Εγκυκλοπαίδεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής

[''Ο Γαυδέντιος (Εισαγ. 8, C.v.J. 337-338, Mb 11) δίνει τον ακόλουθο ορισμό των διάφωνων φθόγγων: "αλλά όταν διάφωνοι ήχοι παιχθούν (σε όργανα ή αυλούς) ταυτόχρονα ("άμα κρουομένων ή αυλουμένων") φαίνεται πως τίποτε δεν υπάρχει ως συγγένεια (ταυτότητα) ανάμεσα στη χαμηλότερη και την ψηλότερη νότα, ή την ψηλότερη προς τη χαμηλότερη" ("ουδέν τι φαίνεται του μέλους είναι του βαρύτερου προς το οξύ ή του οξύτερου προς το βαρύ το αυτό").'']

Γαυδέντιος, Εισαγ. 8, C.v.J. 337-338, Mb 11

ουδέν τι φαίνεται του μέλους είναι του βαρύτερου προς το οξύ ή του οξύτερου προς το βαρύ το αυτό

http://www.archive.org/stream/musiciscriptore00jangoog#page/n437/mode/1up
 

Attachments

  • musiciscriptore00jangoog_0438.jpg
    112.3 KB · Views: 2
  • musiciscriptore00jangoog_0439.jpg
    140.3 KB · Views: 2
Last edited:
insertimage.gif


http://www.musipedia.gr/
 
Last edited:
[''Ο Ησύχιος λέει ότι το διάψαλμα ήταν μια αλλαγή ή παραλλαγή της φωνητικής μελωδίας ή του ρυθμού ("μουσικού μέλους ή ρυθμού... εναλλαγή").'']

Γλῶσσαι
Ελληνικό λεξικό

Ἡσύχιος Ἀλεξανδρεὺς

<διάψαλμα>· μουσικοῦ μέλους ἢ ῥυθμοῦ τροπῆς γινομένης, ἢ
διανοίας καὶ δυνάμεως λόγου ἐναλλαγῆς (Ps. 3,5) g

http://el.wikisource.org/wiki/Γλώσσαι
 
[''Ο Ο Ανώνυμος Bell. 22, 3, ονομάζει διαψηλαφήματα τα ακανόνιστα μέλη που εκτελούνται σε όργανα., ονομάζει διαψηλαφήματα τα ακανόνιστα μέλη που εκτελούνται σε όργανα.''

ΑΝΟΝΥΜΕ
MANUEL DE L'ART MUSICAL,
Traduction française : M. J.-H. VINCENT.

Ανώνυμος Bell. 22, 3 (?)

Ὅσα οὖν ἤτοι δι' ᾠδῆς ἢ έλους, χωρὶς στιγμῆς, ἢ χρόνου τοῦ καλουμένου παρά τισι κενοῦ γράφεται, ἢ μακρᾶς δίχρόνου , ἢ τριχρόνου ἢ τετράχρονου ἢ πενταχρόνου , τὰ μὲν [ἐν] ᾠδῆ κεχυμένα λέγεται, ἐν δὲ μέλει μόνῳ καλεῖται διαψηλαφήματα.

http://webcache.googleusercontent.c...musique2.htm+διαψηλαφήματα&cd=5&hl=en&ct=clnk
 
[''...γραμματικός από την Αλεξάνδρεια, επονομαζόμενος "ο Αλεξανδρεύς". Επονομάστηκε επίσης Χαλκέντερος (ακαταπόνητος, ακούραστος) για την επίμονη εργατικότητά του στη συγγραφή βιβλίων, και Βιβλιολάθας, γιατί, έχοντας συγγράψει τεράστιο αριθμό βιβλίων (κατά τη Σούδα 3500!)...'']

Σούδα

Headword: Δίδυμος
Adler number: delta,872
Translated headword: Didymus, Didymos
Vetting Status: low
Translation:
Son of Didymus, a fishmonger. A grammarian of the school of Aristarchus;[1] of Alexandria. He lived in the time of Antony and Cicero, and until Augustus. He was called 'Bronze-guts'[Khalkenteros] because of his indefatigable industry with regard to books; for they say that he wrote more than 3500 books.[2]
Greek Original:
Δίδυμος, Διδύμου ταριχοπώλου, γραμματικὸς Ἀριστάρχειος, Ἀλεξανδρεύς, γεγονὼς ἐπὶ Ἀντωνίου καὶ Κικέρωνος καὶ ἕως Αὐγούστου: Χαλκέντερος κληθεὶς διὰ τὴν περὶ τὰ βιβλία ἐπιμονήν: φασὶ γὰρ αὐτὸν συγγεγραφέναι ὑπὲρ τὰ τρισχίλια πεντακόσια βιβλία.
Notes:
C1 BC. See generally RE Didymos(8); NP Didymos(1); OCD3 Didymus(1).
[1] [alpha 3892] Aristarchus.
[2] (Again at chi 29.) Other sources put the figure even higher, at 4000. Another of his nicknames, Bibliolathas ("Book-forgetting"), arose because he occasionally contradicted something he himself had said in an earlier work.
References:
P.M. Fraser, Ptolemaic Alexandria (Oxford 1972) 471-4
L. Pearson and S. Stephens, Didymi in Demosthenem commenta (Stuttgart 1983)
R. Pfeiffer, A History of Classical Scholarship (Oxford 1968) 274-9
M. Schmidt, Didymi Chalcenteri grammatici Alexandrini fragmenta quae supersunt omnia (Leipzig 1854)
Keywords: biography; chronology; rhetoric

http://www.stoa.org/sol-bin/search.pl
 
Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes, livre IV

Αθήν. Δ', 139C, 17

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ'. (17) Ταῦτα μὲν ὁ Πολέμων· πρὸς ὃν ἀντιλέγων Δίδυμος ὁ γραμματικὸς — καλεῖ δὲ τοῦτον Δημήτριος ὁ Τροιζήνιος βιβλιολάθαν διὰ τὸ πλῆθος ὧν ἐκδέδωκε συγγραμμάτων· ἐστὶ γὰρ τρισχίλια πρὸς τοῖς πεντακοσίοις

http://hodoi.fltr.ucl.ac.be/concordances/athenee_deip_04/texte.htm
 
insertimage.gif


http://www.musipedia.gr/

Diesis (ii)

(Gk.: ‘separation’).

A term applied to various intervals from the time of Pythagoras.

According to Pythagorean theory, transmitted by Boethius (iii, 5, 8) from Philolaus (ed. Diels, Fragmente der Vorsokratiker, 44 A 26), it was a diatonic semitone equal to the amount that the 4th is in excess of the ditone or major 3rd. Later the term ‘limma’ was substituted to refer to the same interval.

According to Aristoxenus, the diesis was any interval smaller than a semitone. His theory provided for tetrachords that might include a ‘hemitone’, equal to half of a whole tone; a ‘very small chromatic diesis’, equal to a third of a whole tone; or a ‘very small enharmonic diesis’, equal to a quarter of a whole tone (Aristoxenus 21, ed. Meibom, p.46; see also Cleonides, ed. Jan, pp.190ff; Adrastus as quoted by Theon, ed. Hiller, p.55).

Grove
 
Last edited:
[''Ο Θέων ο Σμυρναίος (87, 2) λέει: "δίεσις, σύμφωνα με τη σχολή του Αριστόξενου, είναι το τέταρτο τόνου, ενώ για τους Πυθαγόρειους δίεσις ονομαζόταν το ημιτόνιο"·'']

... Theonis Smyrnaei Platonici, Eorum, quae in mathematicis ad Platonis ...

Θέων ο Σμυρναίος, 87, 2

http://books.google.com/books?pg=PA...war26hb&ct=result&id=QkwoAAAAYAAJ&output=text
 

Attachments

  • διεσ.png
    14.5 KB · Views: 2
[''Ο Αριστόξενος (Ι, 14 Mb) γράφει: "η φωνή δεν μπορεί να διακρίνει, ούτε η ακοή να ξεχωρίσει, οποιοδήποτε διάστημα μικρότερο από την πιο μικρή δίεση"· αυτό σημαίνει ότι, κατά τον Αριστόξενο, δίεση είναι το ελάχιστο διάστημα που μπορεί να εκτελέσει η φωνή και να συλλάβει το αυτί.'']


Αρμονικά στοιχεία

Αριστόξενος (Ι, 14 Mb)

ἐπὶ μὲν οὖν τὸ μικρὸν ἅμα πως ἐοίκασιν ἥ τε φωνὴ καὶ ἡ
αἴσθησις ἐξαδυνατεῖν· οὔτε γὰρ ἡ φωνὴ διέσεως τῆς ἐλα-
χίστης ἔλαττον ἔτι διάστημα δύναται διασαφεῖν οὐδ᾽ ἡ ἀκοὴ
διαισθάνεσθαι ὥστε καὶ ξυνιέναι τί μέρος ἐστὶ εἴτε διέσεως
εἴτ᾽ ἄλλου τινὸς τῶν γνωρίμων διαστημάτων.
 
[''Και ο Αριστείδης (Mb 14, R.P.W.-1.12) επίσης λέει: "δίεση ήταν το ελάχιστο διάστημα της φωνής".'']

Περί μουσικής

Αριστείδης, Mb 14, R.P.W.-1.12

δίεσις μὲν οὖν ἐκαλεῖτο τὸ μικρότατον τῆς φωνῆς διάστημα, οἷον
διάλυσις τῆς φωνῆς οὖσα,
 
[''Ο Κλεονείδης (Εισαγ. 7) λέει: "ας υποθέσουμε πως ο τόνος διαιρείται σε δώδεκα ελάχιστα μόρια, το καθένα από τα οποία ονομάζεται δωδεκατημόριο (1/12) ... το ημιτόνιο θα είναι 6/12, και η δίεση, η λεγόμενη τεταρτημόριος (ένα τέταρτο του τόνου) θα έχει 3/12 και η τριτημόριος (ένα τρίτο του τόνου) θα έχει 4/12"·']

Εισαγωγή αρμονική

Κλεονείδης, Εισαγ. 7

ὑποτίθεται γὰρ ὁ τόνος εἰς δώδεκά τινα ἐλά-
χιστα μόρια διαιρούμενος, ὧν ἕκαστον δωδεκατημόριον
τόνου καλεῖται· ἀναλόγως δὲ τῷ τόνῳ καὶ τὰ λοιπὰ
διαστήματα· τὸ μὲν γὰρ ἡμιτόνιον εἰς ἓξ δωδεκατημόρια,
ἡ δὲ δίεσις ἡ μὲν τεταρτημόριος εἰς τρία, ἡ δὲ τριτη-
μόριος εἰς τέσσαρα, ὅλον δὲ τὸ διὰ τεσσάρων εἰς τριά-
κοντα.
 
[''Νόννος (Διονυσιακά VΙΙΙ, 17): "ει κτύπος ουρεσίφοιτος ακούετο δίζυγος αυ λού..." (αν ακουγόταν ο βουνίσιος τόνος του δίαυλου).'']

Dionysiacorum libri XLVIII By Nonnus (of Panopolis.)

Νόννος, Διονυσιακά VΙΙΙ, 17

http://books.google.com/books?pg=PA...lt&id=xksVAAAAQAAJ&ots=Xlexa7jMz7&output=text
 

Attachments

  • διζ.png
    29.5 KB · Views: 1
insertimage.gif


http://www.musipedia.gr/

___________

Dithyramb

(Gk. dithurambos).

Name for Dionysus and hence primarily a song in his honour (cf Paean). Though probably older, the term first appears in a text of Archilochus (fl early 7th century bce), where it is suggested that one of a group of revellers or celebrants leads the rest in singing a dithyramb (West, frag.120). With Arion of Methymna (c600 bce), the dithyramb became more literary and a more practised public choral production. According to Herodotus (Histories, l.23), Arion was the first known composer to produce a type of choral song that he called ‘dithyramb’. Lasus of hermione (6th century bce), who introduced dithyrambic contests between the Athenian tribes, seems also to have brought innovations to the musical style of the dithyramb (see Pseudo-Plutarch, On Music, 1141c). Prominent 5th-century dithyrambic poets include Simonides, Pindar and Bacchylides. Starting in the mid-5th century bce, Melanippides, Timotheus of Miletus and other avant-garde composers introduced more radical stylistic changes, such as more intricate scales, a more prominent aulos accompaniment, and solos, including the Anabolē. This development continued into the 4th century ce (Plato, Laws, iii.700d), and the dithyramb subsequently diminished in importance, though surviving at Athens until at least c200 ce.

The term has generally been revived when an evocation of the wild and vehement qualities of Dionysus (Bacchus) is intended, even though such attributes were not always evident in ancient dithyrambs. Tomášek in the early 19th century adopted the term for certain of his piano pieces opp.52 and 65 (1815, 1818); these are sectional works, often in ternary form, with alternating stormy and lyrical episodes, but despite the occasional use of double octaves in syncopated rhythms, the limited idiom of the time and the composer’s own restricted harmonic vocabulary prevent any real expression of Bacchic frenzy. Schubert, who certainly knew Tomášek’s pieces, gave the title ‘Dithyrambe’ to one of his own songs (d801, 1824), a setting of the Schiller poem Der Besuch, which evokes the gods of Greece; in it Bacchus leads the procession of Olympians, and Schubert conceived the song as a stormy and passionate bacchanal. 20th-century examples include the last movement of Stravinsky’s Duo concertant for violin and piano (1931–2), whose ‘effect is that of an exalted threnody’ (E.W. White: Stravinsky: the Composer and his Works, London, 1966, p.335); the central movement of Henze’s Symphony no.3 (1949–50) and the same composer’s Drei Dithyramben (1958) for chamber orchestra; and Dithyramb I and II (1972) by Edwin Roxburgh.

Bibliography

A. Pickard-Cambridge: Dithyramb, Tragedy and Comedy (Oxford, 1927, rev. 2/1962 by T.B.L. Webster), 1–59

A. Pickard-Cambridge: The Dramatic Festivals of Athens (Oxford, 1953, rev. 2/1968 by J. Gould and D.M. Lewis)

H. Froning: Dithyrambos und Vasenmalerei in Athen (Würzburg, 1971)

B. Zimmermann: Dithyrambos: Geschichte einer Gattung (Göttingen, 1992)

B. Zimmermann: ‘Das Lied der Polis: zur Geschichte des Dithyrambos’, Tragedy, Comedy and the Polis: Nottingham 1990, ed. A.H. Sommerstein and others (Bari, 1993), 39–54

Maurice J.E. Brown/Denise Davidson Greaves

Grove
 
Last edited:
Η ΓΕΝΕΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

GEORGE THOMSON

''...ο Αριστοτέλης είπε πως η τραγωδία κατάγονταν «από των εξαρχόντων τον διθύραμβον». Τι ήταν ο διθύραμβος;
Στην ιστορική του μορφή, ο διθύραμβος ήταν ένας ύμνος προς τιμή του Διονύσου, που ψάλλονταν από έναν κυκλικό χορό, δηλαδή, μια χορωδία από πενήντα άντρες ή αγόρια, που στέκονταν σε κύκλο γύρω από το βωμό. Αφού αυτή ήταν η ιστορική του μορφή, τότε, τι ήταν η παλιότερή του μορφή; Έχουμε μερικές μαρτυρίες, που μας βοηθάνε να απαντήσουμε στην ερώτηση αυτή.
Πρώτο, το βραβείο στους διθυραμβικούς αγώνες ήταν ένας ταύρος. Φαίνεται λοιπόν πιθανό, πως ο αθλοφόρος ποιητής, γιόρταζε τη νίκη του με μια ευωχία για τους φίλους του, που θα ήταν ταυτόχρονα και μια θυσία στο Θεό.
Δεύτερο, ο Πίνδαρος δίνει στο διθύραμβο το επίθετο «βοηλάτης», δηλαδή, οδηγός του βοδιού ή του ταύρου. Απ’ αυτό, όπως φαίνεται, πρέπει να καταλάβουμε πως σε παλιότερους καιρούς, οι ψάλτες του διθύραμβου δε στέκονταν ακίνητοι γύρω απ’ το βωμό, αλλά συνόδευαν τον ταύρο στον τόπο που θα γίνονταν η θυσία. Το ίδιο συνάγουμε από ένα απόσπασμα του Αισχύλου, όπου λέει πως ο διθύραμβος πρέπει να συνοδεύει το Διόνυσο.
Τρίτο, έχουμε ένα απόσπασμα του Αρχιλόχου:
Ως Διονύσοι άνακτος καλόν εξάρξαι μέλος
Οίδα διθύραμβον, οίνω συγκεραυνωθείς φρένας.
«Ξέρω», λέει, «κεραυνοβολημένος απ’ το κρασί, να οδηγήσω το διθύραμβο, τα’ όμορφο τραγούδι του Διονύσου». Η φράση «εξάρξαι διθύραμβον», που χρησιμοποιεί εδώ ο Αρχίλοχος, είναι η ίδια που χρησιμοποίησε κι ο Αριστοτέλης, όταν είπε πως η τραγωδία κατάγονταν «από των εξαρχόντων τον διθύραμβον». Σ’ αυτό τον ύμνο του Αρχιλόχου, ο εξάρχων είναι ο ίδιος ο ποιητής, κι επειδή περιγράφει τον εαυτό του σαν «κεραυνοβολημένον απ’ το κρασί», δηλαδή, μεθυσμένο, πρέπει να συμπεράνουμε πως το τραγούδι αυτό, που το οδηγούσε ο ποιητής, ήταν αυτοσχεδιαστικό.
Η λέξη «εξάρχω» μας είναι γνωστή και από τα ομηρικά έπη, όπου χρησιμοποιείται για τη γυναίκα που οδηγούσε το μοιρολόϊ: «εξήρχε γόοιο».
Καθεμιά από τις γυναίκες, τις εξάρχουσες του θρήνου, αυτοσχεδίαζε με την αράδα της μια μονωδία, και ύστερα από κάθε μονωδία, οι άλλες γυναίκες πρόσθεταν όλες μαζί μιαν επωδό. Μπορούμε ν’ ακούσουμε τέτοια μοιρολόγια, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες, ακόμα και σήμερα. Έτσι κι ο Αρχίλαος, εξάρχοντας το διθύραμβο, έψαλλε μονωδικά κάμποσους αυτοσχεδιαστικούς στίχους, και οι συγκωμαστές του του απαντούσαν κάθε φορά με την επωδό τους.
Το συμπέρασμα αυτό το βεβαιώνει και ένα άλλο γεγονός. Στα εν άστει Διονύσια, όλα τα έξοδα των διθυράμβων πληρώνονταν από το κράτος, με μια μονάχα εξαίρεση. Ο ποιητής ο ίδιος, έπρεπε να πληρώσει τον αυλητή. Απ’ αυτό συμπεραίνουμε, πώς σε παλιότερους καιρούς, ο ίδιος ο ποιητής έπαιζε τον αυλό. Έτσι ο ποιητής, ήταν αρχικά ο εξάρχων του χορού, αυτοσχεδιάζοντας τις στροφές και συνοδεύοντας με τον αυλό του τις επωδούς, και γι’ αυτό μπορούμε να πούμε πως κατάγονταν από τον ιερέα του θιάσου που ενσάρκωνε το Θεό.
Φαίνεται, λοιπόν, πως, αναπτυγμένος από τις τελετές του Διονυσιακού Θιάσου, ο διθύραμβος έφτασε στην ιστορική του μορφή, τη στιγμή, που αντί να συνοδεύει την πομπή και τον κώμον, ψάλλονταν εν στάσει γύρω απ’ το βωμό, και έτσι γίνηκε πραγματικά ένα «στάσιμον». Και το θέμα του, τι άλλο μπορούσε να ήτανε παρά ο μύθος που αντιστοιχούσε στην προκείμενη θυσία, δηλαδή, ο θάνατος του Θεού; Μόλις αρχίζει ο ποιητής – εξάρχων έναν διάλογο με τους χορευτές του, παρουσιάζονται όλα τα στοιχεία ενός δράματος. Καθώς είπε ο Αριστοτέλης, η τραγωδία κατάγονταν «από των εξαρχόντων τον διθύραμβον».
Σ’ αυτή τη στιγμή της εξέλιξής του, ο πρωτόγονος διθύραμβος, διασπάστηκε σε δύο διαφορετικές μορφές. Στη μία τους, ο εξάρχων – ποιητής γίνηκε αυλητής, και η μίμηση παραμερίστηκε. Στην άλλη, αναπτύχθηκαν ανάμεσα στα στάσιμα, διάλογοι χωρίς μουσική μεταξύ του ποιητή και του κορυφαίου, και έτσι ο ποιητής – εξάρχων μεταβλήθηκε πρώτα σε έναν ηθοποιό, ύστερα σε δύο ηθοποιούς, και τελικά σε τρεις. Ωστόσο, ακόμα και στην ολοκληρωμένη της μορφή, η τραγωδία διατήρησε αχνάρια της γέννησής της. Αν εξετάσουμε τα δράματα που διασώθηκαν, φαίνεται πως πριν από τον Αισχύλο η τραγωδία άρχιζε συνήθως με την πάροδον, δηλαδή, με την είσοδο του χορού στην ορχήστρα, και τέλειωνε με την έξοδό του. Στα δύο αυτά στοιχεία, την πάροδον και την έξοδον, βλέπουμε απομεινάρια της αναχώρησης του θιάσου, δηλαδή, της πομπής, και της επιστροφής του, δηλαδή του κώμου, και παρόμοια, αναγνωρίζουμε στα όσα γίνονταν ανάμεσά τους, έναν αγώνα, δηλαδή, έναν μυστηριακό θάνατο, που είχε τη μαγική δύναμη ν’ ανανεώνει τη ζωή.''
 
Athénée de Naucratis, les Deipnosophistes, livre XIV

Αθήν. ΙΔ', 628Α, 24

Φιλόχορος δέ φησιν ὡς οἱ παλαιοὶ {σπένδοντες} οὐκ αἰεὶ διθυραμβοῦσιν, ἀλλ΄ ὅταν σπένδωσι, τὸν μὲν Διόνυσον ἐν οἴνῳ καὶ μέθῃ, τὸν δ΄ Ἀπόλλωνα μεθ΄ ἡσυχίας καὶ τάξεως μέλποντες. Ἀρχίλοχος γοῦν φησιν· ὡς Διωνύσοι΄ ἄνακτος καλὸν ἐξάρξαι μέλος οἶδα διθύραμβον, οἴνῳ συγκεραυνωθεὶς φρένας. καὶ Ἐπίχαρμος δ΄ ἐν Φιλοκτήτῃ ἔφη· οὐκ ἔστι διθύραμβος, ὅκχ΄ ὕδωρ πίῃς. ὅτι μὲν οὖν οὐχ ἡδονῆς χάριν ἐπιπολαίου καὶ δημοτικῆς ἡ μουσικὴ προῆλθεν κατ΄ ἀρχὰς εἰς τὰς ἑστιάσεις, ὥσπερ ἔνιοι νομίζουσιν, φανερὸν ἐκ τῶν εἰρημένων. Λακεδαιμόνιοι δ΄ ὅτι μὲν ἐμάνθανον τὴν μουσικὴν οὐδὲ λέγουσιν· ὅτι δὲ κρίνειν δύνανται καλῶς τὴν τέχνην ὁμολογεῖται παρ΄ αὐτῶν, καί φασιν τρὶς ἤδη σεσωκέναι διαφθειρομένην αὐτήν.

http://hodoi.fltr.ucl.ac.be/concordances/athenee_deipnosophistes_14/texte.htm
 
''Στην εξέλιξη του διθύραμβου από τον αρχέγονο αυτοσχεδιασμό σε έντεχνη μορφή συνέβαλε ένας σημαντικός ποιητής και μουσικός, ο Aρίων, που καταγόταν από τη Mήθυμνα της Λέσβου (6ος αι. π.X.). Σύμφωνα με μαρτυρία του Hρόδοτου (I, 23), ο Aρίων πρώτος συνέθεσε διθύραμβο, του έδωσε λυρική μορφή και αφηγηματικό περιεχόμενο και τον παρουσίασε στην αυλή του φιλότεχνου τυράννου Περίανδρου, στην Kόρινθο. O Aρίων παρουσίασε τους χορευτές μεταμφιεσμένους σε Σατύρους, δηλαδή με χαρακτηριστικά τράγων, γι’ αυτό και ονομάστηκε «ευρετής του τραγικού τρόπου». Οι Σάτυροι, που έως τότε ενεργούσαν ως δαίμονες των δασών, εντάχθηκαν στη λατρεία του Διονύσου και αποτέλεσαν μόνιμη ομάδα που ακολουθούσε παντού το θεό. Oι τραγόμορφοι αυτοί τραγουδιστές ονομάζονταν τραγῳδοί (< τράγων ÷ᾠδή[1] ), δηλαδή άσμα Xορού που είναι μεταμφιεσμένος σε Σατύρους.''

Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία» (από μετάφραση) στη Γ΄ τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου.

http://webcache.googleusercontent.c...d8516b.php+Αρίων+διθύραμβο&cd=3&hl=en&ct=clnk
 
Back
Top