Εγκυκλοπαίδεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής

insertimage.gif


http://www.musipedia.gr/
 
Last edited:
[''Η ενδρομή που συντέθηκε από τον Ιέρακα, αυλητή και συνθέτη του 7ου αι. π.Χ. (βλ. λ. Ιέραξ ), έγινε περίφημη και εξακολουθούσε να παίζεται για αιώνες στους Ολυμπιακούς Αγώνες κατά τη διεξαγωγή του πένταθλου.'']

PLUTARQUE
ΠΕΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Πλούτ. Περί μουσ. 1400D, 26.

(260) Ἀργεῖοι δὲ πρὸς τὴν τῶν Σθενείων τῶν καλουμένων παρ΄ αὐτοῖς πάλην ἐχρῶντο τῷ αὐλῷ· (261) τὸν δ΄ ἀγῶνα τοῦτον ἐπὶ Δαναῷ μὲν τὴν ἀρχὴν τεθῆναί φασιν, ὕστερον δ΄ ἀνατεθῆναι Διὶ Σθενίῳ. (262) Οὐ μὴν ἀλλ΄ ἔτι καὶ νῦν τοῖς πεντάθλοις νενόμισται προσαυλεῖσθαι, οὐδὲν μὲν κεκριμένον οὐδ΄ ἀρχαῖον, οὐδ΄ οἷον ἐνομίζετο παρὰ τοῖς ἀνδράσιν ἐκείνοις, ὥσπερ τὸ ὑπὸ Ἱέρακος πεποιημένον πρὸς τὴν ἀγωνίαν ταύτην ὃ ἐκαλεῖτο Ἐνδρομή· (263) ὅμως δὲ καὶ εἰ ἀσθενές τι καὶ οὐ κεκριμένον, ἀλλ΄ οὖν προσαυλεῖται.

http://remacle.org/bloodwolf/historiens/Plutarque/musiquegr.htm
 
Last edited:
[''...κατά τον Ευφρόνιο, πασσαλίσκος για τη στήριξη (δέσιμο) των χορδών. Ε.Μ. (σ. 340, 3): "ενεργμός το δ' αυτό και ένερξις, κρούμα κιθαριστικόν. Ευφρόνιος δε τον εν μέση τη κιθάρα πασσαλίσκον, δι' ου η χορδή διήρτηται" (ενεργμός και ένερξις είναι κομμάτι για κιθάρα. Αλλά, κατά τον Ευφρόνιο, [είναι] ο πασσαλίσκος που βρίσκεται στη μέση της κιθάρας, από τον οποίο δένεται η χορδή).'']

Fragmenta comicorum Graecorum, Volumes 1-2 By August Meineke

http://books.google.com/books?pg=PA...lt&id=gLQTAAAAQAAJ&ots=VhBlYAIjD-&output=text
 

Attachments

  • εν.png
    17.7 KB · Views: 0
[''Ο Αθήναιος λέει (ΙΔ', 636C, 38): "και άλλα πλείονα, τα μεν έγχορδα, τα δε ένηχα κατεσκεύαζον" (και πολλά άλλα [όργανα] κατασκεύαζαν, από τα οποία άλλα ήταν έγχορδα και άλλα ένηχα). Δύο από τους μεταφραστές, ο Gulick και ο Schweighauser, μεταφράζουν "κρουστά όργανα"· LSJ και Δημ.: "πνευστά όργανα". '']

Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes , livre XIV

Αθήναιος, ΙΔ', 636C, 38

καὶ ἄλλα δ΄ ἦν παρὰ ταῦτα· καὶ γὰρ βάρβιτος ἢ βάρμος καὶ ἄλλα πλείονα τὰ μὲν ἔγχορδα, τὰ δὲ ἔνηχα κατεσκεύαζον.‘ (p.39) ἦν γὰρ δή τινα καὶ χωρὶς τῶν ἐμφυσωμένων καὶ χορδαῖς διειλημμένων ἕτερα ψόφου μόνον παρασκευαστικά, καθάπερ τὰ κρέμβαλα.

http://hodoi.fltr.ucl.ac.be/concordances/athenee_deipnosophistes_14/texte.htm
 
[''Το εννεάχορδο, μαζί με τον κλεψίαμβο, το τρίγωνον και τον έλυμο αυλό έλυμος, περιέπεσαν σε αχρηστία από την εποχή του Απολλόδωρου (2ος αι., π.Χ.· Αθήν. ΙΔ', 636F, 40: "αμαυρότερα τη χρεία καθέστηκε".'']

Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes, livre XIV

Αθήν. ΙΔ', 636F, 40

Ἐπιστολὴν Ἀντιγραφῇ ’ὃ νῦν, φησίν, ἡμεῖς λέγομεν ψαλτήριον, τοῦτ΄ εἶναι μάγαδιν, ὁ δὲ κλεψίαμβος κληθείς, ἔτι δ΄ ὁ τρίγωνος καὶ ὁ ἔλυμος καὶ τὸ ἐννεάχορδον ἀμαυρότερα τῇ χρείᾳ καθέστηκεν.

http://hodoi.fltr.ucl.ac.be/concordances/athenee_deipnosophistes_14/texte.htm
 
[''Ο Ξενοφών (Κύρου Ανάβ. VI, Ι, 11) γράφει: "Μετά από αυτό [το χορό καρπαία ] οι Μαντινείς και μερικοί από τους Αρκάδες σηκώθηκαν απάνω οπλισμένοι όσο καλύτερα μπορούσαν, και τραγούδησαν στον ενόπλιο ρυθμό που έπαιζε ο αυλός , και τραγούδησαν παιάνες
και χόρεψαν, όπως στις πομπές προς τιμήν θεών"·'']

Xenophon, Anabasis

Ξενοφών, Κύρου Ανάβ. VI, Ι, 11

Xen. Anab. 6.1.11

[11] ἐπὶ δὲ τούτῳ [ἐπιόντες] οἱ Μαντινεῖς καὶ ἄλλοι τινὲς τῶν Ἀρκάδων ἀναστάντες ἐξοπλισάμενοι ὡς ἐδύναντο κάλλιστα ᾖσάν τε ἐν ῥυθμῷ πρὸς τὸν ἐνόπλιον ῥυθμὸν αὐλούμενοι καὶ ἐπαιάνισαν καὶ ὠρχήσαντο ὥσπερ ἐν ταῖς πρὸς τοὺς θεοὺς προσόδοις. ὁρῶντες δὲ οἱ Παφλαγόνες δεινὰ ἐποιοῦντο πάσας τὰς ὀρχήσεις ἐν ὅπλοις εἶναι.

Xenophon. Xenophontis opera omnia, vol. 3. Oxford, Clarendon Press. 1904 (repr. 1961)

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Xen.+Anab.+6.1.11&fromdoc=Perseus:text:1999.01.0201
 
[''Η ενόπλιος όρχησις λεγόταν και κουρητική, από τους Κουρήτες, που τη χόρευαν στην Κρήτη. Δίων Χρυσ. Περί βασιλείας (ΙΙ Β, 61): "την ενόπλιον κουρητικήν, ήπερ ήν επιχώριος τοις Κρησί".'']

Δίων. Χρυσ. Περί βασιλείας, ΙΙ Β, 61

[2,60] χορεύματα δὲ καὶ χοροὺς ἀνάλογον τούτοις οὐ σφαλλομένους οὐδὲ
ἀκρατεῖς, ἀλλὰ ὡς οἷόν τε ἰσχυροὺς καὶ σώφρονας ἐπάγειν ἐν
καθεστῶτι ῥυθμῷ· ὄρχησίν γε μὴν τὴν ἐνόπλιον, τὴν γιγνομένην
τοῖς θεοῖς ἀπαρχὴν ἅμα καὶ μελέτην τῶν πολεμικῶν, ἧς φησιν ὁ
ποιητὴς καὶ τὸν Μηριόνην ἔμπειρον εἶναι· τῶν γὰρ Τρώων τινὰ
πεποίηκε λέγοντα,
Μηριόνη, τάχα κέν σε καὶ ὀρχηστήν περ ἐόντα
ἔγχος ἐμὸν κατέπαυσε διαμπερές, εἴ ς΄ ἔβαλόν περ.
(61) ἢ σὺ οἴει ἄλλην τινὰ {λέγειν} ἐπίστασθαι τὸν τοῦ Μόλου υἱόν,
ἀριθμούμενον ἐν τοῖς ἀρίστοις τῶν Ἀχαιῶν, ἢ τὴν ἐνόπλιον, τὴν
Κουρητικήν, ἥπερ ἦν ἐπιχώριος τοῖς Κρησίν, τὴν ὀξεῖαν καὶ ἐλαφρὰν κίνησιν
πρὸς τὸ διακλῖναι καὶ φυλάξασθαι ῥᾳδίως τὸ βέλος;

http://www.sflt.ucl.ac.be/files/AClassFTP/Textes/Dion_Chrysostome/dio_Chrys_royaute_02.txt

Full text of "Dionos tou Chrysostomou Logoi. Dionis Chrysostomi Orationes. Recognovit et praefatus est Ludovicus Dindorfius"

http://www.archive.org/stream/dionostouchrysos01diocuoft/dionostouchrysos01diocuoft_djvu.txt


~~~~~~~~

Κουρῆτες : the Curētes, a tribe in Aetolia, afterward expelled by the Aetolians; their siege of Calydon, Il. 9.529-599.

Georg Autenrieth. A Homeric Dictionary for Schools and Colleges. New York. Harper and Brothers. 1891.
 
Last edited:
[''Ο Επίχαρμος στις Μούσες του λέει πως η Αθηνά έπαιζε στον αυλό τον ενόπλιο νόμο στους Διόσκουρους ("και την Αθηνάν δέ, φησίν Επίχαρμος εν Μούσαις, επαυλήσαι τοις Διοσκούροις τον ενόπλιον"· Αθήν Δ', 184F, 84).'']

ATHÉNÉE DE NAUCRATIS, Le Livre IV des Deipnosophistes

Αθήν., Δ', 184F, 8

Καὶ τὴν Ἀθηνᾶν δέ φησιν Ἐπίχαρμος ἐν Μούσαις ἐπαυλῆσαι τοῖς Διοσκόροις τὸν ἐνόπλιον.

http://www.google.com/search?q=Le+Livre+IV+des+Deipnosophistes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t
 
[''Αθήν. (ΙΔ', 631Β, 30): "γυμνοί γάρ ορχούνται οι παίδες πάντες ερρύθμους (ή ενρύθμους) φοράς τινας αποτελούντες" (γιατί όλα τ' αγόρια χορεύουν γυμνά εκτελώντας ορισμένες ρυθμικές κινήσεις).'']

Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes, livre XIV

Αθήν., ΙΔ', 631Β, 30

γυμνοὶ γὰρ ὀρχοῦνται οἱ παῖδες πάντες, ἐρρύθμους φοράς τινας ἀποτελοῦντες καὶ σχήματά τινα τῶν χειρῶν κατὰ τὸ ἀνάπαλον, ὥστ΄ ἐμφαίνειν θεωρήματά τινα τῆς παλαίστρας καὶ τοῦ παγκρατίου, κινοῦντες ἐρρύθμως τοὺς πόδας

http://books.google.com/books?id=nR...EwAQ#v=onepage&q=γυμνοί γάρ ορχούνται&f=false
 
[''Αθήν. (ΙΔ', 631Β, 30): "γυμνοί γάρ ορχούνται οι παίδες πάντες ερρύθμους (ή ενρύθμους) φοράς τινας αποτελούντες" (γιατί όλα τ' αγόρια χορεύουν γυμνά εκτελώντας ορισμένες ρυθμικές κινήσεις).'']

Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes, livre XIV

Αθήν., ΙΔ', 631Β, 30

γυμνοὶ γὰρ ὀρχοῦνται οἱ παῖδες πάντες, ἐρρύθμους φοράς τινας ἀποτελοῦντες καὶ σχήματά τινα τῶν χειρῶν κατὰ τὸ ἀνάπαλον, ὥστ΄ ἐμφαίνειν θεωρήματά τινα τῆς παλαίστρας καὶ τοῦ παγκρατίου, κινοῦντες ἐρρύθμως τοὺς πόδας

http://books.google.com/books?id=nR...EwAQ#v=onepage&q=γυμνοί γάρ ορχούνται&f=false

¬¬¬¬¬¬¬

Athenaei Naucratitae Dipnosophistarum libri XV, Volume 3 edited by Georg Kaibel

http://books.google.com/books?id=nR...EwAQ#v=onepage&q=γυμνοί γάρ ορχούνται&f=false
 
Back
Top