Δοξολογία πλ. β΄

...
 

Attachments

  • Εικόνα (1).jpg
    217.3 KB · Views: 122
  • Εικόνα (2).jpg
    199.1 KB · Views: 32
  • Εικόνα (3).jpg
    207.8 KB · Views: 15
  • Εικόνα (4).jpg
    186.2 KB · Views: 12
  • Εικόνα (5).jpg
    223.4 KB · Views: 12
  • Εικόνα (6).jpg
    175.9 KB · Views: 10
  • Εικόνα (7).jpg
    175.7 KB · Views: 14
  • Εικόνα (8).jpg
    192.7 KB · Views: 9
  • Εικόνα (9).jpg
    194.2 KB · Views: 10
  • Εικόνα (10).jpg
    185.2 KB · Views: 13
  • Εικόνα (11).jpg
    180.5 KB · Views: 8
  • Εικόνα (12).jpg
    180.9 KB · Views: 31

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Θὰ θέλατε νὰ μοῦ ἐξηγήσετε τὴ φθορά ποῦ ὑπάρχει στὸ τέλος τοῦ πρώτου στίχου, καθῶς καὶ σὲ ἀρκετοῦς ἄλλους; Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Θὰ θέλατε νὰ μοῦ ἐξηγήσετε τὴ φθορά ποῦ ὑπάρχει στὸ τέλος τοῦ πρώτου στίχου, καθῶς καὶ σὲ ἀρκετοῦς ἄλλους; Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων.

Δεν είναι "κλιτόν";
 
Θὰ θέλατε νὰ μοῦ ἐξηγήσετε τὴ φθορά ποῦ ὑπάρχει στὸ τέλος τοῦ πρώτου στίχου, καθῶς καὶ σὲ ἀρκετοῦς ἄλλους; Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων.
Εγω σας ευχαριστώ που μπήκατε στον κόπο να κοιτάξετε την δοξολογία και που με την ερωτησή σας μου δίνετε την ευκαιρία να πω κάτι για αυτή την φθορά.Ισως έπρεπε να το είχα κάνει μαζί με την ανάρτηση...
Ηθελα να γράψω μια δοξολογία στον πλ΄β, που να τελειώνει όμως με μουσικές γραμμές όπου κατω από την βάση να δημουργειται ένα συννημένο χρωματικό τετράχορδο...Οπως γνωρίζουμε από τα θεωρητικά ( έχω αυτή τη στιγμή στο μυαλό μου το θεωρητικό του Κων.Ψάχου "το οκτάηχον συστημα της Βυζ.Μουσικής), όταν το μέλος του πλαγίου Δευτέρου κινείται έξω από το οκτάχορδο τότε ο ήχος πορεύεται με το πεντάχορδο συστημα...Έτσι είχα ένα μικρό θέμα πως θα δειξω οτι το διάστημα πα-νη δεν είναι 12 μορια, αλλά 6 μόρια εφὀσον ήθελα συναφή χρωματικα διαστήματα κατω από την βάση...Για αυτό χρησιμοποιώ όπως θα προσέξατε συχνα την χρωματική φθορά του δι επί του πα...σε μερικα σημεία όμως αυτή η φθορά δεν βολευε γιατί το διαστημα πα-βου γύρω από την βάση, μετατρεπόταν σε μείζονα τόνο..οπότε αν επέλεγα σε όλες τις περιπτώσεις αυτή την φθορά έπρεπε να βάζω ύφεση στον βου...Επέλεξα για χρηστικούς λόγους να χρησιμοποιήσω ένα φθορικό σημάδι που δείχνει την συνάφεια των τετραχόρδων...Το πήρα από το θεωρητικό του Σιμωνα Καρρά με όλες τις αμφισβητήσεις που μπορεί να έχει κάποιος πάνω στο έργο και το εν λόγω Θεωρητικό...Έβαλα αυτή την φθορά κατά παραχώρηση αν θέλετε....Σας ευχαριστώ!
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Λόγῳ τῆς ἄγνοιάς μου, μία τελευταῖα ἐρώτηση ἐπ' αὐτοῦ: Ἡ εἰσαγωγή τῆς φθορᾶς δὲν ἐπηρεάζει τὴν ἀκολουθούμενη μαρτυρία;
Χωρίς νὰ ἐκφέρω ἄποψη γιὰ ὅτι δὲν γνωρίζω, προσωπικά θὰ ἐπέλεγα τὴν μορφή τῆς ἐπικρατοῦσας μουσικῆς γραφῆς καὶ θεωρίας:
2.jpg
Θὰ χαρακτηρίζατε κάτι τέτοιο ὡς πλεονασμό;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μήπως είχε κατά νού το παρακάτω;;
 

Attachments

  • pl B me B.doc
    47 KB · Views: 53
Λόγῳ τῆς ἄγνοιάς μου, μία τελευταῖα ἐρώτηση ἐπ' αὐτοῦ: Ἡ εἰσαγωγή τῆς φθορᾶς δὲν ἐπηρεάζει τὴν ἀκολουθούμενη μαρτυρία;
Χωρίς νὰ ἐκφέρω ἄποψη γιὰ ὅτι δὲν γνωρίζω, προσωπικά θὰ ἐπέλεγα τὴν μορφή τῆς ἐπικρατοῦσας μουσικῆς γραφῆς καὶ θεωρίας:
View attachment 83762
Θὰ χαρακτηρίζατε κάτι τέτοιο ὡς πλεονασμό;

Καθόλου πλεονασμός! απεναντίας καλύπτει και το θέμα της μαρτυρίας που όντως είναι λίγο μετέωρο..είχα σκεφθεί και εγώ να επαναφέρω την φθορά του πα, μάλιστα στον πρώτο στίχο στη φράση " και επι γης ειρήνη" το έχω κάνει..( σε κάποιες φράσεις όπως στην λέξη δικαιωματά σου σελ 8, δεν μπορούσα λόγω γραφής να την βάλω)..Ευχαριστώ για την παρατήρηση! θα την λάβω υπ'όψιν μου σε μια τελική καταγραφή της δοξολογίας.
Γενικότερα για τις τις φθορές έχω την γνώμη οτι πρέπει να τις εννοήσουμε ως σημεία που χρησιμεύουν στην εισαγωγή φθορικού μέλους ή αλλαγής συστήματος πορείας στον ήχο και όχι απλά για να μας λύνουν το θέμα μιας ύφεσης ή δίεσης σε έναν φθόγγο..
 
Last edited by a moderator:
... συνημμένα ... ;

" Τα εξής τετράχορδα ἠ συνηπται ή διέζευκται. Καλείσθω δε συναφή μεν όταν δύο τετραχόρδων εξης μελωδουμένων ομοίων κατά σχήμα φθόγγος η ανα μέσον κοινός, διάζευξις δ'όταν δύο τετραχόρδων εξης μελωδουμένων ομοίων κατά σχήμα τόνος η ανα μέσον" ( Αριστόξενου, Αρμονικών Στοιχείων, βιβλίο γ΄58)
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Κάποτε ο άρχοντας Πριγγος είχε πει,,..μην επειχηρησει κάνεις να μελοποιήσεις αργή δοξολογία, το κεφάλαιο αυτό έχει κλείσει ...εδώ ο Κυριάκος έχει κάνει μια πολύ αξιέπαινη προσπάθεια και καταρρίπτει τον λόγο αυτό του μεγάλου δασκάλου ..μπράβο Κυριάκο ,θέλουμε και άλλα μαθήματα να μας δείξεις..
 
Κάποτε ο άρχοντας Πριγγος είχε πει,,..μην επειχηρησει κάνεις να μελοποιήσεις αργή δοξολογία, το κεφάλαιο αυτό έχει κλείσει ...εδώ ο Κυριάκος έχει κάνει μια πολύ αξιέπαινη προσπάθεια και καταρρίπτει τον λόγο αυτό του μεγάλου δασκάλου ..μπράβο Κυριάκο ,θέλουμε και άλλα μαθήματα να μας δείξεις..
Σε ευχαριστώ Σταύρο...αυτό το θέμα θέλει μεγάλη συζήτηση...γενικά μπορώ να σου πω ότι διαφωνώ με αυτή την άποψη του άρχοντα..
 
Last edited:
Top