Είσοδος πολυαρχιερατικού εσπερινού

Χαίρετε.
Έχω κάποιες (σχετικά δύσκολες) ερωτήσεις και αναρωτιέμαι αν θα μπορούσε κάποιος να μου απαντήσει, καθώς μου είναι απαραίτητα για ένα κείμενο που γράφω:
  1. Όταν ο μητροπολίτης είναι ενδεδυμένος πλήρη αρχιερατική στολή (π.χ. Εσπερινός της Αγάπης), σε ποιο σημείο του Φῶς ἱλαρόν... ευλογεί με τα πηνία;
  2. Σε ποιο σημείο του Φῶς ἱλαρόν... γίνεται η είσοδος;
  3. Κατά την είσοδο του εσπερινού ποια είναι η σειρά: Οι διάκονοι, οι ιερείς (οι νεότεροι κατά τα πρεσβεία πρώτοι), ο μητροπολίτης και οι λοιποί αρχιερείς (οι αρχαιότεροι κατά τα πρεσβεία πρώτοι) ή πρώτος ο μητροπολίτης με τα πηνία ο οποίος άπτει και τα κηρία και τις κανδύλες της αγίας τράπεζας και ακολούθως οι λοιποί κατά τα πρεσβεία αρχιερείς, ιερείς, διάκονοι;
  4. Ο μητροπολίτης εισέρχεται κρατώντας τα πηνία υποβασταζόμενος από τους δύο υποδιακόνους εάν χρειάζεται ή δίνει τα πηνία στους υποδιακόνους αμέσως μετά την ευλογία;
  5. Εισερχόμενος ασπάζεται τα άγια θύρια; Οι λοιποί αρχιερείς το σύστοιχο άγιο θύριο;
  6. Στην είσοδο του εσπερινού συμμετέχουν μόνο δύο λαμπάδες (μανουάλια) ή και ο λιτανευτικός σταυρός, τα εξαπτέρυγα και τα φανάρια; Εάν ναι με ποια σειρά;
  7. Εάν συμμετέχει Ευαγγέλιο ποιος προηγείται κατά την είσοδο; Ο διάκονος που κρατάει το θυμιατό ή το Ευαγγέλιο; Το Ευαγγέλιο εισέρχεται πρώτο στο βήμα;
  8. Οι αρχιερείς, οι ιερείς και οι διάκονοι θυμιώνται κατά την είσοδο; Εάν ναι, αυτό σημαίνει ότι ο διάκονος που κρατάει το θυμιατό, δεν εισέρχεται στο βήμα, παρά τελευταίος;
Συγγνώμη που έχω χαθεί τα τελευταία δύο χρόνια...
 
(από 21:20΄ και μετά)
Από τον Εσπερινό της Κυριακής του Πάσχα στον Πατριαρχικό ναό της Μόσχας. Ίσως σας βοηθήσει στα ερωτήματά σας καθότι αυτοί συνήθως κρατούν την αρχαία τάξη που παρέλαβαν από την Κωνσταντινούπολη.
 
Ευχαριστώ πολύ. Ήταν όντως πολύ χρήσιμο.
Παρ' όλα αυτά ζητούσα παραπομπές σε γραπτό κείμενο.
Και δυστυχώς δεν υπάρχει αντιστοιχία με τα ελληνικά - βυζαντινή μουσική.... γιατί τα ψέλνουν σχεδόν χύμα οι Ρώσοι.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
2. Ἡ εἴσοδος γίνεται στὴ φράση «ὑμνοῦμεν Πατέρα, Υἱὸν καὶ ἅγιον Πνεῦμα, Θεόν»
(DMITRIEVSKIJ τ. 3 σ. 542, Ἱερατικὸν Ἀπ. διακονίας σ. 21).

Οἱ ἱερεῖς κάθονται στὸ σύνθρονο

(χφ. Δρέσδης Α 104 πραξαπόστολος-τυπικὸ Μεγάλης Ἐκκλησίας α’ ἥμισυ ια’ αἰ. ἔκδ. K. Akentiev 2007 σ. 66, χφ. ΕΒΕ 713 εὐχολόγιο ιβ’ αἰ. φ. 42r, Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ τεῦχος ε’ Ἀκολουθίαι τοῦ νυχθημέρου (σημειώσεις πρὸς χρήσιν τῶν φοιτητῶν) Θεσσαλονίκη 1969 σ. 35).

Ἐννοεῖται καὶ γιὰ ἀρχιερεῖς.

Βλ. καὶ Dmitrievskij τ. 1 σσ. 164-165.
 

Attachments

  • Συμεὼν Θεσσαλονίκης Τάξις της στάσεως και του θυμιάματος.pdf
    2.6 MB · Views: 46
Top