απορώ και εγώ διότι αφού δεν τους αρέσει συνεχίζουν και ακούν τις αναρτήσεις που κάνω….. αλλά με αυτούς που βρίζουν και θίγουν προσωπικότητες…. και αυτό θα το έχετε διαπιστώσει κατά καιρούς….. δεν σου αρέσει….. οκ κάνε την κριτική σου και μην τον ξανά ακούς στο φινάλε….. αλλά μην βρίζεις….και μην διαβάλεις……μόνο και μόνο για να ικανοποιήσεις έναν κενό εγωισμό…..για να δείξεις και να πείς…. Να… του τα έχωσα εγώ….. γιατί εγώ είμαι παραδοσιακός ψέλνω το τάδε μάθημα κοίτα!!! Κοίτα!!! και ο άλλος τραγουδάει και λέει ανοησίες…. βλακείες κ.λ.π. κ.λ.π….. αυτά που αναφέρω είναι λίγα…τίποτα δηλαδή….μπροστά σε αυτά που έχουν γραφτεί κατά καιρούς… από διαφόρους κατά του Χαρδαβέλλα…..
Τώρα η αλήθεια είναι ότι στο κανάλι μου στο YOUTUBE γίνεται ένας καλός χαμός με πάρα πολλούς θαυμαστές του Χαρδαβέλλα και κάθε βδομάδα συγκεντρώνω πάρα πολλά μηνύματα υπέρ του Χαρδαβέλλα γενικότερα…… αλλά μάλλον τόσες χιλιάδες κόσμος είναι άσχετοι……και μόνο εδώ στο ψαλτολόγιο γεμίσαμε ιδικούς…. καθηγητές…..πάπες της βυζαντινής μουσικής……. Το ότι συνεχίζω και κάνω αναρτήσεις εδώ είναι γιατί κάποιοι έστω και λίγοι…. συνεχίζουν και τις ακούνε….. και τους αρέσουν……
Όσο για την τελευταία σας παρατήρηση έχω να πώ ότι ναι η Βυζαντινή Μουσική έχει Ιστορία και πριν από τον Βασιλικό και τον Χατζημάρκο….. όπως και ο άνθρωπος κάποτε έμενε σε σπηλιές και τώρα κατοικεί σε σπίτια έως και ανάκτορα…… και κάποτε οι χριστιανοί ξεκίνησαν από τις κατακόμβες με λαμπρό αποκορύφωμα της εξέλιξης την Αγία Σοφία….. κάποτε ξεκίνησαν με απλούς ψαλμούς του Δαβίδ και σήμερα φτάσαμε στα περίτεχνα μουσικά μέλη…..και σε τεράστιο υμνολογικό θησαυρό που εμπλουτίζονται ευτυχώς όλο και περισότερο..... τα οποία κατά την γνώμη μου ανέδειξαν κατά πολύ οι προαναφερθέντες Δάσκαλοι και Ερμηνευτές Βασιλικός, Χατζημάρκος και άλλοι ….. και μετά από αυτούς ευτυχώς υπάρχουν και συνεχιστές…..
Δεν είναι όλοι πλασμένοι να φτιάξουν ανάκτορα… ούτε σπίτια… ούτε ακόμα και στάβλους….. κάποιοι γιατί δεν μπορούν….......Κάποιοι γιατί αισθάνονται ασφάλεια στην σπηλιά τους... κάποιοι γιατί δεν θέλουν διότι αναπαύονται ακόμη και πάνω στις πέτρες…..κ.λ.π…. κ.λ.π…..μην το κάνουμε λοιπόν σαν το γνωστό ανέκδοτο που λέει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα…..
Καλά Χριστούγεννα.
 

Theodoros-ks

Παλαιό Μέλος
#20
Αγαπητέ κύριε Τσακίρογλου
Έχετε πολύ όμορφα διατυπώσει τον λόγο σας και τις απόψεις σας με πολύ όμορφα επιχειρήματα.
Ακούστε όμως και τον αντίλογο.
Εγώ δεν έχω πρόβλημα με αυτούς που λένε ότι δεν τους αρέσει έτσι όπως ψέλνει ο Χαρδαβέλλας….. αλλά βέβαια απορώ και εγώ διότι αφού δεν τους αρέσει συνεχίζουν και ακούν τις αναρτήσεις που κάνω….. αλλά με αυτούς που βρίζουν και θίγουν προσωπικότητες…. και αυτό θα το έχετε διαπιστώσει κατά καιρούς….. δεν σου αρέσει….. οκ κάνε την κριτική σου και μην τον ξανά ακούς στο φινάλε….. αλλά μην βρίζεις….και μην διαβάλεις……μόνο και μόνο για να ικανοποιήσεις έναν κενό εγωισμό…..για να δείξεις και να πείς…. Να… του τα έχωσα εγώ….. γιατί εγώ είμαι παραδοσιακός ψέλνω το τάδε μάθημα κοίτα!!! Κοίτα!!! και ο άλλος τραγουδάει και λέει ανοησίες…. βλακείες κ.λ.π. κ.λ.π….. αυτά που αναφέρω είναι λίγα…τίποτα δηλαδή….μπροστά σε αυτά που έχουν γραφτεί κατά καιρούς… από διαφόρους κατά του Χαρδαβέλλα…..
Τώρα η αλήθεια είναι ότι στο κανάλι μου στο YOUTUBE γίνεται ένας καλός χαμός με πάρα πολλούς θαυμαστές του Χαρδαβέλλα και κάθε βδομάδα συγκεντρώνω πάρα πολλά μηνύματα υπέρ του Χαρδαβέλλα γενικότερα…… αλλά μάλλον τόσες χιλιάδες κόσμος είναι άσχετοι……και μόνο εδώ στο ψαλτολόγιο γεμίσαμε ιδικούς…. καθηγητές…..πάπες της βυζαντινής μουσικής……. Το ότι συνεχίζω και κάνω αναρτήσεις εδώ είναι γιατί κάποιοι έστω και λίγοι…. συνεχίζουν και τις ακούνε….. και τους αρέσουν……
Όσο για την τελευταία σας παρατήρηση έχω να πώ ότι ναι η Βυζαντινή Μουσική έχει Ιστορία και πριν από τον Βασιλικό και τον Χατζημάρκο….. όπως και ο άνθρωπος κάποτε έμενε σε σπηλιές και τώρα κατοικεί σε σπίτια έως και ανάκτορα…… και κάποτε οι χριστιανοί ξεκίνησαν από τις κατακόμβες με λαμπρό αποκορύφωμα της εξέλιξης την Αγία Σοφία….. κάποτε ξεκίνησαν με απλούς ψαλμούς του Δαβίδ και σήμερα φτάσαμε στα περίτεχνα μουσικά μέλη…..και σε τεράστιο υμνολογικό θησαυρό που εμπλουτίζονται ευτυχώς όλο και περισότερο..... τα οποία κατά την γνώμη μου ανέδειξαν κατά πολύ οι προαναφερθέντες Δάσκαλοι και Ερμηνευτές Βασιλικός, Χατζημάρκος και άλλοι ….. και μετά από αυτούς ευτυχώς υπάρχουν και συνεχιστές…..
Δεν είναι όλοι πλασμένοι να φτιάξουν ανάκτορα… ούτε σπίτια… ούτε ακόμα και στάβλους….. κάποιοι γιατί δεν μπορούν….......Κάποιοι γιατί αισθάνονται ασφάλεια στην σπηλιά τους... κάποιοι γιατί δεν θέλουν διότι αναπαύονται ακόμη και πάνω στις πέτρες…..κ.λ.π…. κ.λ.π…..μην το κάνουμε λοιπόν σαν το γνωστό ανέκδοτο που λέει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα…..
Καλά Χριστούγεννα.
Αρχικά εύχομαι Χρόνια πολλά και ευλογημένα!!..Επειδή όμως δεν μπορώ εκ φύσεως και χαρακτήρος να δεχθώ αλλοπρόσαλλες τοποθετήσεις, σας λέω αγαπητέ μου από τα γραφόμενά σας,ότι αφήνετε να εννοηθεί ότι κάποιοι ειδικοί ή άσχετοι στο χώρο της ψαλτικής έχουν κάτι με τον κ. Χαρδαβέλα...Θέλω να πιστεύω πως κανείς δεν έχει κάτι με τον φέρελπι, εκ Σάμου νομίζω, ιεροψάλτη.Αντίθετα είναι πολυ όμορφο να βλέπει κανείς νέους ανθρώπους να ασχολούνται με την τέχνη του Δαμασκηνού. Εσείς σίγουρα μείνατε άφωνος από την σε τρία επίπεδα όπως λέτε ερμηνεία του συγκεκριμένου Χερουβικού και γι αυτό το λόγο το ανεβάσατε στο ψαλτολόγιο,με σχετική άδεια πιστεύω, σε ότι αφορά τα πνευματικά δικαιώματα,από τον περί ού ο λόγος πρωτοψάλτη που σημαίνει ότι το γνωρίζει και σίγουρα συμμετέχει, άφωνα ή με ψευδώνυμο που δεν μου είναι τουλάχιστον σε μένα γνωστό έως τώρα , στην συζήτηση που γίνεται με αφορμή την ερνηνεία του χερουβικού. Από εκεί και μετά , πιστέψτε με ότι χωρίς εμπάθεια,αλλα με καλή θέληση ειπώθηκαν και καταγράφηκαν οι απόψεις έμπειρων και με γνώσεις της μουσικής τέχνης κριτικών απόψεων. Προσωπικά προσπαθώ να καταλάβω πως κτίσθηκε αυτό το οικοδόμημα της μουσικής και μάλιστα σε τρία επίπεδα όπως λέτε, σε ποιά θεωρία έχει βασισθεί μουσικολογικά και ποια τα μουσικά πρότυπα εστήριξαν τον εν λόγω ύμνο. Έτσι απλά θα ήθελα μία ανάλυση από τον κ. Χαρδαβέλα μάλλον και όχι από εσάς που απλώς σας εντυπωσίασε το χερουβικό ..Προτείνω λοιπον κ. Χαρδαβέλα,να τοποθετηθείτε προσωπικά εσείς,για να πάψουν όλοι εδώ να σας κακολογούν αισθανόμενοι κόμπλεξ όπως ο υποστηρικτής σας σε όλες τις τοποθετήσεις του και καταθέτει... Μόνο εσείς μπορείτε να μας πείσετε , ώστε πρώτος εγώ να σας ζητήσω και συγνώμη. Εάν η τοποθέτησή σας είναι ότι επιλέξατε μία προσωπική ερμηνεία βασιζόμενη σε δικά σας προσωπικά στοιχεία, σας διαβεβαιώ ότι θα μου είναι αρκετό και θα το σεβασθώ.Ευχαριστώ πολύ...
 
Status
Not open for further replies.
Top