ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Παλαιό Μέλος
Μήπως μπορεί κάποιος να αναπτύξει με λίγα λόγια γιατί αυτή τη βδομάδα καταλύομεν εις πάντα? (Γνωρίζω κάποια πράγματα αλλά δεν είμαι και σίγουρος ότι είναι ορθά.) Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Ὡραῖο αὐτό· δέν τό εἶχα σκεφτεῖ ποτέ, οὔτε φυσικά τό ἔχω διαβάσει πουθενά.ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ;63332 said:Μήπως όμως εκτός απο αυτά που αναφέρεστε καί σας ευχαριστώ, έχει και κάποια σχέση και η αναφορά του Φαρισαίου στό Ευαγγέλιο της ημέρας, (νηστεύω δίς τού σαββάτου)?
...ἡ Κυριακή τῆς Ἀποκρέω, εἶναι καί παλαιοτέρα ἀπό τίς προηγουμένες. Τίς δύο ἄλλες τίς προσέθεσαν ἀργότερα, τήν Κυριακή τοῦ Ἀσώτου κατά τόν Ϛ' αἰῶνα καί τήν Κυριακή τοῦ Τελώνου καί Φαρισαίου ἕνα περίπου αἰῶνα ὑστερώτερα. Ὁ σκοπός τῆς προσθήκης εἶναι φανερός. Νά δημιουργηθῇ δηλαδή μία περίοδος προπαρασκευῆς καί προετοιμασίας γιά τήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἕνα εἶδος προπυλαίου στό ὅλο οἰκοδόμημα τῶν κινητῶν ἑορτῶν. Ἤ, ὅπως γράφει ὁ Ξανθόπουλος, «ὥσπερ τις προγυμνασία καί παρακίνησις τοῖς ἁγίοις Πατράσιν ἐπενοήθησαν, ὥστε παρασκευασθῆναι καί ἑτοίμους ἡμᾶς γενέσθαι πρός τούς πνευματικούς ἀγῶνας τῶν νηστειῶν, τήν ἐξ ἔθους μυσαράν ἕξιν ἀπολιπόντας». Ἔγιναν δέ τρεῖς οἱ προπαρασκευαστικές αὐτές ἑβδομάδες γιά νά ἀπαρτισθῇ ὁ ἱερός ἀριθμός τῆς ἁγίας Τριάδος, τό τρία, βάσει τοῦ ὁποίου οἰκοδομεῖται ὁλόκληρο τό σύστημα τῆς λατρείας μας.