Ειρμολόγια Ιωάννου (Ρηγόπουλου ή Ζωής)

Ποιό ειρμολόγιο του Ιωάννου είναι καταλληλότερο για ωδεία και σχολές;


  • Total voters
    9
Status
Not open for further replies.
Οι επιλογές είναι οι κλασσικές του Ιωάννου που χρησιμοποιούμε συνήθως στις σχολές και στα ωδεία και έχουν καθιερωθεί. Η μία πλέον από τις εκδόσεις Ρηγόπουλου (ανατύπωση) και η άλλη από την αδελφότητα της Ζωής (επιμελημένη).

Μόνο αυτά τα δύο συνεχίζουν τον Πέτρο με επιμέλεια Ιωάννου. Δεν έβαλα νεώτερα, επειδή δεν είναι διαδεδομένα όπως αυτά τα δύο, ίσως να έχουν και αλλαγές σε κάποιες γραμμές ή υπάρχουν σημαδάκια της παρασημαντικής τα οποία δεν είναι αποδεκτά από την επίσημη εκκλησία.

Η κάθε μία από αυτές τις δύο έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του.
Του Ρηγόπουλου η σειρά είναι με τους ήχους, της Ζωής διορθωμένο χρονολογικά.
Του Ρηγόπουλου έχει σχεδόν πλήρης κανόνες, της Ζωής μόνο τους ειρμούς.
Του Ρηγόπουλου έχει καταβασίες για όλες τις εορτές, της Ζωής λείπουν κάποιες του Τριωδίου.
Του Ρηγόπουλου συνεχίζει ως ανατύπωση τα υμνολογικά λάθη, της Ζωής έχει διορθώσεις.
Του Ρηγόπουλου έχει αργά καθίσματα και ευλογητάρια του Μ. Σαββάτου, της Ζωής τα βρίσκεις σε άλλους τόμους.

Θέλω σας παρακαλώ την γνώμη σας, υπολογίζοντας το μόνο κριτήριο ότι είναι για σχολές και ωδεία.
Στο αναλόγιο ο καθείς βάζει αυτό που τον αναπαύει.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Οι επιλογές είναι οι κλασσικές του Ιωάννου που χρησιμοποιούμε συνήθως στις σχολές και στα ωδεία και έχουν καθιερωθεί. Η μία πλέον από τις εκδόσεις Ρηγόπουλου (ανατύπωση) και η άλλη από την αδελφότητα της Ζωής (επιμελημένη).

Μόνο αυτά τα δύο συνεχίζουν τον Πέτρο με επιμέλεια Ιωάννου. Δεν έβαλα νεώτερα, επειδή δεν είναι διαδεδομένα όπως αυτά τα δύο, ίσως να έχουν και αλλαγές σε κάποιες γραμμές ή υπάρχουν σημαδάκια της παρασημαντικής τα οποία δεν είναι αποδεκτά από την επίσημη εκκλησία.

Η κάθε μία από αυτές τις δύο έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του.
Του Ρηγόπουλου η σειρά είναι με τους ήχους, της Ζωής διορθωμένο χρονολογικά.
Του Ρηγόπουλου έχει σχεδόν πλήρης κανόνες, της Ζωής μόνο τους ειρμούς.
Του Ρηγόπουλου έχει καταβασίες για όλες τις εορτές, της Ζωής λείπουν κάποιες του Τριωδίου.
Του Ρηγόπουλου συνεχίζει ως ανατύπωση τα υμνολογικά λάθη, της Ζωής έχει διορθώσεις.

Θέλω σας παρακαλώ την γνώμη σας, υπολογίζοντας το μόνο κριτήριο ότι είναι για σχολές και ωδεία.
Στο αναλόγιο ο καθείς βάζει αυτό που τον αναπαύει.

Της Ζωής παλιότερα κυκλοφορούσε και το αυθεντικό του Ιωάννου το Ειρμολόγιον. Τώρα πλέον αυθεντικός Ιωάννης υπάρχει στις εκδόσεις του Πολυχρονάκη, του Ρηγόπουλου και του π. Ευθυμίου Αγιορείτη (συνεχιστή του Μουσ. Θησαυρού του Νεκταρίου μοναχού). Καλό είναι η δημοσκόπηση να τροποποιηθεί ανάλογα.

δ.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Του Πολυχρονάκη είναι νέα στοιχειοθεσία. Του π. Ευθυμίου είναι στην ουσία η έκδοση του Νεκταρίου μοναχού, που είναι φωτοαναστατική της εκδόσεως του Ιωάννου (όπως και του Ρηγοπούλου) αλλά πολύ οικονομικότερη, χαρτόδετη και σε διαστάσεις Α5. Άλλη μια φωτοαναστατική έκδοση έγινε στο παρελθόν από τον Αβραάμ Ευθυμιάδη για τις ανάγκες της σχολής της Θεσσαλονίκης. Δεν έχω αυτές τις μέρες εύκολη προσπέλαση στο αρχείο μου προκειμένου να παραθέσω λεπτομέρειες ακριβέστερες για τις εκδόσεις, αλλά έχω την εντύπωση ότι και οι τρεις είναι ανατυπώσεις της εκδόσεως του 1903.

Της Ζωής δεν είναι του Ιωάννου. Μάλιστα, πέραν των άλλων διαφορών, επειδή έτυχε να το συναντήσω, σχετικά με τον Ειρμό της α' Ωδής «Άσωμεν τω Κυρίω», ενώ ο Ιωάννης και ο Πέτρος ο Βυζάντιος το γράφουνε από το Γα, στης Ζωής είναι γραμμένος από το Νη. Και αυτά τα γράφω από μνήμης, αν μπορεί κάποιος ας τα τεκμηριώσει.
 
Άρα να το κάνω ανατυπώσεις με Ζωής Δημήτρη;
Επειδή δουλεύω τις καταβασίες (αργές και σύντομες) δεν έχουν διαφορές της Ζωής με τις ανατυπώσεις Γιάννη (Μπουλμπουτζή).
 
Ή νέα στοιχειοθεσία του Πολυχρονάκη είναι διορθωμένη υμνολογικά;
Γιατί του π. Ευθυμίου αλλάζει μόνο ως προς το μέγεθος όπως καταλαβαίνω.
Ή τιμή νομίζω ότι στην παρούσα δημοσκόπηση δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο. Άλλωστε το 5 πάνω 5 κάτω δεν παίζει ρόλο όταν θες το πιο καλό "εργαλείο" για την δουλειά σου.
 
Στου Ρηγόπουλου είναι αυτό.

Στις εκδόσεις Πολυχρονάκη δε φαίνεται να είναι με νέα στοιχειοθεσία..

Όσον αφορά του Νεκταρίου μοναχού, αλλάζει μόνο ως προς το δέσιμο όπως δηλώνεται εδώ και είναι φθηνότερο (μαλακό εξώφυλλο).

Άρα Ρηγόπουλος, Πολυχρονάκης και Νεκταρίου είναι ανατυπώσεις του 1903.
Αλλάζω τη δημοσκόπηση σε Ανατυπώσεις 1903 (Ρηγόπουλου, Πολυχρονάκη, Νεκταρίου) με νέα στοιχειοθεσία και επιμέλεια της "Ζωής".
Η "Ζωή" είναι Ιωάννης στις καταβασίες. Κανόνες δεν έχει έτσι κι αλλιώς για σύγκριση, εκτός από τις ενάτες δεσποτοθεομητορικών εορτών. Εάν λαθεύω, θέμα άνοιξα προς συζήτηση:wink:.
 

Attachments

  • Πρόλογος Ζωής.pdf
    64.8 KB · Views: 12

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δεν είχα εικόνα από του Πολυχρονάκη, απλά το υπέθεσα διότι συνήθως επανεκδίδει με νέα στοιχειοθεσία. Μόνο σε βιβλιοπωλείο το έχω φυλλομετρήσει.Της Ζωής επίσης δεν το έχω ψάλλει, αλλά στο συγκεκριμένο Ειρμό που ανέφερα μου υπέδειξαν τη γραφή της Ζωής και αντιπαρέβαλα την εκδοχή του Ιωάννου που γνώριζα. Δεν ξέρω αν στις αργές Καταβασίες ταυτίζονται, πάντως σε άλλα σημεία φαίνεται ότι διαφέρουν. Τη στιγμή, λοιπόν, που υπάρχουνε τόσες φωτοαναστατικές επανεκδόσεις, γιατί να πάμε στην επεξεργασία της Ζωής;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αλλάζω τη δημοσκόπηση σε Ανατυπώσεις 1903 (Ρηγόπουλου, Πολυχρονάκη, Νεκταρίου) με νέα στοιχειοθεσία και επιμέλεια της "Ζωής".
Επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα αλλαγής της δημοσκόπησης ανοίχθηκε νέα από τον Καραγιαννἀκη
Ειρμολόγιο Ιωάννου πρωτ.: Ανατύπωση 1903 ( Ρηγόπουλος, Πολυχρονάκης, Νεκταρίου μοναχού) ή της "Ζωής";
και παρακαλούμε να ψηφίσετε εκ νέου ή να συνεχίσετε τη συζήτηση εκεί.
Αυτή κλείνει.
 
Status
Not open for further replies.
Top