Δοξολογία Γερμανού Νέων Πατρών - πλ. Α' "η πάντερπνος πάνυ"

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
Η φωτοτυπία αυτή δεν ξέρω πως έχει περιέλθει στα χέρια μου. Είναι γραμμένη με το χέρι του κ.Γρ.Στάθη και αποτελεί μέρος κάποιας φυλλάδας με διάφορα μέλη (τα οποία δεν έχω). Είναι η αργή Δοξολογία του Γερμανού σε πλ.Α'. Το ενδιαφέρον είναι ότι παραδίδεται με έναν καλλωπισμό από κάποιον αγιορείτη, που επαναλαμβάνεται σε κάθε στίχο. Τα σχετικά με την εξήγηση-καλλωπισμό αυτό αναφέρει ο κ.Στάθης στο αφιέρωμα για τον Νέων Πατρών,όπου ψάλλεται η Δοξολογία αυτή σε εξήγηση όμως Χουρμουζίου.Δυστυχώς,δεν έχω πρόχειρο το cd.Αν κάποιος βρει την αναφορα,θα ήταν καλό να μας πει τί ακριβώς λέει.

ΥΓ:Καλά,δε τους έφτανε η αργή Δοξολογία,θέλαν και καλλωπισμό για να μακρύνει το μέλος;;;!!!:eek:
 

Attachments

  • DoJologGerm-plA'.pdf
    6 MB · Views: 764
Last edited by a moderator:

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Η φωτοτυπία αυτή δεν ξέρω πως έχει περιέλθει στα χέρια μου. Είναι γραμμένη με το χέρι του κ.Γρ.Στάθη και αποτελεί μέρος κάποιας φυλλάδας με διάφορα μέλη (τα οποία δεν έχω). Είναι η αργή Δοξολογία του Γερμανού σε πλ.Α'. Το ενδιαφέρον είναι ότι παραδίδεται με έναν καλλωπισμό από κάποιον αγιορείτη, που επαναλαμβάνεται σε κάθε στίχο. Τα σχετικά με την εξήγηση-καλλωπισμό αυτό αναφέρει ο κ.Στάθης στο αφιέρωμα για τον Νέων Πατρών,όπου ψάλλεται η Δοξολογία αυτή σε εξήγηση όμως Χουρμουζίου.Δυστυχώς,δεν έχω πρόχειρο το cd.Αν κάποιος βρει την αναφορα,θα ήταν καλό να μας πει τί ακριβώς λέει.

ΥΓ:Καλά,δε τους έφτανε η αργή Δοξολογία,θέλαν και καλλωπισμό για να μακρύνει το μέλος;;;!!!:eek:

Την επισυνάπτω
 

Attachments

  • 06 ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ - ΠΛ. Α΄.mp3
    7.1 MB · Views: 335

ixadin

Ηχάδιν
Δεν νομίζω ότι είναι η γραφή του κ. Γρ. Στάθη.

Τώρα όσον αφορά το μέγεθος του καλλωπισμού είναι ασήμαντο. Έχω την εντύπωση ότι ότι το έκανε για λόγους μαθητείας (ίσως και δικό του) και όχι για καλλωπισμό.

Σε ευχαριστούμε για το κείμενο
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Η φωτοτυπία αυτή δεν ξέρω πως έχει περιέλθει στα χέρια μου. Είναι γραμμένη με το χέρι του κ.Γρ.Στάθη και αποτελεί μέρος κάποιας φυλλάδας με διάφορα μέλη (τα οποία δεν έχω). Είναι η αργή Δοξολογία του Γερμανού σε πλ.Α'. Το ενδιαφέρον είναι ότι παραδίδεται με έναν καλλωπισμό από κάποιον αγιορείτη, που επαναλαμβάνεται σε κάθε στίχο. Τα σχετικά με την εξήγηση-καλλωπισμό αυτό αναφέρει ο κ.Στάθης στο αφιέρωμα για τον Νέων Πατρών,όπου ψάλλεται η Δοξολογία αυτή σε εξήγηση όμως Χουρμουζίου.Δυστυχώς,δεν έχω πρόχειρο το cd.Αν κάποιος βρει την αναφορα,θα ήταν καλό να μας πει τί ακριβώς λέει.

ΥΓ:Καλά,δε τους έφτανε η αργή Δοξολογία,θέλαν και καλλωπισμό για να μακρύνει το μέλος;;;!!!:eek:

Κατ΄αρχας να ευχαριστησω για το κειμενο.
Η γραφη δεν ειναι του Σταθη, όπως ειπαν και οι προλαλησαντες. Η χορωδια τον καλλωπισμο αυτον τον εκτελει λιγο διαφορετικα ετσι κι αλλιως. Το θεμα ειναι οτι υπάρχουν και μικροδιαφορές σε αλλα σημεια... μάλλον προκειται για διαφορετικη εξηγηση εκ του πρωτοτυπου (εννοώ ης παλαιας γραφης) Χουρμουζιου; Γρηγοριου; ή άλλου;
Οπως και να χει, ειναι πολυ ωραια και πανηγυρική.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κατ΄αρχας να ευχαριστησω για το κειμενο.
Η γραφη δεν ειναι του Σταθη, όπως ειπαν και οι προλαλησαντες. Η χορωδια τον καλλωπισμο αυτον τον εκτελει λιγο διαφορετικα ετσι κι αλλιως. Το θεμα ειναι οτι υπάρχουν και μικροδιαφορές σε αλλα σημεια... μάλλον προκειται για διαφορετικη εξηγηση εκ του πρωτοτυπου (εννοώ ης παλαιας γραφης) Χουρμουζιου; Γρηγοριου; ή άλλου;
Οπως και να χει, ειναι πολυ ωραια και πανηγυρική.

Το χειρόγραφο προέρχεται από το εξαντλημένο πλέον τευχίδιο του καθηγητή Γρ. Θ. Στάθη, ''Η καταλογογράφησις των χειρογράφων βυζαντινής μουσικής του Αγίου Ορους και τα εξ αυτής προκύπτοντα άμεσα οφέλη'', Αθήνα 1975.Βλ. εδώ. Είναι εισήγηση που έγινε στα πλαίσια της κυκλοφόρησης των 2 πρώτων τόμων με τους καταλόγους χφφ Βυζαντινής Μουσικής του Αγ. Όρους από τον Γρ. Θ. Στάθη. Εμπεριέχει ως παράρτημα ύμνους που έψαλλε χορωδία νομίζω υπό τη διεύθυνση του Αντωνίου Μπελούση. Μεταξύ των ύμνων περιλαμβάνεται και τμήμα στάσης του Ακαθίστου Ύμνου σε μελοποιία Ιωάννου Κλαδά ( μάλλον το Σώσαι θέλων ή το Πάσα φύσις), και το Δι ευχών του Ιωάσαφ που ανέβηκε προχθές στο φόρουμ ( αλλά από νεώτερο χφ του ίδιου). Η καλλιγράφηση ανήκει στον καθηγητή Στάθη, αλλά είναι σε διαφορετική μορφή από ό,τι έχουμε συνηθίσει χφφ του. Η εκτέλεση τώρα είναι μεν από τους ΜΨΤ ( Μαίστορες Ψαλτικής Τέχνης) αλλά το κείμενο που χρησιμοποιούν είναι από άλλο χφ, καλλιγραφημένο πάλι από τον καθηγητή Στάθη.
 
Last edited:

Σάββας Πραστίτης

Σάββας Πραστίτης
Το χειρόγραφο προέρχεται από το εξαντλημένο πλέον τευχίδιο του καθηγητή Γρ. Θ. Στάθη, ''Η καταλογογράφησις των χειρογράφων βυζαντινής μουσικής του Αγίου Ορους και τα εξ αυτής προκύπτοντα άμεσα οφέλη'', Αθήνα 1975. Μεταξύ των ύμνων περιλαμβάνεται και τμήμα στάσης του Ακαθίστου Ύμνου σε μελοποιία Ιωάννου Κλαδά ( μάλλον το Σώσαι θέλων ή το Πάσα φύσις), και το Δι ευχών του Ιωάσαφ

Συμφωνώ, και συμπληρώνω ότι είναι το Σώσαι θέλων που έχει ο κ. Γρ. Στάθης, του Ιωάννου Κλαδά, αλλά για το Δι ευχών δεν το γράφει ότι είναι του Ιωάσαφ αλλά λέει ότι είναι παρ' ανωνύμου. και μάλιστα στο τέλος έχει και το κομμάτι σε παλαιά γραφή....
 
Πολύ σαφείς οι διευκρινήσεις όλων!
Εάν δεν σας είναι κόπος και είναι εφικτό θα μπορούσατε να παραθέσετε το κείμενο με την παλαιά γραφή;;
Ευχαριστώ!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Το μουσικό κείμενο από το οποίο ψάλλουν οι "Μαϊστορες" βρίσκεται δακτυλογραφημένο εδώ από τον Νεκτάριο Αδάμ, και όντως έχει αρκετές διαφορές με το χειρόγραφο που υπάρχει στο πρώτο μήνυμα (πλην των καλλωπιστικών παρεκβολών).
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Η ίδια δοξολογία
σε εξήγηση – καλλωπισμό (στην παλαιά γραφή) από τον Κρήτα Πρωτοψάλτη Καλομενόπουλο (δρα από τα τέλη του ιζ΄αι. μέχρι τα μέσα του ιη΄αι.), και εξήγηση στη Νέα Μέθοδο από τον Γεώργιο Χατζηθεοδώρου (Άρχων Μαΐστωρ της Μ.τ.Χ.Ε., Πρωτοψάλτης).
(από εδώ).
 
Last edited by a moderator:
Top